Rebbel (shet) met Lintjuuuuh erop @ buitenrit

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Irene2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 09:28

nou ik wens je heel veel plezier met zijn peesblessure over een paard maand/jaar.

riskjuhruled

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 09:32

sorrie maar ik vind der toch veelste groot. Scheve mond

Sjel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 09:57

Iedereen geeft hier voorbeelden en dan denk je nog dat het goed voor hem is? Rolleyes

Ik reed een keer met mijn Pony buiten, ging hij ervandoor op de stenen. Ik was als de dood, want we gleden bijna 3x uit, het vuur kwam onder zijn ijzers vandaan..
Maar het was wel erg goed voor zijn pezen natuurlijk.. Knipoog

Over dat te groot, dat zie je hier wel vaker op Bokt, maar dat je op de stenen gaat galopperen, zelf Penny's weten dat dat niet mag, omdat dat gewoon niet goed is voor de pezen. Ik heb dat als een van de 1e dingen geleerd toen ik op Paardrijden ging en ik neem niet aan dat ze zeggen dat het slecht is als het eigenlijk goed is... Knipoog

leonardus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 11:51

ik heb er nog niet zo heel veel verstand van maar mij lijkt het ook niet goed om op de stenen te galloperen.

waarom zou je het risico overigens uberhaupt nemen?>????

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 11:52

Arm beest!!!
Met zo'n groot figuur op zijn rug nog eens over de stenen moeten galopperen ook.

En dit soort mensen vinden het dan raar dat zo'n beest over een tijd peesproblemen heeft. "Ja maar ik snap er niks van hoor" Misselijk

Sommige paarden treffen het echt niet... Ach gut

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 13:57

sarajevotje schreef:
Nou, volgens mij kan een klein stukje op verharde weg galloperen echt geen kwaad hoor !
het ziet er mij een vrij grote en goed gebouwde shet uit dus het meisje is echt niet te groot of te zwaar hoor Lachen
overigens vind ik het een super stoere shet *LOL*

bij mij is het er in geslagen als klein kind om nooit maar dan ook nooit met je pony of paard over de verharde weg te galloperen.

ik reed vroeger een haflinger, die gewoon super sterk was. mijn tuig was niet al te best (van die haflinger dan) Paard ging aan de kletter (op de verharde weg) teugel knapte en ik kon geen kant meer op. Dit is toch ook zijn eigen wil geweest? Maar vertel je wel een dag daarna kon die pony niet eens fatsoenlijk meer stappen, en dat is geen pretje om te zien hoor. Dus wat jij doet moet je zelf weten, maar als je dit je pony aan wil doen ga zo door OK dan!

en even eerlijk gezecht ik vind die pony niks aan omdat ik niet zo veel met shetlanders heb

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 14:43

Als je bijna een bak krijgt, waarom laat je dat paardje dan niet even lekker staan tot die tijd? Dan weet je zeker dat je hem niet verknalt voor later... En tips geven we je! Maar je walst er weer eigenwijs overheen met hoe sterk je pony wel niet is. Nu nog wel.. straks niet meer als je zo doorgaat!

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 16:04

Dat je andere mening heb is prima, maar waar is die dan op gebaseerd?
Medische dingen moet je altijd met feiten vergelijken. Als jij gevallen ben en je arm doet zeer ga je toch ook niet op bokt vragen of ie gebroken is, dat kan alleen de huisarts vertellen...

Doe me een lol, en bel 3 aparte veeartsen. Vraag om hun mening over het galloperen op asfalt...
Deze mensen hebben een jarenlange studie achter de rug en weten of het schadelijk kan zijn, of niet...

Ik heb het zelf niet nagevraagd, dus ik kan je niet vertellen of het wel of niet slecht is.
(maar ik denk altijd 'beter voorkomen dan genezen', dus uitproberen zal ik het nooit doen!)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 16:52

Hmm-hmm... Hmmm-hmmmm...
Zo-zo.. Ik wou bijna wat zeggen maarja ik denk dat je inmiddels al weet wat dat is Schijnheilig

Ieder z'n eigen mening en ik respecteer het best, maar ik ben het er niet mee eens dat je op de weg galoppeerd, en dan ook nog eens zonder cap.. je weet nooit wat er kan gebeuren. En ik weet wel dat het niet de bedoeling was enzo, maar waarom ga je dan alsnog rijden? En je zegt dat je pony'tje van galop houdt, maar pony's weten ook niet altijd wat goed voor ze is. Leg een bak beschimmelde appels en oud beschimmeld brood voor z'n neus, dan zal 'ie er ook heus wel van eten, maar of het goed is...

En over dat te lang; daar heb ik niet zo veel problemen mee. Je bent misschien wel lang, maar je lijkt me zeker niet te zwaar voor je shetlander'tje!

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 17:07

ik ga als ik naar buiten ga ook altijd een klin stukje op de weg galoperen, en dat is me tot nu toe alleen maar ten goede gekomen, ik reed eens met nog iemand en ineens werden we achterna gezeten door honden groter dan me mini, dat was rennen dus, over de weg, mijn pony had niets, die andere pony is er kreupel door geworden. Ik galopeer dan 10 tot 20 meter, puur om wat reserve spieren te hebben, als ik dagelijk naar buiten ga doe ik het hoogstens 3x p/week. maarja, met mijn andere pony zal ik het dus absoluut niet doen, en me mini weer wel, naast de fiets dan, maar dat komt meestal door haar, galopeer je in de berm, springt ze gewoon de weg op, nouja voor dat je zo'n race monster weer terug heb ben je toch ook al snel 10 meter verder Bloos!
ik vind de pony trouwens niet erg ontspannen eruit zien, maarja, dat doejn mijne ook niet Bloos

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 18:45

Malibu schreef:
Dat je andere mening heb is prima, maar waar is die dan op gebaseerd?
Medische dingen moet je altijd met feiten vergelijken. Als jij gevallen ben en je arm doet zeer ga je toch ook niet op bokt vragen of ie gebroken is, dat kan alleen de huisarts vertellen...

Doe me een lol, en bel 3 aparte veeartsen. Vraag om hun mening over het galloperen op asfalt...
Deze mensen hebben een jarenlange studie achter de rug en weten of het schadelijk kan zijn, of niet...

Ik heb het zelf niet nagevraagd, dus ik kan je niet vertellen of het wel of niet slecht is.
(maar ik denk altijd 'beter voorkomen dan genezen', dus uitproberen zal ik het nooit doen!)

Elmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 20:09

IvoIce schreef:
Ik weet het, het was ook niet de bedoeling om die galopfoto's erbij te zetten, maar ik heb dus niet goed gekeken bij het plaatsen.. Daar baal ik nu ook wel van ja! Maar goed, dank je, het is inderdaad een schat van een shet..

Je hebt toch een wijzig knop Verward

IvoIce

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-04 20:15

Ow joh.. dat wist ik niet eens :s

siccootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 20:15

Frannie schreef:
ja een mening hebben is echt nie verkeerd, maar liever 'met de massa' meelopen dan je pony 'verslijten'. Wij mogen dan wel allemaal dezelfde saaie mening hebben, maar het is niet voor niks dat 99% van de ruiters deze mening heeft... ik denk eerder dat die 99% gelijk heeft hoor... en trouwens je bent bezig over mening, mening, mening, maar dit gaat niet over een mening maar over een FEIT: er zijn al genoeg mensen die hebben meegemaakt dat pezen van pony's slijten, ontsteken, scheuren door ovver een harde weg te scheren, mijn vriendin heeft het ook meegemaakt... en dan zal je niet meer zeggen: ow hij galoppeert o zo graag, nee hoor, je pony moet weken op stal rusten! dus denk niet altijd aan je eigen belang...

helemaal mee eens

siccootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 20:18

IvoIce schreef:
Echt commentaar vind ik het niet.. Dit is blijven doorgaan over iets waarvan ik heb gezegd dat ik er een andere mening over heb.

Kom op zeg, het enige wat er gebeurd is dat er af en toe een stukje op het asfalt wordt gegallopeerd.. Jullie doen allemaal als of ik hem zwaar mishandel. Verward Had wel wat commentaar verwacht, maar ik vind dit wel wat veel van het goede.

als je dit verwacht had, nou dan wist je dat je verkeerd bezig bent en je pony dus naar de klote rijd

siccootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 20:22

IvoIce schreef:
Ik weet het, het was ook niet de bedoeling om die galopfoto's erbij te zetten, maar ik heb dus niet goed gekeken bij het plaatsen.. Daar baal ik nu ook wel van ja! Maar goed, dank je, het is inderdaad een schat van een shet..

hoezo spijt? je moet gewoon eens na gaan denken, snap je nou echt niet dat het slecht voor je pony is. Ben je zo'n iemand die niet van zijn pony houd ? Nou als je van je pony houd en je geeft om je pony doe hem dit dan niet aan want dat is hij niet waard straks loopt hij met een peesblessure en dan is het jouw schuld. Wie denk je wel dat je bent,, je zit je pony zeg maar kapot te rijden dat is met grote woorden gezegd. Jij bent verantwoordlijk voor jepony en jij zegt wat hij wel en niet moet doen, het gaat er niet om wat hij wel en niet moet maar als jij zegt niet galoperen op de weg dan doed hij dat dus ook niet maar als jij nou eens gaat nadenken en logish nadenken dat dit dus slecht is voor jou ponytje dan zou je er echt mee stoppen. Echt 99 procent is tegen het galoperen op de weg en dat zijn ongeveer 100 mensen ofzo denk je nou echt dat jij met jou meningkje wat er helemaal niet toe doed slim bent en het allemaal zo goed weet? Het gaat niet om jou, jij zal er geen pijn aan hebben tenzij je van je pony houd en medleijden met je pony hebt. Nou ik heb in ieder geval medelijden met hem, en ik hoop echt niet dat hij iets overkomt dus stop er gewoon mee!! Denk na! En trouwens,, jou mening doed er helemaal niet toe, het is een feit dat het slecht is voor een pony. Jij kan je geen paarden vriend noemen als je pony straks uit glijd of een peesblessure krijgt!!! en je pony zal maar uitglijden en jij zit er op ZONDER CAP!!

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 20:40

Volgens mij gaat dit niks worden
Er wordt al 5 pagina's lang over en weer met meningen gegooid maar ik vrees dat er geen 'oplossing' voorhanden is.
De toon wordt er ook niet bepaald gezelliger en opbouwender op, vandaar de beslissing om een slotje te plaatsen.