shetter moow @ longeren & SPRINGEN

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

milo

Re: shetter moow @ longeren & SPRINGEN

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 16:40

Sammiej schreef:
Ik vind Mogli een erg leuke shetlander...maar ik vind het verpest geworden door jullie.

Mijn mening hier hoef jij geen commentaar op te geven.

Ik merk hier wel dat je 't toch niet zou snappen. Andere bokkers weten wel beter.
Valt het je niet op dat je altijd zoveel commentaar krijgt en elke keer weer fotos plaats?

Je mag zelf weten wat je hiermee doet. Je mag mij allemaal commentaar gaan geven maar het gaat hier om jou en mogli en Iris.
Niet om mij. Ik geef allen commentaar erop.
Je plaats het meestal ervan om beter te worden alhoewel dat bij jou al anders ligt.

ha, de ik-boodschap!!! jij doet vast een opleiding met psychologie Knipoog

een heel zwakke smoes, *het andere bit lag nog thuis, oeps, jeetje zeg, dan rij ik maar met een scherpe, gaat ie mooi van nageven*

want zo is het mooi wel!

Sammiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 16:43

Volgens mij zijn jullie al op een heel ander onderwerp beland.
Voor bit ga ik ook naar Trens. later zal hij het met Trens weer proberen.

Jullie qoutes zijn niet overal helemaal goed Tong uitsteken

@ Milo; Ik snap je niet helemaal maar ik ben ook maar een mensje van 14... ik-boodschap?

*Praat niet te veel moet ik alles vanavond weer bijlezen.*

Brechtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 16:45

Jullie blijven door met die pony 'mishandelen' he? Nagelbijten / Gniffelen
Sorry ik vind het zielig.
Die pony kan kreupel worden, als je hem gaat longeren met een groot gat waar hij telkens in staat. Maar wat kunnen jullie dat schelen? Jullie blijven toch wel door hobbelen op hem. Volgens mijn zijn ze beentjes en rug nu ook een beetje kapot aan het gaat. Jullie galopperen super veel met dat beestje altijd wel! En weet je hoe slecht dat is? Ook voor zo'n 'sportshet' (haha) is het gevaarlijk. Ik zal verder me mond maar houden.

BAH.

loveramona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-05 16:50

Brechtje schreef:
Jullie blijven door met die pony 'mishandelen' he? Nagelbijten / Gniffelen
Sorry ik vind het zielig.
Die pony kan kreupel worden, als je hem gaat longeren met een groot gat waar hij telkens in staat. Maar wat kunnen jullie dat schelen? Jullie blijven toch wel door hobbelen op hem. Volgens mijn zijn ze beentjes en rug nu ook een beetje kapot aan het gaat. Jullie galopperen super veel met dat beestje altijd wel! En weet je hoe slecht dat is? Ook voor zo'n 'sportshet' (haha) is het gevaarlijk. Ik zal verder me mond maar houden.

BAH.

altijd galopere ????? en er zit geen gat Hamer en hij is nog nooit ziek geweest, nog nooit een schaafwond, nog nooit kreupel geweest ZELFS GEEN SNOTNEUS dus met mishandelen zou wel meevallen >;)
en zielig ??? waarom het zijn foto's en jullie zien alleen de springtopics maar er zijn ook zat andere hoor !!!!!!! Lijst
maarja jullie weten het toch allemaal beter want jullie komen er altijd en ik niet Gestoord

Brechtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 16:52

Zo rustig maar hoor.
Bij dat longeren dat 1e filmpje, waar stapt hij dan in? Oke niet echt een gat, maar hij doet er wel moelijk over om erlang/overheen te agan. En dat in galop. Achja, ik houd me mond maar. Mevrouwtje weet het allemaal zo goed.

loveramona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-05 16:59

@ brechtje
Bij dat eerste longeerfilmpje zat Mogli zoals je ziet in de verkeerde galop, en ging terug naar draf en sprong daarna weer aan. Het is een grote sprong als hij weer aangaloppeert (ik zou niet weten waarom) maar Mogli heeft soms een klein beetje moeite met galop aan de longeerlijn.

Eydis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 17:00

Ik heb het allemaal eens doorgelezen.
De meeste kritiek is best wel terecht maar we blazen het met zijn allen wel lekker op zo, daar heeft Loveramona ook niks aan (en Mogli ook niet Ach gut ) .

Wat duidelijk is is dat Mogli in opstand komt tegen de houding en behandeling door zijn verzorgerstjes, als we daar nou eens tips over geven. Als Loveramona die dan ook opvolgt voor een deel krijgt dat ponytje het misschien ook eens beter.
Ik zal als tip geven om eerst eens te bekijken wánneer Mogli nou in opstand komt, als hij dit doet bijvoorbeeld tijdens het rijden bekijk dan eens vanuit zijn oogpunt, een fout ligt in 99 % van de gevallen bij de ruiter zelf. Los die fout dan eerst op, en bekijk daarna eventuele andere fouten. Het kan aan je houding liggen, je handgebruik (misschien trek je wel veel te hard, met een scherp bit zal hij zich alleen maar meer gaan verzetten) of de omgeving waar je rijdt, de manier hoe je hem rijdt, laat je hem bijvoorbeeld niet teveel en te lang/hard werken, en nog veel meer van dit soort factoren.

Dan als 2e, wat voor karakter heeft Mogli, een shetlander kennende is hij behoorlijk eigenwijs. Maar aan de foto's te zien pikt hij ook veel van jullie. Pak hem aan (eerlijk) op de momenten dat hij je in de maling neemt. Hij moet naar JOU luisteren op de momenten dat jij iets van hem vraagt. Hierin moet je consequent zijn en wel eerlijk.
Het heeft geen zin om hem een 100 trappen te verkopen als hij niet doorloopt, dan kan je hem beter 1 x een tik met de zweep geven.
Hij moet respect voor jou hebben en naar je hulpen luisteren maar minstens even belangrijk is dat jij naar HEM luistert en de juiste hulpen geeft, communicatie moet er zijn.

Dan rest er nog dat ik je succes wens met tips krijgen en vooral naleven.Ik weet niet of je al les op hem hebt anders is dit misschien een aanrader, daarin leer je de juiste zit en de juiste hulpen.
Verder is het een superleuke pony en dat is toch zonde als je die zou verpesten met een te scherp bit waardoor hij nog meer in opstand gaat of zoals jij het noemt "de baas gaat spelen" of die lichamelijk brak wordt door verkeerd terrein en hulpen.
Succes!

Edit: Verder moet je eens respect krijgen voor Mogli zelf en niet alles de schuld geven van wat ie doet!

Tinkebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 17:04

@ Loveramona, ik heb alles gelezen, ook bij je andere topics, en ik bemoei me er niet zo mee, je luistert toch niet.. Maar wat ik je wel wil zeggen, die pony is zo eigenwijs en dat wil je niet, ga dan een andere pony zoeken ! Shetlander zijn nou eenmaal eigenwijs(al pikt Mogli wel héél veel van jou en je vriendinnen)..(wat dat betreft pas je wel bij Mogli, jij bent ook eigenwijs)

Tinkebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 17:04

eydis schreef:
De meeste kritiek is best wel terecht maar we blazen het met zijn allen wel lekker op zo, daar heeft Loveramona ook niks aan (en Mogli ook niet Ach gut ) .

Wat duidelijk is is dat Mogli in opstand komt tegen de houding en behandeling door zijn verzorgerstjes, als we daar nou eens tips over geven. Als Loveramona die dan ook opvolgt voor een deel krijgt dat ponytje het misschien ook eens beter.
Ik zal als tip geven om eerst eens te bekijken wánneer Mogli nou in opstand komt, als hij dit doet bijvoorbeeld tijdens het rijden bekijk dan eens vanuit zijn oogpunt, een fout ligt in 99 % van de gevallen bij de ruiter zelf. Los die fout dan eerst op, en bekijk daarna eventuele andere fouten. Het kan aan je houding liggen, je handgebruik (misschien trek je wel veel te hard, met een scherp bit zal hij zich alleen maar meer gaan verzetten) of de omgeving waar je rijdt, de manier hoe je hem rijdt, laat je hem bijvoorbeeld niet teveel en te lang/hard werken, en nog veel meer van dit soort factoren.

Dan als 2e, wat voor karakter heeft Mogli, een shetlander kennende is hij behoorlijk eigenwijs. Maar aan de foto's te zien pikt hij ook veel van jullie. Pak hem aan (eerlijk) op de momenten dat hij je in de maling neemt. Hij moet naar JOU luisteren op de momenten dat jij iets van hem vraagt. Hierin moet je consequent zijn en wel eerlijk.
Het heeft geen zin om hem een 100 trappen te verkopen als hij niet doorloopt, dan kan je hem beter 1 x een tik met de zweep geven.
Hij moet respect voor jou hebben en naar je hulpen luisteren maar minstens even belangrijk is dat jij naar HEM luistert en de juiste hulpen geeft, communicatie moet er zijn.

Dan rest er nog dat ik je succes wens met tips krijgen en vooral naleven.Ik weet niet of je al les op hem hebt anders is dit misschien een aanrader, daarin leer je de juiste zit en de juiste hulpen.
Verder is het een superleuke pony en dat is toch zonde als je die zou verpesten met een te scherp bit waardoor hij nog meer in opstand gaat of zoals jij het noemt "de baas gaat spelen" of die lichamelijk brak wordt door verkeerd terrein en hulpen.
Succes!

Edit: Verder moet je eens respect krijgen voor Mogli zelf en niet alles de schuld geven van wat ie doet!

Amen Haha!

loveramona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-05 17:20

veraA schreef:
@ Loveramona, ik heb alles gelezen, ook bij je andere topics, en ik bemoei me er niet zo mee, je luistert toch niet.. Maar wat ik je wel wil zeggen, die pony is zo eigenwijs en dat wil je niet, ga dan een andere pony zoeken ! Shetlander zijn nou eenmaal eigenwijs(al pikt Mogli wel héél veel van jou en je vriendinnen)..(wat dat betreft pas je wel bij Mogli, jij bent ook eigenwijs)

mogli is soms eigenwijs maar hij heeft nu tijdelijk denk ik een bui dat hij de baas wilt zijn omdat hij dat bij andere wel zover heeft gekregen

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 17:22

loveramona schreef:
veraA schreef:

mogli is soms eigenwijs maar hij heeft nu tijdelijk denk ik een bui dat hij de baas wilt zijn omdat hij dat bij andere wel zover heeft gekregen

Hoe lang verzorg je Mogli nu?
Als die kinderen eerder ook al zoveel met Mogli omgingen, denk ik dat ie wel eerder de baas wou gaan spelen.

Tinkebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 17:23

Maar in al je topics van de afgelopen tijd die ik gezien heb, als er iets fout gaat zeg je dat Mogli eigenwijs is, óf het is dus jullie eigen fout, of hij is dus altíjd eigenwijs..

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 17:39

loveramona schreef:
aleen in het begin met rijden

Zodat hij meer nagaf Lips are sealed

loveramona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-05 17:42

ik verzrog mogli langer dan 6 jaar + 2 jaar ongeveer dat ik heeeeeel soms met mijn vriendinnetje meeging die hem toen verzorgde
en alleen met mooi weer gaan die kinderen er afentoe opzitten (hebben geen verstand van paarden) en dat doen ze nu en sinds vorig jaar[/quote]

Lisjah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 18:06

Het ergert me dat je altijd de schuld geeft een Mogli of je vriendin.Als je vriendin h'm niet goed rijd,waarom rijd ze er dan nog op?En als ze niet luistert naar je tips,waarom zeg je dan niet dat ze eraf gaat en terugkomt als ze beter rijd?

Niet dat wat ik zeg zin heeft,als ik je andere topics zie en lees,blijf je gewoon lekker eigenwijs doorgaan Hamer

miranda1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 18:19

veraA schreef:
eydis schreef:

Succes!

Amen Haha!

haleluja. maar volgens mij heeft het toch geen zin iedereen bedoelt het als tip. zodat hun mogli beter behandelen en meer ophem gaan letten wat er nou mis is.

ik vind dit echt een typisch geval van Penny meisjes. ow mooi bitje daar gaan we mee rijden. ow kijk hij geeft beter na nou dan blijven we die ook maar ff een poosje gebruiken kan ie ook niet meer vervelend doen.

weet je hoe erg je een pony daarmee kan verpesten? op een gegeven moment is ie dat bitje gewend en dan gaat ie weer precies hetzelfde doen hij kan zich ook nog gaan verzetten tegen dat scherpe bit. en een paard longeren met zo´n bit???? is al helemaal fout. echt 100% penny is dit.

ik hoop voor mogli dat de eigenaar het een keer ziet hoe jullie bezig zijn met hem. en maar niks doen met het commentaar. ga dan met halster rijden als dat bitje thuis ligt of helemaal niet. ga lekker wandelen met hem.

jullie moeten het ook eens van mogli´s kant zien en niet aan jullie eigen FUN denken.

en als je een pony wilt die niet zo eigenwijs is moet je een arabier ofzo gaan verzorgen want shetlanders zullen altijd eigenwijs blijven. dat is nou eenmaal het karakter van een shetlander.

loveramona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-05 18:41

@miranda

de eigenaar kijkt heel vaak Knipoog
en dit is de 2e keer pas dat ik met dit bitje rijd[/quote]

miranda1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 18:44

Citaat:

please niet meer beginnen over dat bit want mogli is al 2/3 maanden hiermee bezig en ik gebruik het pas sinds 2/3 weken. en als hij iets rustiger wordt gaat het gelijk weer uit hoor, en zoiezo over 2 weekjes gaat hij eruit

Als je met dit bit blijft rijden, heb je kans dat Mogli als je weer met een trens bitje rijd er gewoon door heen loopt.
[/quote]
ja, dat weet ik ook maar nu gaat dat andere bitje echt niet zo goed, n zoiezo over 2 weken gaat die eruit, en ik kom vaak maar 1-2x in de week 2x rijden en dat is denk niet zo heel erg
[/quote]

dan nog kan je een pony zo goed verpesten met zo´n bitje dat maakt niet uit of je nou 1 of 2 x in de week komt. elke keer dat je ermee rijd verpest je hem meer
[/quote]

miranda1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 18:46

loveramona schreef:
@miranda

de eigenaar kijkt heel vaak Knipoog
en dit is de 2e keer pas dat ik met dit bitje rijd
[/quote]

dan is die eigenaar ook niet goed bij zijn hoofd. dat ze dat niet ziet.

Of rijden jullie dan opeens wel hoe het moet? en gaan jullie met hem om hoe het moet?

ik zat te dneken misschien gooit ie iedereen erwel af omdat ie last heeft van zijn rug. omdat ik in 1 van je vorige topics zag dat ie iemand eraf gooide en dan ook nog een naar haar toe trapte kan toch beteken dat ie last heeft van zijn rug. en nu niet gaan zeggen dat het niet kan. want een gedrag van een paard zegt veel.

loveramona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-05 19:13

@miranda

aha....ik denk niet dat dit de reden is maarjaa... en het is een hij de eigenaar, en ik rijd zoals altijd, gewoon hetzelfde

en dat met hoe hij nu is heeft hij nog nooit gehad
ook was ik vorige jaren bijna de enige die erop reed en toen was ik veel strenger, nu geef ik meer tips dan dat ik het zelf uitvoer, als ik er weleens opga dan doet hij normaal, 1 x ff eigenwijs zijn en dan niet meer maar bij iris blijft hij proberen

ik denk dat het gewoon uitproberen is want mogli en ik hebben laat maar zeggen een geschiedenis waardoor hij weet dat ik gewoon de baas bent maar andere kinderen gaat hij uitproberen of hij de baas kan zijn

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 19:28

Iedereeen neemt me de woorden uit de mond
Lips are sealed dus ik zeg maar niets meer Lips are sealed

Lisjah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 19:30

Dat hij anders doet is nog geen reden om zo ene bit erin te steken en zo te bonken op zijn rugje.Laat staan het harde schoppen om sneller te gaan.

Eydis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 19:37

Citaat:
haleluja. maar volgens mij heeft het toch geen zin iedereen bedoelt het als tip. zodat hun mogli beter behandelen en meer ophem gaan letten wat er nou mis is.

ik vind dit echt een typisch geval van Penny meisjes. ow mooi bitje daar gaan we mee rijden. ow kijk hij geeft beter na nou dan blijven we die ook maar ff een poosje gebruiken kan ie ook niet meer vervelend doen.

weet je hoe erg je een pony daarmee kan verpesten? op een gegeven moment is ie dat bitje gewend en dan gaat ie weer precies hetzelfde doen hij kan zich ook nog gaan verzetten tegen dat scherpe bit. en een paard longeren met zo´n bit???? is al helemaal fout. echt 100% penny is dit.

ik hoop voor mogli dat de eigenaar het een keer ziet hoe jullie bezig zijn met hem. en maar niks doen met het commentaar. ga dan met halster rijden als dat bitje thuis ligt of helemaal niet. ga lekker wandelen met hem.

jullie moeten het ook eens van mogli´s kant zien en niet aan jullie eigen FUN denken.

en als je een pony wilt die niet zo eigenwijs is moet je een arabier ofzo gaan verzorgen want shetlanders zullen altijd eigenwijs blijven. dat is nou eenmaal het karakter van een shetlander.

Mee eens, maar wat ik vooral probeerde te zeggen is dat ze het echt zelf moet doen hoor, als ze het gedrag van Mogli wilt verandeen moet ze eerst beginnen bij zichzelf door te kijken wat ze zelf fout doet.

loveramona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-05 19:55

eydis schreef:
Citaat:

Mee eens, maar wat ik vooral probeerde te zeggen is dat ze het echt zelf moet doen hoor, als ze het gedrag van Mogli wilt verandeen moet ze eerst beginnen bij zichzelf door te kijken wat ze zelf fout doet.

tuurlijk wil ik mogli weer zoals eerst krijgen maar ik weet niet zeker waar het aan ligt, het enige wat mogli doet is feller (tegen andere)

Eydis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 19:56

Je kan toch wel iets vinden tijdens het rijden of wat dan ook wat zijn verzet opwekt...een pony is nooit zomaar gemeen uit zichzelf die heeft daar een rede voor...ik kan er genoeg noemen nu al vanuit de foto's.