Ik heb het allemaal eens doorgelezen.
De meeste kritiek is best wel terecht maar we blazen het met zijn allen wel lekker op zo, daar heeft Loveramona ook niks aan (en Mogli ook niet

) .
Wat duidelijk is is dat Mogli in opstand komt tegen de houding en behandeling door zijn verzorgerstjes, als we daar nou eens tips over geven. Als Loveramona die dan ook opvolgt voor een deel krijgt dat ponytje het misschien ook eens beter.
Ik zal als tip geven om eerst eens te bekijken wánneer Mogli nou in opstand komt, als hij dit doet bijvoorbeeld tijdens het rijden bekijk dan eens vanuit zijn oogpunt, een fout ligt in 99 % van de gevallen bij de ruiter zelf. Los die fout dan eerst op, en bekijk daarna eventuele andere fouten. Het kan aan je houding liggen, je handgebruik (misschien trek je wel veel te hard, met een scherp bit zal hij zich alleen maar meer gaan verzetten) of de omgeving waar je rijdt, de manier hoe je hem rijdt, laat je hem bijvoorbeeld niet teveel en te lang/hard werken, en nog veel meer van dit soort factoren.
Dan als 2e, wat voor karakter heeft Mogli, een shetlander kennende is hij behoorlijk eigenwijs. Maar aan de foto's te zien pikt hij ook veel van jullie. Pak hem aan (eerlijk) op de momenten dat hij je in de maling neemt. Hij moet naar JOU luisteren op de momenten dat jij iets van hem vraagt. Hierin moet je consequent zijn en wel eerlijk.
Het heeft geen zin om hem een 100 trappen te verkopen als hij niet doorloopt, dan kan je hem beter 1 x een tik met de zweep geven.
Hij moet respect voor jou hebben en naar je hulpen luisteren maar minstens even belangrijk is dat jij naar HEM luistert en de juiste hulpen geeft, communicatie moet er zijn.
Dan rest er nog dat ik je succes wens met tips krijgen en vooral naleven.Ik weet niet of je al les op hem hebt anders is dit misschien een aanrader, daarin leer je de juiste zit en de juiste hulpen.
Verder is het een superleuke pony en dat is toch zonde als je die zou verpesten met een te scherp bit waardoor hij nog meer in opstand gaat of zoals jij het noemt "de baas gaat spelen" of die lichamelijk brak wordt door verkeerd terrein en hulpen.
Succes!
Edit: Verder moet je eens respect krijgen voor Mogli zelf en niet alles de schuld geven van wat ie doet!