imposant@work

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

stalleke

Re: imposant@work

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 21:32

Het gaat hier niet over het beter kunnen rijden van de passage of die piaffe, denk dat menig iemand hier jaloers mag zijn op een paard die het kent Knipoog
Maar om het eerst nageefelijk rijden en dat je dan pas verder gaat met oefeningen! en dat je geen pi en pa gaat rijden als hij zo loopt

Stef81

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 21:33

Imposant, ik zou me niet zo onzeker laten maken door alles wat hier geschreven wordt...laat idd gewoon een slotje erop zetten. Ik neem aan dat je je hebt laten adviseren wat dit paard wel of niet meer kan, en zo lang je je daaraan houdt is dat toch prima?
Misschien is het een idee om hem zo nu en dan laag en diep te rijden? Dan hoeft hij niet in de krul maar je zorgt er wel voor dat hij zijn rug lekker gebruikt, want dat is toch belangrijk.
Nogmaals, trek je niets aan van anderen, als ik zo de foto´s bekijk hier op Bokt, dan zijn er toch maar weinig mensen die écht kunnen rijden.
En waarom zou jij je foto´s niet op Bokt moeten zetten? Ik kan me voorstellen dat je trots bent op je paard. Veel plezier ermee!

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 21:33

*prikt stoeltje in de grond en gaat lekker zitten met een zakje popcorn* Haha!

Go jij! Go jij!

Stef81

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 21:37

Het is inderdaad net een soap serie...

KirSten1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 21:38

Sorry hoor, k ben hier net nieuw , k wist niet dat je geen 'msn'taal mocht gebruiken!! Maar goed, blijf jij lekker vinden wat je zelf vind! Ik weet wel beter Knipoog Ik ken namelijk ook de vorigen eigenaren erg goed, en ken het paard al zeer lang! Denk jij dat zij op dat paard door blijft rijden als hij pijn heeft?? Kom op zeg! Daar is natuurlijk allang naar gekeken! Er is al zovaak een dierenarts(verschillende), kraker bijgeweest , pas geleden nog! Hun hebben hem ook zien lopen etc, denk jij dat ze liegen ofzo??

_Noraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 21:39

ja, onwijs wat kan er op bokt gezeurt worden. Maar als je bokt maar een klein beetje kent kun ej ook wel weten dat je op deze foto's commentaar krijgt Tong uitsteken..

Mag ik eigenlijk vragen hoe oud je bent imposant? Op de foto's zie je er behoorlijk oud uit, maar qua typen schat ik je niet zo oud, sorry Bloos!

imposant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-05 21:42

ik zal foto`s maken van het springen! los en dat ik erop zit en dan kunnen jullie zien dat hij er geen last van heeft met springen! en ik zal ook eens foto`s maken van een B proefje!!
ik ben 17 25 juni ben ik 18!! (de meeste schatten me ouder?? Knipoog )
ik kan niet zo goed typen ! ik kan bvb geen d en t enzo doen nooit goed gekunt!
ik weet niet beetje dislectisch denk ik!!

uffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 21:45

Verdrietig diep diep triest hoor, ik dacht dat zulke amazone's uitgestorven waren Verdrietig

Margon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 21:46

stalleke schreef:
Het gaat hier niet over het beter kunnen rijden van de passage of die piaffe, denk dat menig iemand hier jaloers mag zijn op een paard die het kent Knipoog
Maar om het eerst nageefelijk rijden en dat je dan pas verder gaat met oefeningen! en dat je geen pi en pa gaat rijden als hij zo loopt

Precies.!
Maar ik kan ook niet geloven dat als dit paard ten eerste niet in de verzameling is [dat kan niet alssie met zn neus in de hemel loopt] op de hulpen van de ruiter in de piaffe op passage kan gaan lopen.
Dit is de laatste keer dat ik het zeg Denise [imposant]. Als ik jou was zou ik onmiddelijk stoppen met deze kunstjes van het GP niveau. Lekker les gaan nemen om over een tijd een normaal B proefje te kunnen rijden.

Ow ja 1 vraagje; kan een paard halverwege zn leven zomaar ineens vergroeide nekwervels krijgen? Volgens mij namelijk niet dan zou ie er al geboren mee moeten zijn...

joshua

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 21:47

Damm hij stijgt bijna op Clown

Houston we are ready to take off!! Sigaar

KirSten1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 21:50

Ja , dat kan! Dat heeft hij namelijk! Hij was er altijd al gevoelig voor schijnbaar, en dat heeft zich zeg maar steeds meer ontwikkeld! Heb ik al veel vaker gehoort!

Oliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 21:53

Paard ziet er heel mooi uit! Lachen
Het rijden ziet er minder ontspannen uit. Wel knap natuurlijk dat ie al die leuke GP kunstjes kan. Maar ik ga volledig met Margon mee. Ga lekker op les Lachen Zal jou en je paardje echt ten goede komen!

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 21:53

nogmaals Imposant, ik val je helemala niet aan, ik ste mijn vragen alleen puur uit interesse en geef verder alleen mijn goedbedoelde mening

ik heb zelf ook een afgekeurd sportpaard, gevallen en een scheef bekken opgelopen. we waren Z1 dressuur, nu is hij onder behandeling en loopt hij weer heelmaal goed...maar er zijn dingen die ik dus niet meer kan of mag doen, omdat het niet goed is voor mijn paard

flink verzamelen, arbeidspirouette, appuyeren in draf, wending om de achterhand, achterhand anar binnen zetten en dan volte flink verkleinen etc etc die dingen kon hij wel, zou graag die oefeningen erin willen houden, maar als ik het van hem vraag wordt hij dwars, komt licht in verzet en als ik hem dan flink aanpak ja dan doet hij het wel, maar wat er dan gebeurd is dat ik hem overvraag, waardoor hij weer pijn krijgt.

daarom vroeg ik me af of je wel passage en piaffe kan en mag rijden met een paard met zo'n hals, en of dat neit slecht is voor zijn rug omdat hij zijn hele bovenlijn gespannen houdt ipv lekker los over de rug loopt.
ik zeg helemala niet dat ik het beter kan, integendeel, nog nooit oassage of piaffe gereden zelfs! maar het lijkt mij dat je beter lekke ontspannen met hem aan het werk kan, om hem lekker los te maken, deze oefeningne doen om hem los te maken, en waarbij je zulke foto's kerijgt, lijkt me ect niet fijn voor hem

dat je zegt dat hij soms erg vervelend kan doen en je er dan dus niets meer mee kan, dat is niet omdat hij het niet wil, eerder uit verzet tegen de pijn of uit onwil/angst omdat hij weet dat het hem pijn gaat doen

ook las ik in een topic dat je hem met strakke slof nageeflijk probeerd te rijden, dat hij stug is in zn mond en daarom niet wil nageven, maar op het moment dat je daar een strakke slof voor nodighebt en hem dus gaat dwingen, lijkt me dat hij dus zo lastig doet ook vanwege de pijn. vergroeide halswervels is niet nix, soms moet je accepteren da het nou eenmaal beter is voor een paard om dat een stapje terug te doen.
verzet is 9 van de 10 keer geen onwil, maar juist vanwege de pijn

ik heb zelf 2,5 jaar mn paard gedwongen om mee te werken, met geregeld wat dwang tot aan het Z1 gereden, want 3 verschillende dierenklinieken hadden hem onderzocht en gezegd dat er niets mis was emt hem, dat hij alleen erg dwars was en dat ik hem moest aanpakken, achteraf bleek dat hij al die tijd pijn heeft gehad, zoiets wil je je paard echt niet aandoen

vandaar dus mijn goedbedoelde reacties in dit topic, en hoop dat je heel deze (lange) reactie ook wil lezen en er antwoord op wil geven, ngomaals het is niet aanvallend bedoeld!

fen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 21:54

KirSten1989 schreef:
Ja , dat kan! Dat heeft hij namelijk! Hij was er altijd al gevoelig voor schijnbaar, en dat heeft zich zeg maar steeds meer ontwikkeld! Heb ik al veel vaker gehoort!

Heeft mijn pa ook, van heel zijn leven zakken meel te sjouwen op een verkeerde manier, echt waar!

jongleurtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 21:56

Margon schreef:
stalleke schreef:

Precies.!
Maar ik kan ook niet geloven dat als dit paard ten eerste niet in de verzameling is [dat kan niet alssie met zn neus in de hemel loopt]
op de hulpen van de ruiter in de piaffe op passage kan gaan lopen.
Dit is de laatste keer dat ik het zeg Denise [imposant]. Als ik jou was zou ik onmiddelijk stoppen met deze kunstjes van het GP niveau. Lekker les gaan nemen om over een tijd een normaal B proefje te kunnen rijden.

Ow ja 1 vraagje; kan een paard halverwege zn leven zomaar ineens vergroeide nekwervels krijgen? Volgens mij namelijk niet dan zou ie er al geboren mee moeten zijn...

nee dat kan niet zo gebeuren.. het kan door omstandigheden (denk aan bijv. ongeluk) of aangeboren. aangeboren is het niet bij dit paard dat weet ik zeker.

en dan wou ik nog 1 ding vragen:

Mag dit topic gesloten worden, dit is namelijk echt niet leuk meer voor diegene die het topic geopend heeft. ze weet heus wel dat het paard niet als elk ander paard is en net was Kirsten ook al zij; we moeten trost zijn dat er nog iemand is zoals Denise die dit paard nog een kans wil geven. Ik heb er ook een keer op gezeten en zie ze regelmatig en het paard voelt zich zeker goed.. veel beter zelfs dan vroeger..

Maar mag dit topic gesloten worden voor imposant want dit is echt niet leuk meer??

AnneMieKe_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 21:59

ik ben het ook met de rest eens, en niet omdat ik, (of anderen) meelopers zijn, maar omdat het, helaas voor jou gewoon de waarheid is!
het ziet er gewoon niet uit, je hebt geen basis!
dis waarom ga je dan pi en pa oefenen?
denk je dat je er ooit komt met zo'n basis?
denk het niet! het paard is gewoon absoluut niet voor elkaar!
en je zegt dat je wil springen met hem als je 1 WP hebt, maar de basis voor alles is dressuur!
als je daar de basis niet onder de knie hebt, dan kan je niet veel verder!
natuurlijk hoeft een springpaard niet een m2 proef te kunnen lopen ofso, maar een beetje basis moet je toch wel hebben!
daar zou ik dus eerst eens aan gaan werken!

jacob112

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 22:03

*prikt stoeltje naast de sundancer en pakt wat popcorn af Haha! *

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 22:04

jongleurtje schreef:
Maar mag dit topic gesloten worden voor imposant want dit is echt niet leuk meer??

beetje flauw vragen om een slotje, mensen die net als ik serieus en oprecht reageren en belangstelling hebben krijgen op die manier ook geen kans meer op een reactie Scheve mond

hoop dat dit topic dus openblijft tot ik een antwoord heb!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 22:04

KirSten1989 schreef:
Ik ken namelijk ook de vorigen eigenaren erg goed, en ken het paard al zeer lang!

Misschien dat jij dan kan vertellen wie dit paard in de GP heeft gereden?
Imposant schijnt het niet te weten, volgens het kwpn/knhs staat hij nergens geregistreerd heb ik begrepen?
Ik ben nog steeds heel benieuwd!

jongleurtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 22:05

ThePast03 schreef:
KirSten1989 schreef:
Ik ken namelijk ook de vorigen eigenaren erg goed, en ken het paard al zeer lang!

Misschien dat jij dan kan vertellen wie dit paard in de GP heeft gereden?
Imposant schijnt het niet te weten, volgens het kwpn/knhs staat hij nergens geregistreerd heb ik begrepen?
Ik ben nog steeds heel benieuwd!

Ik denk niet dat wij dat zo mogen vertellen...

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 22:07

jongleurtje schreef:

Waarom zou je dat niet mogen vertellen?
Als hij echt wedstrijden heeft gelopen is dat ook zo bij het knhs op te vragen, dus ik zie het probleem niet?
Het is toch geen staatgeheim????

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 22:07

Hoezo zou je dat niet mogen vertellen??

jongleurtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 22:08

ThePast03 schreef:
jongleurtje schreef:

Waarom zou je dat niet mogen vertellen?
Als hij echt wedstrijden heeft gelopen is dat ook zo bij het knhs op te vragen, dus ik zie het probleem niet?
Het is toch geen staatgeheim????

je mag toch niet zomaar namen noemen van mensen op bokt

Glitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 22:09

Natuurlijk mag dat wel.
En ook ik ben erg benieuwd wie dit paard heeft uitgebracht in de GP!

stalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 22:10

Dan pb je het Clown