Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
bonitobol schreef:Lenn schreef:bekijks hebben
mij lijkt de bak een beetje te zwaar en het paard voor een paar maanden onder het zadel nog niet erg gehoorzaam.
Maar looplust heeft ze in ieder geval genoeg!
Wel een leuk dier trouwens, hoe groot is ze?
hoj
hej ik vind het paard juist wel gehoorzaam voor enkele maandne onder het zadel.
En ik vind het super dat je het rustig opbouwt , dus zonder gogue en straf bit en zo ....
doe zo voort meid , alleen zo kom je er op de meest vriendelijke manier !
?) toch gewoon loopt zoals hij hoort, de wonderen zijn de wereld nog niet uit (
) Lenn schreef:bekijks hebben
mij lijkt de bak een beetje te zwaar en het paard voor een paar maanden onder het zadel nog niet erg gehoorzaam.
Maar looplust heeft ze in ieder geval genoeg!
Wel een leuk dier trouwens, hoe groot is ze?

?) toch gewoon loopt zoals hij hoort, de wonderen zijn de wereld nog niet uit (
)
imker schreef:elmiran schreef:
dat weet ik dus welvind het alleen nog niet belangrijk, als ze dat zelf doet mag dat maar ga haar zelf nog niet vragen.
Youngster, we zien volgens mij allebei hetzelfde.... alleen TS heeft het nog niet door. Zo kunnen we praten als Brugman, maar het komt toch niet aan.
bonitobol schreef:dat bedoelde ik niet hoor , aanleuning en nageeflijk rijden is wel vriendelijk mits het goed word aangebracht en niet zoals veel mensen doen direct beleren met bijzetteugels en al ...
was nog een tijdje bij Umi gebleven heb haar even een goeie poetsbeurt gegeven vandaar dat ik zo lang weg was. Laat maar Ziltje hier komen we toch niet uit, ben het met je eens dat een paard met losse teugel ook makkelijk kan ontspannen idd westernpaarden
maar de rest denkt hier anders over. Lenn schreef:bonitobol schreef:dat bedoelde ik niet hoor , aanleuning en nageeflijk rijden is wel vriendelijk mits het goed word aangebracht en niet zoals veel mensen doen direct beleren met bijzetteugels en al ...
Hoe kom je daarbij?
amondi schreef:Nogmaals: dit is niet een doorsnee paard, dit is een bloedkikker.
imker schreef:amondi schreef:Nogmaals: dit is niet een doorsnee paard, dit is een bloedkikker.
Mag ik ff een teiltje.... wat nou bloedkikker? Grib kán heet zijn, maar een Obelisk, OOSeven, Krack etc niet? Wat een domme vergelijking. Dit gaat dus werkelijk nergens over.
TS heeft gewoon niet genoeg ervaring om een jong paard in te rijden en wil dat zelf niet inzien. De discussie is eindeloos, zeker nadat ik las dat
'ze haar niet de hele tijd met zo'n strakke teugel rijdt en ook wel eens de hals laat strekken'. Da's dus écht een teken van niet weten waar je mee bezig bent.
Betreffende TS zal over een half jaartje wel komen vertellen dat het paard onhandelbaar is en verkocht is... wegens niet passen bij de ruiter en het paard niet aankunnen...

elmiran schreef:Ieder paard is verschillend!! Er zijn vast ook hele brave Gribjes, maar die van mij is eigenlijk na het rijden nog niet eens echt moe

Citaat:als ik haar van te voren longeer scheelt het wel een beetje
Citaat:toen ik er gelijk op ging rijden(bij de africhtingsstal) had ik de teugels gewoon zoals altijd en schoot ze er dus bijna vandoor. Die man heeft erg veel ervaring met jonge paarden en staat er ook bekend om ik heb haar niet voor niks daar gebracht. Hij zei dat ik de teugels in het begin niet te lang moest laten.

Citaat:]
Ik wed dat ze over een jaar super braaf loopt zonder protest.
Citaat:Een paard kan makkelijk ontspannen met lange teugel en hoeft niet persee nagevelijk te lopen! springpaarden en enduranch paarden doen het toch ook niet? en toch hoor ik ze briesen....dat is voor mij een teken van ontspanning.
Citaat:Je kent het hele paard niet, ik kan het wel laten zien wat ze doet als ik haar in het begin losser laat. Dit zijn ook maar een paar foto's van mij, ik heb er maar heel kort op gezeten omdat ze in het begin meestal gespannen is, ik heb er vandaag op gereden en dat ging super! Ik denk niet dat ik er over een half jaar niet meer op kan rijden, ik denk dat het alleen maar beter gaat worden zeker als we lessen gaan volgen.

" Saffierie schreef:Mooi paardje
ik train haar nu met pessoateugel, vind wel dat ze meer de achterhand gebruikt en zich goed ontspant. Instructrice heb ik inmiddels eindelijk gevonden alleen moet ik het dus eerst over leggen met me pa haha die gaat de lessen betalen

"[/quote]
had er volgens mij eerst nog eentje bij dat ze met d'r hoofd begon te schudden...dat die tekst daarvoor bedoeld was