Mijn lieverdjes@work

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Noraly

Re: Mijn lieverdjes@work

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 21:04

Hahha nou krijgen de 2 topicstarters ruzie.. Die is goed..!! (not)

Als ik het goed begrijp probeert patty paard zich eronder uit te banketstaaf en chingy word boos omdat zij het nou allemaal gedaan heeft.

Misschien kunnen jullie beter alleen rijden als er een instructeur bij is die er WEL verstand van heeft Knipoog.. Even een tipp

Hoe oud zijn jullie eigenlijk?

ChingYi_Dino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-05 21:08

ilovelobke schreef:
heyyyyyyy

wat heb jij een schattige verzorgpaardjes.
vooral die haflinger vind ik erg mooi
mag ik vrage wat voor vader die heb en wt er nog meer achter zit hij lijkt wel een beejte op mijn haflinger merrie op sommige punten
ben op zoek naar de vader van mijn merrie dus vandaar!!!
danielle en lobke

ehmm bedankt......is die van jou ook zo ontdeugend haha Clown Haha! ehmm ik heb geen idee wat zijn ouders zijn...dan zou ik eens een keer op zijn papieren moeten kijken Knipoog maar zodra ik het weer pm ik je wel....hmm anders ehmm kun je me even pm-en

Groetjes Ching-Yi Knipoog

Daantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 21:12

noekiejj schreef:
Ja en ook veel overgangen rijden. Dus stap,draf,stap,halt,draf,stap,draf,galop,draf,stap,draf,halt etc etc

dat vin ik een erge goeie moet ik zelf ook doen en veel figuure dan laten ze meestal ook wat sneller los en des noods zelf bedachte figuren met heel veel overgangen werkt heel goed wordie gelijk wt meer bij jou gericht zeg maar

ChingYi_Dino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-05 21:15

ilovelobke schreef:
noekiejj schreef:
Ja en ook veel overgangen rijden. Dus stap,draf,stap,halt,draf,stap,draf,galop,draf,stap,draf,halt etc etc

dat vin ik een erge goeie moet ik zelf ook doen en veel figuure dan laten ze meestal ook wat sneller los en des noods zelf bedachte figuren met heel veel overgangen werkt heel goed wordie gelijk wt meer bij jou gericht zeg maar

ja klopt ik rijdt ook vaker onder het stappen weleens een slangenvolte ofzo of overgangen maken op een volte en wissels(maar dan niet met Marcus want die kan dat niet) en vaker weleens van halt naar draf of omgekeerd en dan eens af en toe een galopje ertussendoor Knipoog

ChingYi_Dino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-05 21:19

amie_x_mij schreef:

Als ik het goed begrijp probeert patty paard zich eronder uit te banketstaaf en chingy word boos omdat zij het nou allemaal gedaan heeft.

Misschien kunnen jullie beter alleen rijden als er een instructeur bij is die er WEL verstand van heeft Knipoog.. Even een tipp

en ehmmmm ik ben de topicstarter hoor....zij reageert maar raak
ik ben trouwens 13

Eva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 21:25

Ik ga niet liggen katten, ik zeg één ding, neem profesionele begeleiding! Scheve mond

FrontC

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 21:26

Idd, neem eens een lesje ofzo, kun je veel van leren Lachen

Leuke pony's, alleen is die haflinger niet de dunste zeg maar Vork

ChingYi_Dino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-05 21:27

Bobbielover schreef:
Ik ga niet liggen katten, ik zeg één ding, neem profesionele begeleiding! Scheve mond

hmmm als je me der een aanwijst ok dan...en niet al te duur

Daantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 21:28

ArieLover schreef:
Sorry hoor, maar je hebt de teugels in het onderste ringetje van het pessoabit. En dan heeft het een hefboom-effect.
Kan het er nog zo ontspannen uitzien, maar hij gaat ook maar zo aan de teugel vanwege dat bit.
En over dat opzadelen, koop dan gewoon een simpel halstertje.
Voor 7,50 heb je een simpel nylon halster, misschien wel goedkoper.
Nu denken ze ook; 'O, krijg ik weer dat stomme bit in me bek en dan moet ik genieten van me poetsbeurt.'
Wat ie dus niet zal doen, omdat ie zich toch irriteert aan dat bit.
En o ja, dat martingaal ding. Zit echt
NIET
goed !
Koop van die stops, dan gaan die ringetjes tenminste niet tegen het bit.

Voorderest leuke paardjes, alleen die haflinger mag wel wat kilootjes

kwijt Lachen.

paasei het nog meer temelde ik vin het heel zielig van al die mensen die lopen tezeiken ik heb ook een haflinger en ik snap haar helemaal die van haar lijkt op sommige punten erg op die van mij
en lob kan heel erg genieten met bit in haar mond ze blijft er maar aan sabbelen dussssssss!!!!
enm niet iedereen heeft de mogelijkheid om met paard ergens heen te gaan omtelessen ik ook nie en ik ben blij dat ik ergens sta met een aantal instructrices je moet ma net geluk hebben en de meeste instructrices komen niet na je toe ma heel zelden en ik kan het weten heb een heleboel opgezocht en laat die meiden lkkr rijden!!!!
ik heb ook met sporen gereden ging dan wel poedersuiker ma bij mij hielp de zweep beter dan sporen omdat die gewoon niet werken en ja als je ze nie kent en nie weet hoe het paardje het doe hou dan je kop is een keer dicht en de neusriem zit goe weet niet hoor maar volgens mij kunne de meeste van jullie gwoon niet kijken moeilijk he pffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff gazo door en probeer anders ff een lichter bitje ging bij mij ook spr veel overgangen en figuren en da word het perfect
en over dat galoperen dat komt wel
zeg voor dat je gaat galoperen let op en dan ga je tellen als het buite been naar vore gaat 1 2 3 stellen dit been der op dat been der achter.
en galopppppppppppppppppp en dan na 2 mssn 3 passe weer terug dat is al spr enzo langzaam uitbreide heb ik ook zo moeten doen veel plezier
groetjes danielle en lobke

Mulan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 21:29

Vreemd dat het er over het algemeen netjes uitziet bij die mensen, maar ze wel hun hengst achter zo'n afrastering zetten.
Ik weet dat paarden niet van suiker zijn en over het algemeen vind ik niet zo snel iets 'zielig' of 'gevaarlijk', maar dat prikkeldraad in de afrastering vind ik wél onverantwoord.
Misschien is het mogelijk om dat eens aan te kaarten bij de eigenaar?

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 21:30

amie_x_mij schreef:

ik probeer er niet onderuit te komen ofzow hoor... ik zeg alleen dat ik het ook heb gezegt, en dat is ook zo.
ben trouwens 13 jaar(bina 14 Vingers aflikken )
een instructeur zou wel handig zijn maar dat gaat nou eenmaal niet zo makkelijk. (rij normaal op mariska en/of nike) ik krijg wel iedere week les op de manege maar dat is dan weer met een andere pony...mag wel een keer met nike naar de manege Haha! )
sry maar als ze nu weer dom begint te doen tegen mij heb ik er geen zin meer in dat doet ze wel vaker en dan kan ik het wel hebben maar een keer houd het ook op bij mij Bloos Bloos Bloos Bloos Bloos Bloos Bloos Bloos Bloos Bloos Bloos

ChingYi_Dino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-05 21:31

Gunufje schreef:
Idd, neem eens een lesje ofzo, kun je veel van leren Lachen

Leuke pony's, alleen is die haflinger niet de dunste zeg maar Vork

whahaha nee maarja die hebben zich daar echt volgevreten. Clown maarja ik wil he ook laten afvallen...als ik hem ooit nog te pakken krijg Boos! Boos! (bedankt hoor.......)Niet voor jou bedoelt hoor Knipoog
bedankt voor je reactie Haha!

Eva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 21:32

ChingYi schreef:
Bobbielover schreef:

hmmm als je me der een aanwijst ok dan...en niet al te duur

Kijk op marktplaats! Lachen
Er zijn er best veel die naar je toe komen.. iig bij mij in de buurt wel..
'n goedkope is €10, en die komt naar je toe Haha!

ChingYi_Dino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-05 21:35

@ilovelobke: hmm ik slik mijn woorden door...je hebt het helemaal goed gezegd...volkomen mee eens en ja ik ga het ook eens met een lichter bit proberen, maar Marcus vind het bit niet erg hoor....hij knabberlt er vaker behoorlijk op en heeft dan aan het eind zo'n super vieze mond haha Clown

@mulan: idd de omheinign niet geweldig, maar het is maar voor tijdleijk hoor Knipoog binnenkort gaan ze weer terug naar hun oude vertrouwde plaatsje Haha! Haha!

@pastapaard: hoor wie het zegt Verward Verward Verward Verward
Schijnheilig Schijnheilig Schijnheilig Schijnheilig Schijnheilig Schijnheilig Schijnheilig Rolleyes Schijnheilig

_Noraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 21:38

bij mij op de ponyclub kost het 28 euri per drie maand, er zal heus wel een goede ponyclub bij jullie in de buurt zijn (die zijn nooit duur)

Ofnee nog beter, er zullen genoeg mensen bij jou in de buurt zijn die maar wat graag meegaan om even op dat paard te zitten (wat bijteleren aan dat paard) en die dan jou even lesgeven..
Er zullen genoeg mensen zijn die dat kunnen willen en zouden doen Knipoog..
Ik zou zeggen ga op zoek Haha!

_Noraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 21:39

owja en kunnen jullie niet bekvechten in dit topic? Tong uitsteken Ik vind het altijd zo sneu staan hehehe...

_Noraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 21:41

Ben je btw al op je 4!! Begonnen met paardrijden.. Jij bent er vroeg bij hoor Knipoog

miranda1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 21:43

miranda1983 schreef:
ik vind het eenb eetje onzin om hem met passoa in te rijden omdat ie te sterk is en er geen rem op zit. dat moet hij nog leren.. ga dan gewoon longeren met hoofdstel en zadel. of ga erop zitten aan de longeer lijn. zodat je hem kan leren om naar jou te luisteren met een gewoon dubbel gebroken bitje of watertrensje. i.p.v. gelijk zo´n heel scherp bit erin te gooien. dat helpt helemaal niks. daar verpest je hem alleen mee
Ilovelobke scheef:
hoeft niet zolang je maar normaal doen en niet gaat loppe trekken in die bek en zij doet ook maar haar best hoor

dit is wat ik nu te zeggen heb dit is dus niet de tekst van ilovelobke maar van miranda;
wat achterbaks om me een pm te sturen! waarom zet je het niet gewoon hier neer. ipv. hier mooie reacties neer te zetten.

hier mijn antwoord ook nog ff:

hey,

ik vind een passoa bit wel kunnen bij een paard wat al echt is ingereden en dan nog moet je het alleen gebruiken als je weet hoe en hoe het inwerkt op de mond en zou ik het alleen gebruiken voor buitenritten.

om een paard mee in te rijden vind ik zo zielig en zo onnodig. alleen omdat hij te sterk is. een paard wat niet ingereden is kan je makkelijk aanleren om met een dubbelgebroken bitje te rijden of een gewoon bitje. gewoon aan de longeer lijn en de ander erop totdat ie alles weet.
en niet ervan uit gaan dat een paard alles in 1 keer kan.

ik vind het onzin van het kan wel. ik vind het gewoon niet kunnen omdat ze dat beest nog aan het inrijden is. zo ie zo om de reden niet.. als dat beest te sterk is voor je laat dan iemand hem inrijden die hem wel aankan. zodat hij goed naar de hand en been gaat lopen ga er dan later als ie ingereden is zelf op rijden en neem les. dat is het beste voor een jong beestje. op marktplaats.nl kan je genoeg instructeurs vinden die niet zo duur zijn en bij jou in de buurt
Laatst bijgewerkt door miranda1983 op 15-05-05 22:05, in het totaal 3 keer bewerkt

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 21:44

je zit er netjes op vind ik. handen mooi, voeten netjes.

maar een paard dat je nog aan t inrijden bent, met een pesoa bit??
luister gewoon naar deze mensen, das niet goed. wat is je volgende stap? slof omdat hij er vandoor gaat?
rennen corrigeer je niet met een scherp bit.

sporen bij een jong paard vind ik ook zonde, aan het einde van zijn leven moet je met grote staven rijden, omdat hij op de andere niet meer reageert.
paarden voelen alles, dus je kuit zou voldoende moeten zijn.

die witte vind ik erg leuk overigens Lachen (die brutale blik Knipoog )

Soraya92

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 21:45

idd amie !! dan zou je nu toch van wat meer ervaring moeten kunnen spreken lijkt mij *LOL*

ChingYi_Dino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-05 21:47

@Bobbielover: zal eens kijken

@amie_x_mij: ja zat met mijn ehmm volges mij 2 of 3 jaar voor het eerst op een pony en vond het geweldig...helaas mocht je daarc pas beginnen als je 4 was....nou na een jaartje was ik 4....mijn ouders werken en mijn oppas nam mij toen altijd mee voor de les Haha! was altijd wel gezellig
en nee ik bekvecht niet meer ik houdt mond vecht nu haha Haha! Haha! Haha!
idd ik mag ermee op ponyclub enzo, maar dan moeten ze wel eerst gechipt zijn

miranda1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 21:49

waarom nou eerst gechipt???? volgens mij is mijn verzorg pony ook niet gechipt en kan er gewoon mee over straat:S wat is dat nou weer voor onzin?

Soraya92

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 21:51

en op je 4de kon je zeker ook al de wissels en passage uitzitten Clown

je mag wel gewoon met een ongechipte pony over straat alleen niet in de trailer !

ChingYi_Dino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-05 21:52

miranda1983 schreef:
waarom nou eerst gechipt???? volgens mij is mijn verzorg pony ook niet gechipt en kan er gewoon mee over straat:S wat is dat nou weer voor onzin?

hmmm geen idee maar heb al vaak zat gevraagd of ik anar buiten mocht, maar mocht niet voordat hij gechipt is

miranda1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 21:54

schud de hand van soraya:D

zou hier binnenkort wel een slotje op komen denk ik:S

en al zou je niet met een ongechipt paard over straat mogen. ze controleren er toch niet op. dus waarom doen jullie zo moeilijk en ga gewoon op les met die 2 pony´s.