expresso schreef:Beste allemaal in dit topic,
sommige reacties vallen me een beetje tegen, al heeft iedereen een eigen mening... Ik heb er zelf ook 100x over moeten nadenken om hem weg te doen, het liefst had ik m gewoon terug aan de eigenaar gegeven, maar die had geen stalling, geen geld etc, en dan was hij waarschijnlijk weer doorverkocht aan iemand zonder erbij te vertellen over zn hartkwaal. Ik heb al eerder gezegt dat het mijn ambitie was om vaak wedstrijden te gan rijden en daarvoor moet je toch flink trainen. Dit kan gewoon niet voor expresso en zou t erg zielig vinden als ik dit wel zou gaan doen. Ik wil het beestje gewoon een toekomst geven met iemand die lekker met hem naar buiten wil gaan etc. Het is voor het beestje ook niet leuk dat hij weg moet, en voor mij ook niet, maar ik denk dat hij het dan wel beter zal krijgen. ik zocht een paard voor dressuur, dacht dat te krijgen maar dat viel dus tegen. Hij staat nu op mp voor iemand die recreatief wil rijden, een heel andere doelgroep dus. En natuurlijk hoop ik met een hand op mn hart dat hij ook goed terecht komt. Dus het was echt niet mijn bedoeling om ff snel een paard te kopen en oh hij bevalt niet ik doe m weer weg. want het is echt een mega schat, maar door de oneerlijkheid van die vorige eigenaar zit ik wel met een paard dat niet aan mijn wensen kan voldoen. waren die mensen eerlijk geweest had ik hem niet gekocht.
dus hoop dat sommige van jullie een beetje aardiger kunnen reageren, ik begrijp jullie reactie maar zo heb ik het dus niet bedoeld.
en wat de prijd betreft 2000 is hoog maar onthoud dat het wel een paard is met een zeer goed stamboek. en 2000 is maar eeen vraagprijs, dit hoef ik er ook niet voor te hebben, liever een goed baasje etc. hij stond na 4 dagen t.e.a.b. en toen had ik dit topic ook nog niet gelezen. En ik mag hem dan wel gratis hebben gehad dat heoft nog niet te betekenen dat hij ook 0,00 euro hoeft op te brengen? Hij heeft me zowieso 6 maanden stalling gekocht, castratie, hoefsmid, wormenkuren, zadels hoofdstel etc, trailerhuur om hem op te halen al die dingeetjes bij elkaar komen op een behoorlijk bedrag uit hoor, maar buiten dat, excpresso is meer waar dan 0,00 euries
Ik begrijp heel goed dat je besloten hebt hem te verkopen.
Jij zocht een wedstrijdpaard, dat is hij niet.
En paarden kosten nou eenmaal veel geld in onderhoud, dus ik kan me voorstellen dat je hem niet zomaar thuis laat staan.
Het ging mij om het volgende.
Ik vond het heel sneu voor je dat je via een site te horen moet krijgen dat je nieuwe aanwinst niet in orde is.
Dat zou een enorme schok voor mij zijn.
Maar jij reageert vervolgens in al je berichten met grappige smileys.
Dan komt het op mij over alsof je de hele situatie niet serieus neemt en het nogal grappig vindt allemaal.
Ofwel, daarmee ontkracht jij je eigen verhaal, en dat is heel vreemd om te zien.
Dan de vraagprijs.
Als je hem kwijt wil aan lieve mensen met een goed tehuis zou ik toch echt lager inzetten.
Ik vind 2000 euro, 4500 gulden, namelijk een enorm bedrag voor een zieke pony.
Je kan er niet meer mee fokken en niet de sport in, dus aan afstamming heb je niks meer.
Ik denk dat mensen die zo'n paardje zoeken niet zo'n bedrag uit willen geven.
En het leek zo haast alsof jij winst wilde maken op een ziek paard.
Maargoed, jij hebt jezelf verduidelijkt.
Ik hoop dat je een goed tehuis voor he vindt en zelf een ander gezond paardje tegenkomt.

het moet niet gekker worden!!! En ik heb toch echt liever een goed paard zonder papier dan één met een kwaal van de allerbeste afstamming!!!!!!! En ik blijf bij mn mening dat ik het veel te duur vind, als ik kijk wat mijn paard al heeft gekost moet hij wel 30.000 euro opbrengen maar hij is dat gewoon niet waard(in geld iig, voor mij natuurlijk onbetaalbaar) Ik vraag me echt af of dit paardje heen en weer gesleept moet en mag worden. Er zijn niet veel mensen met goede bedoelingen die een paardje met kwaal kopen!!!!