Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

milo schreef:eeen shetlander kan max. 80 kilo dragen, zelfs ik weet dat, met mijn geen-shet-ervaring.

Ukster schreef:er kan echt wel wat zwaarders op een shet dan 50 kilo hor
50 kilo vind ik wel het max. gewicht voor echte ritjes.
kadans16 schreef:Milkaatjuh schreef:Hoezo? Hoe kan ik nou weten dat jij een grapje maakt.
![]()
![]()
Blond of zo....?
Wist niet dat sommige mensen hier op bokt zo weinig hersencellen hadden

)
haha is zekers wel lief
(die discussie) mOmmii schreef:NU wil ik het weten.. wat is een pennymeisje![]()
(ben er nog niet zo lang)
O ja, leuke combi hoorhaha is zekers wel lief
![]()
mooi dat het is opgelost(die discussie)
De Penny is een ponyblad voor kinderen. Die meisjes denken dus dat ze, net als uit de verhalen in de Penny, paarden kunnen redden van van alles en nog wat. Ze vinden alle paarden en pony's zielig, en zijn vaak hartstikke onervaren. Ook vinden ze het leuk om bij alle paarden en pony's vlechtjes in de manen te doen, enz.. Ookal hebben de pony's daar geen behoefte aan.

BailyKarlos schreef:T maakt me echt niet uit wat jullie zeggen ik rij er toch nooit meer op. Dit was eenamelig en nu verleden tijd dus jullie kunnen er toch niets aan veranderen.
En dat sommige een geintje niet snappen die ik flink aangedikt heb met een knipoog erbij, ja ik kan er niks aan doen dat jullie een beetje dom zijn en m niet vatten. Ooit een shet gezien die ZZ-licht rijd???
I dont think so!!!
Bedankt iedereen voor de wel leuke reacties!!!
Het is echt een super mooie shet, hij heeft ook goede papieren echt jammer dat het geen hengst meer is. Dan waren er hele mooie veulens uitgekomen, maar het gedrag van een hengst heeft ie vaak nog wel.
(hij heeft zelfs een keer mijn merrie proberen te dekken, haha!!
En dat ik in zijn mond trek is waar.
Als hij er vandoor schiet laat ik hem niet zijn gang gaan. Ik viel er nota bene bijna af op het land (daar was ie een jaar niet geweest dus die doerak rook de vrijheid). Maar dat heb ik ook bij de foto gezegd. Dus lezen voor degene die dat niet gedaan hebben.
Hij heeft nu een verzorgster die een heel stuk kleiner is dan ik. Maja het bijkomende probleem is dat hij daar soms mee aan de haal gaat en bij mij is dat een stuk moeilijker.

Oliver schreef:Ik vind het een onwijs leuk paardje hoor!
Ziet er erg stoer uit!
Offtopic:
Oke.. Een shet die de Z2 oefeningen kan. Tuurlijk is dat mogelijk.
Een shet kan in principe ook wel Z2 lopen hoor.
Maar ZZ-licht is iets anders dan Z2. En hoger dan Z2 kan een pony gewoon niet komen.

siets schreef:waarom is het grappig om te zien hoe zo'n klein shetje wordt gereden? Ik vind het alles behalve een prettig beeld geven. En je probeert het dan wel op een (door jou zelf gedachte) super manier te brengen, zodat commentaar hopelijk uit blijft. Het spijt me, dit hele gedoe gaat er bij mij niet in....
Wanneer ga je btw de cursus meelopen met je shet doen?