De [bijna] Z1 combinatie @ Training

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xxsummyxx

Re: De [bijna] Z1 combinatie @ Training

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 21:26

1 keer zeggen over iets is wel genoeg hoor.

maar leuk paardje,ziet er goed uit nog veel sucses! Knipoog

JusTinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 23:54

Margon schreef:
JusTinn schreef:
het ziet er niet bepaald uit als een verlichte zit Clown

Ooit wel eens van verlicht zitten gehoord! Pling nee daar bedoel ik niet de verlichte zit mee! Sjonge wat maken sommige mensen hier een probleem van zeg! Ziek

Haha .. ookal zat je niet in de ‘verlichte zit’ voor het springen e.d maar in de andere verlichte zit , zit je alsnog raar! Clown maar dat is mijn mening en dan hoef je niet gelijk chagerijnig te reageren !

Zoro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 09:25

He.. Ziet er erg leuk uit, geweldige hals heeft je pony! Maar ik zal niet meer over je zit gaan zeuren dat heeft iedereen al gedaan maar ben er indd wel mee eens.. Bloos

Als ik jouw was zou ik nog veeeeeeel meer op de achterhand gaan trainen, heeel veel overgangen maken, veel verzamelen want als ik de fotos zie denk ik dat je nog wel wat meer verzamelt kunt rijden en je pony kan het volgens mij makkelijk aan.. Knipoog
In de draf kun je proberen terug te verzamelen tegen de piaf passen aan.. en in de galop zover op de achterhand zetten dat je pony van voren ook echt omhoog kan springen.. Maar nog heel even over je zit sorry ma moet t ff zeggen als je met inrijden na voren gaat zitten, gooi je het gewicht op de voorhand en heeft t meer de neiging om op de voor hand te lopen i.p.v op de achterhand.. ( nou genoeg gezeurd Tong uitsteken )

Maar heel veel succes er mee.. Ziet er goed uit hoor.. Haha!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 09:56

Citaat:
Maar ligt je zadel ook niet wat ver naar voren ??
Net of je al op de hals zit ??

Ja dat was ook het eerste wat me opviel...het zadel.

Dat ligt te ver naar voren..gevolg: op de voorhand lopen en de ruiter kan niet netjes zitten.

Tip: Laat je zadel eens nakijken door een goede zadelmaker.

Pikolino

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 11:14

Zoro schreef:
He.. Ziet er erg leuk uit, geweldige hals heeft je pony! Maar ik zal niet meer over je zit gaan zeuren dat heeft iedereen al gedaan maar ben er indd wel mee eens.. Bloos

Als ik jouw was zou ik nog veeeeeeel meer op de achterhand gaan trainen, heeel veel overgangen maken, veel verzamelen want als ik de fotos zie denk ik dat je nog wel wat meer verzamelt kunt rijden en je pony kan het volgens mij makkelijk aan.. Knipoog
In de draf kun je proberen terug te verzamelen tegen de piaf passen aan.. en in de galop zover op de achterhand zetten dat je pony van voren ook echt omhoog kan springen.. Maar nog heel even over je zit sorry ma moet t ff zeggen als je met inrijden na voren gaat zitten, gooi je het gewicht op de voorhand en heeft t meer de neiging om op de voor hand te lopen i.p.v op de achterhand.. ( nou genoeg gezeurd Tong uitsteken )

Maar heel veel succes er mee.. Ziet er goed uit hoor.. Haha!

bedankt! Ja
ik ben er ook op aan het trainen hoor maar zo makkelijk gaat dat nog niet hij gaat vaak dribbelen als ik hem doorverzamel maar daar word aan gewerkt Knipoog

Pikolino

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 17:01

ojah.... Tong uitsteken
mijn zadel licht absoluut niet te ver naar voren! we laten regelmatig de zadelmaker komen en hij moet nu iets opgevuld worden maar het kan ook vertekent zijn ofzo want hij ligt echt niet te ver naar voren

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 22:31

xxsummyxx schreef:
1 keer zeggen over iets is wel genoeg hoor.

Sommige mensen zijn nou eenmaal hardleers Extreme duivel

Plucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 15:25

echt een heel mooi beestje, joh Haha!

El_vis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 15:34

ik heb deze twee al eerder gezien, en ik zeg het nog eens, wat een prachtig paard, ik denk dat ze ietsje naar achteren moet gaan zitten maar het ziet er goed uit hoor echt mooi samen

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 15:46

mooie pony!!!! Kwijl Kwijl Kwijl loopt erg netjes!!!!

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 16:05

Volgens mij zitten hier wat jaloerse bokkers bij.... niets van aan trekken dus.

Hij is echt mooi! mooie kleur, mooi gebouwd en je rijdt hem mooi.
Je ziet dat hij zn buikspieren aanspant en hij zet zn achterhand er prachtig onder. hartstikke netjes en succes in t Z!

*foutje, Alacairion op Pebblesjes account Knipoog

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 16:17

Pebblesje schreef:

Je ziet dat hij zn buikspieren aanspant en hij zet zn achterhand er prachtig onder. hartstikke netjes en succes in t Z!

Commentaar of opmerkingen geven heeft niets te maken met jaloezie hoor Scheve mond

Margon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-05 16:31

Dat begint er dan nu toch wel op te lijken Scheve mond waarom ga je er toch zo vreselijk op in? Wat kan jou en nu schelen of die pony zn achterhand er actief onder heeft of niet Verward

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 18:11

Haha, nu word die helemaal leuk.

Ik ben niet degene hier die ergens ongelooflijk op in gaat.
Ik vertel alleen wat ik zie, en jullie reageren daar iedere keer weer op.
Natuurlijk reageer ik dan opnieuw om me nader te verklaren.

Lijkt mij niet meer dan het uitleggen van mijn visie, maar dat zal dan wel aan mij liggen Clown

Pikolino

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 18:33

heel erg bedankt allemaal voor de leuke opmerkingen Lachen
ik ben anders aan het losrijden en nu word het eigenlijk helemaal 1 geheel hij is al veel actiever en treed heel ver onder Haha!
het word dus steeds beter Knipoog
nogmaals bedankt allemaal Vork

Pikolino

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 18:35

El_vis schreef:
ik heb deze twee al eerder gezien, en ik zeg het nog eens, wat een prachtig paard, ik denk dat ze ietsje naar achteren moet gaan zitten maar het ziet er goed uit hoor echt mooi samen

heel erg bedankt maar mag ik vragen waar je ons dan eerder hebt gezien? Bloos Haha! Tong uitsteken

lisjuhandty

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 18:41

haaj

super gaaf beestje en combinatie

euhm je wou tips??:P
ik weet niet of je er wat aan hebt mr
probeer wat meer in je zadel te gaan zitten en meegaan met het ritme en probeer je handen iets meer bij je te houden en bij elkaar.
ik weet niet of je der wat aan heb maar veel mensen hebben het niet voor mekaar als je je been aandrukt moet hij meteen weg zijn.

veeeeell suc6 in de Z
en maak der mooie shows van in de Z , laat ze mr is wat zien:D

xBijou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 19:02

Kwijl:~:~:~:~ Vingers aflikken Vingers aflikken:9:9:9:9:9:9:9:9 Meer kan ik niet zeggen... prachtig beestje...

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 20:54

steffie4ever schreef:
bedankt allemaal...
ennum tuurlijk valt er nog veel te trainen maar dat moet iedere ruiter! zelfs anky traint nog veel aan salinero zodat het met nog meer perfectie gaat! Knipoog

maar als er nog (heel) veel getraint moet worden haal ik echt niet iedere wedstrijd een WinstPunt Vork

maar wat moet er volgens jou dan nog meer aan getraint worden?

In de tijd dat ik nog engels reed, ging het ook erg goed met dressuur. Goed ik reed nog B, maar zocht het wedstrijd rijden niet zo, vandaar. Ook elke wedstrijd een winstpunt. Maar dat wil niet zoveel zeggen. Je kunt winstpunten rijden en winstpunten rijden. Met een nette proef rijd je een winstpunt, maar dat kan ook met een swingende proef.

Ik vind het er netjes uitzien en ben het wel met je eens dat je niet zomaar in de z belandt. Toch heb ik het idee dat je je een beetje aangevallen voelt door de imo opbouwende kritiek.

Anyway, ik wens jou en je pony (die ik er overigens erg gaaf uit vind zien) veel succes in de Z.

Emeraldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 10:48

Pebblesje schreef:

Ik heb nergens iets gelezen over dat de pony zijn buikspieren aan moet spannen. Ik heb wel geschreven dat amazone (steffie geloof ik Tong uitsteken ) eens moest proberen haar buikspieren aan te spannen. Dan is het makkelijker om te blijven zitten.

Mirie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 12:10

Mooie bak!!

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 14:31

Je zit zowat op je pony zijn/haar hals. Waardoor de voorbenen extra belast worden. Ga eens wat normaal in het midden zitten. Dan heeft je pony 4 benen om je te dragen. Als je zo doorgaat dan word het steeds slechter voor je pony.....! Denk daar maar eens aan.........! Clown

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 14:44

Sundancer schreef:
Je zit zowat op je pony zijn/haar hals. Waardoor de voorbenen extra belast worden. Ga eens wat normaal in het midden zitten. Dan heeft je pony 4 benen om je te dragen. Als je zo doorgaat dan word het steeds slechter voor je pony.....! Denk daar maar eens aan.........! Clown

Dat valt best wel mee hoor! Ze zit wat verder naar voren...hoe slecht moet springen dan wel niet zijn als de voorhand het hele paard moet opvangen??? En als je even kijkt naar het totaal plaatje valt dit heel erg mee. Ik rijd ook altijd wat overdreven naar voren tijdens het losrijden. Dit omdat ik daardoor mijn paard lekker soepeltjes kan laten lopen (vooral in galop rijdt ik zo). En verder snap ik niet wat sommige mensen hier nu willen zien? Actief of verzameld?? Het is een Z- combinatie dus er wordt verwacht dat ze een ondertredende achterhand en verzameld behoort te hebben, wat zo is. De achterhand is voldoende ontwikkeld. Een actief ondertredend achterbeen ga je bij de verruimingen krijgen. Verder is op de fotos te zien wanneer de pony een verzamelde gang of een arbeidsgang toont. Aangezien verruimmingen niet op de foto getoond worden, vind ik dat hier niet over gezeurd moet worden. Veel succes in het Z!!!

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 14:47

Hermesdeux schreef:
Dat valt best wel mee hoor! Ze zit wat verder naar voren...hoe slecht moet springen dan wel niet zijn als de voorhand het hele paard moet opvangen??? En als je even kijkt naar het totaal plaatje valt dit heel erg mee. Ik rijd ook altijd wat overdreven naar voren tijdens het losrijden. Dit omdat ik daardoor mijn paard lekker soepeltjes kan laten lopen (vooral in galop rijdt ik zo). En verder snap ik niet wat sommige mensen hier nu willen zien? Actief of verzameld?? Het is een Z- combinatie dus er wordt verwacht dat ze een ondertredende achterhand en verzameld behoort te hebben, wat zo is. De achterhand is voldoende ontwikkeld. Een actief ondertredend achterbeen ga je bij de verruimingen krijgen. Verder is op de fotos te zien wanneer de pony een verzamelde gang of een arbeidsgang toont. Aangezien verruimmingen niet op de foto getoond worden, vind ik dat hier niet over gezeurd moet worden. Veel succes in het Z!!!

Hier vergeet je dat óók in een verzamelde gang de achterhand actief moet zijn!!!! Een verzameld paard moet zich terugbrengen maar daarbij actief blijven ondertreden!

En een springpaard maakt misschien 10 of 20 sprongen maar wordt geen uur op de voorhand gereden, ja dit gebeurd wel net zoals bij zoveel dressuurruiters, maar dit is niet de bedoeling.
Ook dat is zwaar voor een paard ja.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 14:51

Mariek87 schreef:
Hermesdeux schreef:

Hier vergeet je dat óók in een verzamelde gang de achterhand actief moet zijn!!!! Een verzameld paard moet zich terugbrengen maar daarbij actief blijven ondertreden!

En een springpaard maakt misschien 10 of 20 sprongen maar wordt geen uur op de voorhand gereden, ja dit gebeurd wel net zoals bij zoveel dressuurruiters, maar dit is niet de bedoeling.
Ook dat is zwaar voor een paard ja.

Aha en wat versta jij dan onder een actief verzameld ondertredend been? Ik zie dat niet als actief. Omdat je paard verzameld is. Een ondertredende achterhand is een ondertredende achterhand....en actief is in mijn ogen als die in een gang zijn achterhand erbij meeneemt...actief meenemen...hoe verwoord je dat...maar goed...ik wil weleens weten wat jij dan graag ziet als een paard verzameld is en toch actief moet zijn?