maar leuk paardje,ziet er goed uit nog veel sucses!
Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Margon schreef:JusTinn schreef:het ziet er niet bepaald uit als een verlichte zit
Ooit wel eens van verlicht zitten gehoord!nee daar bedoel ik niet de verlichte zit mee! Sjonge wat maken sommige mensen hier een probleem van zeg!
maar dat is mijn mening en dan hoef je niet gelijk chagerijnig te reageren !
)

Citaat:Maar ligt je zadel ook niet wat ver naar voren ??
Net of je al op de hals zit ??
Zoro schreef:He.. Ziet er erg leuk uit, geweldige hals heeft je pony! Maar ik zal niet meer over je zit gaan zeuren dat heeft iedereen al gedaan maar ben er indd wel mee eens..![]()
Als ik jouw was zou ik nog veeeeeeel meer op de achterhand gaan trainen, heeel veel overgangen maken, veel verzamelen want als ik de fotos zie denk ik dat je nog wel wat meer verzamelt kunt rijden en je pony kan het volgens mij makkelijk aan..![]()
In de draf kun je proberen terug te verzamelen tegen de piaf passen aan.. en in de galop zover op de achterhand zetten dat je pony van voren ook echt omhoog kan springen.. Maar nog heel even over je zit sorry ma moet t ff zeggen als je met inrijden na voren gaat zitten, gooi je het gewicht op de voorhand en heeft t meer de neiging om op de voor hand te lopen i.p.v op de achterhand.. ( nou genoeg gezeurd)
Maar heel veel succes er mee.. Ziet er goed uit hoor..

xxsummyxx schreef:1 keer zeggen over iets is wel genoeg hoor.

loopt erg netjes!!!!
Pebblesje schreef:Volgens mij zitten hier wat jaloerse bokkers bij.... niets van aan trekken dus.
Hij is echt mooi! mooie kleur, mooi gebouwd en je rijdt hem mooi.
Je ziet dat hij zn buikspieren aanspant en hij zet zn achterhand er prachtig onder. hartstikke netjes en succes in t Z!
*foutje, Alacairion op Pebblesjes account
waarom ga je er toch zo vreselijk op in? Wat kan jou en nu schelen of die pony zn achterhand er actief onder heeft of niet

El_vis schreef:ik heb deze twee al eerder gezien, en ik zeg het nog eens, wat een prachtig paard, ik denk dat ze ietsje naar achteren moet gaan zitten maar het ziet er goed uit hoor echt mooi samen
:~:~:~:~
:9:9:9:9:9:9:9:9 Meer kan ik niet zeggen... prachtig beestje... steffie4ever schreef:bedankt allemaal...
ennum tuurlijk valt er nog veel te trainen maar dat moet iedere ruiter! zelfs anky traint nog veel aan salinero zodat het met nog meer perfectie gaat!![]()
maar als er nog (heel) veel getraint moet worden haal ik echt niet iedere wedstrijd een WinstPunt![]()
maar wat moet er volgens jou dan nog meer aan getraint worden?
Pebblesje schreef:Volgens mij zitten hier wat jaloerse bokkers bij.... niets van aan trekken dus.
Hij is echt mooi! mooie kleur, mooi gebouwd en je rijdt hem mooi.
Je ziet dat hij zn buikspieren aanspant en hij zet zn achterhand er prachtig onder. hartstikke netjes en succes in t Z!
*foutje, Alacairion op Pebblesjes account
) eens moest proberen haar buikspieren aan te spannen. Dan is het makkelijker om te blijven zitten.
Sundancer schreef:Je zit zowat op je pony zijn/haar hals. Waardoor de voorbenen extra belast worden. Ga eens wat normaal in het midden zitten. Dan heeft je pony 4 benen om je te dragen. Als je zo doorgaat dan word het steeds slechter voor je pony.....! Denk daar maar eens aan.........!
Hermesdeux schreef:Dat valt best wel mee hoor! Ze zit wat verder naar voren...hoe slecht moet springen dan wel niet zijn als de voorhand het hele paard moet opvangen??? En als je even kijkt naar het totaal plaatje valt dit heel erg mee. Ik rijd ook altijd wat overdreven naar voren tijdens het losrijden. Dit omdat ik daardoor mijn paard lekker soepeltjes kan laten lopen (vooral in galop rijdt ik zo). En verder snap ik niet wat sommige mensen hier nu willen zien? Actief of verzameld?? Het is een Z- combinatie dus er wordt verwacht dat ze een ondertredende achterhand en verzameld behoort te hebben, wat zo is. De achterhand is voldoende ontwikkeld. Een actief ondertredend achterbeen ga je bij de verruimingen krijgen. Verder is op de fotos te zien wanneer de pony een verzamelde gang of een arbeidsgang toont. Aangezien verruimmingen niet op de foto getoond worden, vind ik dat hier niet over gezeurd moet worden. Veel succes in het Z!!!
Mariek87 schreef:Hermesdeux schreef:Dat valt best wel mee hoor! Ze zit wat verder naar voren...hoe slecht moet springen dan wel niet zijn als de voorhand het hele paard moet opvangen??? En als je even kijkt naar het totaal plaatje valt dit heel erg mee. Ik rijd ook altijd wat overdreven naar voren tijdens het losrijden. Dit omdat ik daardoor mijn paard lekker soepeltjes kan laten lopen (vooral in galop rijdt ik zo). En verder snap ik niet wat sommige mensen hier nu willen zien? Actief of verzameld?? Het is een Z- combinatie dus er wordt verwacht dat ze een ondertredende achterhand en verzameld behoort te hebben, wat zo is. De achterhand is voldoende ontwikkeld. Een actief ondertredend achterbeen ga je bij de verruimingen krijgen. Verder is op de fotos te zien wanneer de pony een verzamelde gang of een arbeidsgang toont. Aangezien verruimmingen niet op de foto getoond worden, vind ik dat hier niet over gezeurd moet worden. Veel succes in het Z!!!
Hier vergeet je dat óók in een verzamelde gang de achterhand actief moet zijn!!!! Een verzameld paard moet zich terugbrengen maar daarbij actief blijven ondertreden!
En een springpaard maakt misschien 10 of 20 sprongen maar wordt geen uur op de voorhand gereden, ja dit gebeurd wel net zoals bij zoveel dressuurruiters, maar dit is niet de bedoeling.
Ook dat is zwaar voor een paard ja.