SquitAnae schreef:Ik vind de rensport dus echt zielig voor die beesten! er gebeuren echt vreselijke ongelukken mee.. Het moet gewoon afgeschaft worden!!
Springen, dressuur en reacreatierijden netzo.. ook maar afschaffen dan ?
Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
SquitAnae schreef:Ik vind de rensport dus echt zielig voor die beesten! er gebeuren echt vreselijke ongelukken mee.. Het moet gewoon afgeschaft worden!!
stef schreef:SquitAnae schreef:Ik vind de rensport dus echt zielig voor die beesten! er gebeuren echt vreselijke ongelukken mee.. Het moet gewoon afgeschaft worden!!
Verdiep je eerst in een sport voor je begint te bleren....
Een stalgenoot van mij is Jockey, en ontzettend goed voor zijn paarden.
Je ziet op tv bijv dat ze de zweep bovenhands beet hebben, dit is niet om harder mee te rammen, maar om met de zweep langs! (dus niet tegen) het hoofd te bewegen. Zo kan je een paard aanmoedigen.
Natuurlijk zijn er mensen die er wel mee meppen, maar daar is hij (naar wat hun me verteld hebben) niet voor bedoelt
Ooit al eens gewoon met 2 paarden langs elkaar een handgalopje geprobeerd in het veld? Elk paard racet toch graag. Een echte schande vond ik die DVD. Al die kids die dat weer zullen gezien hebben gaan de rensport nu weer mega zielig vinden
poes schreef:
Ahja, mensen worden ook zoveel wijsgemaakt e!! Zo kon je een tijdje terug DVD's sparen over dieren bij een krant. Eentje was van paarden. Ik helemaal enthousiast natuurlijk. Er zat ook een stukje over de rensport in. De uitleg in de docu over waarom de paarden zo hard rennen:
"Paarden lopen niet graag als eerste in de kudde, dus is dit een zeer onnatuurlijke reactie om voorop te gaan lopen. De ruiter gebruikt een zweepje op de achterhand van het paard, zo denkt het paard dat een roofdier met zijn klauwen hem bijna beet heeft en gaat hij dus harder rennen."
Waar halen ze het?Ooit al eens gewoon met 2 paarden langs elkaar een handgalopje geprobeerd in het veld? Elk paard racet toch graag. Een echte schande vond ik die DVD. Al die kids die dat weer zullen gezien hebben gaan de rensport nu weer mega zielig vinden

kusies schreef:tja het is idd ook niet mijn tak van sport.... er gebeuren me net teveel ongelukken mee enzo... maar het is volgens mij al wel verbeterd ten opzichte van een aantal jaar geleden!!
parouscha schreef:Afschuwelijk
Eerst zie je dat met een beetje pech een bruin paard óp hem springt, en daarna (na nog een hele reeks over zich te krijgen hebben wsl) zie je em ergens rollen waar wederom 2(!!) paarden over/op hem galopperen
doet nl flink pijn volgens mij! 

De foto's zijn alleen uit het rodeofilmpje.

: