fotootjes van mijn poging tot rijden na 2 maanden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 13:57

expresso schreef:
Beste allemaal in dit topic,
sommige reacties vallen me een beetje tegen, al heeft iedereen een eigen mening... Ik heb er zelf ook 100x over moeten nadenken om hem weg te doen, het liefst had ik m gewoon terug aan de eigenaar gegeven, maar die had geen stalling, geen geld etc, en dan was hij waarschijnlijk weer doorverkocht aan iemand zonder erbij te vertellen over zn hartkwaal. Ik heb al eerder gezegt dat het mijn ambitie was om vaak wedstrijden te gan rijden en daarvoor moet je toch flink trainen. Dit kan gewoon niet voor expresso en zou t erg zielig vinden als ik dit wel zou gaan doen. Ik wil het beestje gewoon een toekomst geven met iemand die lekker met hem naar buiten wil gaan etc. Het is voor het beestje ook niet leuk dat hij weg moet, en voor mij ook niet, maar ik denk dat hij het dan wel beter zal krijgen. ik zocht een paard voor dressuur, dacht dat te krijgen maar dat viel dus tegen. Hij staat nu op mp voor iemand die recreatief wil rijden, een heel andere doelgroep dus. En natuurlijk hoop ik met een hand op mn hart dat hij ook goed terecht komt. Dus het was echt niet mijn bedoeling om ff snel een paard te kopen en oh hij bevalt niet ik doe m weer weg. want het is echt een mega schat, maar door de oneerlijkheid van die vorige eigenaar zit ik wel met een paard dat niet aan mijn wensen kan voldoen. waren die mensen eerlijk geweest had ik hem niet gekocht.
dus hoop dat sommige van jullie een beetje aardiger kunnen reageren, ik begrijp jullie reactie maar zo heb ik het dus niet bedoeld.

en wat de prijd betreft 2000 is hoog maar onthoud dat het wel een paard is met een zeer goed stamboek. en 2000 is maar eeen vraagprijs, dit hoef ik er ook niet voor te hebben, liever een goed baasje etc. hij stond na 4 dagen t.e.a.b. en toen had ik dit topic ook nog niet gelezen. En ik mag hem dan wel gratis hebben gehad dat heoft nog niet te betekenen dat hij ook 0,00 euro hoeft op te brengen? Hij heeft me zowieso 6 maanden stalling gekocht, castratie, hoefsmid, wormenkuren, zadels hoofdstel etc, trailerhuur om hem op te halen al die dingeetjes bij elkaar komen op een behoorlijk bedrag uit hoor, maar buiten dat, excpresso is meer waar dan 0,00 euries Knipoog

Ik begrijp heel goed dat je besloten hebt hem te verkopen.
Jij zocht een wedstrijdpaard, dat is hij niet.
En paarden kosten nou eenmaal veel geld in onderhoud, dus ik kan me voorstellen dat je hem niet zomaar thuis laat staan.

Het ging mij om het volgende.
Ik vond het heel sneu voor je dat je via een site te horen moet krijgen dat je nieuwe aanwinst niet in orde is.
Dat zou een enorme schok voor mij zijn.
Maar jij reageert vervolgens in al je berichten met grappige smileys.
Dan komt het op mij over alsof je de hele situatie niet serieus neemt en het nogal grappig vindt allemaal.
Ofwel, daarmee ontkracht jij je eigen verhaal, en dat is heel vreemd om te zien.
Dan de vraagprijs.
Als je hem kwijt wil aan lieve mensen met een goed tehuis zou ik toch echt lager inzetten.
Ik vind 2000 euro, 4500 gulden, namelijk een enorm bedrag voor een zieke pony.
Je kan er niet meer mee fokken en niet de sport in, dus aan afstamming heb je niks meer.
Ik denk dat mensen die zo'n paardje zoeken niet zo'n bedrag uit willen geven.
En het leek zo haast alsof jij winst wilde maken op een ziek paard.

Maargoed, jij hebt jezelf verduidelijkt.
Ik hoop dat je een goed tehuis voor he vindt en zelf een ander gezond paardje tegenkomt.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 14:00

iepsel schreef:
Ja hoor een dekhengst met een hartkwaal Boos! het moet niet gekker worden!!! En ik heb toch echt liever een goed paard zonder papier dan één met een kwaal van de allerbeste afstamming!!!!!!! En ik blijf bij mn mening dat ik het veel te duur vind, als ik kijk wat mijn paard al heeft gekost moet hij wel 30.000 euro opbrengen maar hij is dat gewoon niet waard(in geld iig, voor mij natuurlijk onbetaalbaar) Ik vraag me echt af of dit paardje heen en weer gesleept moet en mag worden. Er zijn niet veel mensen met goede bedoelingen die een paardje met kwaal kopen!!!! Boos!

een hartkwaal is niet erfelijk, en dekken op een bok geeft niet zoveel stress

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 14:00

Ik ben hier degene die deze advertentie op Bokt heeeft gezet...
Ik vind het nog steeds een hoop geld, 2000 euro.
Stalhuur, ontwormen e.d. zijn nou eenmaal duur, maar jij wilde een paard?!
Degene die boven mij heeft gereageerd heeft het wel goed verwoord, dat wel.

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 14:04

Niet álle hartkwalen zijn erfelijk! Maar sommige wel degelijk!!!! Je moet eerst precies weten wat er aan de hand is en dat hoor je niet, dat moet je zien!!! En aangezien een openhart operatie bij een paard nog niet echt is ingeburgerd..........

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 18:16

Jongens, laat de TS toch. Als zij hem wil verkopen en dan 2000 euro vraagt, is dat toch haar keuze? Ze is tenminste wel eerlijk over zijn hartkwaal en ze zal vast merken dat ze hem voor dat geld niet verkocht kan krijgen Knipoog.

En dit hele topic is gewoon raar verlopen, laten we het daarop houden?

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 18:57

Quinty schreef:
En wat ik nog wou zeggen....ze heeft natuurlijk best wel onkosten gehad aan het paard, zoals de castratie, misschien dat dat een gedeelte de reden is waarom ze er toch geld voor wil vragen.
Stel je eens voor dat je net een paard hebt gekocht, je bent super trots en laat je foto s zien, en dan komt er opeens iemand met de mededeling dat hij niet goed is....
Hoe voel je je dan..........

OK dan!

Ik kan er niet meer aan toe voegen...

expresso

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-04 19:35

sommige mensen lezen ook echt niet goed, 2000 euro hoef ik er niet voor te hebben en dat heb ik al eerder proberen duidelijk te maken. Wat zouden jullie doen als jullie een paard hadden gekocht wat achteraf ziek bleek te zijn en je er niet mee kan doen waar hij eigenlijk voor bedoeld was?

Sjel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 19:51

Precies hetzelfde had ik in ieder geval gedaan..
Jij wordt er op deze manier ook niet blij van en Expresso dus ook niet, hij kan beter bij een baasje zijn die er plezier in heeft met wat hij nog kan doen, dan bij jou als je veel en veel liever wedstrijd rijd.
Ik hoop voor jou en voor hem dat hij iemand vind waarbij hij een verder lekker leven krijgt, en dat jij een nieuw leuk paardje vind.

Erg jammer toch dat het zo moest lopen, want je weet dat ik het echt een Snoesje vind Lachen

Selena87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 20:12

Wat een sjit streek zeg echt balen!
Meid sterkte

love_britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 20:17

mooi beestje OK dan!
loopt ook mooi Lovers Bloos

expresso

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-04 20:55

Sjellii schreef:
Jij wordt er op deze manier ook niet blij van en Expresso dus ook niet, hij kan beter bij een baasje zijn die er plezier in heeft met wat hij nog kan doen, dan bij jou als je veel en veel liever wedstrijd rijd.
Ik hoop voor jou en voor hem dat hij iemand vind waarbij hij een verder lekker leven krijgt, en dat jij een nieuw leuk paardje vind.

Erg jammer toch dat het zo moest lopen, want je weet dat ik het echt een Snoesje vind Lachen

toch nog iemand die me begrijpt,

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 22:13

Sjellii schreef:

Prettig dat mensen toch anders kunnen en DURVEN denken hierop Bokt...

Sjellii: OK dan!

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 23:51

iefke schreef:
Prettig dat mensen toch anders kunnen en DURVEN denken hierop Bokt...

Sjellii: OK dan!

|Waar slaat dat nou weer op?
Dus omdat iemand een andere mening heeft durft diegene niet te denken?
Lips are sealed

expresso

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-04 00:18

ik denk dat iefke bedoeld dat er soms veel met elkaar word meegesproken zonder echt het verhaal er op na te lezen en zich in iemand te verplaatsen maar gelijk reageren

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 00:29

veel sterkte met je paardje, ik dacht eerlijk gezegt dat je hem wilde houden, het is echt een plaatje, maar kan me voorstellen dat je hem niet wit houden (Je wilk niet weten wat er kán gebeuren) en als je ambities hebt wordt het wel erg moeilijk of je moet een land achter je huis hebben en hem voor de gezelligheid houden.
Maar dat is niet je geval, zoals ik las, jammer dat het zo uit dde hand is gelopen allemaal, en bokt is bekend....en iedereen hier leest op marktplaats, dus dan ben je aan de beurt.

Sterkte met je besluit het zal niet makkelijk zijn zo'n prachtig beest weg te moeten doen...

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 09:44

HAW is bedoeld om de (werk)foto's van paarden te bespreken.
Het verhaal heeft ondertussen een totaal andere wending genomen en gaat in de verste verte niet meer over de foto's.
Vandaar een slotje.