Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Redgirl schreef:En het gezeik dat ik over het harde moet gaan, klopt ook niet. Wat ik nog niet heb verteld (sorry voor dat), is dat ze aluminium ijzers onder heeft om haar te helpen. Als ik daarmee alleen maar over het harde ga stappen was er na een paar weken al niks meer van die ijzers over. De dierenarts heeft zelfs aangeraden om ermee in de bak te gaan rijden.
xtwisterx schreef:Wat vind je belangrijker? Dat je nieuwe ijzers moet betalen of dat je paard beter wordt? IMO is dit dus geen goed argument.
Verder heb je discussie zelf uitgelokt door je eigen gekozen titel.
Ik hoop voor je dat je paard snel herstelt en gezond blijft.
Redgirl schreef:PS. Ik vind het echt eigenlijk wel heel erg min dat jullie me hier ongeveer de grond in boren alleen maar omdat ik denk te doen wat het beste is voor mijn paard. Als ik niet de dierenarts kan vertrouwen in zijn advies...wie dan wel?
Redgirl schreef:Ja, ik ben echt blij dat ze zo braaf is. Ik heb ook wel andere verhalen gehoord.
Ik moet niet al te scherpe bochten gaan rijden maar grote voltes en slangevoltes met grote bochten mag wel. Het is ook zo saai om 40 minuten alleen maar rechtuit te gaan
QuijoSavan schreef:WAT een ONGELOOFLIJKE ROTreacties!!!
Ik ben mijn paard ook aan het opbouwen en ben zo gemeen dat ik er een SLOF aan heb hangen!! Die houd ik natuurlijk de hele tijd superstrak en trek ik dr kin op dr borst!!
Wat een kleuters! Ik zal toch echt mijn paard tegen moeten houden als ze onder me uit wil draven door alle energie of als ze dreigt om omhoog te komen.
ANDERS zet ze haar ondernek erop en RENT ZE HAAR BENEN KAPOT! Dat is pas ZIELIG, weer zoveel maanden op stal!
Astragirl schreef:Commentaar geven is toch vrij, ok sommige doen dit niet al te subtiel, maar met sommige dingen is niet iedereen het altijd eens. En ook bij dierenartsen heb je er die niet altijd veel van het rijtechnisch opbouwen na kreupelheid weten. Daarom dat veel personen het raar vinden vanuit de uitleg dat je hem dan rijdt (ondertussen rechtgezet) en dan nog met hulpteugels op zachte ondergrond. Maar als je fotos op bokt zet, krijg je sowisio tips maar ook kritieken.Ik zou zeggen, probeer tel eren uit al die dingen die je hoort, en bekijk het niet altijd aanvallend, succes!
QuijoSavan schreef:WAT een ONGELOOFLIJKE ROTreacties!!!
Ik ben mijn paard ook aan het opbouwen en ben zo gemeen dat ik er een SLOF aan heb hangen!! Die houd ik natuurlijk de hele tijd superstrak en trek ik dr kin op dr borst!!
Wat een kleuters! Ik zal toch echt mijn paard tegen moeten houden als ze onder me uit wil draven door alle energie of als ze dreigt om omhoog te komen.
ANDERS zet ze haar ondernek erop en RENT ZE HAAR BENEN KAPOT! Dat is pas ZIELIG, weer zoveel maanden op stal!
, je zier er mij nu geen gemeen mishandelmens uit ~~}>
. cissie schreef:Een kreupel paard dat herstellende is kun je beter in het begin rijden met een natuurlijke halshouding zonder teveel te vragen en licht nageefelijk. Zo kan een paard zn eigen balans zoeken en in een voor hem prettige houding lopen, waardoor er niks geforceert wordt of evt overbelast.
Soms kan een extra begrenzing aan de voorkant het paard helpen om balans te vinden, er zijn paarden die dat na een langere tijd stil gestaan te hebben erg moeilijk vinden die kun je dan eventjes op weg helpen, maar uiteraard van korte duur want langdurige gebruik forceerd vrij snel bij paarden die herstellende zijn.
Maar al te vaak heeft het niks met extra balans of steun te maken dan is het immers het extra zekerheidje voor de ruiter die bang is om op een fris paard te stappen die wel eens gek kan doen na een rustperiode.
Wat is de reden dat jij met dit hulpmidel rijd en wat heeft hij gehad aan zn benen?
Verder vind ik het een heel leuk paard om te zien je past er mooi op, lief koppie heeft ie
, maar wel lekker makkelijk natuurlijk
, waar jij nog geen weet van hebt, dan kun je die tips toch overleggen met je eigen da?
!? Redgirl schreef:Jij begrijpt me!