Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Jnien schreef:
En als ze alleen maar met grof geweld reed, zou ze denk ik nooit zover gekomen zijn!
(niet dat dit nu meteen een aanval is op guusje ofzo, maar in het algemeen) Jnien schreef:Ook ik heb Jolanda en GUUSJE gezien op paard ahoy.. en vond et helemaal geweldig!!
Nee, de show stelde niet veel voor, maar et karakter van GUUSJE!!
Vond het echt grappig om te zien..
En als ze alleen maar met grof geweld reed, zou ze denk ik nooit zover gekomen zijn!
: laatst was mijn paard in een proefje ECHT bang ergens voor. Daardoor ging het wijken niet. Goed, dat wijken geen probleem voor haar is, weet ik zelf wel en ik ken ook heel goed het verschil tussen aanstellerij en angst. Dus op dat moment zeg ik "daag" tegen m'n proef en ga ik mijn paard geruststellen. Protocol: 2, verzet. Ik zeg tegen die jury dat die 2 me niet kan schelen maar dat angst wat anders is dan verzet. Nou dat ging er niet in. Antwoord: of je doet het goed, of het is verzet
. Naja, ik haal dan maar mijn schouders op. Ik vind het wel zielig voor mijn paard. Want de is zooooo werklustig, die komt echt nooooit in verzet. Maar gelukkig verstaat ze het niet
!
, en eerlijk gezegd had ik nooit zoveel met Fjorden
(ook niet tegen hoor
). Maar ik heb net haar site bekeken en ik moet toch zeggen dat ik onder de indruk ben, en ook dat ik nu toch anders tegen Fjorden aankijk
, want die Guusje moet echt wel karakter hebben en respect voor Jolanda om zover te komen. Ik heb nl. juist wel eens in een karakteromschrijving van Fjorden gelezen dat als ze ergens geen zin in hebben, je hoog en laag kan springen, maar dat ze het dan toch nooit zullen doen. En dat ze door hun koppigheid juist niet zo geschikt zijn voor kinderen. Maar deze Fjord weerspreekt deze omschrijving helemaal!

runningkawa schreef:En als je lang genoeg doorhobbelt, komt iedereen een keer Z hoor
Rosanna schreef:Ik heb nl. juist wel eens in een karakteromschrijving van Fjorden gelezen dat als ze ergens geen zin in hebben, je hoog en laag kan springen, maar dat ze het dan toch nooit zullen doen. En dat ze door hun koppigheid juist niet zo geschikt zijn voor kinderen. Maar deze Fjord weerspreekt deze omschrijving helemaal!

Rosanna schreef:Ja achterlijk hè, Runningkawa? Ik was zelfs op dat moment mijn paard nog aan het aaien, van hooo maar braaaaf, komt goed meissie, nou dat doe je ook niet echt met een paard dat in verzet is, hihi.
Eén keer heeft een jury op mijn protocol gezet toen ze vreselijk schrok van het juryhok bij het halthouden en groeten: wat een leuk, fris, kijkerig paard. Die jury heb ik bedankt (ik had overigens wel gewoon een 4 hoor voor halthouden en groeten). Toen zei hij ook nog dat hij best begreep dat het soms lastig is met een fris, kijkerig paard, maar dat hij het graag zag, vooral omdat de kijkerigheid afneemt naarmate de moeilijkheid van de oefeningen toeneemt. Met verzet vond ie het niets van doen hebben. Zulke jury's zou je altijd moeten hebben!

runningkawa schreef:Ken anders mensen genoeg die je thuis niet wilt zien trainen
In de proef doen ze dan ff schijnheilig en halen zo net hun puntjes
Paard loopt vol uit angst zijn dingen ipv uit samenspel
Alleen bestaan er nog steeds schele jurys die alleen maar naar een plaatje kijken, niet hoe het tot stand komt
(ook geen aanval op guusje, maar ff algemeen)

runningkawa schreef:Hier word gezegt dat guusje karakter heeft
Nou dat kan, valt niks van te zeggen.
Maar een karakter paard rijden wil niet zeggen dat je in zijn bek moet hangen met S&t
Dat heeft niks met elkaar te maken.
Eennuh die strik
die heb ik ook 1
Toch ben ik nooit landelijk kampioen geweest
Wel zijn we clubkampieon geweest hier in de regio, dan krijg je ook zo'n strik
Maar moet ook zeggen, dat deze foto's er wel fatsoenlijk uitzien (gelukkig)
runningkawa schreef:Ken anders mensen genoeg die je thuis niet wilt zien trainen
In de proef doen ze dan ff schijnheilig en halen zo net hun puntjes
Paard loopt vol uit angst zijn dingen ipv uit samenspel
Alleen bestaan er nog steeds schele jurys die alleen maar naar een plaatje kijken, niet hoe het tot stand komt
(ook geen aanval op guusje, maar ff algemeen)