Jonge Lupicor los in de bak + vrijspringen! :)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kimpjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 21:36

LiSSy schreef:
kimpjeuh: ik denk dat de dierenarts toch wel een veilige informatie bron is... dat is de persoon waar ik het van heb iig

ja ik zeg niet dat hij geen gelijk heeft maar ik wil alleen zeggen dat je als je op 4 jaar springt het allemaal in orde is en dat je paard dan lang kan leven trouwens elke dierenarts heeft hier echt een andere mening over en dat haat ik net zo die zeggen allemaal iets anders

eXtremily

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 21:45

Citaat:
en hoe oud zijn die renpaarden als ze afgeschreven zijn? ... juist

Z'n renpaard gaat vaak mee tot hun 3e 4e.. daarna worden ze vaak gebruikt voor sport..

Je wilt niet weten hoeveel bekende dekhengsten vroeger in rensport hebben meegelopen... voorbeeld: Julio Mariner Knipoog

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 22:04

dit topic gaat toch over het het paardje van marije? en dan vooral reacties op de foto....
En niet over hoe slecht het wel niet is...(of niet natuurlijk

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 22:10

marije1987 schreef:
Dat van de hals wist ik wel, daar zullen we aan gaan werken in hoever dat mogelijk is.. pas als ze 4 is hoor. Over de springmanieren lijkt het me niet dat je zo snel een conclusie kunt trekken, het is een momentopname en ze zette niet op het goede moment af.. wat niet is kan komen, denk ik maar! En hou er rekening mee dat ze nog maar 1,5 is. .en dus nog niet volgroeid in alles(meestal zijn ze als enter/twenter lelijk Knipoog ).. dus om te zeggen dat ze niet mooi gebouwd is lijkt me ook al wat een snelle uitspraak.. Maar bedankt voor je mening. Lachen

Oke het kan wel wat veranderen. Maar hou er rekening mee dat ze toch die bouw een beetje houdt. Er kan natuurlijk aan gewerkt worden die hals. Enne van dat springen. Dat si nu wel te zien hoor. (sorry klinkt beetje eigenwijs). Maarja niet alle paarden kunnen toppers zijn. Dan is het ook wel saai. *LOL*

marije1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-04 22:11

BlazingBoots schreef:
dit topic gaat toch over het het paardje van marije? en dan vooral reacties op de foto....
En niet over hoe slecht het wel niet is...(of niet natuurlijk

Haha ja dat heb ik al zovaak geprobeerd aan de aandacht te brengen maar zonder resultaat.. ik ga geloof ik nog maar een topic starten, maar dan zonder de springfoto's haha! Knipoog

marije1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-04 22:16

Trouwens, om nog een bevestiging op mijn mening te geven: Jumpex!
Vanaf veulen tot 5 jaar hebben ze daar paarden onderzocht, met heel vaak sprongetjes maken. Bleek dat die paarden niks mankeerde aan de voeten op foto's. Het voordeel van deze paarden was dat ze op 3 jarige leeftijd al verder waren dan andere paarden die niet vanaf jongsafaan vaak sprongetjes hebben gedaan. De paarden die wel gesprongen hadden, waren veel handiger(logisch..) dan de paarden die dat niet hadden. Maar op 5 jarige leeftijd(en na allemaal dezelfde training natuurlijk) zijn de paarden op hetzelfde niveau. Er is dus niks mee dat je ze vroeg laat vrijspringen, het kan geen kwaad, zolang je het maar consequent doet. Lachen
Voor nalezen/bevestiging, whatever: http://www.jumpex.nl
Hier is ook veel over geschreven in verschillende paardenbladen.. dus hoorde het niet via via, of van veeartsen, maar onderzoek heeft het uitgewezen. Lachen

marije1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-04 22:17

MissSisa schreef:
Oke het kan wel wat veranderen. Maar hou er rekening mee dat ze toch die bouw een beetje houdt. Er kan natuurlijk aan gewerkt worden die hals. Enne van dat springen. Dat si nu wel te zien hoor. (sorry klinkt beetje eigenwijs). Maarja niet alle paarden kunnen toppers zijn. Dan is het ook wel saai. *LOL*

Heb je de vorige topics van mij dan ook bekeken? En mag ik vragen wat je ervaringen/leeftijd ed zijn, net zoals hierboven? Geloof het wel hoor wat je zegt, maar ben er gewoon benieuwd naar en waar je het op baseert.. Bekijk eerst m'n andere topic even, praten we dan verder!:)

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 22:25

marije1987 schreef:
Trouwens, om nog een bevestiging op mijn mening te geven: Jumpex!
Vanaf veulen tot 5 jaar hebben ze daar paarden onderzocht, met heel vaak sprongetjes maken. Bleek dat die paarden niks mankeerde aan de voeten op foto's. Het voordeel van deze paarden was dat ze op 3 jarige leeftijd al verder waren dan andere paarden die niet vanaf jongsafaan vaak sprongetjes hebben gedaan. De paarden die wel gesprongen hadden, waren veel handiger(logisch..) dan de paarden die dat niet hadden. Maar op 5 jarige leeftijd(en na allemaal dezelfde training natuurlijk) zijn de paarden op hetzelfde niveau. Er is dus niks mee dat je ze vroeg laat vrijspringen, het kan geen kwaad, zolang je het maar consequent doet. Lachen
Voor nalezen/bevestiging, whatever: http://www.jumpex.nl
Hier is ook veel over geschreven in verschillende paardenbladen.. dus hoorde het niet via via, of van veeartsen, maar onderzoek heeft het
uitgewezen. Lachen

dat verhaal ken ik, mijn veearts vertelde me dat laatst.
ik weet niet hoor, maar het lijkt me voldoende bewijs Lachen

marije1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-04 22:28

BlazingBoots schreef:
dat verhaal ken ik, mijn veearts vertelde me dat laatst.
ik weet niet hoor, maar het lijkt me voldoende bewijs Lachen

Ja mij ook! Hopelijk zijn we dan nu van het 'ow wat zielig' gedoe af en komen de echte, gevraagde reacties Knipoog Ben benieuwd.. Lachen

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 22:39

marije1987 schreef:
Heb je de vorige topics van mij dan ook bekeken? En mag ik vragen wat je ervaringen/leeftijd ed zijn, net zoals hierboven? Geloof het wel hoor wat je zegt, maar ben er gewoon benieuwd naar en waar je het op baseert.. Bekijk eerst m'n andere topic even, praten we dan verder!:)

Waarom zijn mijn ervaringen enzo belangrijk.
Ja paard kan nou eenmaal niet goed genoeg springen.
Lange voorbenen. En niet zo'n beetje ook.
Paard sprong met lange voorbenen. Internationaal niveau. Door die voorbenen ging hij super hoog van de grond. Die ruiter kon er amper op blijven zitten. En ging toen uiteinedelijk in de stop. Heel wat jaar geleden. Maar dat maakt niet uit.

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 22:45

Houden we het nog wel een beetje "gezellig" in dit topic?
Zorg er voor dat het geen welles nietus spelletje wordt wie er nu gelijk heeft.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 22:46

MissSisa, als je alleen maar kan zeiken en op deze manier je gelijk wilt halen, stop er dan gewoon mee Boos! . Dit is echt niet leuk, voor niemand niet en weerhoudt een ieder ervan om ooit nog foto's op bokt te zetten.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 22:46

Dankje Mickey, wijze uitspraak! Op deze manier gaan we aardig off-topic

Kimpjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 22:53

MissSisa schreef:
Paard sprong met lange voorbenen. Internationaal niveau. Door die voorbenen ging hij super hoog van de grond. Die ruiter kon er amper op blijven zitten. En ging toen uiteinedelijk in de stop. Heel wat jaar geleden. Maar dat maakt niet uit.

hahahahaaa sorry dit vindt ik echt om te lachen Haha!
JIJ kan zeker zien dat dat paardje niet goed kan springen, komaan zeg ik kom niet meer bij.
trek je er niets van aan meis, MissSisa wilt precies de slimmerik uithangen maar eigelijk weet ze er ms geen reet van. sorry maar jou comentaar vindt ik echt grappig *LOL*

Kimpjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 22:55

jouw jaarling is een beloft voor de toekomst dat weet ik zeker!!! veel succes ermee het is echt een prachtig, goed gebouwde jaarling, er kan nog veel veranderen maar ik vindt dat ze er al heel goed uitziet!!!

marije1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-04 23:05

MissSisa schreef:

Ik ben benieuwd naar jouw ervaringen en kennis, omdat je zo'n uitgesproken mening over mijn paard hebt. Ik heb nog nooit iemand ontmoet die ZO negatief over m'n paard was, de fokker en ex-eigenaar Dhr. Peeters (oa. gefokt: Cantos en Casantos, goedgekeurde KWPN hengsten..) zei zelfs dat er meer dan gemiddeld springmanieren op zitten en dit zei hij heus niet omdat hij haar graag kwijt wou.. het tegendeel is waar. Ik vind persoonlijk dat je het nogal overdrijft, als ze ZO slecht sprong had ik haar echt niet gekocht.

Snap je nu waarom ik graag wil weten waarop je je mening gebaseerd hebt? Je kan niet zomaar een paard de grond intrappen als een ander niks over je weet, dat komt ondeskundig over en bovendien klinkt het erg onwaarschijnlijk. Dat zou JIJ (die blijkbaar veel kennis van zaken heeft) toch moeten weten.. Schijnheilig

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 23:07

Heej bedoel je de cantos (v. Contender) waar marc houtzager(ex-stagebieder) nu mee springt?? want daar ben ik helemaal verliefd op! alleen is dat wel een NRPS-paard...

marije1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-04 23:15

BlazingBoots schreef:
Heej bedoel je de cantos (v. Contender) waar marc houtzager(ex-stagebieder) nu mee springt?? want daar ben ik helemaal verliefd op! alleen is dat wel een NRPS-paard...

Jep. Hij is ook goedgekeurd bij KWPN hoor. Knipoog

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 23:21

Ben echt SOO IN LOVE met hem...zo'n lief dier in tegenstellig tot Placido en Micheal!
Ooit zou ik daar nog wel een veulen van willen fokken...

marije1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-04 23:24

BlazingBoots schreef:
Ben echt SOO IN LOVE met hem...zo'n lief dier in tegenstellig tot Placido en Micheal!
Ooit zou ik daar nog wel een veulen van willen fokken...

Haha mooi dat je het zo'n fijn paard vindt.. maar het is wel een beetje offtopic.. eigenlijk dit hele topic, dus opzich past dit er prima tussen.. Maar moet tohc maar niet.. Nog mensen die reacties op mijn lelijke, super slecht springende(je bent een topper of je bent het niet..) enter!? Altijd welkom> join the club! Clown

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 10:39

haha...sorry..ik zal het niet meer doen Lachen
Ik vind je paardje nog steeds leuk (is het nou weer goed?)

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 11:37

we waren er al over uit dat het geen kwaad kon....

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 12:21

Hey leuke fotos Marije! Wat het springen betreft, daar heb ik weinig verstand van en van de fotos af is dit helemaal moeilijk beoordelen natuurlijk, dus daar zal ik maar geen reactie op geven. Haha! Het is echt een supergrote!! Daar kan Whitty bijna onderdoor kruipen haha. maar je hebt me wel op een idee gebracht: als de bak hier weer een beetje begaanbaar is moet ik haar ook maar eens laten vrijspringen. Puur om te kijken hoe ze het doet! (Denk eerlijk gezegd dat ze er het nut niet van inziet haha maar ja het hoeft ook geen springer te worden!) Maar voor een keertje kan geen kwaad vind ik. Net als met alles overdaad schaad... En voor de rest: dat weet Marije echt wel! Ik kom gauw weer es langs kijken bij je nieuwe stallen enzo!

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 17:39

Kimpjeuh schreef:
hahahahaaa sorry dit vindt ik echt om te lachen Haha!
JIJ kan zeker zien dat dat paardje niet goed kan springen, komaan zeg ik kom niet meer bij.
trek je er niets van aan meis, MissSisa wilt precies de slimmerik uithangen maar eigelijk weet ze er ms geen reet van. sorry maar jou comentaar vindt ik echt grappig *LOL*

Haha wat een lol hebben we. Heb je ook een Pbtje gestuurd!!!