Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Katja schreef:Ok hier komt mijn mening.
Door de bovenlijn zeer rond te maken is het voor de meeste paarden moeilijker om het achterbeen ver onder de massa te plaatsen.
Katja schreef:Heb je een wat ouder en verder doorgetraind paard dan kun je hem sterker en beter maken doordat je hem ronder rijdt. Op die manier maak je het werk moeilijker en daardoor hebben ze weer meer "over" als je ze wat hoger instelt.
Een jong paard die nog onvoldoende kracht heeft, je geeft zelf al aan dat deze laat rijp is, zal ergens moeten gaan compenseren als je het werk voor ehm nog te moeilijk maakt.
Katja schreef:Je ziet dan vaak dat paarden het achterbeen wat te vlug aan de grond willen zetten en dat beeld komt iets van deze foto's af.
Het blijft echter een foto dus misschien zou ik er heel anders over denken als ik hem in het echt zie lopen.
Katja schreef:Met een paard van deze leeftijd zou ik persoonlijk voorzichtig zijn dat hij niet teveel spectakel aan de voorkant gaat maken. Dat kun je later wel weer oppakken.
Katja schreef:Hij maakt op mij overigens niet de indruk dat hij niet lekker in zijn vel zit. Juist een lekkere brutale hengst om te zien.
? yoda schreef:als ik ook mijn commentaar mag geven :
bij deze:
ik vind dat je op deze foto een zeer mooie en comfortabele zit heb met je voeten en benen op presies de juiste plaats je handen zitten mooi waar ze horen te zitten dus over je rijstijl valt niets te zeggen of te verwijten het ziet er erg mooi en keurig uit!!!
over je paardje : het is een onwijs mooi beesje met een zeer mooie bouw en echt aan leg voor de hogere dressuur sport daarom vind ik dat je je paard niet zo heel erg laag en rond moet laten lopen als je paard het al kan om opgericht te lopen en hij daar lekker bij voelt en hij rijd daar plezierig op is het heel goed om al opgericht te rijden omdat je het vanzelf in de hogere sport ook moet kunnen en je paard ook
het laag en rond instellen is voor paarden die moeite hebben met stelling te lopen en die moeite hebben met naar beneden te komen wat jou paardje dus niet heeft!!!!
als je hem nu laag en rond gaat rijden gaat hij strakkies als je hoger komt in de sport alleen maar moeite hebben met het oprichten hij gaat hangen op je teugels (hij heeft immers altijd met zijn neus tussen zijn voorbenen mogen lopen) en dan kun je wel zeggen dat je hem dan voorwaartser moet gaan rijden maar daar worden ze nog irritanter van want ze mogen niet versnellen maar meoten wel opgericht gaan lopen wat je ze eerst heb afgeleerd door laag te leten lopen
je paardje heeft apsoluut geen problemen met het hoger in te stellen en zou hem lekker zo laten lopen
je doed het prima zo hoe jij vind dat die goed loopt!!!!
groetjes yoda
Anoukie schreef:Toch nog pas 5 pagina's?
fransheijs schreef:er leiden meer wegen naar Rome en volgens mij is er niet eentje geasfalteerd! hahaha:D
.
En je zit er zelf ook heel netjes op..!fransheijs schreef:@katja: Ik zie net de foto's van jouw paard, dat is ook een leuk ding! haha maar ik zal ze binnenkort ook becommentariseren! haha, waarschijnlijk dat ik hem te recht vind!!
is het een mooi gebogen lijn dan ben ik ook voor! haha

Citaat:Wel lekker laag maar de neus dus te ver achter de loodlijn. Verder echt mooi beestje en mooie beenactie hoor, daaraan is wel te zien dat ze voorwaards genoeg is, dusmisschien wat meer ontspannen in de hand?
[edit]
Dit is naar mijn mening mooi.
Wel lekker heet zo te zien, niet echt een makkelijke he?
Vind dat je hem netjes rijd, je doet geen gekke dingen als ie staat je stuiteren. Alleen je handen voor je zadel houden.
) , trouwens, zelf weet je het waarschijnlijk toch beter dan ik, en jij voelt het paard aan, dat kunnen wij ook niet vanaf achter de computer. ik wil alleen kwijt dat ik het echt een supermooi beestje vind en benieuwd ben naar meer foto's
Navidad schreef:Ten eerste is het voor het paard beter dat die lekker diep loopt, aangezien die in protest komt, zo heeft die minder kans zijn kop de lucht in te gooien, en gaat die over zijn rug lopen.Pollewoppy schreef:Volgens mij is het niet een van de makkelijkste paarden,
ik heb er resoect voor dat je niet aleen de mooie fotos erop zet maar ook de foto's waar ie in verzet komt
dus ziet heel goed uit de neus mag van mij wel wat naar voren
erg leuke combinatie alleen mag hij wat groter