Het paard met de dunne staart aan het werk :p

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Astragirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 15:55

Ik vind het totaalbeeld heel ontspannen en van daaruit kan je gaan werken. Dit is een goede basis. Veel overgangen rijden en de teugels elke keer eerst op die lengte laten en dan als het goed gaat ietsje korter maken dat je iets meer vraagt aan je paard. Wel op letten dat je handen in de goede houding blijven en dat je teugels niet iedere keer los, vast zijn natuurlijk! Als je nu opeens je teugels een stuk korter neemt, zal hij
weliswaar meer in elkaar lopen maar tenkoste van dat ontspannen plaatje vrees ik. Zoiets moet je opbouwen, succes! Lachen

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 16:13

Tja weer errug gezellig hier! Ik vind het er super uitzien hoor en rij ook zelf met wat langere teugels, mijn paard is ook nog erg jong en het komt allemaal vanzelf wel. En wat betreft de zeikerds gezond kritiek is niet erg, maar blijf wel netjes! Straks durft niemand meer zijn foto's te laten zien en dan is de lol ervan af! En daar is deze site toch voor om te delen en niet om elkaar de grond in te boren? Elke : ik vind het super ook al ken ik jou of het paard niet, maar aan de antwoorden van de voor jou wel bekende zie ik dat je er hard voor hebt moeten werken en dat op zich is al een prestatie om te komen waar je nu bent!!!!
Veel succes naar je volgende prestaties!!

wickedjazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 17:30

Gadverdamme, het niveau is weer gedaald naar penny niveau door twee mensen. Altijd banketstaaf, dat sommige mensen commentaar gaan leveren, en dan kijk je in het profiel, en dan zie je dat die mensen zelf heel hard en heel dringent les nodig hebben (en daarbij doel ik op olevalover of hoe je ook mag heten).

Als je niet normaal, opbouwend commentaar kan geven, houd dan gewoon je mond. Waarom zeggen sommige mensen dingen altijd zo bot, altijd zo banketstaaf? Misschien een tikje jaloers? Of is het afgunstigheid? Of wat is het? Gewoon een ziekelijke neiging tot het afzeiken van anderen? Jezus! Grow up! Ga je eigen topic lopen verzieken, als je niet normaal opbouwend commentaar mag geven....

Free, ik vind het er goed uit zien. Ik vind het knap dat je met weinig teugelcontact zoveel kan bereiken OK dan! Leuk paard ook trouwens OK dan!

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 18:28

zolang we maar vooruitgang zien wanneer je weer foto`s plaatst, is het altijd goed:-)

zo te zien loopt hij lekker relaxt, de meeste dingen zijn al gezegd, denk jezelf eens in...nog even, jij je houding perfect...je paardje perfect...dat word hoge ogen gooien wanneer je gaat starten, veel succes!komt goed!

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 19:51

super!!!!! echt waar!!

Kimpjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 20:30

ik vindt persoonlijk montana een geweldig mooi paardje en kan ook alleen maar positieve dingen zeggen!! ik heb zelf een 4 jarig paardje en weet dat het super moeilijk is een paardje dat zo onervaren is en jong om dat goed ontspannen te krijgen vaak zijn ze zo kijkerig dat ze vannalles te zien hebben!!! en haar teugels zijn los maar dat betekend dat ze haar paard niet naar beneden trekt en dat montana helemaal uit haar rug naar beneden komt! al tijd dat afbreken pffff jaloers zijn ze!!!!!! ik heb elke al zien rijden lang geleden in nethen op jumping en in meerdaalhof enzo en ik vindt dat er super veel vooruitgang is met haar paardje!!!! elke je moet zo maar denken he : de mensen die zo een stomme, afbrekende commentaar geven die zijn gewoon JALOERSJALOERS ZEG IK!!!!!! je bent echt super bezig met montana!! nog veel succes in de toekomst!! jullie zulle SAMEN nog ver komen! *LOL* en ik vindt ze super mooi met dat voortuig en bandages enzo Vingers aflikken trouwens goede beenbescherming! een jong paard strijkt nog al vaak met haar benen tegen elkaar en ik kan het weten met mijn jonge Knipoog nog veel succes elke!!!en misschien komen we elkaar nog is tegen in nethen *LOL*

luna_cockie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 22:06

Leuke foto's..Lachen
Plezier straalt er echt van af, waar veel mensen wat aan kunnen hebben..Lachen

Satine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 20:55

Je paardje gaat echt vooruit Free! Ik heb al een paar keer foto's gezien van jou en Montana (en omdat je Belgisch bent, kan ik het gewoon niet laten om elke keer ff te kijken Knipoog ). Er zijn natuurlijk altijd punten waar gewerkt aan moet worden, en als die goed zijn, zijn er weer andere, en dat blijft altijd zo, op elk niveau en bij iedereen. Maar als je eraan blijft werken, komt bij jou alles wel goed op zijn pootjes terrecht, dat je de goede richting op evalueert, is wel heel duidelijk!

Groetjes

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 22:06

Ik vind het echt een heel leuk paardje!! En ik vind het er helemaal niet slecht uitzien hoor!! Alleen inderdaad jammer dat je af en toe de teugels losgooid vooral bij het aangalopperen!!
Maar ja iedereen moet het leren ik heb er ook last van hoor!!! Schijnheilig

OK dan!

Chade

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 22:09

Wat een SUPERMOOIE omgeving op de eerste foto !!!!! Lovers
Verder: een leuk paardje, maar ik zou als ik jouw was je teugels wat meer op maat houden, zo heb je namelijk meer contact met de mond.

Soph12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 22:55

leuk paard, volgens mij heeft ie een heel mooie draf. Als jullie nog een tijdje doortrainen wordt het vast super!

Olevalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 08:00

vossebier schreef:
Gadverdamme, het niveau is weer gedaald naar penny niveau door twee mensen. Altijd banketstaaflig, dat sommige mensen commentaar gaan leveren, en dan kijk je in het profiel, en dan zie je dat die mensen zelf heel hard en heel dringent les nodig hebben (en daarbij doel ik op olevalover of hoe je ook mag heten).

Als je niet normaal, opbouwend commentaar kan geven, houd dan gewoon je mond. Waarom zeggen sommige mensen dingen altijd zo bot, altijd zo banketstaaflig? Misschien een tikje jaloers? Of is het afgunstigheid? Of wat is het? Gewoon een ziekelijke neiging tot het afzeiken van anderen? Jezus! Grow up! Ga je eigen topic lopen verzieken, als je niet normaal opbouwend commentaar mag geven....

Free, ik vind het er goed uit zien. Ik vind het knap dat je met weinig teugelcontact zoveel kan bereiken OK dan! Leuk paard ook trouwens OK dan!

Wat toevallig!! Ik heb jou pofiel ook even gechecked en volgens mij zijn het bij jou geen oude foto's Clown Scheve mond

4leafclover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 09:26

manonnetjoe schreef:
Zet me vanavond op een ander paard en ik bak er niks van!Je moet naar elkaar toegroeien, zowel onder het zadel als in de omgang. Dat gevoel is er niet opeens.Maar goed dat is mijn mening Haha!

Inderdaad manonnetjoe!! Als je Anky van Grunsven op een ander paard zet dat ze niet ken, rijd ze er ook niet meteen grandprix mee Knipoog

Zolang paard en ruiter het leuk vinden en gezellig hebben.... en waarom ben je verplicht om (als je paard verdere mogelijkhedenheeft) om deze er perse uit tehalen, als je een goed paardje hebt dat makkelijk Z kan lopen ben je toch niet verplicht om dit te gaan doen???

Ik vind het er goed uit zien hoor free !!!!! Erg leuk paardje

Elke86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-04 09:33

Suzanne vd schreef:
Inderdaad manonnetjoe!! Als je Anky van Grunsven op een ander paard zet dat ze niet ken, rijd ze er ook niet meteen grandprix mee Knipoog

Zolang paard en ruiter het leuk vinden en gezellig hebben.... en waarom ben je verplicht om (als je paard verdere mogelijkhedenheeft) om deze er perse uit tehalen, als je een goed paardje hebt dat makkelijk Z kan lopen ben je toch niet verplicht om dit te gaan doen???

Ik vind het er goed uit zien hoor free !!!!! Erg leuk paardje

Natuurlijk wil ik met montana wedstrijden doen maar daarvoor is toch geen tijdsduur opgezet Haha! Als dit pas binnen een paar jaar is tja wel dan is dat dan pas.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 11:52

toch even een reactie van mij niet dat ik zo'n goede ruiter ben maar je benen zouden toch beter wat meer naar achteren liggen. Dat is een tic van mij hoor omdat ik vroeger zelf in stoelzit zat en het is er bij mij ingestampt om mijn benen goed te leggen. Verder mag ik vragen waar deze foto's genomen zijn? Komt me min of meer bekent voor deze omgeving.

Elke86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-04 12:55

petraaken schreef:
toch even een reactie van mij niet dat ik zo'n goede ruiter ben maar je benen zouden toch beter wat meer naar achteren liggen. Dat is een tic van mij hoor omdat ik vroeger zelf in stoelzit zat en het is er bij mij ingestampt om mijn benen goed te leggen. Verder mag ik vragen waar deze foto's genomen zijn? Komt me min of meer bekent voor deze omgeving.

De foto's zijn getrokken in de ruiterschool in Oud-Heverlee.

Rowie_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 17:21

ik ga absoluut mee met vossebier!
want ben jij een kleinzierig mens olevalover!

Olevalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 18:24

Rowie_lover schreef:
ik ga absoluut mee met vossebier!
want ben jij een kleinzierig mens olevalover!

I'm sorry what did you say >;) Wie beoordeelt wie nou op 1 uitspraak?? Jij hoor!! Niet ik , ik ga hier nu niet op in door je bijvoorbeeld een stomme **** ofzo te noemen, nee ik hou het hier netjes en haal geen oude koeien uit de sloot, wat jij dus wel hebt terwijl je niet eens rijfoto's hebt .. dus zeg jij nou maar niets, want volgens mij ben jij juist degene die hier op alle slakken zout legt en niet andersom .. Tot ziens..

En kan iedereen hier nou een keertje kappen met dat gezeur! Jullie maken het jezelf allemaal wel erg moeilijk door over 1 uitspraak door te drammen, terwijl jullie het allemaal ondertussen zelf lekker verpesten onder het motto : wat een stomme uitspraak, wat dus echt nergens op slaat! maarja.. doe maar leker, denk dat free daar erg blij mee zal zijn

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 18:44

*zucht* Kunnen we het nou nooit is gezellig houden??????

Montana gaat goed vooruit..Zeker i.t.t. foto's van vorig jaar ofzo.. Dit is stukken beter al..

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 18:50

Olevalover schreef:
Ben het trouwens wel met Moes eens .. dit paard neemt gewoon een goede houding en ruggebruik aan ondanks de wat mindere kwaliteiten van de ruiter op dat gebied..

Om deze zin moet ik toch wat lachen.....

Volgens mij kunnen wij alle paarden dan wel linea recta verkopen Haha!

Mijn kwaliteiten zijn ook bagger, maar dat is juist het leuke; je kunt er aan werken!

Ik zie hier een heel motiverend stel! Leuk en ontspannen bezig! Succes ermee! Met mij is het (redelijk) goed gekomen, moet het jullie helemaal wel lukken OK dan!

Rowie_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 19:20

Olevalover schreef:
I'm sorry what did you say >;) Wie beoordeelt wie nou op 1 uitspraak?? Jij hoor!! Niet ik , ik ga hier nu niet op in door je bijvoorbeeld een stomme **** ofzo te noemen, nee ik hou het hier netjes en haal geen oude koeien uit de sloot, wat jij dus wel hebt terwijl je niet eens rijfoto's hebt .. dus zeg jij nou maar niets, want volgens mij ben jij juist degene die hier op alle slakken zout legt en niet andersom .. Tot ziens..

ik heb er geen rijfotos opstaan, misschien omdak geen digi heb???!
en dan al over mij oordelen, doe je goed! zeker helderziend!
en ook ik heb zeker te weten geen perfecte houding! maar jij bent wel t toppunt over doordrammen terwijl jou rijfotos er belabbert uit zien!
sorry, maar ik moet even lachen! Haha!

Olevalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 19:51

LuvdaTossa schreef:
Om deze zin moet ik toch wat lachen.....

Volgens mij kunnen wij alle paarden dan wel linea recta verkopen Haha!

Mijn kwaliteiten zijn ook bagger, maar dat is juist het leuke; je kunt er aan werken!

Ik zie hier een heel motiverend stel! Leuk en ontspannen bezig! Succes ermee! Met mij is het (redelijk) goed gekomen, moet het jullie helemaal wel lukken OK dan!

Ja misschien lijkt dat zo omdat al jou paarden die je gehad hebt goed zijn ingereden, via ontspanning enzo, maar mijn paard is dat dus niet. en ging in het begin gelijk gespannen lopen en had nog nooit gehoord van ruggebruik Knipoog als ik dit paard zie zoekt ie zelf de ontspanning op en gebruikt zijn rug goed, ondanks de loshangende teugels ed. Ik geloof best dat jij veel paarden in het sportwereldje ziet die meteen goed lopen, maar ik kan je vertellen dat niet alle paarden dus meteen goed lopen als ze dus niet goed ingereden zijn... en geloof me maar dat ik uit ervaring spreek (mijn vorige fjorden waren idem dito ook verkeerd ingereden toen ik ze kreeg, mar gelukkig wel "ontspannen"weggegaan )

Olevalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 19:52

Rowie_lover schreef:
ik heb er geen rijfotos opstaan, misschien omdak geen digi heb???!
en dan al over mij oordelen, doe je goed! zeker helderziend!
en ook ik heb zeker te weten geen perfecte houding! maar jij bent wel t toppunt over doordrammen terwijl jou rijfotos er belabbert uit zien!
sorry, maar ik moet even lachen! Haha!

Ahum.. waar zie jij kritiek van mij over jou rijkunsten?? Nergens Ik had eerst ook geen digi, maar dan zijn er ook nog zoiets als vrienden met een digi of vrienden met een scanner (ook zoiets) maar daar gaat het allemaal niet om.. Het gaat om jou botte afkraking van mij terwijl jezelf vind dat ik dat niet moet doen.. Denk je nou echt dat het wat op lost als je zel "net zo erg"bent ?? Ik denk het niet...

Bacannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 20:34

Hoi allemaal, tijd voor iets positiefs...

Allereerst: wat is Adb stijl? Zeg ik het goed? Verward

Verder vind ik dat Free haar paardje aardig voor elkaar heeft ondanks het feit dat zij haar paard met een lange teugel rijd. Het plaatje is goed, en aan die lange teugels kan gewerkt worden.
Desondanks vind ik dat als iemand het fijn vind om met lange teugel te rijden dan moet hij/zij dat lekker zelf weten! Ik reed de jachtpaarden op het werk meestal ook met langere teugel en ontspannen over de rug. Dat kan heus geen kwaad. En het feit dat dit misschien een paardje is met wat meer capaciteit wil niet zeggen dat een (sorry voor deze uitdrukking wist even geen woord) gewone ruiter er niet mee kan of mag rijden. Dat is ieder voor zich. Liever dit dan zo'n mens dat een paard heeft en hem helemaal de soep inrijd omdat de verwachtingen hoger liggen dan het talent van de ruiter!

Free, je bent goed bezig en je hebt een heel mooi paardje. Ga zo door dan kom je er wel! OK dan!

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 21:16

Olevalover schreef:
Ja misschien lijkt dat zo omdat al jou paarden die je gehad hebt goed zijn ingereden

Goed zijn ingereden? Ik heb tot nu toe alle paarden hier zelf ingereden Bloos! En weet zeker wat het is om zonder stuur en rem op een driejarige rond te rijden. Plus daarbij dat is zelf ook geen talentvol amazone ben, maar ik doe mijn best net als de TS en dan kom je er wel! Al is het misschien/meestal via een omweg! En doordat ik paarden heb ingereden met verschillende karakters en verschillende body's, begin ik er kijk op te krijgen! Ook omdat ik alles vast gelegd heb op video en heel kritisch heb bekeken.

Ik vind het alleen zielig dat er nu mensen zijn kwaad opstaan tegen Olevalover.... Grow up! Ach gut