Painted Black @ work

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Painted Black @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 14:19

Angeliek schreef:
Enne, als je mijn paard gewoon door mn hand heen stuwt met het halthouden, geloof maar dan ik hem ook even in zn bek rammel...

Alleen bij Anky denken mensen meteen dat er dan een trainingsmethode achter zit en moet er gezeken worden

lachmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 14:26

Worden jullie nou nooit moe van altijd weer die zelfde discussie??

lachmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 14:27

Mireille1970 schreef:
Dat vraag ik me af.

Noem maar van de afgelopen 20 jaar een "ontspannen" paard dat én kon winnen én dat kon volhouden tot zijn 20e zoals Amon, Bonfire etc...

Vergeet prisco niet he.
Die nog als een driejarige door wei heen speelt met z'n 32 jaar oud.

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 14:27

Jawel.......Lachmar......

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 14:28

lachmar schreef:

Je haalt de woorden uit me mond!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 14:56

Ik ga me helemaal niet in deze discussie mengen maar moest wel lachen om de foto's. Hooooo nou.

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 15:01

Afbeelding
Ze kan goed rijden, maar of dit er goed uit ziet?
Piano handjes en hoe ze haar armen gebogen heeft,
hoofd van het paard wat te diep

* Mjah tis natuurlijk een moment opname... *

Verder ga ik me niet bij deze discussie mengen, vind de foto's wel grappig

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 15:20

Ze kan vast goed rijden. (ander wordt je ook niet 2 keer Olympisch kampioen ) maar ik vindt dat het er op deze foto's alles bahalve 'ontspannen' uitziet.

Oke, je kunt een keer zeggen dat het afgelopen is, maar dit gaat IMO iets te ver.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 15:20

Kafue schreef:
Zal ongetwijfeld een heel erg moeilijk paard zijn maar wel eentje met heel veel kracht, gang en uitstraling.

Kracht is juist wat dat paard NIET heeft. Veel zweef en spektakel wel...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 15:26

lachmar schreef:

jij zegt het ik denk het

ook Phara word geregeld op deze manier op de rem gezet. Als hij me te drammerig word moet het duidelijk gemaakt worden dat dat níet gewenst is! of daar nu mensen bij zitten of niet! Ik vind het super van anky dat zij zich geen **** aan trekt van de mensen en hengstlief doodgewoon, zo nodig hardhandig op zijn plaats zet, en zij die het beter kunnen moeten pb maar gaan sparen en Pb redden van die stoute anky En daarna foto's plaatsen alstie de vloer met je aanveegt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 15:27

Dat is volgens mij ook een beetje waar Anky tegenaan loopt Pipo. Hij wil graag groot en achter beetje wijd gaan draven. Als ze hem daar dan probeert te sluiten word ie een beetje link en douwt ie zijn kop naar beneden met zijn bek half open. Typisch geval van "he's got to learn to put the break on the hindlegs and not on the neck" zoals ik dat wel eens zo mooi heb horen omschrijven.

Vergeet niet dat PB in het begin van zijn carriere nogal wat "rondjes voor de fokkers" heeft moeten maken.

Maar ik blijf het apart vinden dat ie zo veel publiekelijke trainingskilometers maakt, dat doet ze niet zomaar.

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-05 15:30

Paardrijden is en blijft gewoon heel heeel heel erg moeilijk. En zo zie je maar of je nu als b of L/ruiter rondhobbelt op een landelijke wedstrijd of dat je als olympisch kampioene rondhobbelt op je Prix St George paardje het blijft moeilijk.
Bij haar hobbelt die door haar hand heen, wat overigens absoluut niet zo leek afgezien van het achter de LL liep die voorbeeldig met een enorm mooie zelfhouding en zelfgaan en is het opeens een momentopname en wordt het allemaal mooier gepraat dan het was. Bij een L ruiter is het in de ogen van velen van jullie heel erg negatief wat die doet. Terwijl let wel die L ruiter minder ervaring heeft en of het paard minder ervaren is dan een PB.

Als je zo hoog bent mag er een basis zijn die bevestigd is. Hormonen of geen hormonen, heet paard of geen heet paard. Halthouden begint je al te leren in de B, PB is al dermate lang de B uit dt dat iets is wat er gewoon weg moet zijn. Dan is het me egaal of de ruiter nu anky van G heet of pietje of klaasje.

Overigens mag iedereen een slechte dag hebben, en een fotograaf die de sluiter op het verkeerde moment laat dichtvallen. Houd er dan ook eens rekening mee als je die andere bokker in de maling neemt vanwege geplaatste foto´s of getoonde resultaten.
Achter een trainingsmethode wil ik dit niet plaatsen want dit voorbeeld van trekken leer je nergens en als je dat in je les doet is het gelijk hand voor niet trekken. Trekken win je niet en als je trekt handel je uit je eigen onmacht en je eigen boosheid en de verliezer is altijd bekend. Met 60 kilo win je het niet van de 600 die een paard weegt.

En "katja dat dacht ik nu ook toen ik de eerste halthoud poging op de plaat vastlegde ho hoooo hoooo nou, painted black noderdju is het nu afgelopen ellendige rotknol. Uit die batavisreclame.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 15:40

Kafue: de opleiding van dit soort paarden gaat niet in 1 rechte lijn van de B naar de GP. Dat is leuk als je ze thuis kunt houden tot ze GP klaar zijn maar dat zit er niet in als je ze voor moet stellen op hengstenshows etc.

Reken maar dat ze hem in de proef gewoon kan laten halthouden en dat jij er dan weinig aan ziet. Ze is hier nl niet het halthouden aan het oefenen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 15:42

weet je waar het op lijkt Kafue

jouw foto's werden afgezeken, maar dat mocht niet, was moment opname
maar jij mag die wel van anky

en daar word ik heel moe van.

Als we allemaal eens konden rijden zoals anky, wat, als we de helft er al eens van konden op een dekhengst, dan mochten we onze bek eens open doen.
Maar we hebben geen van alle op PB gezeten, dus vind dit echt beste stuurlui staan aan wal.

En 1 van die met een grote bek, heeft pas heel verschrikkelijke foto's geplaats.
nee, idd niet met trekken, maar er was verder ook niks rijkunstigs aan te zien.
En dat surft dan nu te vertellen hoe het moet... hoe laag kun je gaan, hoe voor l.. kun jeje zetten

Ramiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 15:49

Kafue schreef:

Hormonen of geen hormonen

, heet paard of geen heet paard. Halthouden begint je al te leren in de B, PB is al dermate lang de B uit dt dat iets is wat er gewoon weg moet zijn. Dan is het me egaal of de ruiter nu anky van G heet of pietje of klaasje.

Ik mag dus aannemen dat jij ook hengsten rijdt?? Sorry hoor maar heb je al eens op zo'n geweld gereden. ik heb er ook eentje van Ferrro, een ontzettende drammer, en ik maar iedere keer proberen op een nette manier in te grijpen en hem terug te nemen, totdat hij het respect voor mij bijna kwijt was en ik de grootste moeite had om hem te houden. Trouwens dat jij het verzet niet ziet betekent niet dat het er niet is, mijn paard ziet er het indrukwekkenst uit als hij verzet geeft, terwijl de meeste mensen niet eens zien dat hij tegen me in gaat. Mijn paard loopt ook geen B meer hoor, maar hij heeft een grote hekel aan halthouden en soms is een flinkere correctie nodig, wil ik zijn respect behouden en die 600 kilo onder controle houden.
Kritiek leveren is altijd makkelijker dan het zelf beter doen!!!
Laatst bijgewerkt door Ramiro op 30-07-05 15:52, in het totaal 1 keer bewerkt

N_fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 15:51

Ik vind het ook wel een beetje gemeen om zo over haar te praten, over bokt, en dan ook op zo'n manier, hoe moet zij nou haar deel uitleggen aan julie, als je tegen over haar staat.. dan ben je wel wat minder.. ik vind het er ook niet mooi uitzien.. maar ik vind het paardje wel heel mooi..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 15:53

haha idd
ik zou ook wel eens willen weten of ze dan hetzelfde durven zeggen als hier...

Zoro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 15:55

nou nou mensen dit word een leuk topic hihi

Ben het wel eens hengsten zijn niet makkelijk maar ondertussen moet je de stang wel even los kunnen laten en als ik hier zoveel fotows zie waar de stang niet 1 keer word los gelaten dan ga ik wel denken of je wel nadenkt onderhet rijden, je moet soms ook even wat ontspannen dan geeft het paard ook gauwer toe.. en als zijn het hengsten je hoeft niet zo in het zadel te gaan staan en hangen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 15:56

die momenten zullen er vat ook wel bij gezeten hebbn, maar zijn minde rleuk om te plaatsen, die krijgen niet zoveel pagina's

Zoro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 15:57

nou vind ik wel net zo mooi om naar te kijken want dit zint me niets

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 15:58

Kafue probeer eens te lezen: ze was hier geen halthouden aan het oefenen ze was aan het proberen een weglopend, door de hand drammend paard te stoppen opdat hij dat niet meer doet en licht blijft voor en onder haar blijft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 16:02

Ik vind dat ook mooier om te kijken , geef ik meteen toe
Maar ik weet niet wat voor gevoel PB hier onder me zou geven. En dan is het aan de kant allemaal heel erg makkelijk.
En ik heb ook hengsten gerden, maar geloof dat die zelf nog moesten ontdekken dat ze dat waren
Dus daar kan ik dan ook niet ff zomaar een vergelijk in maken.
Nee, aan de kant, dan kan ik het ook beter dan Anky..totdat ik moet ruilen..

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 16:05

runningkawa schreef:
weet je waar het op lijkt Kafue

jouw foto's werden afgezeken, maar dat mocht niet, was moment opname
maar jij mag die wel van anky

en daar word ik heel moe van.

Als we allemaal eens konden rijden zoals anky, wat, als we de helft er al eens van konden op een dekhengst, dan mochten we onze bek eens open doen.
Maar we hebben geen van alle op PB gezeten, dus vind dit echt beste stuurlui staan aan wal.

En 1 van die met een grote bek, heeft pas heel verschrikkelijke foto's geplaats.
nee, idd niet met trekken, maar er was verder ook niks rijkunstigs aan te zien.
En dat surft dan nu te vertellen hoe het moet... hoe laag kun je gaan, hoe voor l.. kun jeje zetten

_/-o_ dit is net wat ik al die tijd al dacht!!

Wat Anky daar aan het doen was,zal op dat moment nodig zijn geweest!!!Het is dus echt wel de laatste persoon waar ik kritiek op zou durven leveren...

Zoro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 16:15

Ben t helemaal met jullie eens ( hoe kan het ) hhaha nee maar vinden jullie het wel normaal dat anky zomaar de bak voor haar zelf kan opeisen en iedereen er uit kan sturen? Mij zouden ze uitlachen als ik dat wou, maar anky mag het wel waarom is dat dan? das toch ook niet normaal en dit pluk werk heb ik ook vaker gezien ook op Salinero das tog geen hengst of wel

En zelf als een hengst zo doet, zou ik niet op deze manier zeker niet als je zo goed kunt rijden het zo oplossen maar ja wie ben ik

Cath

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 16:22

Ik heb zoiets wel eerder gezien hoor van dat rijden! Aan de ene kant misschien op dat moment wel nodig maar het kan ook iets minder...