super hengstjes@freejumping met heel veel foto's.

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kjoetie

Re: super hengstjes@freejumping met heel veel foto's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 14:52

het heeft helemaal geen nut om te reageren, dit is gewoon een dertienjarige snotneus die dr verzorgpony's in puin helpt met pessoabitten en sporen en en passant nog even een wilde hengst temt. Ik ga verder helemaal niet meer in op deze foto's, het zijn leuke pony's maar meiske in godsnaam, zoek goede begeleiding... je bent pas 13, je hebt nog zoveel te leren.. bokkers zijn er niet op uit om jou af te zeiken, maar mensen met heel wat meer paardenverstand en ervaring dan jij , die je wat willen leren. En met die onbeleefde reacties van je jaag je mensen alleen maar tegen je in het harnas. tuurlijk hoef je geen blinkende staanders en geweldig materiaal te hebben, dat had ik vroeger ook niet maar ik had wel altijd het welzijn en de veiligheid van de pony's op 1. Dus geen martingalen gebruiken als je niet weet hoe die zitten moet,laat je eens uitleggen door iemand die er verstand van heeft hoe je GOED moet optuigen (neusriem bijvoorbeeld....) en goede rijles en begeleiding bij het rijden van die haf. en probeer gewoon niet zo eigenwijs te zijn en dingen aan te nemen van mensen die er duidelijk meer verstand van hebben dan jij.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 15:20

kjoetie schreef:
het heeft helemaal geen nut om te reageren, dit is gewoon een dertienjarige snotneus die dr verzorgpony's in puin helpt met pessoabitten en sporen en en passant nog even een wilde hengst temt. Ik ga verder helemaal niet meer in op deze foto's, het zijn leuke pony's maar meiske in godsnaam, zoek goede begeleiding... je bent pas 13, je hebt nog zoveel te leren.. bokkers zijn er niet op uit om jou af te zeiken, maar mensen met heel wat meer paardenverstand en ervaring dan jij , die je wat willen leren. En met die onbeleefde reacties van je jaag je mensen alleen maar tegen je in het harnas. tuurlijk hoef je geen blinkende staanders en geweldig materiaal te hebben, dat had ik vroeger ook niet maar ik had wel altijd het welzijn en de veiligheid van de pony's op 1. Dus geen martingalen gebruiken als je niet weet hoe die zitten moet,laat je eens uitleggen door iemand die er verstand van heeft hoe je GOED moet optuigen (neusriem bijvoorbeeld....) en goede rijles en begeleiding bij het rijden van die haf. en probeer gewoon niet zo eigenwijs te zijn en dingen aan te nemen van mensen die er duidelijk meer verstand van hebben dan jij.

Volledig mee eens Ja
verder commentaar is gegeven, ga ik niet herhalen, hoop dat je iets doet met de adviezen

Sammiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 17:28

Faniek schreef:
Sammiej schreef:
En dat zijn Oscar's woorden en als persoonlijke fan(onderschrift) wil ik dubbel erop duiden dat hij gelijk heeft.

Verder doe er alstjeblieft wat mee....

Hij Haha!???????

Hihi, ja hij Tong uitsteken Daar pm'de ZIJ mij ook al over maar ik zeg automatisch hij... Ach gut

Heeft even via iemand wat gehoord en op een manege is ze weg gestuurd blijkt.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 17:34

Huh en ze zegt net dat ze les neemt op de manege en even kort gezegd dat we dus niet moeten zeuren want dat ze er dus iets aan doet.???????????????

Poenarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 17:46

ChingYi schreef:
geen gezeik meer a.u.b wordt er niet goed van Bloos Bloos

Ga jij dan beter met je verzorgpaarden om ?
En goed materiaal etc.
Dan zullen we niet zeiken Lachen.

_Noraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 18:21

euhm ja..

Kijk chingy we bedoelen het allemaal goed.. Je kunt het ook wel weten dat je op zulke foto's reacties krijgt..
Dan kun ej wel 100 x keer gaan zeggen: Ik word niet goed van dat gezeik op bokt..
Zet dan niet zulke uitlokkende foto's erop.. Laat dan een slotje op een topic zetten (wel laf, maarja.. )

En wat je (eigenlijk) moet leren uit dit commentaar:
Ga of NIET springen, of met normaal hindernis materiaal Knipoog

Sammiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 18:35

karoliena schreef:
Huh en ze zegt net dat ze les neemt op de manege en even kort gezegd dat we dus niet moeten zeuren want dat ze er dus iets aan doet.???????????????

Dat woord zeuren staat nergens in mijn zinnen hoor?
Ze gaat les nemen maar dat zegt ze nu.
Ik kreeg via een pm van iemand die hier ook geantwoordt heeft en haar langere jaren kent gehoord dat ze weggestuurd is.

Verder weet ik er ook niet veel over, maar ik weet wel dat ik stop
met hier te posten.
Ik hoop écht dat TS slim gaat doen nu!

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 18:39

Zucht.. Ik opende al een paar dagen bewust het topic niet, om dat ik wist wat ik aan zou treffen. nou open ik het toch maar wel, en ik zal je eerlijk zeggen ; Ik schrok me rot.

mag ik vragen, waar het in godsnaam op slaat om pony's ( vooral die tweejarige, laat dat beestje eerst lekker uit groeien en zichzelf ontwikkelen !! ) over een paar plankjes en houten tonnetjes te jagen ?

en dan die foto met die stoel ! Bloos!
kun je niks beters verzinnen ??
Hoe voel jij je als dat beestje strakjes valt ? En in het ergste geval z'n been breekt, en hij afgemaakt moet worden ??
Denk daar eerst eens over na voordat je die achtelijke spelletjes verzint !

En dan ook nog lollig doen over het advies en commentaar van andere bokkers.
Die mensen, proberen je te helpen, om verstandiger en verantwoordelijker met je pony's om te gaan, ze proberen je iets te leren, zodat je meer plezier met ze beleeft. Maar dat het je geloof ik niet helemaal door.

Nog veel plezier met de pony's, en als ik jou was zou ik proberen te leren van het commentaar dat je gekregen hebt, er zitten best nuttige tips tussen hoor !
En wij hopen, dat je volgende foto's positieve reacties opwekken, en dat we kunnen zeggen, dat het er leuk uitziet zoals jij met je pony's bezig bent ! OK dan!

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 18:40

Zit net dat andere topic te bekijken maar hoe erg kan je zijn he. Weet neit waar dan hebt leren rijden maar goed. Hoofdstel verkeerd. martingaal levensgevaarlijk. Sporen met inrijden en zo te zien weet ze niet eens hoe ze ze moet gebruiken. Een pessoabit met inrijden. En dan nu levensgevaarlijk springmateriaal. Een 2-jarige veel en hoog laten springen.

Ze zou verbannen moeten woeten worden van bokt als ze hier neit iets aan doet!!!!!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 18:51

Wat een snoesjes van pony's! Vind alleen dat er erg onverantwoordelijk mee om word gegaan, dat is jammer. Er kan ik weet niet wat met die pony's gebeuren op deze manier. Met een 2-jarige kan je best een sprongetje maken, maar met de nadruk op "tje". Wat jij hier die pony's laat springen vind ik geen sprongetje meer...

Ik heb hier een paar keer gelezen dat je een twee jarige niet mag longeren, sorry hoor, maar dat kan best. Longeren in de zin van paardje lekker ONTSPANNEN laten lopen aan de longe, geen stress, geen gedoe en als afwisseling van het wandelen.. Je moet het niet lang doen, of elke dag, dat is niet goed. overal waar "te" voor staat is niet goed. Maar de uitspraak dat je niks doet met een pony tot hij 2.5/3 is, of in de trant daarvan, daar ben ik het absoluut niet mee eens. Je kan ze dan misschien nog niet rijden of wat dan ook, maar wat is er mis met lekker wandelen?

Ik moet er wel bij zeggen, als ik dit zag gebeuren met mijn paard was het direct over...

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 19:04

Sorry hoor longeren is funest voor de gewrichten. Dus dat kan niet bij een 2 jarige!!!!!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 19:08

IMO is het longeren van een 2 jarige het lekker laten lopen van een paardje aan de longe. dus stappen en draven, aan een zo lang mogelijke longe. Als je dit een kwartiertje doet, zo af en toe om het af te wisselen met het wandelen is dat heus niet zo funest voor de gewrichten. Doe je het echter elke dag een uur lang en gooi je er ik weet niet wat voor hulpmiddelen aan, tja dan is het echt niet goed.
Maar is dat niet het zelfde met het laten springen van een twee jarige? Je hebt springen en springen. Wat zij hier laat zien is een verkeerde vorm van springen voor een 2 jarige. Laat je hem echter over 10-20 cm heen hupsen een paar keer (nadruk op paar), dan is dat al heel wat anders toch? Het is maar net hoe je het doet... maar dat is mijn mening Lachen

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 19:11

Ja dat van dat springen klopt maar dat van longeren niet. Het gaat er niet om of er hulpteugels aanwezig zijn maar om het riondje wat gelopen word. Door het lopen in een rondje komt er extra veel druk op de gewrichten van de binnenbenen en omdat de gewrichten en benen nog in de groei zijn kunnen ze dus beschadigen.

Trouwens ga haar ff wijs maken dat ze moet gaan longeren. Ze kan hem dat niet eens aanleren zoveel vestand heeft ze er niet van. Word het paardje straks helemaal verpest.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 19:13

Maar dat is dus net weer hoe je het doet... maar goed, op zich snap ik je punt wel.. Lachen

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 19:21

ik vind het wel grappige foto's, vooral dat schimmeltje heeft er erg veel lol in.... ik vind het wel erg veel springfoto's, als je zoeist met jonge pony's een keertje doet en dan een paar keer erover laten srpingen o.k. ik heb ze niet geteld, maar je laat hem ontzettend vaak springen hetgeen niet bevorderend is voor zijn groei.
Maar ik zal waarschijnlijk niet de enige zijn, die dit gezegd heeft (heb alleen pagina 1 gelezen)

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 19:22

Je laat hem idd veel tevaak springen en te hoog. Ben het met Anke eens

ChingYi_Dino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-05 19:23

dat van de manege afgetrapt is niet waar, ik ben alleen 2 weken niet kunnen komen en had niet afgebeld en toen zei ze dat ik een kaart wou nemen, maar dat wou ik niet omdat ik er zowiezo al vanaf wou gaan maar wist nog niet waneer en zo ben ik daar dus gestopt en heb ik 20 lessen op een andere manege gelest maar moet nu het lesgeld zelf betalen, maar zodra mijn verzorgpony's gechipt zijn ga ik er met hem naar toe om les te nemen

@vivanes: tja dit is ook pas de eerste keer dat ik ze laat vrijspringen en wist ik veel dat er heir zo heftig op gereageerd wordt....en het rijden is trouwens al veranderd dus niet klagen Bloos de neusriem zit nu onder, maar denk dat hem dat veel meer stoort, zo'n gevoel heb ik en de martingaal zit zoals het hoort en heb eens bij Marcus een ander bit geprobeert, maar blijkbaar vond hij het niet fijn, hij begon me al te steigeren en al voordat ik erop zat en met rijden was ie super fel en was de hele tijd met zijn hoofd aan het slaan, maar dat doe ik dus niet meer. En sporen heb ik ook maar niet gebruikt

@Zabbie: nou ehmm de eigenaren weten het wel en ook dat Lancelot een aantal keren is ontsnapt en alles tot in de kleinste details.

@ArieLover: tsja dat was al gezegd en aan het rijden heb ik ook al veel proberen te veranderen dus dit moet ook wel lukken, maar als pony het niet fijn vind kap ik ermee...net zoals met het bit van Marcus

tsja zal het maar zo zeggen, veel wat ik heb geleerd op mijn oude manege is verpest door een andere rotmanege waar je dus zo goed als niks hoefde te doen, pony's hobbelen wat achter elkaar aan en that's it. En vind het zelf ook wel jammer, maarja daarom ben ik daar ook weg gegaan en heb eenm betere manege gezocht waar het dus wel weer goed werd opgebouwd en nu ben ik gestopt met de manegelessen maar ga binnenkort weer door, maar dan met een eigen pony en niet van de manege(verzorgpony)

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 19:26

Ja ach ja wat voor bit heb je geprobeerd da een stang en trens of zo. Sorry hoor maar je zegt dat je een paard inrijd. Dan mogen mensen toch aannemen dat je er verstand van hebt en dat is dus blijkbaar niet zo.

Mijn pony vind ook wel eens iets niet leuk maar dat betekend niet dat hij ook zijn zin krijgt lekker zo of niet.

Maar goed als jij er zo luchtig over doet en denkt dat je niets verkeerd doet veel succes met het verpesten van al die pony's en paarden

ChingYi_Dino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-05 19:28

ehmm nee ik een watertrens gebruikt

SnelleMarz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 19:28

Gestoord

*sorry kan dr niet meer aan toevoegen*

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 19:30

Nou sorry hoor. Tuurlijk is dat raar als hij een pessoabit gewend is. GRRR. Blijf lekker zo onnozel ik word hier echt boos van als mensen zo met hun pony's omgaan. Oh nee verzorgpony's.

ChingYi_Dino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-05 19:33

karoliena schreef:
Nou sorry hoor. Tuurlijk is dat raar als hij een pessoabit gewend is. GRRR. Blijf lekker zo onnozel ik word hier echt boos van als mensen zo met hun pony's omgaan. Oh nee verzorgpony's.

ja nou pech dan ik wordt boos van jou en denk maar niet dat ik zo naar je zal luisteren hoor

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 19:36

Nee je luisterd toch naar niemand.

SnelleMarz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 19:36

luister je uberhaupt dan wel.. Nagelbijten / Gniffelen

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 19:40

Marcia, volgens mij heb je gigantische lol Haha!
ik ook hoor daar niet van.. ik ben benieuwd naar de reactie op mijn zegje ?? Schijnheilig