hoe verwaand kan je pony springen *foto´s*

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 19:56

0ojannekeo0 schreef:
ik vind somige reacties wel wat overdreven...dat ik trug les zou nemen stond zowiezo al vast want dat is me al aangeboden. mijn moeder zij ook al toen ze de foto´s zag dat ik de volgende keer bakjes moet gaan lopen met d´r!! toch heb er wel iets van opgestoken

OK dan! en inderdaad sommige reacties zijn wel wat overdreven, maar je hebt er in iedersgeval wat van opgestoken OK dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 20:00

Manuutje1990 schreef:
Ik zei dat zeker Femke te groot is.. Omdat haar benen al zo wat op zn knieen komen..!

er staat ook bij dat ze maar 5 min heeft gereden en dat rijden was uitstappen!! er zijn zoveel mensen die op shetlandertjes rijden terwijl ze te groot zijn..dit doen somige mensen wekelijks...femke zat er maar 5 minuten op!!!!!

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 20:01

ik snap uberhaubt niet eens dat je moeder je zo om laat gaan met die pony's als mense met verstand van paarden zorg je dan toch voor goede begeleiding?

en tja , tis misschien hard, maar ik vind het nog veel harder voor dei pony's!!

mijn welshmerrie van 117 mtr springt vrij met gemak 1 meter en op top dagen de 1.10. maar die doet het uit vrije wil met een goede techtniek. daar hoef ik geen zweep alngs dr kont te rammen, die gaat me dr oren naar voren erop af Lachen

overigesn vind ik je te groot om met dit paardej te springen. springen is een flinke belasting, en als je dan nog (voor zo'n pony) flink gewicht hebt..... mijn advies is om les te gaan nemen en niet mee rzo hoog te springen.

lizjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 20:02

want als andere mensen iedere week de sloot in springen doen wij dat toch ook wel eens!

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 20:04

0ojannekeo0 schreef:
er staat ook bij dat ze maar 5 min heeft gereden en dat rijden was uitstappen!! er zijn zoveel mensen die op shetlandertjes rijden terwijl ze te groot zijn..dit doen somige mensen wekelijks...femke zat er maar 5 minuten op!!!!!

dan ga ik binnenkot ook maar weer op mijn welshmerrie zitten, na er ongeveer 5 jaa rniet meer op gezeten te hebben want zoveel zwaarder dan femke ben ik voglens mij niet eens

hou het wel bij mij fjord

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 20:10

0ojannekeo0 schreef:

Ow srry.. dat had ik niet gelezen.. Schijnheilig Ik stap ook voor de lol nog wel is op mn shetlandertje.. Maar dan alleen wat door de wei stappen oor..!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 20:12

Manuutje1990 schreef:
Ow srry.. dat had ik niet gelezen.. Schijnheilig Ik stap ook voor de lol nog wel is op mn shetlandertje.. Maar dan alleen wat door de wei stappen oor..!

heeft femke ook alleen maar gedaan!! maar maakt nie uit ben al lang blij dat je toe geeft dat je het niet gelezen hebt!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 20:14

sjantal word wekelijks bereden door mij of door kleine kindjes ( dressuur matig of buitenritjes een keer in de 6 weken ong. springen) dus snap ik niet waar dit op slaat
Yuri schreef:
dan ga ik binnenkot ook maar weer op mijn welshmerrie zitten, na er ongeveer 5 jaa rniet meer op gezeten te hebben

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 20:22

Die quote van Yuri vat ik ook niet helemaal.. Verward

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 20:31

dit ging over femke! als zij een overduidelijk veel te groot en te zwaar meisje op haar pony zet....

dit was dus sarcastisch bedoeld, tuurlijk ga ik niet mee rop sharon zitten, geen zin om haar rug en benen te verpesten namelijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 20:38

Yuri schreef:
dit ging over femke! als zij een overduidelijk veel te groot en te zwaar meisje op haar pony zet....

dit was dus sarcastisch bedoeld, tuurlijk ga ik niet mee rop sharon zitten, geen zin om haar rug en benen te verpesten namelijk

het is mijn pony....femke is een vriendin van mij..die zit er alleen maar op..voor een keertje

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 20:41

idd jou pony...... even kijken hoe de mijne erbij staan over tien jaar en hoe de jouwe?

agh, gezien de reacties voor de rest in jouw topic heb ik zat mensen die het met me eens zijn. waarschijnlijk (tenminste als je het verstnad en de kennis nog krijgt) ben je het over een paar jaar met me eens en schaam je je dood....

ervaring doet meestal een hoop.

lizjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 20:45

janneke schreef
Citaat:
ik weet dat ik te groot word..ik ben het nog niet ...maar ik weet niemand anders die nie zo groot is en haar wel aan kan dus dan blijft niet veel over dan er zelf maar op de rijde!!!

En nu zeg je weer dat er wel kleine kindjes op rijden... Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 20:48

lizjuhh schreef:
janneke schreef

En nu zeg je weer dat er wel kleine kindjes op rijden... Verward

een keer in de maand ofzo..of nog minder dus jah...ik moet iemand hebben die iedere week komt

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 20:48

daarom...... haar verhaal is wel continu anders he....

ik stop met reageren in dit topic. Heb een heel duidelijke pb gestuurd.

mensen die blind zijn gaan niet opeens weer zien.

kortom als ze nog niks doet met het commentaar wat nu gegeven is zal ze het over 10 pagina's ook niet doen.

ik heb gesproken:P

lizjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 20:50

nou Yuri ik heb er niks meer aan toe te voegen! ben het met je eens!

succes ermee mensen Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 20:54

wie zegt er dat ik niets met het commentaar doe??

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 21:22

misschien is die pony overbouwd dan springt hij ook met zn kont hoger.. maar op eerste foto lijkt hem meer om zn rug te ontlasten. maar het ziet er weer zeer weird uit Verward ik denk wel dat er dikke kans bestaat dat er iemand nog een keer zo *HUP* ervoorover afgelanceerd word Scheve mond ...beetje pech gaat de pony dan ook mee...of zie ik dat nu fout?

talented

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 21:27

Ik heb dit topic snel doorgelezen en mij valt op dat iedereen het zelfde zegt. Ik denk dat iedereen wel inziet dat dit NIET de juiste manier van springen is. Maar snap niet dat iedereen die reacties hier plaatst, de een probeert nog botter over te komen dan de ander! Al ben ik het wel met de meeste hier eens, probeer het iets subtieler te brengen, of plaats niks! Haha!

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 21:44

MORGEN BALKJES DRAVEN?
ik zou die pony eerst lekker rust gunnen....
*btw k ben ook 15 hoor Tong uitsteken *
slaap lekker meide! *en evt. jongens Knipoog *
-=xxx=-devica

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 21:57

Ik heb het topic even doorgelezen en wilde er toch een verhaaltje aan vast knopen.
Zoals jouw pony springt helpt ze echt haar rug naar de knoppen.
Zo te zien springt ze zonder jou net zo raar als met jou erop.
Ik zeker de hindernissen niet hoog zetten omdat ze zo een omwijze klap op haar rug krijgt.
Voor het springen vind ik je te groot, zeker omdat je pony zo raar springt.
Af en toe gewoon in de bak rijden zie ik eerlijk gezegd niet zo heel veel kwaad in omdat je er niet te zwaar voor lijkt te zijn.
Desalniettemin lijkt mij dat dit paardje klaar is voor een ander eigenaar of anders een bijrijdstertje.
Zag in je profiel dat je genoeg grote paarden tot je beschikking hebt dus ik zou daar zeker gebruik van maken en dit ponytje niet meer rijden.
Daarbij zou ik je sterk adviseren om eens GOED LES TE NEMEN.
Je komt namelijk niet over als iemand die er verstand van heeft.

Libertylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 22:08

Janneke,
Een kleiner iemand op Chantal te laten rijden is inderdaad beter. Ik snap niet wat er moeilijk aan is?? Desnoods help je in het begin even zodat ze aan elkaar wennen. Ik heb zelf een verzorgpony van 3,5 jaar, me broertje van 9 kan daar zelfs oprijden! Chantal kan hooguit ff iemand gaan uittesten, maar je moet er gewoon vertrouwens in hebben. Als je echt iemand wilt voor Chantal, zou ik maar ns gaan zoeken. Of (zoals Taaclover zei) haar verkopen..... hoe moeilijk het ook is. Ik zag trouwens in je profiel staan dat je haar wilt inspannen, dat kan je ook doen i.p.v het rijden!

Maartje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 22:24

Het ziet er idd niet zo fijn uit, en echt niet om je boos te maken, maar het ligt grotendeels aan jouw. Want alleen kan die best lekker springen hoor, alleen moet hij iets meer zn rug gebruiken. Als je hem dan toch perse wilt houden, ga dan eerst lekker met lage makkelijke sprongentjes aan de gang, zodat hij ook z'n balans kan houden als jij erop zit!
Laatst bijgewerkt door Maartje__ op 11-10-04 22:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 22:25

Morgen balkjes draven?? Idd ik zou eerst die pony van je effe een beetje rust gunnen!! Sommige reacties waren overdreven maar nog al logisch dat mensen hier kwaad om worden en als ze dan ook nog een reactie krijgen van dat ze niet te groot ed ben. en dat er in je profiel staat dat je alleen maar buitenritjes maakt en hier springt (uhuh..dwing je je pony om..) je pony (hoe hoog? 95 cm?)..

En dan rijden er weer alleen kleine kinderen op. Hopelijk heb je hier idd wat van geleerd. En je heb 5 pony's!(weet niet hoe oud) maar spring daar dan mee en gun dat beestje nog lekker een leventje! (spring iig NIET met die haflinger!!)zeg het toch maar even..

Ik wens je succes en ik hoop dat je leert nou eerst na te denken vorodat je wat neer zet hier op Bokt. En vertel voortaan gewoon gelijk hoe het zit en ga niet elke keer het verdraaien. Dan kan je hier pas een paar maanden zitten, maar dan doe je het al goed hoor voor een *nieuweling....... not..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 22:47

MarJoo_ schreef:
Morgen balkjes draven?? Idd ik zou eerst die pony van je effe een beetje rust gunnen!! Sommige reacties waren overdreven maar nog al logisch dat mensen hier kwaad om worden en als ze dan ook nog een reactie krijgen van dat ze niet te groot ed ben. en dat er in je profiel staat dat je alleen maar buitenritjes maakt en hier springt (uhuh..dwing je je pony om..) je pony (hoe hoog? 95 cm?)..

En dan rijden er weer alleen kleine kinderen op. Hopelijk heb je hier idd wat van geleerd. En je heb 5 pony's!(weet niet hoe oud) maar spring daar dan mee en gun dat beestje nog lekker een leventje! (spring iig NIET met die haflinger!!)zeg het toch maar even..

Ik wens je succes en ik hoop dat je leert nou eerst na te denken vorodat je wat neer zet hier op Bokt. En vertel voortaan gewoon gelijk hoe het zit en ga niet elke keer het verdraaien. Dan kan je hier pas een paar maanden zitten, maar dan doe je het al goed hoor voor een *nieuweling....... not..

ik heb idd 5 paardjes/ pony´s

een is een fokmerrie van mij die word niet bereden
die heeft uiteraard een veulen
dan heb ik mijn haf. k was zelf ook al zo slim om niet te gaan springen enik rij die maar ik keer per maand 10 min(stappen)
dan heb ik sjantal
en nog een 4 jarige die op het moment zadel mak gemaakt word.

dan blijft er nie veel over...

ik heb er tot nu toe kleine kinderen aan de longe op gelaten...als ik die eraf haal weet ik nu al dat die er zo afliggen..ik ken me pony!!