Pegasus @ hoge dressuur *buiten*filmpjes*

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Helderder

Re: Pegasus @ hoge dressuur *buiten*filmpjes*

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 18:37

Scheve mond iedereen kan je verdedigen maar ik vind het er niet uitzien en pure aframmeling van dat paard... jemig de hele tijd door trappen enz.
Ik snap ook niet waarom je als je nog maar 2.5 jaar rijd dan al een groen paard gaat rijden... Rolleyes

Btw je zit idd wel mooi voor 2.5 jaar rijervaring en het is een mooi paard..

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 18:40

Je mening prima... Maar menig africhter weet ook wel dat advies geven zonder te weten hoe een paard is of wat een paard uithaalt uitdraait op risicovolle situaties....

Aan je reactie te lezen heb je niet veel kaas gegeten van het africhten...

Citaat:
Je ziet hem zo profiteren, een tik kan heus geen kwaad (bedoel niet dat je hem verrot moet slaan he!), hij moet toch manieren leren?

Je hoort mij ook niet zeggen dat jij zei verrot slaan, maar geef een jong paard eens een ferme tik en je eindigt daar waar je niet wilt eindigen.... Laat staan een draak van een (jong) paard!!

Je kunt dit soort situaties niet inschatten vanaf een filmpje...
Daarom kun je er beter bij vermelden dat JIJ dat bij JOUW paard zou doen, en dat elke reactie van elk paard anders is...
Een soort bijsluiter...

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 18:47

oooh, wat een heerlijk topic weer!!!!

wij willen op een aantal vragen nog antwoord!!!!:

1. loopt het paard nou onregelmatig of niet? en welk been??!!!
2. degene die voor het meisje hebben gepleit, zijn dat vriendinnetjes?
3. waarom heet dit forum Bokt?
4. is het nou dierenmishandeling of niet???

Clown

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 18:50

Purmerburger schreef:
Resumerend en voor ALLE duidelijkheid.
Er is NIETS vreemds aan de hand met Pegasus.
Hij loopt PRIMA binnen (al kan hij dan OOK kolderiek doen!). Sja, hij HEET nou eenmaal niet Salinero *zucht*.
Hij is MOEILIJK buiten, daarom wordt hij doorgaans niet gebruikt op buitenritten en lessen omdat de MEESTE mensen niet eens weten hoe ze erop moeten blijven zitten en dat geldt specifiek voor de bezitters van eigen paarden...gewend aan hun luie stoel uhhhh...zadel.
Als alle negatieve-kritiek-mensen eens even de moeite zouden willen nemen om dit te lezen en vooral te onthouden!!...Is moeilijk en welhaast ondoenlijk voor sommige posters, ik begrijp jullie wel want een ander uitjouwen is voor een aantal posters zo lekker... dan los je weer je eigen frustratie een beetje op niet?

Tot op heden heb ik nog niet mogen beleven dat een andere poster het aandurfde zijn/haar belevenissen te posten ( in dit topic ) als tegenprestatie om aan te tonen dat hij/zij WEL weet hoe het moet en het ook KAN!!!

En nog steeds rest mijn vraag:

WAAROM HEET DIT FORUM BOKT ALS JE GEEN VREEMDE FRATSEN MAG LATEN ZIEN????

De naam van dit forum heeft echt géén betrekking op de inhoud dit forum.. vind dat echt nergens opslaan..

waarom hebben die nieuwelingen met weinig berichten altijd meteen zo'n grote bek Lips are sealed ?

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 18:54

Paulatjuh schreef:

waarom hebben die nieuwelingen met weinig berichten altijd meteen zo'n grote bek Lips are sealed ?

Wat heeft dat er nou weer mee te maken... Of je nou 1 post hebt of 1000... Tjonge zeg, lekker kinderachtig....

Milo schreef:

Haha! Haha! Haha! Om te zien welk paard er op HAW het hoogste kan bokken... Haha! Haha! Haha!

_Roosje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 19:01

EEY!
Ik ga tegenwoordig met mn nieuw paardje ook vaak zo hoor, en ja helemaal in de buitenbak!!

Ik vind het een heel erg leuk paardje, en je blijft er knap opzitten hoor!

Ik denk alleen dat het een combinatie is van in de maling nemen en echt schrikken. Waarschijnlijk ziet hij wel iets engs, maar is zijn reactie overdreven! Misschien zelf iets meer leiding nemen voor het paardje en misschien dat hij dan alleen nog maar opzij springt!

@Zep..... De opmerking dat als ze met dit genoegen neemt, dat het paard over 2,5 jaar nog niet beter loopt vind ik echt onzin. Ze heeft les en werkt er aan!! Dus over een tijdje gaat het waarschijnlijk stukken beter!! Tuurlijk moet er nog veel aan gesleuteld worden, maar met les komt dat vast goed!

En @ Milan/Milo: ik zat ook te kijken naar linksvoor.. maar echt kreupel... eerder onregelmatig.. maar wat ook al gezegd werd, misschien dat het met rechtrichten beter wordt.

In ieder geval veel succes saampies!! Enne, dat gaat zeker lukken!!

Lopeja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 19:07

milo schreef:

2. degene die voor het meisje hebben gepleit, zijn dat vriendinnetjes?
4. is het nou dierenmishandeling of niet???

Clown

1. Het paard heet Pegasus en loopt NIET onregelmatig (hoe vaak nog?)
2. Het meisje kent de positieve-kritiekers niet (sommige mensen zijn n.l. gewoon van nature vriendelijk en geen omhooggevallen paarden-critici)
3. Het forum heet bokt vanwege de kritieken, ik vermoed dat de oprichters heel goed wisten welk soort mensen zich hier aansluiten, anderen eruit bokken heet zoiets ook wel...
4. Tuurlijk is het geen dierenmishandeling, laat je nakijken zeg...waar zijn jullie in godsnaam mee bezig, ze is hartstikke gek op dat paard en geen BOKT-forum of poster kan dat van haar afnemen!

_Roosje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 19:12

Owjaa, zag ik ook nog Haha! Knipoog

Op de volte heb je meer je binnenteugel erbij dan je buitenteugel. Het is de bedoeling dat je je volte stuurt met je buitenteugel, maar hij hangt zelf af en toe in een boogje! Werk daaraan! Dus niet los-vast, maar op druk en dan de volte met je buitenteugel sturen!

Maar ook hier geldt dat je les hebt en dat het dus vast allemaal goed komt!!

Enne, nee ik ken haar ook niet..........

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 19:12

nu kan ik de filmpjes niet meer zien............... jammer

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 19:17

Ik wel, heb ze allemaal gezien.

Lastig paardje, ik zou er zo zijn afgegaan, dus respekt dat je buiten lekker hebt doorgereden met hem Haha!
In het begin idd veel verzet en rare (schrik)acties, maar met die volte loopt hij wel netjes en rustig. Eindeiljk de aandacht bij jou Knipoog

Het galop chanchement (weet ik veel hoe je het schrijft) vind ik niet echt een fijn filmpje, oko heel veel verzet. Lijkt net of het totaal niet de bedoeling was om over te springen, maar dat hij het zelf doet tijdens zijn fratsen...

Ik zou eerst hem rustig proberen te krijgen, voor het weer te proberen. Eerst rustig, dan galopje tot je die rustig over kunt rijden, en dan pas het omspringen naar de andere. Iig, zo zou ik het aanpakken... (al denk ik dat ik nooit zo ver zal komen met m'n enkel recreatief hobbelen Nagelbijten / Gniffelen)

En ik vidn het een harstikke leuk paard om te dien! Pttig en vooral wakker ding dat wel. Geen paard voor mij Knipoog

_Roosje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 19:21

Tancreda4 schreef:
Het galop chanchement (weet ik veel hoe je het schrijft) vind ik niet echt een fijn filmpje, oko heel veel verzet. Lijkt net of het totaal niet de bedoeling was om over te springen, maar dat hij het zelf doet tijdens zijn fratsen...
Ik zou eerst hem rustig proberen te krijgen, voor het weer te proberen. Eerst rustig, dan galopje tot je die rustig over kunt rijden, en dan pas het omspringen naar de andere. Iig, zo zou ik het aanpakken... (al denk ik dat ik nooit zo ver zal komen met m'n enkel recreatief hobbelen Nagelbijten / Gniffelen)

Ik weet niet of je het hele topic heb gelezen, maar als je dat doet Haha! , dan legt ze het ook uit. Het was niet de bedoeling een changement te rijden, maar het paardje deed het vanzelf.. inderdaad uit schrikken!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 19:22

neee, ik ben niet gemachtigd de pagina te bekijken Clown

Phenomenom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 19:42

versace schreef:
Phenomenom schreef:
Volgens mij neem je ons in de maling....ik vind jou ook eng. Voortaan, als je iets posts, kijk dan even naar de inhoud van je post of dat ook nog wat nuttigs en correct bevat, dan filter je even de Bull$h1t eruit en dan mag je het posten.

Jij vind het misschien bullsh1t maar ik niet jij moet ook niet denken dat je alles maar weet!! Ik zeg wat ik er van vind en daar hoef jij je niet mee te bemoeien!

...en ik zeg wat ik van jou reactie vind en daar heb jij je ook niet mee te bemoeien...wat ik WEL weet is hoe je een normale reactie moet plaatsen, dat ik dat bij jou niet doe komt door jezelf.

Phenomenom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 19:46

sissie schreef:
Ja, je hebt gelijk dat niet elk paard mijn paard is. Maar het is wel zo dat ze hem gewoon zijn gang laat gaan, niet? Iedereen weet waar zoiets toe leidt.
Je ziet hem zo profiteren, een tik kan heus geen kwaad (bedoel niet dat je hem verrot moet slaan he!), hij moet toch manieren leren?

En wie ben jij om voor de menigte te bepalen dat ze m'n advies niet moeten aannemen? Vind ik wel wat grof eigenlijk. Kan aannemen dat je er zelf niet mee akkoord gaat, maar ik denk wel dat er mensen zijn die die mening delen.

En wie ben jij precies om voor de menigte te bepalen dat het paard niet goed loopt? ZEKER iemand die er zo ver van af staat. Als je ooit bent wezen kijken bij haar dan had je kunnen zien dat hem genoeg tikken geeft. Dat je toevallig een stukje waarin ze dat niet doet ziet, is jammer. Waarom post je niet een filmpje van jou, ik weet zeker dat ik 101 dingen kan vinden die verkeerd gaan.

U bent de zwakste schakel,
TOT ZIENS!

Mulan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 19:48

Purmerburger schreef:
milo schreef:

1. Het paard heet Pegasus en loopt NIET onregelmatig (hoe vaak nog?)

Ikzelf dacht ook links en met mij nog een paar anderen.
Jij vindt van niet, dat kan. Je hebt op ons voor dat jij het paard IRL ziet lopen en wij het vanaf een aantal filmpjes moeten beoordelen. Toch vind ik het frappant dat het een aantal mensen opvalt.
Je bent nogal stellig met je mening.
Ik beweer ook niet (laat ik maar even voor mezelf spreken) dat het paard kreupel is, of dat hij pijn heeft. Ik zeg alleen dat ik zijn draf niet regelmatig, soepel en veerkrachtig vind.
Hoe moet ik het uitleggen... als je kijkt naar hoe jij loopt lijkt het alsof.. euhm... zijn linkervoorbeen wat langer is. Ik weet niet hoe ik het anders moet uitleggen. Of valt jou echt niets op?
Misschien wat stijf in z'n schouder en was het de volgende dag weer over... weet ik veel. Ik zeg alleen wat ik denk te zien a.d.h van deze filmpjes.
Het is ook niet erg dat jij er anders over denkt. Het is geen ramp als we een meningsverschil hebben, toch?

O ja, voor eventuele penny-meisjes: ik denk dus niet dat zijn linkervoorbeen langer is, dat was een voorbeeld. Knipoog

Phenomenom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 19:49

Paulatjuh schreef:
Purmerburger schreef:
Resumerend en voor ALLE duidelijkheid.
Er is NIETS vreemds aan de hand met Pegasus.
Hij loopt PRIMA binnen (al kan hij dan OOK kolderiek doen!). Sja, hij HEET nou eenmaal niet Salinero *zucht*.
Hij is MOEILIJK buiten, daarom wordt hij doorgaans niet gebruikt op buitenritten en lessen omdat de MEESTE mensen niet eens weten hoe ze erop moeten blijven zitten en dat geldt specifiek voor de bezitters van eigen paarden...gewend aan hun luie stoel uhhhh...zadel.
Als alle negatieve-kritiek-mensen eens even de moeite zouden willen nemen om dit te lezen en vooral te onthouden!!...Is moeilijk en welhaast ondoenlijk voor sommige posters, ik begrijp jullie wel want een ander uitjouwen is voor een aantal posters zo lekker... dan los je weer je eigen frustratie een beetje op niet?

Tot op heden heb ik nog niet mogen beleven dat een andere poster het aandurfde zijn/haar belevenissen te posten ( in dit topic ) als tegenprestatie om aan te tonen dat hij/zij WEL weet hoe het moet en het ook KAN!!!

En nog steeds rest mijn vraag:

WAAROM HEET DIT FORUM BOKT ALS JE GEEN VREEMDE FRATSEN MAG LATEN ZIEN????

De naam van dit forum heeft echt géén betrekking op de inhoud dit forum.. vind dat echt nergens opslaan..

NEEEE netzoals de header van elke topic NIKS met de inhoud te maken heeft --> DOM

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 19:57

gijsenkim schreef:

ik ook Nagelbijten / Gniffelen

Mulan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 20:02

Frannie schreef:
gijsenkim schreef:

ik ook Nagelbijten / Gniffelen

Als je een tijdje wacht, komt het filmpje vanzelf, weet ook niet waarom die melding erin staat.

Lopeja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 20:05

Deze videootjes zijn van vandaag. Pegasus loopt iets meegaander.
Er zal nog steeds genoeg aan te merken zijn op het paard en op de ruiter. En het is allemaal niet perfect. Dat hoeft ook niet want wij doen het voor het plezier. Houdt in ogenschouw dat de ruiter pas 2,5 jaar rijervaring heeft en dat het paard niet gewend is buiten te lopen.
Ik post deze zippy's alleen en uitsluitend om duidelijk te maken aan sommigen dat wij ons NIET bezig houden met dierenmishandeling!

http://www.zippyvideos.com/51396240144235.html

http://www.zippyvideos.com/161567155144265.html

http://www.zippyvideos.com/78048039144305.html

Phenomenom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 20:16

-2,5 jaar ruiter ervaring
-MANEGEpaard
-rijd voor plezier
-paard heeft veel traumas achter de rug

ow en het word alleen nog gepost om te laten zien:
-DAT ER GEEN DIERENMISHANDELING IN VOOR KOMT

JA?!? Isset duidelijk?!!?

Mulan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 20:28

Ik vind dat ze voor iemand met zo'n 8 jaar ervaring nog niet echt goed rijdt. Wat ik dan ook niet snap, is dat ze met haar eigen paard in een manegeles gaat rijden.
Privé les is wel wat duurder, maar je zal zien dat ze dan harder vooruit gaan. Lijkt me ook wel handig als ze binnenkort wil gaan starten.
Ze zullen nog best wat moeten leren, dus ik hoop dat ze haar doel om hoog in de sport te komen bereikt! Ik zou met die galopchangementen nog maar even wachten, volgend mij staan die nog niet in jouw eerstvolgende proefje.
Geduld is een schone zaak, dat paardje komt zo van het land af, heeft nog niks gezien en moet nog veel leren!

Succes!

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 20:29

Riant schreef:
Ik durf het bijna niet te zeggen ..

Kan zijn dat het zonder spanning anders is maar ik vind hem in de "nette draf" filmpjes af en toe gewoon kreupel eigenlijk ..

Je hebt nog veel te oefenen en te leren maar je hebt les dus je wert eraan.. Ik vind het een leuk paard en je blijft er mooi opzittten maar ik vind hem niet zuiver lopen.

Bedoel je toevallig rechtsachter? Ik zag daar ook iets wat niet lekker liep.

Verder vind ik wel dat je netjes blijft zitten, maar miss eens iets harder mag optreden tegen dat gedram van hem.

Mulan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 20:31

Purmerburger schreef:
Deze videootjes zijn van vandaag. Pegasus loopt iets meegaander.
Er zal nog steeds genoeg aan te merken zijn op het paard en op de ruiter. En het is allemaal niet perfect. Dat hoeft ook niet want wij doen het voor het plezier. Houdt in ogenschouw dat de ruiter pas 2,5 jaar rijervaring heeft en dat het paard niet gewend is buiten te lopen.
Ik post deze zippy's alleen en uitsluitend om duidelijk te maken aan sommigen dat wij ons NIET bezig houden met dierenmishandeling!

Leuk dat je de moeite hebt genomen om nogmaals filmpjes te plaatsen. Ik vind het beeld hier idd wat rustiger en een stuk minder gespannen.
Helemaal soepeltjes is het nog niet, maar ik vind de onregelmatigheid die ik bedoelde, hier minder zichtbaar.
't weer zat i.i.g. mee!

Lopeja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 20:33

Mulan schreef:
Ik vind dat ze voor iemand met zo'n 8 jaar ervaring nog niet echt goed rijdt. Wat ik dan ook niet snap, is dat ze met haar eigen paard in een manegeles gaat rijden.
Privé les is wel wat duurder, maar je zal zien dat ze dan harder vooruit gaan. Lijkt me ook wel handig als ze binnenkort wil gaan starten.
Ze zullen nog best wat moeten leren, dus ik hoop dat ze haar doel om hoog in de sport te komen bereikt! Ik zou met die galopchangementen nog maar even wachten, volgend mij staan die nog niet in jouw eerstvolgende proefje.
Geduld is een schone zaak, dat paardje komt zo van het land af, heeft nog niks gezien en moet nog veel leren!

Succes!

Sorry hoor, maar zij heeft 2,5 jaar rij-ervaring en het is een manegepaard...een sufgeschopt paard dat alleen maar zijn best probeert te doen en een meisje van 14 met nogmaals 2,5 jaar rij-ervaring die ook haar best probeert te doen op een sufgeschopt manegepaard...
Ik heb het onbestemde gevoel dat ik in herhalingen dreig te vervallen...

Mulan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 20:37

Purmerburger schreef:
Mulan schreef:

Succes!

Sorry hoor, maar zij heeft 2,5 jaar rij-ervaring en het is een manegepaard...een sufgeschopt paard dat alleen maar zijn best probeert te doen en een meisje van 14 met nogmaals 2,5 jaar rij-ervaring die ook haar best probeert te doen op een sufgeschopt manegepaard...
Ik heb het onbestemde gevoel dat ik in herhalingen dreig te vervallen...

Hahahahahaha!
*kan iemand me even op komen rapen?*

Grapje natuurlijk!

Ik reageer op die overdreven post van phenomenom.
Mijn post staat er direct onder, dus het zou wel erg met me gesteld zijn als ik echt in de door mij als grap beweerde veronderstelling verkeerde.
Ik had trouwens al eerder in het topic gezet dat ik het lang niet slecht vond voor iemand met 2,5 jaar ervaring, dus wat dat betreft.

Ik vind het wel sympathiek van je overkomen dat jet het zo voor het paard opneemt. Je kan merken dat het je aan het hart gaat, dus ik het zo het gevoel dat dat dier zo slecht nog niet af is. Knipoog
Laatst bijgewerkt door Mulan op 02-04-05 20:41, in het totaal 1 keer bewerkt