Kafue voor het eerst na 2jaar 9mnd @ wedstrijd De lutte

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Justy

Re: Kafue voor het eerst na 2jaar 9mnd @ wedstrijd De lutte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 19:35

En zonder cap nog wel RK, wat een voorbeeld Clown

Ik denk inderdaad dat als je een 'grote mond' hebt (mind the quotations!), je toch een bepaalde verwachting schept. Hoge bomen vangen veel wind, en als je van jezelf een hoge boom maakt dan moet je niet raar staan te kijken als er commentaar komt.

Ik ben zelf iemand die dingen best goed kan verwoorden. Ik zou ook best netjes kunnen uitleggen hoe je op een paard hoort te zitten, ik kan je vertellen hoe je een galopswissel rijdt, of een keertwending... Toch zit ik niet zoals Anky, en een wissel of een stappirouette hoef ik al helemaal niet te proberen Haha! Ik laat het uitleggen dan ook maar over aan mensen die ook weten hoe het aanvoelt, en niet alléén de theorie beheersen. Dat is een keuze die ik maak. Kafue maakt de keuze om de dingen die zij weet wél te delen, ondanks dat ze ze zelf niet perfect uit kan voeren. Prima, dat is haar keuze. Maar weet inderdaad dat je dan best een beetje een dikke huid moet hebben op Bokt. Niet leuk, wel reëel.

On topic: Gefeliciteerd met je winstpunt, en ik hoop dat jullie snel weer op je oude niveau kunnen meedraaien Lachen

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 21:37

Wat ik wilde zeggen, en wat niet helemaal over is gekomen, is dat door te zeggen dat je thuis op Z niveau rijdt je zowel denigrerend naar de L2 ruiters toe praat als naar de Z ruiters.
Voor de L2 ruiters, door te zeggen dat het allemaal niets voorstelt. Want voor de meesten is ook de L2 een stadium waar ze hard voor hebben moeten werken en waar het vechten is voor de winstpunten en waar ze iedere week les voor nemen. Het gekke is, dat jij eigenlijk impliciet ook zegt dat het wel moeilijk is door te zeggen dat het een prestatie is dat je paard van zadelmak naar de L2 is gekomen.

Maar een stukje later is de inconsistentie te ontdekken, je paard loopt thuis al op Z niveau. Dat is dan ook nogal respectloos voor de Z ruiters. Zij hebben zich veel moeite getroost (de meesten dan) om in de Z te komen, maar enkele L2 ruiters beweren dat hun paard dat ook wel eventjes kan. Wat overigens meestal totaal niet waar is. Als je op dat niveau was, dan was je op de wedstrijd ook wel hard gegaan.

En ja, ook al zit je in de losungsfase, dan nog kun je zien of een combinatie op Z niveau is. Want ook in die fase laat je dan een bepaalde kwaliteit zien (over het algemeen).

Nogmaals, ik val je niet aan op je rijkwaliteiten. We zijn allemaal niet perfect. Je lijkt niet onvriendelijk te rijden. Maar dat betekent niet dat je op Z niveau rijdt. Als je nou gewoon zegt dat je op L niveau rijdt, wat de waarheid is, dan gaat iedereen je ook zo beoordelen en krijg je best veel positief commentaar.

Pascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 21:53

Venetia, je haalt me de woorden uit de mond....... Haha! Het is zo makkelijk om te zeggen dat je paard thuis op Z - niveau loopt. Als dat zo zijn, zou dat ook resulteren in betere punten op concours..... Het is in ieder geval niet echt tactisch om te zeggen dat de L2 niks voorsteld. Als je je paard zo goed voor elkaar hebt, loods je hem toch met gemak door deze "makkelijke"proeven. Zie het als losrijden voor het grotere werk!! Haha!
Want zoals het paardje thuis loopt, loopt die nergens......... Knipoog

karton

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 21:54

Hermesdeux schreef:
Wat zijn we weer bezig... los van het feit of het paard geblesseerd was of niet, ik neem aan dat Kafue zelf verstandig genoeg is om te bepalen of haar paard 100% loopt of niet...! Met een kleinste onzuiverheid zou ze haar paard thuislaten. Niet ieder paard heeft 3 maanden rust nodig na een blessure. Nee hoor, bij een blessure bouw je het daarna gewoon lekker op en dat ze daar toevallig een wedstrijdje bij meepikt is toch niet erg? Zuiver=goed en van een L2 proef krijgt die niets hoor...!

Daarbij komt dat ik het erg zonde vindt dat Kafue op deze foto's met haar commentaar vergeleken wordt. Is het niet zo dat ze veel verstand heeft van de dingen en dit goed kan verwoorden?? Moet je altijd op GrandPrix niveau rijden om dit kracht bij te zetten?? Nee hoor, ik vind dat wanneer je je theorie over kan brengen op andere, zoals zei het doet, van zulke mensen nog veel kan leren, ondanks dat ze dan volgens de meeste hier niet rijdt naar haar kennis. Sorry, maar dat vind ik erg misselijk.

En ja, ik denk dat de meeste zelf eens moeten kijken naar hun kennis, omdat die vaak niet verder kijken dan hun neus lang is, alleen maar bekritiseren, zonder zelf maar een enkel probleem op te kunnen lossen!!

En dan val ik niemand aan, maar zoals hier tegenover Kafue wordt gereageerd, vind ik dat niet terecht. Iedereen heeft verbeterpunten...van de B tot aan het Z! En commentaar is goed, haar tenen staan ook verkeerd, maar om dan aan te vallen dat er "beter werd verwacht" dat is geen commentaar natuurlijk...!

*Ik heb niet het hele topic gelezen, maar ik las Hermesdeux reactie, en ik was het er gewoon mee eens. De reacties die ik wél gelezen had waren allemaal negatief. Ik bedoel, ik weet ook meer dan ik zelf waar kan maken. Toevallig dat iemand niet perfect rijd, wil toch niet zeggen dat ze gelijk geen goed commentaar geeft..
Naja..

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 21:57

Nou erg leuk plaatje. je rijdt hem lekker koel in de proef zo te zien.
Zal maar niet beginnen over dat mijn L1 paard thuis M2 nivo loopt (is mijn bijrijdt paard, mijn eigen is net bevallen en 4 jaar en 3mnd onder zadel geweest ,oftewel nog geeneens B nivo Haha! )
Daar wil ik alleen maar mee zeggen dat het niet raar is dat mensen hun paarden doortrainen. Het thuis op een bepaals nivo rijden wil niet altijd zeggen dat het ook wedstrijd nivo is.
Dat mijn bijrijdt paard alle oefening van M2 beheerst heeft er alleen maar mee te maken dat ze moeilijk is vanachter en middels deze oefeningen wordt ze daar stukken beter van.

Verder had ik ook een ander beeld van je, maar dat maakt niks uit.
Als je niks mag zeggen omdat jezelf het nog niet helemaal beheerst wil niet zeggen dat je de thearie niet beheerst. Dat zou mooi zijn.
dan kan heel nederland wel ophouden met lesgeven.

Verder vindt ik het een hoop gezever om niks. de comdi is ook niet ideaal. Groot paard met een kleinere ruiter.
heb je Angela van de Berg soms wel eens op die kast van haar gezien?? Dan denk ik soms ook: In de B zitten ze nog beter.
Dat betekent natuurlijk niet dat je niet naar verbetering moet streven. En dat is iets wat Kafue wel doet!!

Ik ben het erg zat dat mensen die trots zijn op hun paarden foto's plaatsen en de wereld commentaar krijgen terwijl ze het zelf waarschijnlijk niet beter kunnen. Vervolgens plaats iemand van Z nivo in dezelfde situatie foto's en dan kan het allemaal opeens wel.
Tja zij rijdt Z of hoger dus het zal wel goed zijn.
Zelf probeer ik altijd leuk commentaar te geven met wat eventuele tips. Waarom? Omdat ik zelf graag ook leuke reactie wil.
Ik heb 1 keer een ractie gehad van mijn vorige paard. Ik had hem helemaal zelf met mijn krantenwijkje bij elkaar gespaard en was super trots. Ik plaats foto's (was onder de naam Captain ) en krijg van een mede bokker doodleuk te horen dat het paard lelijk is.
Ik geloof dat ik de hele avond wel heb kunnen janken. (het was ook niet moeders mooiste maar daar heb je al stiemer meisje wel keihard voor kunnen werken) Ik ben toen ook 1.5 jaar niet meer op bokt geweest. Ben inmiddels ouder en wijzer en heb de poging maar weer eens gewaagd en ik ben er nog steeds!!!
Bokkers wees voorzichtig met je commentaar en plaats alleen reacties waarvan je denkt dat je dat zelf ook wel kan waarderen.
Iemand de grond in trappen kan iedereen. Complentimeren en vervolgens een tip meegeven is veel moeilijker. Dat is iets wat mij een goede instructrice maakt (beetje arrogant, weet het)
en waarom mijn 'klanten' elke week weer vooruit gaan. Ze gaan met een goed gevoel weg en doen hard hun best om de volgende keer ook dat ene puntje te verbeteren.
Ik denk dat dat ook voor forums geldt. Wees aardig en geef leuk commentaar en wees duidelijk. Zo heeft de TS er ook wat aan en zal hier eerder mee wat doen dan dat hij/zij eerst de grond in wordt getrapt

UCH

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 22:11

Goh, ben nu ong. een jaar aan het trainen met Sjors en ben pas L2 Zij zijn groot en ik is klein! (met 2 wp's) Haha!. In de training pak ik ook wat M oefeningen mee zoals SB, contra en een poging tot travers Haha!. Maar in het M horen we nog niet thuis hoor. Net zo goed als jij flitsender mag gaan rijden in het L2 Kafue. Is wel de voorbereiding voor de M en daar is de verzameling en oprichting al belangrijker.

VWNW kan ik ook een proef rijden maar daar zou voor mij de uitdaging niet liggen Bloos.

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 22:16

Anoukie paard is bijna drie niet op wedstrijd geweest en heeft blessure gehad. dan zou jij de 1e wedstrijd ook zoiets hebben van: even zweer proefen en kijken hoe de wind waait. Ik rijdt mijn 1e wedstrijd nooit voor de punten dat komt de tweede keer wel als ik weet hoe de wind waait en wat ik ermee kan

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-05 22:18

Als je koe geworden bent moet je NOOIT vergeten dat je als kalf geboren bent.
Een paard die thuis de oefeningen en de verzameling van het Z aan kan kan mischien in wedstrijdambiance in de L wel helemaal niet uit de verf komen.
Echter hem verzameld voorstellen in de L scoor je geen punten mee omdat het simpel gezien niet gevraagd wordt.
Verzameld voorstellen omdat je op bokt zegt dat je de oefeningen van de Z aankunt dus travers, renvers, wending om de achterhand, eenvoudige galopwissel, wijker, appuyern, schouderbinnenwaarts, midden en uitgestrekte gangen terwijl je paard net goed genoeg is bevonden om weer onder het zadel gereden te worden daar scoor je mischien punten mee bij een jury en het bokt publiek echter je paard doe je er geen goed mee en het gevaar van een blessure ligt op de loer.

Respectloos kun je alleen je paard maar behandelen door hem werk aan te vbieden en te vragen wat die op dat moment niet aankan of nog niet mag wegens medische redenen.

Ik heb ervoor gekozen mijn paard locker voor te stellen, geen druk, geen vraag gewoon loop maar en kijk maar fijn rond. Winstpunten niet noodzakelijk op dit concours.

Paardrijden is normaals niet makkelijk, en of ik nu een gemiddelde ruiter ben op L niveau het gaat erom hoe mijn paard getraind is. Het gereden zijn is nog altijd de ruiter die het vraagt. Ik vroeg mijn paard niets alleen maar locker door de baan. En locker ging die en die punten, ik ben er blij mee en ik weet dat dat het maximale was dat mijn paard op dat moment van mij mocht. Ik heb er niet voor gereden dus ik heb ook niet meer gekregen in de proef dan het op dat moment waard was.

Ik ken paarden die thuis Z2 lopen en in de proef niets scoren. ik ken paarden die thuis S lopen maar waar de ruiter die thuis super sterk rijden op de wedstrijd dichtklappen van de zenuwen. En ik ken paarden en ruiters die je in training zo voorbij zou lopen maar die er in de wedstrijd staat

Ik hoef me niet te verantwoorden en als je aan een paard niet kunt zien dat het dier verder getraind is dan dat wat die laat zien sorry dan ga maar fijn verder paardje rijden en bemoei je er maar niet mee.
Gelukkig kon de jury het namelijk wel zien vandaar de opmerking durf te rijden. De jury was niet te beduvelen sommige van jullie blijkbaar wel.

Respectloos ben ik naar niemand en rijden van een B proef kan net zo moelijk zijn als het rijden van een grand prix proef voor anky. Paardrijden is niet makkelijk en nogmaals we zijn er om elkaar te helpen.
Krietiek mit opbpuwend kan iedereen hakken en happen ook. Het tekent alleen wat je toepast. En met de juiste lessen en de juiste mogelijkheden was ik mischien ook wel verder, maar ik heb alles uit eigen hand uit eigen harde werken gedaan.

Werken gaat voor plezier vandaar dat tijd om paard tre rijden soms ontbreekt, ik kan niet ieder weekend op concours en ook niet iedere maand. En vandaar dat het ook zelfs twee jaar en 9 maand tussen de laatste wedstrijd en nu heeft gezeten. En dan is het mooi als je met een winstpunt huiswaarts kunt keren.
En dan is het minder mooi dat sommigen van jullie niet verder kijken dan hun neusje lang is en alleen in het eigen straatje kijken en niet verder.

Met dat negatieve happen sla je me wel even uit het lood en leer ik dat dat niet fijn is.
Net wat Marije zegt dat is bij mij ook zo al mijn lesklanten gaan iedere les super vooruit en door de week trainen ze zo hard dat ze nog beter worden, enkel positief uitleggen wat waarom en hoe.
Als ik zo "vriendelijk "zou zijn als sommige luitjes onder jullie dan kon ik het lesgeven wel in de wilgen hangen, sommige zijn daadwerkelijk niet te reden niet verder lezen dan hun neus lang is en dat behoorlijk respectloos en taktloos reageren.
Als je niet mag antwoorden als je niveua nog niet hebt dan werd geen enkele vraag hier beantwoord. De beste is Anky en die verlaagd zich echt niet tot bokt en zelfs die scoort geen 100% op de wedstrijd dus wat is nu eigelijk goed en wat niet?

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-05 22:23

Anoukie schreef:
Goh, ben nu ong. een jaar aan het trainen met Sjors en ben pas L2 Zij zijn groot en ik is klein! (met 2 wp's) Haha!. In de training pak ik ook wat M oefeningen mee zoals SB, contra en een poging tot travers Haha!. Maar in het M horen we nog niet thuis hoor. Net zo goed als jij flitsender mag gaan rijden in het L2 Kafue. Is wel de voorbereiding voor de M en daar is de verzameling en oprichting al belangrijker.

VWNW kan ik ook een proef rijden maar daar zou voor mij de uitdaging niet liggen Bloos.

Daar ligt voor mij de uitdaging ook niet Anoukie, als je je de moeite had getroost om te lezen dan had jhe gezien dat het paard bijna drie jaar niet op wedstrijd is geweest en een schouderblessure had. Namelijk iritatie aan de schouderspier RV boven.

Mijn uitdaging is mijn paard zo trainen dat die gezond blijft en zo voorstellen dat die happy en gezond weer thuis komt en blij weer mee gaat naar de volgende wedstrijd. De eerste wedstrijd mag een paard altijd beetje kijken beetje wennen aan alles zeg maar.

En als je L2 rijd is het helemaal niet vreemd en zelfs aanbevelenswaardig om het M te beheersen. En een paard moet je juist in alle gradaties voor kunnen stellen dus ook VWNW in de L2. Je moet er zelfs zonder door de mand te vallen een B proef mee kunnen rijden.
Voorstellen in wat gevraagd wordt niet in wat je kunt/

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 22:32

Ik zit zelf al ruim 6 jaar niet meer in het wedstrijdritme en mijn vorige wedstrijd was weer de eerste sinds lange tijd voor mij en zelfs de eerste wedstrijd ooit voor Sjors!

Maar ik ga pas op wedstrijd wanneer ik weet dat ik voluit KAN gaan als ik dat wil en als mijn paard het aangeeft. En dat probeer ik dan zeker ook. Ik heb graag een goede voorbereiding. En ik laat zeker graag zien wat ik kan met mijn paard binnen het gevraagde van de proef. Dat is net een andere inslag.

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 22:44

Maar nogmaals, zolang JIJ maar blij en trots bent, dan mag het toch niet uitmaken wat mensen op internet ervan vinden? De jury heeft je beloond met 1 wp, het was dus winstwaardig. Er zijn er hier ook zat die niet eens een B proef rond kunnen sturen.

Qua instructie, dus het wel kunnen vertellen maar niet zelf kunnen rijden, tja, ik ben wat lastiger denk ik. Ik wil graag instructie die het ziet, kan vertellen maar ook zelf op hoog niveau rijdt (iig ZZGP) en wel eens op mijn paard klimt om dingen aan te voelen of op te lossen. Maar ik laat het verder rusten hoor, veel plezier en succes met je paard Lachen!

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 22:47

Je topic tikt al aardig aan Kafue Knipoog

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 07:01

Kafue schreef:
Een paard die thuis de oefeningen en de verzameling van het Z aan kan kan mischien in wedstrijdambiance in de L wel helemaal niet uit de verf komen.

Hier kan ik het helaas niet mee eens zijn!

Kunstjes kunnen we onze paarden allemaal leren, maar een paard is nog niet op Z niveau als het enkel kan appuyeren of eenvoudige/vliegende wissels kan laten zien!

Daarnaast als je thuis Z rijdt en het paard komt niet tot zijn recht in het L2, dan is er iets mis gegaan in de basis!

Een paard wat thuis op zijn sloffen en met een hoef in zijn neus een Z proef loopt, moet héél goed meekomen op L niveau!
Dan kijk ik nu niet naar Kafue, gezien de blessure/geen wedstrijdritme van haar paard, daarnaast heb ik haar nog nooit zien rijden en weet ik verder helemaal niets van de combinatie!

Maar een feit is een feit!
Als ik overstap naar een hogere klasse, dan is dat niet omdat mijn paarden thuis al een hoger niveau lopen, dan is dat omdat ik minimaal twee winstpunten per proef rijdt! Daarnaast moet het paard het niveau aankunnen en goed voor de dag kunnen komen!

Geen wedstrijdritme of juist wel.... Daar maak ik mij niet druk over!
Voor alles is een eerste keer en als ik met mijn paarden op concours ga, dan ga ik om te winnen!

Ik ga niet om in de middenmoot te eindigen, want dan blijf ik liever thuis! Natuurlijk weet je nooit hoe een nieuw paard zal reageren, maar dat paard moet thuis extra bevestigd zijn! Met een paard wat een poos eruit is geweest, weet je al ongeveer wat te verwachten, dus daar zal ik mij niet zo druk over maken!

Maar goed dat is persoonlijk!
Hoeveel combinaties zie je niet rijden, waarvan je denkt "blijf toch thuis"!

Ik snap best wel dat Kafue haar paard heeft meegenomen om te zien waar zij staat! Maar daar kan ik niet over oordelen, ik heb haar nog nooit zien rijden.... Knipoog

maggie1103

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 07:20

Lekker laten lopen en laat ze maar denken. Jij weet tenslotte wat het beste is voor je paard en als je denkt dat het paard het kan.dan kan ze het. Commentaar zegt het al door de jury "Durf te rijden"zegt meer over jou dan over het paard. Dus daar was niets op aan te merken toch? Succes en lekker blijven rijden.

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 07:23

Ik lees het hele topic al braaf mee, maar nu heb ik een vraagje...........Kafue, heb je ooit wel hoger gereden dan L2? Ik lees dat je Kafue heb afgericht tot L2 niveau (wat betreft wedstrijden) maar heb je zelf ooit hoger gereden dan die L2??

talented

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 08:46

Levy schreef:
Ik lees het hele topic al braaf mee, maar nu heb ik een vraagje...........Kafue, heb je ooit wel hoger gereden dan L2? Ik lees dat je Kafue heb afgericht tot L2 niveau (wat betreft wedstrijden) maar heb je zelf ooit hoger gereden dan die L2??

Ik zat precies met dezelfde vraag in mijn hoofd!Of heb je enkel boeken gelezen die meer theorie toereikten dan voor de L2 van belang is?

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-05 09:26

Op wedstrijden heb ik inderdaad nooit hoger gereden dan de L2, dit is mijn eerste echter eigen paard. Moest natuurlijk eerst werken en geld verdienen alvorens ik een paard in dit geval een veulen kon kopen.

Thuis heb ik doorgetraind onderdeskundige leiding van een Grand Prix instructeur, daarom ben ik beter geworden. Was ik deze man twee en half jaargeleden niet tegengekomen was ik nooit verder gekomen en wasik mischien wel gekapt, die tijd hoorde ik altijd bij de slechtsten, op een enkele uitzondering na als het paard zijn dag had.

Nu echter kan ik zeggen Yep ik heb veel geleerd en mijn paard is omgeschoold van liever lui dan moe naar baasje ik werk voor je.
Ondertussen heb ik overigens ook nog een kind gekregen en de moeders onder ons weten dat die je aandacht wel verlegd als je verder nog veel te doen hebt. Zon kleine gooit je leven radicaal om.

En of het op wedstrijd nu wel of niet lukt, daar lach ik om, zolang er een menselijke jury jereert is het altijd maar net wat ze willen zien.

Ik ben uiterst tevreden en werk er hard voor ikheb het gewoon verdiend dat ik zomaar een winstpunt reed, mijn voorlaatste wedstrijd had een score van 144 punten in het L2 dus is er veel vooruitgang.
Ik ben beter geworden en werk er hard voor om beter te worden, en wat sommige mensen hier ervan vinden daar het ik lak aan. De mensen die niet alles cadeau krijgen weten wat ik bedoel.

Inferno

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 09:49

Als lezer van jouw postings verwachtte ook ik wat meer niveau te zien. Moedig dat je de platen hebt gepost en succes met het vervolg.

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 10:08

Kafue schreef:
Verzameld voorstellen omdat je op bokt zegt dat je de oefeningen van de Z aankunt dus travers, renvers, wending om de achterhand, eenvoudige galopwissel, wijker, appuyern, schouderbinnenwaarts, midden en uitgestrekte gangen terwijl je paard net goed genoeg is bevonden om weer onder het zadel gereden te worden daar scoor je mischien punten mee bij een jury en het bokt publiek echter je paard doe je er geen goed mee en het gevaar van een blessure ligt op de loer.

Ik hoef me niet te verantwoorden en als je aan een paard niet kunt zien dat het dier verder getraind is dan dat wat die laat zien sorry dan ga maar fijn
verder paardje rijden en bemoei je er maar niet mee
.
Gelukkig kon de jury het namelijk wel zien vandaar de opmerking durf te rijden. De jury was niet te beduvelen sommige van jullie blijkbaar wel.

Respectloos ben ik naar niemand en rijden van een B proef kan net zo moelijk zijn als het rijden van een grand prix proef voor anky.
En dan is het minder mooi dat sommigen van jullie niet verder kijken dan hun neusje lang is en alleen in het eigen straatje kijken en niet verder.

Met dat negatieve happen sla je me wel even uit het lood en leer ik dat dat niet fijn is.

Dat een paard de oefeningen beheerst betekent niet dat het op Z niveau loopt. Het gaat om de kwaliteit van de oefeningen, en het lopen. En dat kun je ook bij een L paard ontdekken, als het zo is. Ook al wordt er niet echt aan gereden.

En over respectloos gesproken. Ga maar lekker zelf paardje rijden en bemoei je er niet mee. Nou, dat is dus ECHT WEL respectloos. Zo antwoord ik ook niet naar jou toe. Respect is elkaar serieus nemen. Dat doe jij dus blijkbaar niet. Als iemand je op je (incorrecte) uitspraken wijst, dan ga jij diegene gelijk afdoen als Penny en ga maar lekker zelf paardje rijden.

Ik versta onder normaal met elkaar praten met respect echt iets heel anders. Ik ben dan ook blij dat je bij mij dat soort uitspraken niet zult kunnen vinden.

Ik val je niet aan op je rijkunst, misschien is je dat al opgevallen?
Waarschijnlijk niet. Ik heb me ook niet met je rijden bemoeid. Ik denk zelfs dat we op ongeveer dezelfde manier les hebben. Maar jij blijft je maar aangevallen voelen en gaat met modder gooien.

Ik ben ook geenszins gemeen naar je geweest, de enige die gemeen is ben je eigenlijk zelf. En dat valt me een beetje tegen.

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 10:14

Kafue schreef:

Ik ben uiterst tevreden en werk er hard voor ikheb het gewoon verdiend dat ik zomaar een winstpunt reed, mijn voorlaatste wedstrijd had een score van 144 punten in het L2 dus is er veel vooruitgang.

natuurlijk altijd een prettig gevoel dat je tevreden bent, daar streef je naar, dat telt inderdaad imo het zwaarst.
Echter, uit voorgaande posts haal ik dat het een makkie moet zijn geweest. Je paard is in training ver vooruit, was fit en in vorm (op zijn blessure na die voornamelijk jou angst inboezemde)
Maarrrrrrrrr, zoals ik het las, hadden jullie het op zijn boerenfluitjes kunnen doen.
dat strookt niet helemaal met je uitspraak dat je "zomaar een winstpunt" reed

Soph12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 10:29

Kaja schreef:
Kafue schreef:

Hier kan ik het helaas niet mee eens zijn!

Kunstjes kunnen we onze paarden allemaal leren, maar een paard is nog niet op Z niveau als het enkel kan appuyeren of eenvoudige/vliegende wissels kan laten zien!

Daarnaast als je thuis Z rijdt en het paard komt niet tot zijn recht in het L2, dan is er iets mis gegaan in de basis!

Een paard wat thuis op zijn sloffen en met een hoef in zijn neus een Z proef loopt, moet héél goed meekomen op L niveau!
Dan kijk ik nu niet naar Kafue, gezien de blessure/geen wedstrijdritme van haar paard, daarnaast heb ik haar nog nooit zien rijden en weet ik verder helemaal niets van de combinatie!

hier ben ik het helemaal mee eens, een paard is geen Z niveau doordat hij alleen de kunstjes kan. Dit was precies wat ik wou typen nadat ik de eerste berichtjes las. Kan het paard wat op Z niveau getraind is niet meekomen in de L2, dan is het mis in de basis. De B/L zijn basis klassen en juist deze klassen zouden super gemakkelijk voor een op z niveau getraind paard & ruiter moeten zijn. Als ik met mn M2 pony een B/L proefje rijd, zijn deze voor mij echt niet moeilijk, en kan ik me niet voorstellen dat ik niet mee zou kunnen komen. Ook omdat ik natuurlijk al gedaan heb voor ik de overstap maakte naar een volgende klasse. Jouw reacties over Z trainen thuis, wat niet uit de verf komt op wedstrijd is voor mij dus heel raar, want Z niveau ben je niet als het niet wil lukken in de basis klassen.

verder wil ik je helemaal niet afzeiken, al moet eerlijk zeggen dat ik ook iets andere foto´s had verwacht aan de hand van jouw reacties bij rijtechnische problemen. Maar goed, ik vind dat jouw reacties daar erg goed zijn en deze foto´s hebben daar geen invloed op. Mensen kunnen nog zo goed lesgeven en advies geven maar soms is het voor mensen moeilijk deze kennis bij hunzelf toe te passen. En ik denk dat juist jij weet dat in realiteit paardrijden veel moeilijker is dan de theorie uit boekjes, vooral omdat elk paard er anders op reageerd. En daarmee wil ik helemaal niet zeggen dat jij slecht rijd hoor...

Ik vind het een leuk paard, jouw houding mag nog aan gewerkt worden (schouders meer naar achter, tenen naar binnen) voor de rest vind ik het er goed uitzien, maar nogmaals niet het niveau wat ik van jou verwacht had.

Odie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 11:06

Toen ik voor het eerst op bokt foto's van het rijden van Kafue zag, ben ik naast mijn stoel gevallen van verbazing. Wat zag dát er uit zeg.
Ik heb toen ook een reactie gepost in de trant van: na het zien van deze foto's hoeft Kafue niet meer serieus genomen te worden bij commentaar in een rijtechnisch topic. Dit was misschien wel een tikkeltje overdreven. Bloos

Maar ik blijf erbij dat, wanneer je commentaar of opbouwende kritiek wil leveren op andermans rijstijl(zowel in real life als na het zien van foto's in HAW op bokt), je ook de praktijk moet beheersen en niet alleen de theorie. Dingen als ruitergevoel, timing en reactievermogen kun je niet uit een boek leren en dus ook niet op anderen overbrengen als je het zelf nooit ervaren hebt.

Dat je paard thuis Z-klaar is komt op mij over als een gemiddelde L-ruiter die haar eigen rijden iets overschat. Of misschien bedoelde je te zeggen dat wanneer je Grand-Prix instructeur thuis op Kafue zit, dat hij er een appuyementje of een wisseltje mee rijdt, want ik denk niet dat jijzelf Z-klaar bent. Maar wat er niet is kan nog komen, altijf positief blijven denken!

Verder wil ik je succes wensen bij het vervolgen van je wedstrijd carriere. Ik vind Kafue een leuk dier.

Soph12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 11:24

nog een reactie op wat ik op pagina 3 las, er staat daar dat je paard nu weer verzameld loopt, als je daar nou foto´s van plaatst weet ik bijna zeker dat iedereen stopt met zeuren in dit topic Knipoog

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 11:25

Odie schreef:

Maar ik blijf erbij dat, wanneer je commentaar of opbouwende kritiek wil leveren op andermans rijstijl(zowel in real life als na het zien van foto's in HAW op bokt), je ook de praktijk moet beheersen en niet alleen de theorie.
Dingen als ruitergevoel, timing en reactievermogen kun je niet uit een boek leren en dus ook niet op anderen overbrengen als je het zelf nooit ervaren hebt.

Wat ik denk, heel veel mensen hebben hier wat aan de reacties van Kafue op RT. Of ze nou L rijdt of Z, ze weet iig waar ze over praat. Dat kan je niet zo uit een boekje leren naar mijn mening... en sommige kunnen het juist WEL overbrengen zonder dat ze het in de praktijk waar kunnen maken...!!

A10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 11:26

Sonnenrad, locker, en ik maar denken dat alleen Durchlassigkeit niet naar het Nederlands te vertalen was...