Mijn nieuwe aanwinst@work :D :D :D

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Vjuli

Re: Mijn nieuwe aanwinst@work :D :D :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 14:20

Allereerst: ontzettend leuke haf, afgezien van zijn slightly overgewicht Dat koppie is echt gewéldig!

Over het bit, het zadel, een cap ed is al voldoende gezegd dus dat zal ik niet allemaal gaan herhalen.

Wat ik wél nog graag even wil zeggen is dat je echt héél erg uit moet kijken met mensen die zeggen dat je een paard van ze krijgt. Ik heb zelf ook ervaring met dit soort mensen ik heb nog steeds geen paard van die man gekregen hoor... Scheelt dat ik hem ook nooit echt heb geloofd.

Maar ik kan me voorstellen dat als je 13 of 14 bent en ontzettend graag een pony wilt je dit maar al te graag geloofd. Mijn ervaring is dat van die mannen het wel allemaal best vinden omdat ze die naieve meisjes van die leeftijd nog bijna alles wijs kunnen maken! Dit is niet beledigend bedoeld, maar het is voor hem wel lekker makkelijk zo: jij doet alles voor dat beest! Je geeft hem beweging, koopt allerlei nieuwe spullen voor hem, komt een aantal keer per dag langs om hem te poesten ed... Die man hoeft nergens meer naar om te kijken, ideaal voor hem!

Als je serieus denkt dat hij het meent dat je Marcus mag hebben, dan zou ik idd snel een afspraak met hem maken om een aantal dingen te bespreken, zoals wie de/welke kosten draagt ed. Erg belangrijk is het dan ook om je ouders erbij te betrekken want een 13-jarige kan gewoon simpelweg de kosten van een paard niet dragen.

Ikzelf heb toch nog steeds de indruk dat die man maar een grapje maakte en dat je het allemaal helemaal niet serieus moet nemen. Bespreek het iig een keer met de eigenaar, anders kun je nog wel eens behoorlijk bedrogen uitkomen!

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 14:44

idd geloof er niet in. verder sluit ik me aan bij wiesje

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 14:50

BarbaLala schreef:
idd geloof er niet in. verder sluit ik me aan bij wiesje

maakt het uit dat jij er niet geloofd...
Laat haar toch en wees blij als het echt zo is

tuurlijk is het afwachten, maar ik hoop met je mee meisje!

_Unexpected_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 18:08

Manuutje1990 schreef:
De allerrustigste paarden kunnen ook onverwachts schrikken, en dan kan je er ook afdonderen met je kop op de stenen.
Als je een nieuw zadel koopt, zou ik echt gaan kijken naar een goed zadel met een extra brede boom, want het is een behoorlijk brede Haflinger. Misschien kan je wel een zadel op maat laten maken, dan weet je zeker dat het perfect ligt.

Ja maar ze ryd ook niet op steen volgens my Ik ook niet.
Een zadel op maat laten maken is volgens my ontzettend duur. Maar t is wel het best voor elk paard die er is, Eigenlyk

Jooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 18:24

Wat een leukerd!!
Hij lijkt erg op een paard dat eerst bij de Maria's hoeve in de Meern stond. Dat paard heette ook Marcus en was van een meisje dat Chantal heet. Is dit misschien hetzelfde paard ?

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 18:27

Just_Miiesjj schreef:
Manuutje1990 schreef:
De allerrustigste paarden kunnen ook onverwachts schrikken, en dan kan je er ook afdonderen met je kop op de stenen.
Als je een nieuw zadel koopt, zou ik echt gaan kijken naar een goed zadel met een extra brede boom, want het is een behoorlijk brede Haflinger. Misschien kan je wel een zadel op maat laten maken, dan weet je zeker dat het perfect ligt.

Ja maar ze ryd ook niet op steen volgens my Ik ook niet.
Een zadel op maat laten maken is volgens my ontzettend duur. Maar t is wel het best voor elk paard die er is, Eigenlyk

Ook met je kop op een zachtere bodem kan ontzettend hard aankomen. Of je komt net met je kop tegen een paal van de omheining. Je kan beter het zeker voor het onzekere nemen en gwn je cap opzetten. Tegenwoordig zijn ze goed luchtdoorlatend en heb je er echt niet zo'n last meer van.
Een zadel op maat laten maken hoeft niet ontzettend duur te zijn hoor. Als je gewoon een zadel koopt wat ongeveer goed ligt, dat kunnen ze het zadel breder maken, opvullen, etc. net zolang totdat het perfect past.

_Noraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 18:55

dan is het niet duur, maar word het duur..
Ze kan toch niet zomaar even een zadel gaan halen?
oeps nou reageer ik heel kattig, maar ik bedoel het is zo onwijs duur. Een zadel kost algauw 500 euro. Wil je een halfinger zadel, die zijn vaak nog duurder.
Voor die prijs moet je wel 3 jaar werken.. (haha )

en ze heeft toch al gezegd dat ze een cap opgaat doen de volgende keer! In haar nieuwe topic heeft ze een cap op

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 19:18

amie_x_mij schreef:
oeps nou reageer ik heel kattig, maar ik bedoel het is zo onwijs duur. Een zadel kost algauw 500 euro. Wil je een halfinger zadel, die zijn vaak nog duurder.

en ze heeft toch al gezegd dat ze een cap opgaat doen de volgende keer! In haar nieuwe topic heeft ze een cap op

Als je niet voor een goed zadel enzo kan zorgen, moet je een paard nemen. Dat klinkt hard, maar zo is het wel. En als die ouders 2 pony's kunnen betalen, en geen zadel, dan kunnen ze beter 1 pony kopen, die dan wel een goed zadel krijgt etc. Want zeg nou zelf, dit ligt toch niet? Het lijkt me absoluut niet fijn voor de pony, en de zit van ChingYi word er ook door belemmerd.

_Noraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 19:32

Ja ok daar heb je wel gelijk in hoor
Maar haar ouders hebben dit paard niet betaald, deze is van die man die ergens op die foto's staat..
en met een goed zadel zou ze wel beter zitten ja

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 19:34

amie_x_mij schreef:

haar nieuwe topic? ze heeft tog nog geen andere hierneergezet of ben ik nu scheel?

_Noraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 19:35

oeps, sorry een oud topic van haar op mariska (sorry )

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 19:36

haha ok d8 al
ja op dat topic hadden ze nog gereageert...is alweer een hele tijd geleden maarja (bij mariska en nike moet ze ook een cap op want anders mag ze niet rijde )

_Noraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 19:38

dat ze een cap op moet, zo hoort het ook eigenlijk..
als er iets met haar gebeurt dan moet je niet zelf betalen maar de eigenaar van de pony, vooral als je geen cap op hebt. Ik draag hem daarom ook altijd mede door die regel! Ik denk niet dat de eigenaar van marcus blij is met een rekening van 300 euro vanwege schade aan chingYi

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 19:42

denk het niet..maarja kan ik ook niks aan doen daarom moet k ook van die mensen bij mariska en nike un cap op. eerst reed ik ook nog welus zonder maar ik weet nu ook de rede en nog wat andere dingen
maarja is dan ook de keus van de eigenaar...hij zou dan kunnen zeggen dat ze een cap op moet, wil ze dat niet dan maar niet rijden (dat hebben ze daar dus gezecht )

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 20:28

amie_x_mij schreef:

Ik moet hier even op reageren,
hier ben ik het namelijk totaal niet mee eens,
kijk eens rond op bokt, markplaats weet ik wat voor verkoopdingen je allemaal hebt.
nu heb ik pas Fjordielover geholpen met het zoeken naar een zadel,
je kan het net zo duur maken als je het zelf wil!
Er staan zadels van 1500 euro, maar staan ook zat hele mooie zadels van rond de 100/200 euro.
en ook bij ruitersportzaken hebben ze 2e hands zadels, vraag er maar eens naar.
dit zadel is gewoon ronduit klöte, voor haar en 'haar' paardje.
misschien is een 2e handszadel niet altijd even mooi, maar wel betaalbaar.
Voor een nieuw zadel betaal je idd algauw 500, maar voor 2ehandsjes die nog prima zijn niet.

Verder, vergeleken met de andere topics ziet dit er veel beter uit.
maar er blijven wel kritiekpuntjes,
je zal er vast wel mee bezig zijn, maar een te zwaar paard heeft veel meer kans op een hartaanval dan een gewoon paard dat op gewicht is.
ik zou er erg rekening mee houden met hoe je het paardje traint, want met alles wat je met hem doet moet hij zijn buik meenemen en zware inspanningen, hoe zeg je dat, vergroten het risico.
Vraag eens een proffesioneel iemand om je te helpen ermee.

En tja, wat al zovaak gezegt is in het topic, ik zou me er niet zo op vastpinnen dat het paardje van jou word.
de kans dat de boer het paardje overleeft is redelijk groot.
en al zou dat niet gebeuren, die boer heeft vast wel familie, zolang er niet zwart op wit staat dat jij het paardje krijgt als hij overlijd, heb jij er niets over te zeggen als hij overlijd maar gaat hij automatisch naar de familie.

maar ChingYi, zolang je alle tips en dingen opvolgt die gegeven worden in de topics, zal je alleen maar vooruit gaan, maar dan moet je wel wat met de tips blijven doen.

mryk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 20:30

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!
Leuk beestje!

ikkeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 20:35

toffe nieuwe aanwinst veel succes met je paardje! en van dat bit?? dat moet je eigenlijk wel zelf ondervinden

ChingYi_Dino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-05 21:24

Just_Miiesjj: ik ben zelf een keer geweest. Maar als het niet goed is moet het binnen een dag alweer bekend zijn en daar ben ik het niet mee eens, ben je te laat en dan zit je er maar mee.

Manuutje1990: ja dat weet ik maar neem nou even die cap van mijzelf, die zit echt niet, veelste gevaarlijk, halgt vreselijk op je nek, val je een keer en je hebt nog een hogere koste of je verliest iets. JE breekt daar erg gauw je nek mee en dat is nog gevaarlijker dan zonder cap rijden.

Anora: haha bedankt, ja dat klopt. Ja dat klopt ook, maar dan wil ik wel een passende cap opdoen voor ik ngo eens een cap opzet, dan rijdt ik maar niet bij pattypaard of wel met een andere maar niet meer met deze, pas ben ik dus nog op mijn nek, oor en allemaal in die richting gevallen en dan was ik nog maar zooooo blij dat ik die cap niet op had, ik had dan met die klap warschijnlijk mijn nek gebroken, dus liever zonder dan met een slechte cap. Maar wel ga ik kijken voor een goede cap.

Vjuli: bedankt. haha ja he.
ja dat klopt. MAar ik geloof hem wel. Maar moet altijd wel oppassen.

BlazingBoots: haha ja wat ik geloof is wat ik geloof wat jullie doen zijn niet mijn zaken dit is niet stom bedoeld
bedankt ik hoop ook met mezelf mee

Just_Miiesjj: nee haha, ik rijdt op een heus paardje een zadel op maat gemaakt is te duurvoor mij, dat kan ik zelf niet betalen.

Jooske: bedankt. aha leuk. Nee ik denk het niet. Hij heeft hem namelijk al heel lang. tenzij dat zij hem als veulen had, dan zou dat misschien wel kunnen.

Manuutje1990: Hetzelfde als bij Anora

amie_x_mij: ja dat klopt. Whaha hoezo kattig?
en vooral als die ook nog eens op maat gemaakt moet worden, dat gaat me niet lukken JA dat klopt, maar dan wel met een passende cap, eerder niet

Manuutje1990: JA dat klopt, maar zij gaan echt niet zomaar mee betalen hoor. Tenzij ik nou echt zelf een paard GEKOCHT heb, dit is nog niet eens zeker. Dus dit is allemaal voor mij.

amie_x_mij: dat ik een cap op moet zal wel zijn, maar ik ga niet met een gevaarlijk ding rijden als die van mij. Als ik dan val dan zal het wel even een heel stuk meer kosten dan 300 euro

Pattypaard: nee idd en je HOEFT er niet ens wat aan te doen. 1 ding is zeker: ik rijdt niet met dat ding van mij tenzij op de manege of iets wat echt noodzakelijk is dan moet ik wel, maar ergens waar ik voor lol kom ofzo nee ik vind het niks. De eigenaren hebben mij niks ervan gezegd, dat heb JIJ gedaan. En idd dan maar niet DAAR rijden. Dus nee dus....srry dat ik zo bot doe maar dit meen ik wel (sjees waarom moet ik altijd zo´n rothumeur hebben ) morgen reageer ik hopelijk vriendelijker, neem me dit a.u.b niet kwalijk.

Ilkkah: Ja dat klotp maar zomaar een zadel kopen is toch wel duur voor mij.
Ja dat klopt, maar ik ben er ook al flink wat aan het doen, hij heeft bijna elke dag beweging, soms ook wel eens rust, want anders vind ik het toch wel zwaar voor hem.
haha het was een bevel van zijn familie ofzoiets zei hij, dat het van zijn vrouw moest, want zij wil er niks mee te maken hebben, ze houdt niet van paarden en weet al helemaal niet hoe ze ervoor moet zorgen en hij wilt zijn paard niet wegdoen, dus tsja dan issie van mij he. Maar ik ben er zelf ook niet 100% zeker van maar ik gok op dat het wel zo is.
over het laatste klopt helemaal. In mijn eerste paar topic was het echt van dit is fout en dat is fout en (bijna) iedereen maar bot doen enzo en dan is het raar dat ik weer zo terugreageer. Nou als je het zo laat overkomen zoals bij deze topics dan vind ik dat geen probleem, maar het zou nog fijner zijn als je goede tips kan geven over wat fout is maar het is ook wel leuk om iets te horen wat ook goed is.

mryk: Bedankt

ikkeuh: Bedankt ja dat klotp, maar toch wel fijn om even te weten wat bokt ervan vindt

Anora

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 21:57

Citaat:
Anora: haha bedankt, ja dat klopt. Ja dat klopt ook, maar dan wil ik wel een passende cap opdoen voor ik ngo eens een cap opzet, dan rijdt ik maar niet bij pattypaard of wel met een andere maar niet meer met deze, pas ben ik dus nog op mijn nek, oor en allemaal in die richting gevallen en dan was ik nog maar zooooo blij dat ik die cap niet op had, ik had dan met die klap warschijnlijk mijn nek gebroken, dus liever zonder dan met een slechte cap. Maar wel ga ik kijken voor een goede cap.

Snel doen dan !

ChingYi_Dino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-05 08:48

haha ja....maar dan moet ik het ook nog krijgen, als ik alles bijeen zelf moet halen....ojee dan kom ik in de schulden

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 09:15

Citaat:
Pattypaard: nee idd en je HOEFT er niet ens wat aan te doen. 1 ding is zeker: ik rijdt niet met dat ding van mij tenzij op de manege of iets wat echt noodzakelijk is dan moet ik wel, maar ergens waar ik voor lol kom ofzo nee ik vind het niks. De eigenaren hebben mij niks ervan gezegd, dat heb JIJ gedaan. En idd dan maar niet DAAR rijden. Dus nee dus....srry dat ik zo bot doe maar dit meen ik wel (sjees waarom moet ik altijd zo´n rothumeur hebben ) morgen reageer ik hopelijk vriendelijker, neem me dit a.u.b niet kwalijk.

haha dat weet ik je kan ook bij hermans dan daar een cap lene(maar die paste geloof ik ook niet.... ) uhu. ik heb dat wel tegen jou gezecht maar zij hebben dat tegen mij gezecht. sry ik dacht dus dat zij dat hadden gezecht maar blijkbaar is het anders in ieder geval komt het wel van hun af maakt niet uit van je 'botte'reactie, ik vind het niet eens zo bot

Viennanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 10:23

Het kan me niet schelen dat het al 5000 keer gezegd is, dat je een ander bit en zadel moet gaan halen. VInd het zonde van het paard, en ook voor jou, want hoe leer je nu fatsoenlijk paardrijden?
Verder vind ik het erg sneu voor je als je je er helemaal op instelt dat hij van jou is, terwijl het niet zo blijkt te zijn....
En als je geld wilt uitgeven om Marcus er goed uit te laten zien d.m.v. peesjes e.d., kun je je geld beter uitsparen voor een goed zadel. Echt waar.
En zoals ik al eerder zei, cap op je kop en les nemen!

TOen ik 13/14 was, had ik een eigen paard waarmee ik wedstrijden reed, trainde ik met goed materiaal en had ik altijd een cap op! Dus die vergelijking gaat niet voor iedereen op...

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 11:02

@ ChingYi: Ik had eerst ook een cap die echt niet zat. Dat ding knelde half me kop af, kreeg er gwn koppijn van als ik er een uurtje mee reed. Ik heb nu zo'n veieligheidscap, en die zit wel goed.

ChingYi_Dino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-05 18:08

pattypaard: haha ja maar die hangt tenminste niet op mijn NEK.
hahaha ja
ow ok dan he ikke wel en vooral als ik het met een goed humeur lees maarja ben blij dat je niet kwaad bent

Viennanova: ga ik niet op in

Manuutje1990: ja maar dat vind ik nog niet zo erg, maar wel als dat ding je nek kan BREKEN. liever een die te strak zit dan eentje die levensgevaarlijk, ik ga dus daarom ook over een weekje ofzo met mijn ouders naar de ruitersportzaak

clowntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 18:25

ChingYi schreef:
Viennanova: ga ik niet op in

Waarom niet? Omdat ze de waarheid zegt?En dat je daar niet tegen kan?

Viennanova schreef:
Het kan me niet schelen dat het al 5000 keer gezegd is, dat je een ander bit en zadel moet gaan halen. VInd het zonde van het paard, en ook voor jou, want hoe leer je nu fatsoenlijk paardrijden?

Inderdaad..

Verder vind ik het erg sneu voor je als je je er helemaal op instelt dat hij van jou is, terwijl het niet zo blijkt te zijn....
Ja maar ze kent de boer goed
En als je geld wilt uitgeven om Marcus er goed uit te laten zien d.m.v. peesjes e.d., kun je je geld beter uitsparen voor een goed zadel. Echt waar.
Is te duur, terwijl haar ouders wel 5 (dacht ik te lezen?) paarden kunnen betalen van de goed lopende friettent, maar een goed zadel voor haar nieuwe aanwinst is teveel..
En zoals ik al eerder zei, cap op je kop en les nemen!
Amen _/-o_

TOen ik 13/14 was, had ik een eigen paard waarmee ik wedstrijden reed, trainde ik met goed materiaal en had ik altijd een cap op! Dus die vergelijking gaat niet voor iedereen op...
Ik heb dan geen eigen paard maar verder alweer, amen _/-o_