De 2e wending ziet er beter uit als de eerste vind ik zelf, bij de eerste maakte hij een klein hakkeltje, wat jammer is.
Verder vind ik het een goeie proef
ziet er mooi uit.. ik zou het je niet nadoen,
heb je trouwens tussen de paarden gestart? Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Kieffertje schreef:Ik heb net even op je site gekeken. Zitten prachtige foto's tussen! Wel viel het me op dat je bij het filmpje 'draf' die toch tijdens de training gemaakt is, ook je benen niet erg stilhoudt. Blijft dus een moeilijk puntje. Je paard loopt daar wel een stuk voorwaartser!
Ik had eerder ook gezegd dat met lichtrijden mijn benen veel rusitger zijn. Met doorzitten blijft het idd lastig vanwege haar enorme beweging, moet je bij dat filmpje maar een kijken hoe haar rug veert ten opzichte van de bakrand. Het is ecxtra goed te zoen als je het in slowmotion afspeelt 
Mimpje schreef:Ik vind ook dat je echt dapper bent door zo'n proef op bokt te zetten! En dan ook nog 's al dat commentaar slikken, en gewoon toegeven dat je niet perfect bent, hulde!! Iedereen weet toch dat je eraan werkt, of niet? Misschien heb je hier wat aan (maar waarschijnlijk heb je dat allang zelf bedacht): Ik zou thuis aan één stuk door tempowisselingen rijden, zowel in stap, draf én galop. En dan ten alle tijde reactie verwachten, zoniet, een prik met de spoor, en als er dan nog geen reactie is, een flinke klap met de zweep. Hierbij zou ik wel de teugels iets meer aanpakken, zodat je meer aanleuning hebt. Dat kan dan ook, want je hebt meer 'motor' vanachter. Tis wel supermoeilijk, want rij zo'n rechte nek maar eens de hoogte in! Nou genoeg geneuzel, ik wens je veel succes en binnenkort hopenlijk een filmpje waar jullie wél in schitteren!!
Nee dat heeft met paardrijden te maken!
puums schreef:Kijk dit is nou eens kritiek waar je wat aan hebt!!! Iemand die met een suggestie komt ipv alleen maar zeuren WANT DAT KAN IEDEREEN WEL.
Tuurlijk... niemand rijdt perfect. En kijk eens op wedstrijden om je heen...ik kan mijn been niet stilhouden...maar hoeveel ruiters zitten er niet vreselijk in de mond te rukken en trekken of ie a.u.b. in de KRUL wil lopenNee dat heeft met paardrijden te maken!
Laat mij het zo maar oplossen, tja en dan riskeer je een proef die niet flitsend is maar wel paardvriendelijk, want benen niet stil houden is heel wat anders dan schoppen![]()
Ik werk dus al aan de oprichting en het gaat steeds beter, alleen is het nog lastig om het in een proef ook te kunnen tonen, maar dat gaat ook helemaal goedkomen. Zeker weten!!![/i]

)

Taaclover schreef:Ik denk dat 9 van de 10 ruiters hun benen niet stil kan houden.
Ik ben daar zeker 1 van
Mijn Taco heeft alleen niet zoveel takt en afdruk als jouw Lady dus van daar dat het niet zo opvalt (hebben zijn korte gangen toch nog een voordeel)
Ik denk inderdaad dat het voor Lady erg moeilijk is om in de oprichting te komen omdat haar hals vrij laag is ingezet.
Maar ondanks dat "bokkers er moeilijk over doen" heb jij wel al mooi 7 wp op zak in de Z1
Dat doen maar weinig je na hier
Thanks
Heb zelf ook een haflinger die zo lekker los is... Doorzitten wordt er een stuk moeilijker van. Maar echt leuk dat je met een haflinger Z rijdt. Heb zelf ook met een haflinger Z gereden, dus weet precies wat je altijd te horen krijgt. Meestal werd het snel stil als ze me hadden zien rijden... Veel succes verder met je mooie beestje! 
Winna schreef:Als jou haflinger zo veert in haar rug dat jij moeilijk je benen stil houdt met doorzitten is dat een teken dat je haar goed rijdt! Ze is lekker los in haar rug en dat zijn de meeste paarden nietHeb zelf ook een haflinger die zo lekker los is... Doorzitten wordt er een stuk moeilijker van. Maar echt leuk dat je met een haflinger Z rijdt. Heb zelf ook met een haflinger Z gereden, dus weet precies wat je altijd te horen krijgt. Meestal werd het snel stil als ze me hadden zien rijden... Veel succes verder met je mooie beestje!
Hier wordt ik dan weer stil van...dank je!! 
Ludora schreef:Ik kan helaas de filmpjes niet zien, maar wat ik niet kan begrijpen is dat iedereen je hier commentaar aan het geven is.....
Hoeveel mensen rijden er tussen de paarden met een Haf ??? Op Z niveau ?? Sorry hoor........
Ik vind het geweldig knap en waarschijnlijk heb jij je haf beter voor elkaar als mening andere ruiter op een paard in dezelfde klasse !!!
Maar goed, ik heb wel ff op je site gekeken !!! Wat een geweldig mooie merrie !!!! Ik ben geen halinger mens, maar ze maakt zeker indruk !!!
Petje af voor jou![]()
Succes !!!

baroen schreef:ik vind...en das echt mijn mening, dat (en dit alleen op dit filmpje gebasserd) dit geen Z combi genoemd kan worden
Je beoordeelt naar je eigen kennis. Maar IK wéét gewoon béter

Taaclover schreef:Niet zo druk om maken Puums!
Als jullie geen Z combinatie waren geweest had de jury jullie echt niet in totaal al 7 winstpunten gegeven!
Tuurlijk zijn er dingen waar aan gewerkt moet worden maar dat is nou ook het leuke van paardrijden
puums schreef:Op basis van het filmpje mag jij dat vinden, iedereen mag in dit land zeggen wat hij vindtJe beoordeelt naar je eigen kennis. Maar IK wéét gewoon béter
![]()
Ik heb vorig jaar ook eens een slechte proef gereden en de Jury kwam naar me toe om te zeggen dat ze het jammer vond hoe het ging. Maar dat ze toch kon zien dat we veel beter kunnen, maar de boog kan niet altijd gespannen staan en dat begreep zij heel goed. Zo zie je maar dat inzicht heel belangrijk is bij het leveren van commentaar.
Ook in het Z gaan er dingen fout, mag dat niet?
Ben je dan meteen geen Z combi?
Ik praat niks goed en begrijp de kritiek echt wel. Maar dan meteen roepen dat dit geen Z combi is vind ik wel erg kortzichtig, makkelijk en getuigd van gebrek aan inzicht.
Ik weet waar ik aan werk en dat doe ik ook heel goed, anders had ik dit nooit bereikt.

Aifa schreef:Ik vind t superknap dat je Z rijdt met je haflinger tussen de paarden, dat ten eerste![]()
En je hebt 7 wp'en, dus die zullen ze je niet 7 keer zomaar hebben gegeven![]()
Ik heb je site even bekeken en daar vind ik haar veel spectaculairder tonen dan in dit filmpje.
Gebaseerd op dit filmpje, vind ik t ook niet tonen als een Z combinatie.
MAAR, hoe vaak zie je wel niet de meest mooie paarden een Z ring binnen komen,
iedereen denkt dat er iets fantastisch gaat komen......
en ze bakken er niks van
Ik vind t knap, en als je een keer een super Z proef neer zet, zet die dan ook even op bokt, dan piepen 'we' weer even anders