Guusje de Z2 fjord!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 10:27

Ik vind het wel heel gaaf staan, lange manen bij een Fjord. Eigenlijk veelm mooier dan een normaal fjordenkapsel.

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 13:05

Ook ik heb Jolanda en GUUSJE gezien op paard ahoy.. en vond et helemaal geweldig!!
Nee, de show stelde niet veel voor, maar et karakter van GUUSJE!!
Vond het echt grappig om te zien..
En als ze alleen maar met grof geweld reed, zou ze denk ik nooit zover gekomen zijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 13:15

Hier word gezegt dat guusje karakter heeft
Nou dat kan, valt niks van te zeggen.
Maar een karakter paard rijden wil niet zeggen dat je in zijn bek moet hangen met S&t
Dat heeft niks met elkaar te maken.

Eennuh die strik
die heb ik ook 1
Toch ben ik nooit landelijk kampioen geweest
Wel zijn we clubkampieon geweest hier in de regio, dan krijg je ook zo'n strik Haha!

Maar moet ook zeggen, dat deze foto's er wel fatsoenlijk uitzien (gelukkig)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 13:19

Jnien schreef:

En als ze alleen maar met grof geweld reed, zou ze denk ik nooit zover gekomen zijn!

Ik kan me dr toch altijd nog over verbazen op welke manier sommige mensen toch redleijk hoog in de dressuursport kunnen eindigen (niet dat dit nu meteen een aanval is op guusje ofzo, maar in het algemeen)

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-04 13:19

Jnien schreef:
Ook ik heb Jolanda en GUUSJE gezien op paard ahoy.. en vond et helemaal geweldig!!
Nee, de show stelde niet veel voor, maar et karakter van GUUSJE!!
Vond het echt grappig om te zien..

Dat denk ik inderdaad ook

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 13:22

Ken anders mensen genoeg die je thuis niet wilt zien trainen
In de proef doen ze dan ff schijnheilig en halen zo net hun puntjes
Paard loopt vol uit angst zijn dingen ipv uit samenspel
Alleen bestaan er nog steeds schele jurys die alleen maar naar een plaatje kijken, niet hoe het tot stand komt

(ook geen aanval op guusje, maar ff algemeen)

Saar4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 13:34

Ik heb haar op paard ahoy zien rijden. Ik vind het echt een supergave fjord die enorm showt maar ze had er niks nada noppes over te vertellen.

Ik vind het wel erg dat je als je Z2 rijdt je paard niet normaal over de hoefslag krijgt. Daar knapte ik wel op af. Spanning of niet, een goede ruiter weet daarmee om te gaan. Of denk je dat al die grandprix paarden van die slome dodo's zijn?
Ik kan verder niet veel zeggen over haar manier van rijden. Daar is me niet echt iets over opgevallen.

Rosanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 13:44

Nou Runningkawa, dat ben ik helemaal met je eens!! En het omgekeerde komt ook voor Boos! : laatst was mijn paard in een proefje ECHT bang ergens voor. Daardoor ging het wijken niet. Goed, dat wijken geen probleem voor haar is, weet ik zelf wel en ik ken ook heel goed het verschil tussen aanstellerij en angst. Dus op dat moment zeg ik "daag" tegen m'n proef en ga ik mijn paard geruststellen. Protocol: 2, verzet. Ik zeg tegen die jury dat die 2 me niet kan schelen maar dat angst wat anders is dan verzet. Nou dat ging er niet in. Antwoord: of je doet het goed, of het is verzet Clown . Naja, ik haal dan maar mijn schouders op. Ik vind het wel zielig voor mijn paard. Want de is zooooo werklustig, die komt echt nooooit in verzet. Maar gelukkig verstaat ze het niet Haha! !

Maar ff over dit topic. Ik moet zeggen dat ik nog niet eerder van Guusje en Jolanda had gehoord Bloos , en eerlijk gezegd had ik nooit zoveel met Fjorden Bloos! (ook niet tegen hoor Haha! ). Maar ik heb net haar site bekeken en ik moet toch zeggen dat ik onder de indruk ben, en ook dat ik nu toch anders tegen Fjorden aankijk , want die Guusje moet echt wel karakter hebben en respect voor Jolanda om zover te komen. Ik heb nl. juist wel eens in een karakteromschrijving van Fjorden gelezen dat als ze ergens geen zin in hebben, je hoog en laag kan springen, maar dat ze het dan toch nooit zullen doen. En dat ze door hun koppigheid juist niet zo geschikt zijn voor kinderen. Maar deze Fjord weerspreekt deze omschrijving helemaal!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 13:49

Klopt idd Rosanna
zulke uitspraken zie je ook wel eens op je coupon en ik denk dan ook, waar zaten jouw ogen.

zoals in een modderbak aanspringen in galop, je paard flikkert net op dat moment bijna op zijn neus door de prut bodem en door evenwicht te herstellen, doet hij zijn hoofd omhoog.
staat er ook verzet
tja, als je het zo wilt noemen, ook goed Scheve mond
Maar ik zou er gewoon een 3 neerzetten zonder commentaar Lachen

En als je lang genoeg doorhobbelt, komt iedereen een keer Z hoor Lachen

Whoops1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 14:21

Haha !!

Dacht dat het een haflinger was.. *LOL*

Echt onwijs leuk beestje !!
En kan lekker lopen.. Lachen

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 14:45

runningkawa schreef:
En als je lang genoeg doorhobbelt, komt iedereen een keer Z hoor Lachen

Ik hoop voor mezelf dat de 6 jarige Friese ruin die ik rijd nog heel lang leeft.... volgens mij moeten wij nog wel 20 jaar hobbelen voordat we aan een Z proef toe zijn Haha!

Ik heb Guusje nog niet live in actie gezien. Op de foto's ziet het er in ieder geval goed uit!

enneh... ik dacht ook dat het een haflinger was Bloos

Moonlightje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 14:49

denken heel veel dat het een haflinger is, maar neenee een Fjordje!! Haha!

_Rijkie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 14:51

Rosanna schreef:
Ik heb nl. juist wel eens in een karakteromschrijving van Fjorden gelezen dat als ze ergens geen zin in hebben, je hoog en laag kan springen, maar dat ze het dan toch nooit zullen doen. En dat ze door hun koppigheid juist niet zo geschikt zijn voor kinderen. Maar deze Fjord weerspreekt deze omschrijving helemaal!

Dat klopt helemaal, ik heb een tijdje een Fjord gestart, ik ben M1 + 13 met haar geworden, maar als ze een keer geen zin had op wedstrijd kon ik hoog of laag springen maar dan deed ze echt haar best niet Haha!

Ontopic: Mooie foto's ik heb veel respect voor iemand die het Z2 haalt met een fjord, ik weet hoe moeilijk het soms kan zijn.

Rosanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 14:59

Ja achterlijk hè, Runningkawa? Ik was zelfs op dat moment mijn paard nog aan het aaien, van hooo maar braaaaf, komt goed meissie, nou dat doe je ook niet echt met een paard dat in verzet is, hihi.
Eén keer heeft een jury op mijn protocol gezet toen ze vreselijk schrok van het juryhok bij het halthouden en groeten: wat een leuk, fris, kijkerig paard. Die jury heb ik bedankt (ik had overigens wel gewoon een 4 hoor voor halthouden en groeten). Toen zei hij ook nog dat hij best begreep dat het soms lastig is met een fris, kijkerig paard, maar dat hij het graag zag, vooral omdat de kijkerigheid afneemt naarmate de moeilijkheid van de oefeningen toeneemt. Met verzet vond ie het niets van doen hebben. Zulke jury's zou je altijd moeten hebben!

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-04 15:03

Rosanna schreef:
Ja achterlijk hè, Runningkawa? Ik was zelfs op dat moment mijn paard nog aan het aaien, van hooo maar braaaaf, komt goed meissie, nou dat doe je ook niet echt met een paard dat in verzet is, hihi.
Eén keer heeft een jury op mijn protocol gezet toen ze vreselijk schrok van het juryhok bij het halthouden en groeten: wat een leuk, fris, kijkerig paard. Die jury heb ik bedankt (ik had overigens wel gewoon een 4 hoor voor halthouden en groeten). Toen zei hij ook nog dat hij best begreep dat het soms lastig is met een fris, kijkerig paard, maar dat hij het graag zag, vooral omdat de kijkerigheid afneemt naarmate de moeilijkheid van de oefeningen toeneemt. Met verzet vond ie het niets van doen hebben. Zulke jury's zou je altijd moeten hebben!

Ontopic graag Knipoog
Ook al begrijp ik je frustraties over bovengenoemde jury´s Haha!

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 15:08

runningkawa schreef:
Alleen bestaan er nog steeds schele jurys die alleen maar naar een plaatje kijken, niet hoe het tot stand komt

Helemaal mee eens OK dan!

DarwinLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 16:06

super hoor.. nog nooit een fjordje zo mooi zien lopen.. wist eigenlijk niet eenz dat ze dat konden!! Bloos!

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 16:10

Ze heeft 2 jaar terug ook egren seen x in utrecht gereden..
heb toen niks gezien alleen het uitstappen,
hij heeft me wel heel hard gebten toen.. kan t nog voeln Clown

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 16:28

ik heb haar nu meerdere keren show zien rijden
en een keer zien trainen
en meestal zag het er ontspannen uit
wel heb ik op die training gemerkt dat Guus een hele frisse is met een heet karaktertje
die ook aardig wat energie heeft en houd tijdens het rijden
misschien af en toe iets teveel Haha!

maar ik vind het mooie foto's waarop ze hem ontspannen rijd
en ik vind het OK dan!
wat ze met hem bereikt heeft

het is een volle fjord , bekend naar aanleiding van zijn brandmerk
alleen een precieze afstamming is nog niet achterhaald

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 17:56

runningkawa schreef:
Hier word gezegt dat guusje karakter heeft
Nou dat kan, valt niks van te zeggen.
Maar een karakter paard rijden wil niet zeggen dat je in zijn bek moet hangen met S&t
Dat heeft niks met elkaar te maken.

Eennuh die strik
die heb ik ook 1
Toch ben ik nooit landelijk kampioen geweest
Wel zijn we clubkampieon geweest hier in de regio, dan krijg je ook zo'n strik Haha!

Maar moet ook zeggen, dat deze foto's er wel fatsoenlijk uitzien (gelukkig)

Ben ik met je eens, alleen had ie een trensje in toen ik em heb gezien en ik heb haar toen ook niet met haar sporen zien porren.
Vandaar mijn reactie dat de fjord karakter heeft.

Enne, zo'n strik heb ik ook.. en ben er reuze-trots op en ik denk, nee, weet ik wel zeker.. zij ook!

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 17:58

runningkawa schreef:

Ben ik ook met je eens.
Af en toe ben ik geloof ik te goedgelovig en denk dat alle mensen hun paarden op een eerlijke manier rijden, maar das idd niet waar!

spettic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 20:08

Schitterende Fjord, en fantastische zijgangen!!!!!!!!!!!

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-04 08:23

spettic schreef:
Schitterende Fjord, en fantastische zijgangen!!!!!!!!!!!

Daar stond ik inderdaad ook helemaal perplex van Haha!
Heb een fjord nog nooit zo zien scharen OK dan!

eva92

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 08:35

die pony op die foto lijkt net een haflinger met ide lange manen maar ik vind die fjorden echt heel mooi
Lovers

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 08:38

deze foto's geven wel een beter en rustiger beeld dan de twee demo's die ik he gezien vorig jaar, dat was echt niet om aan te zien, de mond van guusje was continu open, het zag er niet uit.
Ben blij eens rustige foto's te zien Knipoog