tara ft homona

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

loveramona

Re: tara ft homona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-05 18:32

PinkiiY schreef:
loveramona, wat heeft dit nou voor nut?
Er wordt niet gezegd dat het een l*lverhaal is.. er wordt alleen gezegd dat je eens wat met het commentaar moet doen, en je hoeft je zelf niet te verdedigen elke keer, niemand is perfect! daarvoor plaats je je bericht toch, voor de tips e.d?
En als je jezelf zonodig wil verdedigen, kom dan met wat betere argumenten okee?! Haha!

oke, ik weet dat ik soms lompe dingen heb gedaan met mogli
maar dit met die rij-omstandigheden zijn echt zo, en als je gaat draaien op een stuk van 2 meter breed kan dat alleen zachtjes in stap en dat moest hij 3 jaar ongeveer, want telkens was er wat met het weitje, heb ook geprobeerd in het andere weitje te rijden maar dat ging niet, te veel hobbels en overal plantn

even duidelijk:
- toen ik mo ging verzorgen kon ik niet in weitjes rijden, alleen op stenen pas ( nog geeneens 2 meter breed) dus geen bochten
- telkens was er wel wat met de weitjes dus kon ik ongeveer 2 jaar er niet rijden, dus alleen op stenen
- toen ik er wel mocht rijden was ik nogal bang geworden voor mogli, door het aanvallen wat hij deed dus ik was paar weken niet gekomen
- toen kwam ik weer wat vaker, mijn zus had me over gehaald, toen bleef ik weer alleen op de stenen, want in de wei vond ik hem doodeng
- toen ging het rijden beter en durfte ik in de wei
- toen ging ik alleen heen en weer rijden in de wei, geen voltes en gebruikte maar 1 strook van de wei omdat hij in het midden heel gek ging doen, en ik had even een periode dat ik bang was
- toen ging het steeds beter en ging ik ook weleens bochten maken
- dat ging voor geen meter dus liet ik hetmaar bij de rechte stukken
- nu sinds 2 jaar ongeveer rijd ik gewoon met mogli, maar het meest buiten
- nu is ehet weiland door de bagger van de sloot nog minder breed dus moet hij een nog kortere bocht draaien, waar hij al moeite mee heeft (om in 1 tempo te blijven)

Xanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 18:46

Doe je het weer.. Frusty
Weet je wat je ook kan zegge: "we zijn niet perfect, zelfs ik doe wel eens wat fout"
Wat ik niet begrijp, is dat jij JAREN rond kan rijden zonder een bocht te maken, knap hoor..

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 18:53

Citaat:
toen ik er wel mocht rijden was ik nogal bang geworden voor mogli, door het aanvallen wat hij deed dus ik was paar weken niet gekomen

sorry hoor maar wil je toppic niet verzieken...maar dit ligt toch wel voor een deel aan jou zelf als een pony je aanvalt moet ie echt een hekel aan je hebben of geen zin hebben om te lopen.

Kan misschien wel zijn dat ie niet goed in stelling loopt(misschien omdat ie stijf geworden is omdat hij al die jaren niet goed is gereden) maar een bocht kan iedere pony wel...

zoals Pinkiiy al zei kom met betere argumenten...en doe iets met t commentaar.

Djuukiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 19:37

Precies de reden waarom ik nooit foto's plaats van het rijden op m'n shetlander.. Een en al kritiek..

loveramona, vind het wel cool dat je foto's durft te plaatsen van het rijden van een shet!

Trouwens, leuk en mooi beestje. Vind het netjes uitzien, want wedden dat de gene hier met de grootste mond niet beter kunnen rijden op een shetlander..?? Want het is best moeilijk hoor, rijden op zo'n klein hobbelig paardje Tong uitsteken , Alleen ben ik het ook niet zo eens met het tikken van de longeerzweep om hem te laten bokken..

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 19:51

rijden op een shetlander is inderdaad wel moeilijker dan t lijkt, ben zelf op een shetje begonnen met lessen, en heb een paar jaar geleden nog wel eens een shetje gereden van iemand uit t dorp, maarja ben ook best wel klein dus kan nog makkelijk.

Blackmystery

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 20:21

Haha! leuken pony en ziet er goed verzorcht uit.
alleen heb ik een aantal opmerkingen.

1) jullie zijn dan meschien niet te zwaar wel te groot, en daar heeft een pony net zo last van. een keer erop zitten kan geen kwaat, maar ik berijp dat hij een tijd niet word gereden en dan moed hij ineens rijden + springen ( zo`n pony moet bewegings vrijheid hebben maar in plaat daar van bengelen er langen benen langs zijn lichaam, en leunt er een groot lijf over zijn hals) en of het niet genoeg is longeren en op jagen.
nee ik vind dat geen stel.

ik krijg een beetje een idee dat het een speeltje voor jullie is waar je af en toe naar toe gaat om lol te maken.

veder heb ik al gezecht, dat het een mooien pony is en er wel goed verzorgt er uit ziet. ik heb na het boven genoemde geen commentaar of houding en alles, dit vind ik wel netjes.

loveramona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-05 20:29

Blackmystery schreef:
:D leuken pony en ziet er goed verzorcht uit.
alleen heb ik een aantal opmerkingen.

1) jullie zijn dan meschien niet te zwaar wel te groot, en daar heeft een pony net zo last van. een keer erop zitten kan geen kwaat, maar ik berijp dat hij een tijd niet word gereden en dan moed hij ineens rijden + springen ( zo`n pony moet bewegings vrijheid hebben maar in plaat daar van bengelen er langen benen langs zijn lichaam, en leunt er een groot lijf over zijn hals) en of het niet genoeg is longeren en op jagen.
nee ik vind dat geen stel.

ik krijg een beetje een idee dat het een speeltje voor jullie is waar je af en toe naar toe gaat om lol te maken.

veder heb ik al gezecht, dat het een mooien pony is en er wel goed verzorgt er uit ziet. ik heb na het boven genoemde geen commentaar of houding en alles, dit vind ik wel netjes.

er staat onder de foto's:
-springen, er 3 keer overheen geweest
-opjagen, mogli daagte uit (naar je toe rennen met oren naar voren en dan schijbeweging en showend wegrennen, dus toen even erachteraan gerend 10 sec. en dan gaat hij uit zichzelf keihard rennen

en waarom zou mogli een lolletje zijn als ik hem al 8 jaar ken ???

Tinkebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 20:36

Wat ik dus niet snap is, dat je áltijd die lieve leuke mogli de schuld geeft.. arme mogli
Hij pikt zoveel van jullie, en dan ga jij hem van al jou domme acties de schuld geven(niet dat hij zal merken dat jij hem via internet de schuld geeft maargoed).

Áls je dan geen goede wei hebt, waarom rij je dan ? Dan toch niet rijden, en is er bij jou in de buurt niet een parkje of een bospaadje waar je met mogli kan rijden, dan hoeft hij iig niet op de stenen.

En zo kan ik nog veel langer doorgaan, maar je doet toch niks met het commentaar, want ja mogli doet dit en mogli doet dat(en als het mogli niet is is het wel een vriendin van je die alles fout doet), maar zelf doe je NOOIT wat fout..
zeg dan gewoon eens ; IK ben degene die de dingen fout doet..en NIET mogli,
want mogli pikt al zoveel van jou..

pluimpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 00:04

deze foto's vind ik er best leuk uitzien erg leuke shet.

maar als ik bij springbloopers kijk denk ik echt hoe kun je dat het arme beestje aandoen

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 09:52

Ik ben het met VeraA eens.

En idd ik heb de springbloobers ook gezien Boos! die arme shet zal binnekort vast niemand meer op z'n rug laten...

Misschien goede tip ga eens lessen volgen... en doe iets met al dat commentaar. Is wel makkelijk om de pony of een vriendin de schuld te geven, meestal is t toch de fout van de ruiter.

SnelleMarz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 10:10

elmiran schreef:
En idd ik heb de springbloobers ook gezien Boos! die arme shet zal binnekort vast niemand meer op z'n rug laten...

Ik denk dat Mogli dat wel toe laat.
Aangezien ze 'm al 8 jaar kent *ehhh juist ja*
En Mo pikt het dus al zo lang.. dat beest is gewoon té lief.
Ik kan me ook niet voorstellen dat Mo "aanvalt",
maarja.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 10:50

Arme pony...als el-miran last van d'r rug zou hebben zou ze er echt alles aan doen om je eraf te krijgen..

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 10:57

Wat kunnen jullie allemaal verschrikkelijk overdrijven zeg!
Zo te zien heeft die pony het hartstikke naar zijn zin, en die meiden zijn absoluut niet te zwaar voor de shet. Het ziet er misschien niet zo mooi uit, maar niet iedereen heeft de mogelijkheid om een paard te kopen dat bij het plaatje past!

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 11:03

deze foto's vallen ook wel mee maar als je naar de springbloobers kijkt ...ze zijn ook zeker niet te zwaar maar wel te lang.

Tinkebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 14:33

Het gaat niet zo om déze foto's.. maar het gaat om vorigge foto's(zie springbloopers) en het gedrag van de TS. Als je vooral naar die vorigge foto's kijkt zie je hoe zij met Mogli omgaat, en dan moet je haar reactie's eens lezen, altijd krijgt Mogli of een vriendin van dr de schuld, maar de TS zelf doet níks fout..

Wel, en dat is in dit topic ook vaak genoeg gezegd, zien deze foto's er niet zo heel erg uit als de vorigge foto's..(maar hier zit haar nichtje ofzo er op)
Laatst bijgewerkt door Tinkebel op 18-06-05 14:34, in het totaal 2 keer bewerkt

Milaaahtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 14:33

loveramona schreef:
@ elmiran

ja, deze foto staat in dit topic maar ik heb het over een andere, en als je deze foto pakt kan je ook zeggen wat er fout aan is..

@ PinkiiY

mogli heeft helemaal geen probleem met ons gewicht want hij kan alles nog makkelijk en protesteert niet, soms weleens eigenwijs zijn maar dat hebben alle shetlanders. en de bok foto met de zweep erbij, ik raakte hem niet. mogli houd alleen niet van longeren (hij werd vroeger altijd opgejaagt maar dan niet opjagen maar slaan met een zweep dus daarom vind hij longeren niet leuk, de zweep erbij dus komt hij naar het midden toe, en de zweep komt dan ook op de foto) dus de zweep staat erop omdat hij dicht langs mij liep

@ DeedeJee

mogli is eenn slimme + eigenwijze shet
als een pony slecht mishandelt word, dan zou hij echt niet naar je hinniken en naar je toe rennen als ik aankom dus, hij zou wel blij zijn met mij (die man zegt ook altijd als ik op vakantie ga dat mogli een stuk chagrijniger is + hij staat vaak bij het hek te staren + in zijn loopstal staat hij altijd naar de dijk te staren (zo moet ik bij hem komen) dus het lijkt me wel dat mogli het ietwat leuk vind dat ik kom

@ Milaaahtjuh

ik doe nu ook de leidsels vast aan dat uitsteeksel, niet aan de ringen, maar ik heb maar foto's van 2x ongeveer en daar zat die dan verkeerd. ik ga nu ook niet meer zo vaak (alleen oefenen erachter lopen in het weiland) ivm een klein ongelukje dat was gebeurd

en wat is er met een buiging ofzo ???

en zijn kleur is echt geweldig, ik weet alleen niet wat zijn echte kleur is want hij wordt alle kleuren Knipoog ik vind hem nu het gaafst met al die kleuren, het leuke is ook alleen zijn buik veranderd, zijn hoofd en benen zijn altijd dezelfde kleur Knipoog

Buiging aan de longeerlijn bedoelde ik
dat kan niet als je de longeeert zonder verdere hulpmiddelen zo als foto maar ik had daar verder geen commentaar over hoor Knipoog

BeLoVeD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 22:51

Je-zus wat ben jij ook een ongelooflijke KOE! Er zit echt een enorm grote plaat voor die kop van je! Ik word zo ziek van die topics van jou. Telkens weer hetzelfde gepest van dat beestje.

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 09:11

DeedeJee schreef:
Weet je loveramona, wat nou zo vermoeiend en tenenkrommend is aan jou. Je blijft maar met smoesjes komen en ja maar dit en zus en zo. En je luistert nergens naar. Het spijt me ontzettend als ik je topic heb verknald want dat is absoluut niet mijn bedoeling, maar ik snap gewoon niet dat je elke keer weer stug foto's blijft plaatsen en niets doet met de tips die je krijgt. Bijvoorbeeld, je springfoto's staan OOK weer in het springblooperforum, en daar heb je toch wel degelijk veel over te horen gekregen. Je luistert niet, neemt geen adviezen aan en komt alleen maar met jamaar, jamaar, bij wijze van dan he.
En ik word er moe van. Doe niet zo eigenwijs, of profileer je op een andere manier. Ik post niks meer in jouw forums, want ik word er alleen maar ontzettend boos en gefrustreerd van. Sorry.

had me voorgenomen niet meer in topics van loveramona te reageren want waarom moeite verspillen als er toch niet naar word geluisterd,
maar ik ben het helemaal met je eens DeedeJee!

_Noraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 09:24

BeLoVeD schreef:
Je-zus wat ben jij ook een ongelooflijke KOE! Er zit echt een enorm grote plaat voor die kop van je! Ik word zo ziek van die topics van jou. Telkens weer hetzelfde gepest van dat beestje.

Je pikt mijn woorden in!!

Misschien een idee om te gaan beseffen dat je er te groot voor bent en opzoek moet gaan naar een andere pony die je kunt gaan rijden? (een iets grotere)
Je rijd niet lelijk, maar op zo'n shet ziet het er NATUURLIJK niet uit..
Maar dan mag je wel opassen, mogli laat alles nog toe. Van slaan met de zweep tot bonken op zijn rug.. Maar een beetje pony of paard die slaat een keer terug, of word gemeen. Hou daar wel rekening mee! Vork
Naja, daar leer je alleen maar van. Eigenlijk zou het wel goed zijn, dan weet je ook wat de grenzen bij een dier zijn. Zo'n shetlander geeft dat niet snel aan..

wisja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 11:39

ik snap een paar dingetjes niet:?

waarom krijgt mogli overal de schuld van?? hij deed dit niet en hij deed dat niet maar jij bent toch echt de gene die dan de fouten maakt.

je zei ook ergens dat mogli voordat jij kwam was geslagen met longeren enzo en dat die het daarom niet doet.. waarom doe je het dan als die het eng vind?? en je kon toen toch niet longeren want je kon er geen rondjes lopen?

je zegt allemaal dingen die je later weer ontkent.. WAAROM ZEG JE HET DAN??

en bij je springplaatjes. bij die plank zit aan de onderkant wat uitstekende dingen.. dat is onwijs gevaarlijk als hij die balk eraf gooit en er tegenaan gaat ofzo dan heb dat beesie dalijk wat aan ze benen en het is dan JOU schuld en niet die van je pony

het spijt me ik moet dit echt even kwijt ik vind dit gewoon banketstaaf

wisja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 11:40

oja ook nog bij die laatste foto ik weet niet wat der ligt maar ik zou het weghalen

Alytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 12:13

jullie hebben wel overal commentaar op zeg!
Ts doet echt niet alles goed, en bij sommige topics van haar vind ik ook dat het er echt niet leuk uitziet. Maar aan deze foto's zie ik nou niet zo heel veel negatiefs Schijnheilig
Het lijkt erop dat jullie gewoon dingen zoeken om commentaar op te geven Verward bijvoorbeeld dat er iets in het land ligt, nou soms zie je bij andere topics ook dat er vreemde dingen in het weiland liggen, en daar wordt niks van gezegd, en hier wel Verward
En iedereen heeft wel erg snel zijn oordeel klaar over iemand, je doet een keer iets fout, en vervolgens kun je noot meer iets goed doen. Mensen die zo denken vind ik erg oppervlakkig Knipoog

Maarja dat zegt nog niet dat ik alles wat Ts doet goed vind, maar ik ga haar niet overal om lopen afzeiken omdat ze een paar keer iets fout deed Clown

En ik vind idd ook dat er vaak veel negatief commentaar wordt gegeven op topics met shetlanders, maarja dat kan ook aan mij liggen Gestoord

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 15:13

omdat ze een paar keer iets fout doet? sorry maar in de meeste toppic's van haar word dat beestje gewoon afgebeuld...zeg niet dat ik zo goed rijd, iedereen maakt wel eens fouten. Maar zo zou ik niet met m'n dieren omgaan

_Noraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 15:26

Tja, ik denk dat ze eigenlijk op een groot paard wel normaal (redelijk) zou kunnen rijden..

Maarja, de omgang.. Mmh, nogal slecht Knipoog

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 15:28

Maarja maakt op een ander paard niet uit, beetje paard doet wel iets als ie t ergens niet mee eens is ofzo.