elmiran schreef:Het zadel past, is speciaal voor haar op maat gemaakt. En hoe kom je erbij dat de kamer te smal is...
Het is een kieffer wien heb een aantal zadel's laten passen, geen een paste dus hebben ze deze voor haar op maat gemaakt.
hoe ik er bij kom... misschien omdat ik na 30 jaar ervaring een heel klein beetje verstand hebt gekregen van zadels
dit zadel ligt achterover dus de kamer is te klein
het zadel knelt dus op de schoft
Umi heef een arm gespierde rug (achter het zadel zijn de rugspieren flink weggevallen)
dat kan ook niet anders als het zadel te klein is
ik denk dat umi veel moeite heeft met ontspannen van de rugspieren
omdat het zadel haar in de weg zit
het is niet mijn bedoeling je te bekritiseren maar gewoon iets dat me opvalt....ik geef je alleen maar een tip om je te helpen
je mag er mee doen wat je wilt het is en blijft JOU paard
dat een zadel op maat gemaakt is zegt mij helemaal niets..
omdat veel z.g. "zadelmakers" niet eens weten hoe een paard in elkaar steekt laat staan dat ze een passend zadel aan kunnen meten
bovendien word een paard als hij goed gereden word steeds breder op de rug dus zal het zadel al snel weer te klein zijn en word het tijd voor een nieuwe of een aanpassing
iedereen die zadels verkoopt noemt zich al snel zadelmaker maar weet dat er maar een handje vol mensen zijn die er echt verstand van hebben en zich terecht zadelmaker (mogen) noemen