Sarabande@Work

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

holly

Re: Sarabande@Work

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 15:19

Normaal gesproken zie je 1 paard met 1 of later nog eens een andere ruiter. Meestal herken je het paard meteen. Ziet er altijd het zelfde uit.

Sarabande heb ik nu op verschillende foto's gezien en het is telkens een heel ander beeld. Alsof het telkens een ander paard is.
Mooi om te zien dat verschillende rijstijlen, verschillende beelden brengen.

Ik zal neem ik aan toch niet de enige zijn, die het fijn voor Sarabande vind dat ze een oplossing aan huis heeft gevonden en dat ik Zwelgje er een fijne tijd mee wens.

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 19:53

Kayla schreef:
Tjongejonge wat een gezeik zeg en het trieste is ook nog wel dat het eigenlijk helemaal niet eens om de amazone of het paard gaat... Erg knap wat sommige mensen kunnen beoordelen aan de hand van een paar foto's, doe er wat nuttigs mee zou ik zeggen, zo'n gave is niet niks!
Helaas heb ik die gave niet en vind het er alleen maar heel goed en ontspannen uitzien. Ik ben erg benieuwd hoe ze zich verder gaat ontwikkelen!

Het gros, zeg maar het pennyvolk, vindt praktisch alles mooi en ziet weinig. Er zijn ook nog enkele mensen die zien iets meer. Merkwaardig dat je wel alleen lovende kritiek mag uiten en geen opbouwende kritiek waar de amazone met dit moeilijke paard nog iets aan kan hebben.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 21:14

arie53 schreef:
dit moeilijke paard.

bonnielove

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 21:20

Mooi paard hoor en het ziet er netjes uit het is alleen jammer dat jij zelf je handen meer rechterop moet houden en bij elkaar (maar dat zei je zelf al ) en zelf wat rechterop zitten!
Verder ziet het er goed uit hoor

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 22:07

arie53 schreef:
[Het gros, zeg maar het pennyvolk, vindt praktisch alles mooi en ziet weinig. Er zijn ook nog enkele mensen die zien iets meer. Merkwaardig dat je wel alleen lovende kritiek mag uiten en geen opbouwende kritiek waar de amazone met dit moeilijke paard nog iets aan kan hebben.
[/quote]

Goh fijn te weten dat ik bij het pennyvolk hoor.
Een enkele kritische noot is heel wat anders dan met een vergrootglas foto's bekijken met het oogmerk om iets negatiefs te vinden . Bovendien vind ik het er echt goed uit zien (maar goed ik heb er kennelijk geen kijk op), net als de foto's van bijvoorbeeld Levy met Sarabande trouwens.

lachmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 23:07

Ik kan hier echt zo moe van worden he.
Je hoeft je ene hand maar 1 millimeter meer terug te hebben dan je andere en je zit meteen vast te houden of in z'n mond te trekken
Als je een heel uur kunt rijden zonder je handen ook maar een millimeter te verplaatsen en dan toch je paard lekker los door het lijf laten lopen met lengtebuigen, nou dan vind ik dat knap, maar dit is onmogelijk.
En wat sommige mensen hier geven is geen opbouwende kritiek meer, maar net zoals kayla al zei die gaan met een vergrootglas zitten kijken of ze iets kunnen vinden waar ze over kunnen muggenziften.
Dit is geen opbouwende kritiek, maar pure afgunst.

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 00:09

Zwelgje schreef:
Helleuh,

Wat betreft het zadel: ik zal er nog eens kritisch met mijn instr. naar kijken. Persoonlijk vind ik het niet TE ver naar voren liggen en ligt het mooi stabiel maar meerdere mensen zien altijd meer en we zullen er nog eens goed naar kijken.

De rug vasthouden is natuurlijk nog een rijtechnische "kwaal" die verholpen moet worden.

Ha Saar weer in beeld

Persoonlijk vind ik toch dat een instructeur hoe goed bedoeld ook niet de 'know how' over zadels heeft dan een zadelmaker...
Dus laat er een vakman/vrouw naar kijken!

Vergelijk de ligging van je zadel eens zoals het op deze site http://www.fysiotherapie-paard.com/nieu ... 15.doc#Wat
uitgelegd staat en ga dan zelf alvast eens kritisch na waar je je eigen kennis vergroot, het rugprobleem aan kunt pakken en het rijplezier vergroten.

De rug vasthouden hoeft niet altijd een rijtechnische "kwaal" zijn?!
Het kan een uiting zijn van pijn!
Het kan pas een rijtechnische "kwaal" zijn als een fysieke oorzaak uitgesloten is door (weer) de vakman in de vorm van fysio of osteopaat!

Sterkte !

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 01:45

arie53 schreef:
Het gros, zeg maar het pennyvolk, vindt praktisch alles mooi en ziet weinig.

U noemt mij penny? omdat ik weinig wil zien en omdat ik dus wel kan genieten van leuke foto's zonder meteen de behoefte te hebben om te zeuren?

Paardrijden is niet makkelijk. Niemand rijd perfect. Geen enkel paard loopt perfect. Kan men dat niet gewoon respecteren en genieten van de foto's die men met elkaar wil delen? Moet er altijd, maar dan ook altijd wel iets gezocht worden om over te klagen?
Staat er bij jou thuis ook altijd iemand langs de bakrand met een waslijst aan afkrakers?
Nee sorry, ik geniet van de leuke foto's en heb nu eenmaal niet de behoefte om te willen zeuren, dan ben ik maar een penny, mij ook goed.

elllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 07:03

Okè lang gedacht of ik een reactie zou plaatsen ..................

Als eerste wil ik zeggen dat ik Levy`s reactie heel netjes vind en getuigd van klasse !!!

Verder wil ik kwijt dat het natuurlijk in dit topic buiten enkele vriendelijke reactie`s voor sommige mensen alleen maar weer een manier is om een bepaalde persoon(en) via haar paard de grond in te boren en af te kraken wat is dat toch vraag ik me dan af ???

Leven en laten leven zou ik zeggen............... get a live en geniet van je eigen paarden maar laat een ander ook genieten van haar/zijn paarden !!!
Laatst bijgewerkt door elllis op 23-07-05 07:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 07:10

Nog even zeuren over je zadel. Als je je zadel op de rug legt moet hij 5 cm achter de schouderspier liggen, dat zie je vanzelf en dat voel je ook meteen. Zo op de foto lijkt het alsof je zadel op de schouderspier ligt. Waardoor het ook zo kan zijn dat dit zadel net niet geschikt (meer) is. Ook dat was al geoppert.

Je paard kan doordat hij meer schoudervrijheid heeft beter bewegen, maar je zult doordat het zadel wat naar achteren komt ook beter op de rug zitten en voor sommige paarden is dat een mega verschil.

Over je rijkunsten kan ik niks zeggen, vind het een leuk paard en ik denk dat het voor jullie beiden leuk is om dit paard weer verder te krijgen.

Veel plezier!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 08:16

Wat een geweldig mooi paard! Ik vind het er allemaal heel fijn uit zien.

Ik snap ook niet waar dat commentaar vandaan komt het gaat nergens over. Er worden hier veel foto's op het forum geplaatst waar je echt kromme tenen van krijgt en daar reageren dan maar weinig mensen op. De enige verklaring van dat commentaar is dat er hier heel wat persoonlijke vetes uitgespeeld worden [waar ik gelukkig niets van heb meegekregen!], volgens mij is daar zo'n ander blauw forum voor in het leven geroepen waar je zonder beperkingen met modder mag gooien :p

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 08:35

Ik denk dat er ook mensen zijn die commentaar geven omdat ze denken dat deze amazone er iets mee kan. Als ik foto's zie waar werkelijk alles fout is dan weet ik dat het geen zin heeft een goedbedoeld commentaar te geven want het wordt toch niet opgevolgd.

Zelf als er foto's van Anky geplaatst wordt daar commentaar op gegeven dus wat dat betreft bevindt Zwelgje zich in goed gezelschap.

Robby_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 10:19

Mooi paard loopt ook heel netjes zeg!!!(kwijl)

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 12:01

Voor Sarabande zelf zal het idd ook wel fijn zijn dat ze nu weer op haar échte stekkie terug is . Rijtechnisch ga ik geen commentaar geven, is in dit topic al genoeg gedaan en je krijgt professionele hulp .

Ik vind het er zo iig al wel netjes uit zien, Saar is echt een heel mooi paard!

TomL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 17:42

Wat leuk om te lezen dat er zoveel mensen EN verstand hebben van paardrijden EN van (digitale) fotografie.
Om met het laatste te beginnen (en dit is geen comentaar op de fotogra(a)f(e)) Bijna alle foto's zijn erg donker en de bewegende delen paard en ruiter zijn niet altijd even scherp. Dit komt zeer waarschijnlijk door de sluitersnelheid van de camera (nogmaals, de fotogra(a)f(e) zal ongetwijfeld weten wat hij/zij doet, maar ik heb het ID dat het gros van de mensen hier geen ID heeft wat een foto eigenlijk is) Hierdoor zijn sommige foto's erg lastig te beoordelen (of zoals sommige het noemen, te muggeziften) Verder is de resolutie ook niet echt heel erg hoog (de hier geplaatste foto's in ieder geval) dus als ze al zijn gerescaled verlies je ook nog eens wat info van de originele foto. Oftwel: pixels gaan verloren.
Een foto is verder een moment opname! EN toch kunnen ondanks dit hele belangrijke feit mensen beoordelen hoe het paard een minuut hiervoor, of een minuut hierna loopt of zal lopen/gelopen hebben. Knap, zo'n heldere gave. Als ik die toch eens had... helaas heb ik alleen een hobby digitale foto's ontleden...

Dan het paardrijden.
Zoals ik kan lezen rijd je dit paard nog niet zo heel erg lang. Jullie zullen elkaar dus moeten leren kennen. Dat heeft even tijd nodig en dat heb je, zoals je zelf al beschrijft, goed in gaten. Rijtechnisch zijn er inderdaad een paar opmerkingen, maar die heb je al meer dan genoeg te horen gekregen. Ik zou juist eens kijken naar de andere factoren die je tot je beschikking hebt. Ik zie namelijk dat de bak waar je in rijdt niet overal even geschikt is om te rijden (ook dit is natuurlijk aan de hand van de geplaatste foto's, maar door een andere hobby, internet onderhouden, heb ik ook andere foto's gezien...) Het lijkt er op dat je niet altijd even recht kunt zitten omdat er behoorlijk wat takken over de hoefslag hangen. Ook de bodem ziet er behoorlijk zwaar uit. Misschien dat je daar ook eens naar kunt kijken. Waarschijnlijk verklaart dat veel van het omhoogkomen van het kruis. Ook de bakrand is hier en daar niet altijd even vlak afgewerkt. Maar het schijnt een ervaren paard te zijn, dus dat laatste hoeft niet per direct een probleem te zijn.
Let verder toch enigzins op de stand van je handen, die staan niet altijd even netjes recht of gelijk maar dat schreef je zelf ook al bij een van de foto's.

Verder voor die mensen die denken dat o.a. een verlichte zit alleen voor 3-jarigen is: het gaat hier om een levend wezen, niet om een of andere machine die altijd de zelfde prestaties kan leveren. Elke topsporter (er van uitgaande dat die vergelijking geldt voor amazone en paard in kwestie) heeft ook eens een andere, wat lossere training nodig. Niet altijd alleen maar de uiterste topprestaties als doel voor ogen hebbende. Als amazone in kwestie hier in dit geval rekening mee houdt vind ik dat alleen maar een pluim waard. Dat zouden meer mensen moeten doen

De combinatie ziet er in ieder geval veelbelovend uit. Ik hoop nog meer foto's te mogen analyseren.
Succes met zijn beiden.

Voor die mensen die graag met mij van gedachten willen wisselen over digtale fotografie.. PM-en staat vrij.
Gegroet.

Jaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 18:11

Miss_Petit schreef:
Saar blijft een mooie merrie

Ik hoop alleen voor Saar dat dit verlopig de laatste amazone is, persoonlijk denk ik dat ook al veel ontspanning zal brengen

Zwelgje succes

Hier sluit ik me helemaal bij aan!

Ben heel benieuwd naar foto's over een paar weken, veel succes

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 09:30

Nou zeg

Rijtechnisch niks aan op te merken, Zwelgje lijkt mij een hele vriendelijke rustige ruiter die het paard rijd zoals ze zich aanbied die dag en de dingen doet of laat die op dat moment nodig zijn om een betere prestatie uit het paard te halen op dat moment. En tja dat ziet er dan wel eens niet uit zoals in het handboek paardrijden. So Be It als het resultaat maar een rustig evenwichtig ontspannen paard is! Al zit ze er achtertsevoren/binnenstebuiten op

Levy heeft 2,5 jaar hard werk in dat paard gestoken, en ze is er niet slechter van geworden Zwelgje gaat er ook een hoop tijd en energie in steken en ook daar zal dat paard niet slechter van worden.

Het paard heeft geluk dat deze twee mensen op haar pad is tegen gekomen, twee mensen die deze dame gewoon eerlijk rijden/reden, iedereen weet dat het bij een hittemetitje niet makkelijk is om zulke fotos te laten zien als we het laatste half jaar gezien hebben.

ZOwel Levy als Zwelgje doen/deden het goed met deze ontzettende mooie merrie. Beiden op een andere manier, maar beiden gewoon goed.

De fotos van Levy getuigde van een goed team, waar de spetters vanaf vlogen De fotos van Zwelgje zijn nog niet spetterend, maar laten wel een hele leuke goede basis zien waar de spetters vanzelf een keer vanaf gaan vliegen. Wat dat betreft heeft Levy goed werk verricht, en pakt Zwelgje het op een goede manier over om de basis die Levy gelegd heeft op haar manier uit te breiden en te verbeteren op de punten die voor HAAR belangrijk zijn.

Verschillende ruiters hebben verschillende inzichten, vinden verschillende dingen belangrijk. Wat voor de een perfect is is voor de ander vreselijk.

Ik ben in iedergeval blij om te zien dat de merrie het zo lekkah doet

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 09:44

Niet om te muggenziften , maar ik geloof niet dat Levy Sarabande 2,5 jaar heeft gereden .

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 09:51

sarabande schreef:
lachmar schreef:
Okee. ik zou er als ik levy was ook niet echt blij mee zijn, maar dat zwelgje d'r helemaal afkraakt kan ik ook niet zeggen hoor.
Maar waarom is dit paard van levy naar zwelgje gegaan?
Is ie verkocht of is er een andere reden?

Een hele simpele reden, Sarabande is 2 1/2 jaar van huis geweest puur om uitgebracht te worden. Dat kost veel geld en het was niet te overzien hoe lang het nog zou gaan duren.
Dus toen ik iemand had die Saar vanuit huis verder kon en wilde trainen en tegelijkertijd Levy het drukker met andere dingen kreeg was de keus niet zo moeilijk om Saar naar huis te halen.

Voor mij is het fantastich om mijn merrie weer thuis te hebben en alles te kunnen volgen inplaats van haar eens in de 2 maanden een keertje ergens te gaan belijken.
Zo simpel is het.

Volgens Saar wel

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 09:59

Ze is misschien wel 2,5 jaar van huis geweest, maar heeft niet 2,5 jaar bij Levy op stal gestaan .

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 10:03

Dat zou ik niet weten Anoukie, en eerlijk gezegd of het nou een half jaar of 2,5 jaar is............ intresseert me geen zier!

Levy heeft hele mooie fotos laten zien, en dat doet Zwelgje nu ook

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 12:04

Anoukie schreef:
Ze is misschien wel 2,5 jaar van huis geweest, maar heeft niet 2,5 jaar bij Levy op stal gestaan .

Gribaldifan----Anoukie---------Missouri------------Levy mis er nog enkele ?

Vandaar dat het denk ik het meest besproken paard is.

XJuul

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 12:13

Niet om te zeuren, maar ik vraag me af waarom dit paard zoveel van ruiter is gewisseld...

Verder vind ik het op de foto's een leuk dier.

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 12:19

nr. 5 Zwelgje. Of de voorgaande ruiters waren allemaal zeer matige ruiters en hebben de talenten van dit 3/4 racepaard er niet uit kunnen halen of dit paard is fysiek en mentaal behept met tekorten die Zwelgje nu probeert in jockeyzit er uit te halen. Veel succes. Ik bewonder je inzet.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 12:21

wat is er toch zo bijzonder dat er van ruiters gewisseld is? hoevaak komt dat wel niet voor zonder dat er over nagedacht wordt?
En dan nog "who cares???"