RTL5-Sport, levensgevaarlijk!

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

SANEX

Re: RTL5-Sport, levensgevaarlijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 16:28

SquitAnae schreef:
Ik vind de rensport dus echt zielig voor die beesten! er gebeuren echt vreselijke ongelukken mee.. Het moet gewoon afgeschaft worden!!

Springen, dressuur en reacreatierijden netzo.. ook maar afschaffen dan ?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 17:02

SquitAnae schreef:
Ik vind de rensport dus echt zielig voor die beesten! er gebeuren echt vreselijke ongelukken mee.. Het moet gewoon afgeschaft worden!!

Verdiep je eerst in een sport voor je begint te bleren....
Een stalgenoot van mij is Jockey, en ontzettend goed voor zijn paarden.
Je ziet op tv bijv dat ze de zweep bovenhands beet hebben, dit is niet om harder mee te rammen, maar om met de zweep langs! (dus niet tegen) het hoofd te bewegen. Zo kan je een paard aanmoedigen.
Natuurlijk zijn er mensen die er wel mee meppen, maar daar is hij (naar wat hun me verteld hebben) niet voor bedoelt

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 00:14

stef schreef:
SquitAnae schreef:

Verdiep je eerst in een sport voor je begint te bleren....
Een stalgenoot van mij is Jockey, en ontzettend goed voor zijn paarden.
Je ziet op tv bijv dat ze de zweep bovenhands beet hebben, dit is niet om harder mee te rammen, maar om met de zweep langs! (dus niet tegen) het hoofd te bewegen. Zo kan je een paard aanmoedigen.
Natuurlijk zijn er mensen die er wel mee meppen, maar daar is hij (naar wat hun me verteld hebben) niet voor bedoelt

Ahja, mensen worden ook zoveel wijsgemaakt e!! Zo kon je een tijdje terug DVD's sparen over dieren bij een krant. Eentje was van paarden. Ik helemaal enthousiast natuurlijk. Er zat ook een stukje over de rensport in. De uitleg in de docu over waarom de paarden zo hard rennen:
"Paarden lopen niet graag als eerste in de kudde, dus is dit een zeer onnatuurlijke reactie om voorop te gaan lopen. De ruiter gebruikt een zweepje op de achterhand van het paard, zo denkt het paard dat een roofdier met zijn klauwen hem bijna beet heeft en gaat hij dus harder rennen."

Waar halen ze het? Boos! Ooit al eens gewoon met 2 paarden langs elkaar een handgalopje geprobeerd in het veld? Elk paard racet toch graag. Een echte schande vond ik die DVD. Al die kids die dat weer zullen gezien hebben gaan de rensport nu weer mega zielig vinden Boos!

Astragirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 07:50

Nee, de rensport is veel verandert, die paarden worden echt goed verzorgdt en getraind nu. Vroeger waren de steeple's redelijk gevaarlijk, maar nu zijn die hindernissen ook al aangepast enzo...

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 07:53

nou ja, het is wel zo dat een paard niet uit zichzelf zo hard gaat racen, er wordt wel beroep gedaan op een vluchtreactie.
naar als ik naar voren ga zitten in de gallop, gaat rambo ook steeds harder galloperen. en dan doe ik niks.
dus het is wel eenvluchtreactie, maar er hoeft niet altijd geslagen te worden, voordat een paard zohard gaat.

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 15:55

poes schreef:

Ahja, mensen worden ook zoveel wijsgemaakt e!! Zo kon je een tijdje terug DVD's sparen over dieren bij een krant. Eentje was van paarden. Ik helemaal enthousiast natuurlijk. Er zat ook een stukje over de rensport in. De uitleg in de docu over waarom de paarden zo hard rennen:
"Paarden lopen niet graag als eerste in de kudde, dus is dit een zeer onnatuurlijke reactie om voorop te gaan lopen. De ruiter gebruikt een zweepje op de achterhand van het paard, zo denkt het paard dat een roofdier met zijn klauwen hem bijna beet heeft en gaat hij dus harder rennen."

Waar halen ze het? Boos! Ooit al eens gewoon met 2 paarden langs elkaar een handgalopje geprobeerd in het veld? Elk paard racet toch graag. Een echte schande vond ik die DVD. Al die kids die dat weer zullen gezien hebben gaan de rensport nu weer mega zielig vinden Boos!

Jawor.. Verward
De Rensport is absoluut niet mijn ding, maar zielig vinden doe ik het niet. Als de paarden het niet willen doen ze het echt niet. En elk paard vind het toch leuk om lekker hard te galloperen, ze maken er zelf altijd een wedstrijdje van als je gaat galloperen op een veld ofzo.
Wat ik wel zielig vind is als ze 2jarigen in gaan rijden, en die moeten dan al meelopen in de rensport, maar dat gebeurt vandaag de dag niet meer geloof ik?

kusies

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 16:04

tja het is idd ook niet mijn tak van sport.... er gebeuren me net teveel ongelukken mee enzo... maar het is volgens mij al wel verbeterd ten opzichte van een aantal jaar geleden!!

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 17:09

Bah.

Vind 't ook niet kunnen.

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 17:13

kusies schreef:
tja het is idd ook niet mijn tak van sport.... er gebeuren me net teveel ongelukken mee enzo... maar het is volgens mij al wel verbeterd ten opzichte van een aantal jaar geleden!!

Ik denk niet dat er in de rensport meer ongelukken gebeuren als in de springsport, sgw, etc. Als ik op de gemiddelde springwedstrijd kijk wat daar gebeurt, en op een koersdag...

moowsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 17:17

parouscha schreef:
Afschuwelijk Scheve mond

Idd.. Scheve mond

Evy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 17:19

Is er nog iemand die stills wilt maken voor de mensen die de filmpjes níét kunnen zien? Schijnheilig

_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 17:20

toen ik dat eerste filmpje zag schrok ik me echt kapot!!
snap totaal niet wat de lol daarvan is!!
heb er echt geen woorden voor Verdrietig

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 17:52

Ik zou gerust stills maken maar ik heb erg geen flauw idee van hoe je dat moet doen...Is dat iets met control nog wat, en dan naar paint of zo kopiëren? Ik weet dat ik ooit een screenshot heb genomen van een site ergens, maar geen idee meer hoe je dat doet. Als iemand het hier even uitlegt, of een PB zendt, wil ik het gerust proberen.

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 17:59

Print screen

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 18:09

ik heb niet het hele topic gelezen gezien het toch een 'rensport en rodeo zielig welles nietes topic' is waarschijnlijk.

maar even een opmerking over dat laatste filmpje: heb ik een medelijde met die ruiter die als 2de ofzo er af valt Bloos! Eerst zie je dat met een beetje pech een bruin paard óp hem springt, en daarna (na nog een hele reeks over zich te krijgen hebben wsl) zie je em ergens rollen waar wederom 2(!!) paarden over/op hem galopperen Bloos!
sorry maar dan heb ik toch medelijde met die ruiter Bloos! doet nl flink pijn volgens mij! Bloos!

over de rodeo: tja! Als die ruiter er terug op kruipt kan ik alleen maar zeggen: sterke ruiter!
het paard valt nl letterlijk óp hem, gezien de hoogte vanwaar hij valt en gezien eenp aard vrij zwaar is lijkt me ook dit niet erg gezond Bloos!

dat het zielig is voor de paarden: eens!
maar die 'ren' daar heeft helemaal NIETS!!!! te maken met 'onze' rensport.

daarbij: dressuur, springen, cross... Tis allemaal even gevaarlijk, de risico's zitten alleen op andere gebieden Lachen

wb t wild zijn: die band om de lendenen word niet altijd gebruikt dacht ik, zet jij het gemiddelde 'nerveuzere' paard maar een keer een jaar op weide, haal em er vervolgens uit, gooi er (onbekend) tuig op en een mens, dit ook nog eens tussen vreemde paarden, in een vreemde 'omgeving' met allerlei lawaaimakende mensen er om heen, je zou voor minder wild worden toch? Clown

miepjevlug11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 18:22

echt niet normaal hoe zielig! Boos!

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 18:30

Renpaarden willen maar 1 ding, en dat is RENNEN!! Daar zijn ze op gefokt, dat doen ze het liefst! Je zou het bijna een van de natuurlijkste takken van paardensport noemen! En dat kan ik nou niet altijd van dressuur en springen etc. zeggen....
Denk dus eerst na voor je wat brult!

Over de filmpjes: afschuwelijk!! Maar, ze laten wel weer het meest extreme zien... Lang niet alle rodeo's gaan zo (zeg 99,9%)! Over die dodemansrit, ik hoop dat veel ruiters het niet overleefd hebben. Ik snap niet waar je botte verstand zit als je zoiets gaat doen

Over het stierenvechten: Spaanse stierenvechten zijn indd vreselijk. Toch hebben de stieren voor ze de arena in komen wel een heel goed leven! Kan menige bioindustrie stier van dromen!
Dus, verdiep je eerst in de feiten, voor je direct brult wat zielig.

(Let wel: ik keur niks goed (stierenvechten, die dodemansrit etc. etc.) en ben overal tegen, bovendien hoop ik dat de mensen die dieren dit aandoen goed mogen lijden, maar ga geen ondoordachte dingen brullen!)

Astragirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 18:58

Idd, wij zijn met school de belgische dikbillen gaan bekijken, en die beesten konden niet eens normaal lopen,laat staan op hun poten staan van al dat opgespoten vlees, bah...

Selena87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 19:01

ja ik heb het gezien!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 19:51

Ok dit waren de enige duidelijke stills die ik heb kunnen maken, met dank aan Marloe voor de uitleg Knipoog De foto's zijn alleen uit het rodeofilmpje.

Wit paard dat omhoog gaat:

Afbeelding

Bruin paard dat wanhopig omhoog springt, en hoog:

Afbeelding

Bruin paard dat dan ook weer achterover klapt Verdrietig :

Afbeelding

Dat bruin paard landt dus ten volle op zijn rug... Eerst liep hij ook heel erg hard rond te bokken, had ik nog nooit gezien zo. het was niet hoog, maar vooral heel wild. Het paard leek vooral zijn berijder af te willen 'schudden', en zich zo achterover gooien, dat lijkt me voor een paard een laatste wanhoopsdaad om een roofdier weg te krijgen...

Edit: typo weggehaald

SnelleMarz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 21:30

auw Scheve mond
vreselijk gezicht.

marloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 06:12

nee idd, dat ziet er niet lekker uit Scheve mond

Astragirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 20:51

Hier nog een paar leuke rodeo shots Boos!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 20:56

wederom worden er wel heel extreme dingen uitgehaald. Aan dit soort discussie's maak ik mij niet meer moe Rolleyes

Astragirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 20:57

Maar het zijn juist die dingen die ook gebeuren, dat mag ook eens getoond worden.
Laatst bijgewerkt door Astragirl op 08-06-05 21:05, in het totaal 1 keer bewerkt