kreupel paard @ work

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Curly85

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 18:14

trek uit deze discussie de wijze les\: kijk uit met wat je er als commentaar bijzet

ik heb twijfels over het opbouwen met hulpteugels maar dat zal je zelf wel het beste weten. ik vind het verder wel nette foto's

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 18:14

Rachel_T"]
er staat tog [size=18]Herstellend[/size].!
dat is wat anders dan kreupel hoor.
een veearts laat haar er heus niet op als het gevaarlijk is.
[/quote]

[quote="Redgirl schreef:
Nu is mijn paard kreupel maar ik mag er wel op stappen en draven.

Rachel_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 18:16

siets schreef:
Ja, maar iedereen gaat toch van kreupel uit als dat al in de titel wordt aangegeven? Sjonge, ga nou niet iedereen veroordelen Rachel!!!

nee over dat meisje waar zei op reageerd staat herstellend.
niet over deze meisje waar iedereen het over heeft.

Rachel_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 18:18

madie88 schreef:
de mijne is ook herstellende van een peesblesure,
En ook ik, moet gewoon rustig aan gaan rijden!
rustig opbouwen, goed lang instappen en uitstappen en een beetje draven in de bak!

wij hebben het over deze!

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 18:26

Nou ja als haar paard dus niet meer kreupel is, betrefthet een hele andere situatie als van de topicstarter!

mooneyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 20:49

einde discussie OK dan! OK dan! OK dan! Knipoog

hoop ik:D

succes met haar verder!
Laatst bijgewerkt door mooneyes op 18-11-04 21:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Shanky

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 21:04

Niet zo vreemd dat je paard in opstand komt met die bijzetteugels eraan. Als je dan al met bijzet rijd, rij dan goed van achter naar voren, dit paard wordt gewoon in de krul getrokken en zn achterhand hobbelt er maar wat achteraan. >;) Als je zo door gaat is je paard binnen de kortste keren weer kreupel...

beautylin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 21:10

hopelijk is hij snel weer helemaal beter! Haha!

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 21:24

Redgirl schreef:
En het gezeik dat ik over het harde moet gaan, klopt ook niet. Wat ik nog niet heb verteld (sorry voor dat), is dat ze aluminium ijzers onder heeft om haar te helpen. Als ik daarmee alleen maar over het harde ga stappen was er na een paar weken al niks meer van die ijzers over. De dierenarts heeft zelfs aangeraden om ermee in de bak te gaan rijden.

Wat vind je belangrijker? Dat je nieuwe ijzers moet betalen of dat je paard beter wordt? IMO is dit dus geen goed argument.

Verder heb je discussie zelf uitgelokt door je eigen gekozen titel.

Ik hoop voor je dat je paard snel herstelt en gezond blijft. Lachen

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 22:07

Ok rachel, ik begrijp je Lachen.

siccootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 22:17

Nou ik vind dat je echt een heel leuk paardje heb,, mag je trots op zijn Knipoog
Hopelijk geneest je pony snel,, en als de da dat gezegd heeft dan is dat toch zo laat die mensen maar zeuren hoor

Redgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-04 22:23

xtwisterx schreef:
Wat vind je belangrijker? Dat je nieuwe ijzers moet betalen of dat je paard beter wordt? IMO is dit dus geen goed argument.

Verder heb je discussie zelf uitgelokt door je eigen gekozen titel.

Ik hoop voor je dat je paard snel herstelt en gezond blijft. Lachen

Nee, ik vind het niet erg om nieuwe ijzers te betalen. Heb veel voor mijn paard over. Maarja blijkbaar wilen jullie dat niet zien ofzo, ik weet het niet.
Maarja, om nou elke 2 weken nieuwe ijzers eronder te laten zetten is ook niet echt ideaal he. En ik weet niet eens of de hoefsmid hier dat wel doet. Zijn namelijk hele speciale.
Maarja, jullie weten het toch allemaal beter als de dierenkliniek dus waarom zou ik naar de dierenarts luisteren he?
Ik wou dat ik dit topic nooit had gestart!!! Ik zal nog eens foto's plaatsen waar ik zelf heel blij mee ben!!!

Trouwens, wat er werd gezegd over het in de krul trekken. Als je een beetje goed naar de foto's kijkt en uit mijn ervaringen met ermee rijden hangen de touwtjes heel vaak helemaal los. Ik heb ze er nu dus bijna alleen nog maar aan om als ze een keer heel erg heet wordt dat ik wat meer te zeggen hebt.

Maarja, jullie weten het toch allemaal beter!! Rolleyes

PS. Ik vind het echt eigenlijk wel heel erg min dat jullie me hier ongeveer de grond in boren alleen maar omdat ik denk te doen wat het beste is voor mijn paard. Als ik niet de dierenarts kan vertrouwen in zijn advies...wie dan wel?

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 22:25

Redgirl schreef:
PS. Ik vind het echt eigenlijk wel heel erg min dat jullie me hier ongeveer de grond in boren alleen maar omdat ik denk te doen wat het beste is voor mijn paard. Als ik niet de dierenarts kan vertrouwen in zijn advies...wie dan wel?

Daar heb je gelijk in. Maar DA's zijn ook mensen, en waar mensen werken worden ook fouten gemaakt. Hiermee wil ik overigens niet zeggen dat jouw DA het bij het verkeerde eind heeft.

Je zou alleen ook kunnen luisteren naar de mening van mensen die wellicht erg veel ervaring hebben met paarden. En daarmee doel ik absoluut niet op mezelf. Lachen

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 22:29

Redgirl schreef:
Ja, ik ben echt blij dat ze zo braaf is. Ik heb ook wel andere verhalen gehoord.
Ik moet niet al te scherpe bochten gaan rijden maar grote voltes en slangevoltes met grote bochten mag wel. Het is ook zo saai om 40 minuten alleen maar rechtuit te gaan Tong uitsteken

Ik zit aan 30min en sinds vandaag 12 rondjes draf. Maar ik mag alleen maar rechtuit... Voor de afwisseling ga ik om de 10 min van hand veranderen....

Redgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-04 22:31

Ohja, wat ikook nog wil zeggen. Ik wil best toegeven dat ik fout heb gezeten met de titel voor dit topic.
Maar ik heb altijd geleerd dat je ook aan een paard kan zien of kan voelen of die veel pijn heeft.
Mijn paard zit super in dr vacht, glimt, kijkt vrolijk uit haar ogen. Denk je dan dat dat paard echt enorm veel pijn heeft?
Een voorbeeld: Vandaag heb ik op haar gereden en merkte ik rechtsom helemaal niks. Maar linksom wou ze niet lopen, wou geen stelling aannemen en ging heel langzaam en moeilijk lopen. Daarbij denk ik dan dat ze er echt pijn aan heeft dus heb ik haar maar niet al te lang gereden en toen een stalgenootje zei dat ze in draf helemaal drama was (ik draafde alleen even voor, voordat ik hier weer kritiek op krijg), ben ik er gelijk mee gestopt.
Dan weet ik dat ze pijn heeft!

Maar je kan mij niet wijsmaken dat een paard wat er zo gezond en goed uitziet en lekker alles ziet en wegspringt van dingen, heel veel pijn heeft!

Wat je mij wel kan vertellen is dat een paard zoals het bovenstaande voorbeeld wel pijn heeft. En dan stop ik er dus ook mee.

PS. Wat ik er nog even bij wil zeggen dat ik echt aardig in de put zit nu. Het ging zo goed en ze liep zo fijn. En nu loopt ze dus weer drama. Hopen dat dit alleen stijfheid was vandaag (hier asjeblieft geen commentaar op, dit is gewoon mijn gevoel, zodat jullie weten dat ik echt er best wel mee in mn maag zit)
Laatst bijgewerkt door Redgirl op 18-11-04 22:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Redgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-04 22:32

QuijoSavan schreef:
Ik zit aan 30min en sinds vandaag 12 rondjes draf. Maar ik mag alleen maar rechtuit... Voor de afwisseling ga ik om de 10 min van hand veranderen....

Ik mag ook alleen maar hele grote bochten. Verder geen kleine wendingen of iets.

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 22:33

WAT een ONGELOOFLIJKE ROTreacties!!!

Ik ben mijn paard ook aan het opbouwen en ben zo gemeen dat ik er een SLOF aan heb hangen!! Die houd ik natuurlijk de hele tijd superstrak en trek ik dr kin op dr borst!!

Wat een kleuters! Ik zal toch echt mijn paard tegen moeten houden als ze onder me uit wil draven door alle energie of als ze dreigt om omhoog te komen.

ANDERS zet ze haar ondernek erop en RENT ZE HAAR BENEN KAPOT! Dat is pas ZIELIG, weer zoveel maanden op stal!

Redgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-04 22:34

QuijoSavan schreef:

Ik ben mijn paard ook aan het opbouwen en ben zo gemeen dat ik er een SLOF aan heb hangen!! Die houd ik natuurlijk de hele tijd superstrak en trek ik dr kin op dr borst!!

Wat een kleuters! Ik zal toch echt mijn paard tegen moeten houden als ze onder me uit wil draven door alle energie of als ze dreigt om omhoog te komen.

ANDERS zet ze haar ondernek erop en RENT ZE HAAR BENEN KAPOT! Dat is pas ZIELIG, weer zoveel maanden op stal!

Jij begrijpt me!

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 22:34

Redgirl schreef:
Ik mag ook alleen maar hele grote bochten. Verder geen kleine wendingen of iets.

O okeej!! OK dan! Veel sterkte nog!

Redgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-04 22:42

Astragirl schreef:
Commentaar geven is toch vrij, ok sommige doen dit niet al te subtiel, maar met sommige dingen is niet iedereen het altijd eens. En ook bij dierenartsen heb je er die niet altijd veel van het rijtechnisch opbouwen na kreupelheid weten. Daarom dat veel personen het raar vinden vanuit de uitleg dat je hem dan rijdt (ondertussen rechtgezet) en dan nog met hulpteugels op zachte ondergrond. Maar als je fotos op bokt zet, krijg je sowisio tips maar ook kritieken. Lachen Ik zou zeggen, probeer tel eren uit al die dingen die je hoort, en bekijk het niet altijd aanvallend, succes!

Een tip???? Waar? Ik heb alleen nog maar kritiek gezien op hoe ik bezig ben. Behalve dan de reacties die geen kritiek bevatten dan he

hetismij

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 22:47

ik vind dat je goed bezig ben !! en wij moesten ons paardje ook zo weer opbouwen..dus ga zo door het komt vast wel weer goed joh!! wij zijn 9 maanden bezig geweest en nu eindelijk mogen we weer rijden dus bij jou zal het ook wel weer helemaal goed komen!!

leuk paard trouwens

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 22:53

QuijoSavan schreef:

Oké, nu tijd voor de leuke reacties!!!!

Nogmaals: ik vind het er toch goed uitzien en aangezien ze der oren niet plat naar achteren legt en toch ontspannen loopt, denk ik niet dat ze die dag veel pijn had.

En zoals je zelf zei: je voelt zelf wanneer je paard pijn heeft , je zier er mij nu geen gemeen mishandelmens uit ~~}> Tong uitsteken.

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 23:09

cissie schreef:
Een kreupel paard dat herstellende is kun je beter in het begin rijden met een natuurlijke halshouding zonder teveel te vragen en licht nageefelijk. Zo kan een paard zn eigen balans zoeken en in een voor hem prettige houding lopen, waardoor er niks geforceert wordt of evt overbelast.

Soms kan een extra begrenzing aan de voorkant het paard helpen om balans te vinden, er zijn paarden die dat na een langere tijd stil gestaan te hebben erg moeilijk vinden die kun je dan eventjes op weg helpen, maar uiteraard van korte duur want langdurige gebruik forceerd vrij snel bij paarden die herstellende zijn.

Maar al te vaak heeft het niks met extra balans of steun te maken dan is het immers het extra zekerheidje voor de ruiter die bang is om op een fris paard te stappen die wel eens gek kan doen na een rustperiode.

Wat is de reden dat jij met dit hulpmidel rijd en wat heeft hij gehad aan zn benen?

Verder vind ik het een heel leuk paard om te zien je past er mooi op, lief koppie heeft ie Knipoog

Misschien kun je iets zorgvuldiger lezen? eerder in jou topic heb ik kritiek gegeven, imo wel onderbouwd Scheve mond

Mensen die lukraak wat negatieve dingen in de rondte roepen is jammer , maar wel lekker makkelijk natuurlijk

Het is lastig om resultaat te behalen want je moest verschillende dingen tegen elkaar afwegen, waarbij het herstel van je paard voorop staat!
Je bent er druk mee bezig en volgt het advies vd de DA op, aangezien de DA je paard heeft onderzocht zal hij neem ik aan het beste advies aan jou kunnen geven.
Helaas heeft een DA niet alle wijsheid in pacht, hier op bokt zijn vast mensen die hetzelfde of iets gelijkwaardigs met hun paard hebben meegemaakt, wellicht hebben zij dezelfde tips gehad vd hun DA maar misschien ook andere goed bruikbare tips voor jou , waar jij nog geen weet van hebt, dan kun je die tips toch overleggen met je eigen da?

Pjelk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 23:09

Ik geef toe dat mijn reactie bij het zien van je topic eerst ook was: huh rijden met een kreupel paard Verward !?
Maar ik begrijp nu dat de titel iets verkeerd verwoord was en dat je juist weer rustig aan aan het opbouwen bent. Als je DA zegt dat dat goed is (en heel veel mensen hier kregen zo te lezen hetzelfde advies!) dan lijkt mij toch echt dat het goed is wat je doet.
Ook met de touwtjes voor evt. noodzakelijke extra controle.

Ik zou zeggen succes met je paardje. Het is een leuk dier!

mooneyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 23:16

Redgirl schreef:
Jij begrijpt me!

ik ken het, op mijn topics krijg ik ook wel eens stomme reactie's.
rijd je met spoor, of zweep.
bij jou om die touwtjes

maar bij deze loopt het eerder uit de hand.

allemachtig.

succes met je paard!

jammer da tj etopics niet kunt sluiten. Scheve mond

geniet van je paard, en kom gewoon niet meer op deze topic, zo kunnen ze eeuwig doorgaan er komen er steeds weer paar bij, lees ik wel.