Rodeo @ Ruby's Inn (USA)

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Saar

Re: Rodeo @ Ruby's Inn (USA)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 14:43

xx_ananda_xx schreef:
The same animals are used again and again in rodeos, having to perform several times in one event. Afterwards they are loaded up and transported to the next event. Frequent transporting is stressful. The animals live in small pens for days on end, before, during and after the rodeo.
ze gaan dus niet na de rodeo de wei in

waar blijven de reacties van de mensen die zeggen dat ze een heerlijk leven in de wei hebben???

_Saar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 14:43

cowboys doen et zelf die kiezen ervoor

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 14:45

Ff wat nuttige informatie van een ander (leuker ) forum afgehaald:
Wat betreft de strap (de riem rond de flanken): dat ding zit niet strakker dan een normale singel. Het enige is dat het irritant zit en dat het paard/stier deze probeert te lozen.Zie het als een afweer reactie op een aanvaller die op zijn rug is gesprongen. Ze zullen al het mogelijke doen om die weer kwijt te raken.

Er is hier absoluut geen sprake van mishandeling. Ze komen aan deze paarden door ze bijvoorbeeld op te kopen bij de slachterij. Daar waren ze waarschijnlijk al niet zonder reden. Plenty paarden worden geslacht omdat ze onhandelbaar zijn. Als ze worden getest op hun bokken (want daar draait het tenslotte om) krijgen ze die strap om hun flanken en worden ze losgelaten om te zien hoe hard ze bokken. Al met al duurt dat nooit langer dan 10 seconden (dan weet je ECHT wel of een paard wil bokken of niet). Paard wordt gered van de slager! (wie had dat gedacht!!) Dan krijgt ie een luizeleven. En goed bokkend paard is een fortuin waard in de rodeo. Over een heel seizoen werkt hij 8 minuten en de rest van de tijd mag hij doorbrengen op de prairie met de rest van de kudde die daar ook ronddwaalt.
Laatst bijgewerkt door Astorga op 05-08-05 14:45, in het totaal 1 keer bewerkt

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 14:45

En daarom is het ENE niet erg of minder vervelend voor een paard dat is toch geen beredenatie?

Dus als er elders nog 'ergere' dingen gebeuren vergoeilijkt het eerste, het is niet leuk voor een paard zo simpel is het!!!

En of het lopen in een bak met een ruiter met sporen, slofteugel alle kanten op word geslingerd, getrokken en geschopt is ook niet leuk maar daarom is het hierbovende genoemde niet minder erg.

Ik zie het dus anders als sommige hier op bokt, ik zie wat ik zie.... niets meer niets minder, je kan wel eindeloos bij alles wat je ziet gaan vergelijken daar schiet je niks mee op, behalve dat je jezelf probeert wijs te maken dat het allemaal wel meevalt, want tenslotte bij de buren .............

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 14:47

dat is zo..end ie paarden weten niet beter...kom op ze zijn het gewend.
wel sneu dat ze een paar dagen achter elkaar in een klein hokje zitten..
maar ik ken ook maneges waar pony's de hele week in eenm stand staan en er alleen uit komen om kleine koters rond te sjouwen in de back voor een uurtje of 4 achter elkaar..vind ik erger!

enneh...ja die extreme makeover heb ik gezien...lol! wel een knappe vent geworden weer.
Nu kunnen al zijn tanden er allemaal weer opnieuw uit!

edit> bak met ck..hahah hoe kom ik erop!
Laatst bijgewerkt door Paintlinger op 05-08-05 14:49, in het totaal 1 keer bewerkt

jentel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 14:48

Marley schreef:
Uiteindelijk zijn het denk meer de cowboys die pijn hebben en niet de paarden. Heb je Extreme Make over pas nog gezien? was een cowboy zonder tanden en misvormde neus, was zo vaak op zn gezicht gestuiterd dat er niks van over is. Ik zou me niet al teveel zorgen maken om die paarden.
Ik zou graag ook een keer naar Amerika willen, volgens mij is de sfeer op dit soort evenementen ook geweldig?

daar kiezen ze zelf voor! risico van het vak!!!

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 14:50

cissie schreef:
En daarom is het ENE niet erg of minder vervelend voor een paard dat is toch geen beredenatie?

Dus als er elders nog 'ergere' dingen gebeuren vergoeilijkt het eerste, het is niet leuk voor een paard zo simpel is het!!!

En of het lopen in een bak met een ruiter met sporen, slofteugel alle kanten op word geslingerd, getrokken en geschopt is ook niet leuk maar daarom is het hierbovende genoemde niet minder erg.

Ik zie het dus anders als sommige hier op bokt, ik zie wat ik zie.... niets meer niets minder, je kan wel eindeloos bij alles wat je ziet gaan vergelijken daar schiet je niks mee op, behalve dat je jezelf probeert wijs te maken dat het allemaal wel meevalt, want tenslotte bij de buren .............

Ik vind rodeo niet erg.... dus ik maak het niet minder erg dan het is.
Ik vind het alleen hypocriet om te zeggen dat rodeo erg is terwijl ze zelf ook paardrijden en dat vindt het paard misschien ook wel niet leuk om met een bit in zn mond en een zadel op zn rug rondjes te moeten hobbelen enz.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 14:51

jentel schreef:
[***] schreef:
Uiteindelijk zijn het denk meer de cowboys die pijn hebben en niet de paarden. Heb je Extreme Make over pas nog gezien? was een cowboy zonder tanden en misvormde neus, was zo vaak op zn gezicht gestuiterd dat er niks van over is. Ik zou me niet al teveel zorgen maken om die paarden.
Ik zou graag ook een keer naar Amerika willen, volgens mij is de sfeer op dit soort evenementen ook geweldig?

daar kiezen ze zelf voor! risico van het vak!!!

Ja ik weet dat ze daar zelf voor kiezen en ik vind ze ook niet zielig, ik leg alleen uit dat het niet zo erg is voor die paarden. De ruiters vangen de ergste klappen en ja die kiezen daar zelf voor.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 14:51

cissie schreef:

dat is wel zo...daar heb je gelijk in...
maar dat zijn slechts een paar voorbeelden die minstends zo erg zijn maar wel niet druk over gedaan wordt..
én dat hoeft ook niet maar dat hoeft dan dus ook niet over de rodeo

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 14:53

BlazingBoots schreef:
cissie schreef:

dat is wel zo...daar heb je gelijk in...
maar dat zijn slechts een paar voorbeelden die minstends zo erg zijn maar wel niet druk over gedaan wordt..
én dat hoeft ook niet maar dat hoeft dan dus ook niet over de rodeo

Juist dat bedoelde ik, jij legt uit zoals ik het bedoel

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 14:59

@Blazingboots: Dat is ook zo, wbt het druk doen om rodeo en om een hoop anders paardrijzaken niet, terwijl dat soms ook erg vervelend kan zijn voor een paard.

@ Marley: Als je paardrijd ga ik ervan uit dat het paard het ook leuk vind, tenminste dat is mijn streven, mijn paarden hebben veel lol tijdens het rijden en genieten van een rit over de veluwe of bos.
Een paard leer je rustig bekent te worden met het bit in de loop van de tijd accepeteert hij deze en ziet het verder niet als hinder of pijnlijk, mits de ruiter er netjes en kundig mee omgaat. (en daar schort het nogal eens aan).
Een netjes in gereden paard met een kundige alerte ruiter vind het leuk om samen met jou op pad te gaan en wil best voor je werken als je het maar intressant maakt.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 15:05

Dat bedoel ik ook.... dat dat niet altijd het geval is. Sommige paarden worden vastgebonden enz. en mogen alleen maar in een bak rondjes rijden en staan verder alleen maar in een stal of stand.
Deze rodeo paarden hebben het beter dan de net door mij beschreven paarden, dat bedoel ik er mee te zeggen. Er wordt zo'n heisa gemaakt om iets wat helemaal niet zo heel erg is.
Dat jij goed met je paard omgaat en em vaak mee naar buiten neemt en er een goede band mee hebt, daar ben ik heel blij mee
Ik wil ook niemand persoonlijk beledigen ofzo.

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 15:07

GAAAAAF hahaha daar ben ik ook geweest
Ik ben net maandag terug gekomen van een vakantie in de USA en ik logeerde in een lodge vlakbij die rodeo
Ik ben er niet wezen kijken omdat ik het eigenlijk zielig vind voor paard & stier dusja.
Maar het is wel leuk om dat allemaal zo terug te zien, ik ben er twee weken geleden geweest geloof ik

Yellowfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 15:11

Mensen kom op, open een topic met ' Rodeorijden zielig ? ' en dicussier daar verder! Dit is een fototopic, geen discussietopic?

Laatst bijgewerkt door Yellowfish op 05-08-05 15:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-05 15:11

Jaa, in zo'n heeeeel groot hotel dat net een fabriek was?

En ik kan het jullie zo zeggen: DAAR gingen ze wel zo meteen weer op de wei (foto als bewijs voor degenen die willen ).
En ik zal ook zeggen wat die cowboy die bij mij mee op wandeling was mij toen heeft verteld: daar worden enkel paarden uit het wild gebruikt die NIET zadelmak zijn. Over de rest van de wereld zeg ik niks.

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 15:12

Kwam net een beetje over alsof je niks over rodeo mag zeggen als jezelf ook paardrijd dat je dan hypocriet bent, dat vind ik echt nergens op slaan.

Dat slaat pas ergens op als je iedere dag je paard even een uurtje uit de stal haald om driftig allerlei fratsen mee uit te halen en dingen van het paard verwacht die je eigenlijk niet kunt/mag verwachten met alle confrontaties en frustraties vandien. Die mensen zullen wel niks zinnigs te melden hebben over rodeo.

Daarbij heeft ieder zijn eigen mening of interpertatie van dingen die hij/zij ziet of meemaakt.
Ik vond en vind rodeo niet paardvriendelijk, dan heb ik het niet over hoe deze paarden gehouden worden buiten de show's om, maar puur van wat ik zie in de ring.
Dat spreekt me op geen 1 punt aan, dan heb ik het netjes mijn mening gegeven dacht ik.

KLAAR!!!!................. zal verder erover ophouden, want gaan wel erg off-topic }>
Laatst bijgewerkt door cissie op 05-08-05 15:14, in het totaal 1 keer bewerkt

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 15:14

Hoe meer foto's hoe beter
Ik geloof wel dat ze die banden gebruiken enzo, je ziet ook wel op de foto's dat deze paarden zo'n band om hebben, maar of dat voor een halve minuut nou zo zielig is

Acilon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 15:23

blablabla

woooohooow Mien, supercool zeg, tzijn ook een paar mooie kiekjes zeg!!! lijkt me wel eens tof om mee te maken ipv van op téévéé

zelf ook op een rodeopaa rd gezeten?

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-05 15:34

Uh, nee

Zal eens achter de foto's zoeken.

Idioteque

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 15:40

Barrelracen is gaaf! Rodeo is niet zo mijn ding, maar ik denk dat die rodeopaarden een stuk beter leven hebben dan het gemiddelde rijpaard in Nederland.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 15:42

oke, ik hou ermee op.

Mien--> leuke foto's en ben heel erg jaloers op je...ik wil ook naar de states!

en barrelraces...je heel stoer! helemaal mijn ding!

Heranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 17:03

Yellowfish schreef:
Mensen kom op, open een topic met ' Rodeorijden zielig ? ' en dicussier daar verder! Dit is een fototopic, geen discussietopic?

Inderdaad!

Maar volgens mij verzieken ze liever iemands topic

Maar Mien, echt gaaf dat je daar bent geweest *Wilt ook naar Amerika!

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 17:50

Yellowfish schreef:

Dit is een FORUM waarin ieder topic een discussie kan onstaan zo ook bij HAW

Zolang je reageerd met "oww wat leuk en wat gaaf dat zou ik wel willen en mooi daar"(dat heb ik ook gezegt) mag het wel maar zodra wat 'kritiek' of meningen over de items die op de foto's staan en niet eens zozeer over de TS maar over de foto's mag dat niet

De Discussie is er volgens mij niet meer, dat hoeft ook helemaal niet, maar je mag zeggen wat je wilt, toch?

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 17:56

Spectaculaire foto's hoor Mien!!
*wou wel mee in je koffer naar Amerika!

xx_ananda_xx.. 1) leer eens normaal typen! dit msntaaltje is enorm irritant om te lezen. (et = het e.d.)
2) spreek jezelf nou niet constant tegen..
ik weet misschien nog wel een leuke site voor je

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 18:50

Heel gaaf dat je daar geweest bent zeg!