Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
vicky schreef:Helemaal mee eens dat blijft ook het belangrijkst maar het is niet zo dat je dan 7 dagen in de week in de bak hoeft te hobbelen.
Ik heb de luxe om op het strand te kunnen rijden en daar kan je super dressuur oefeningen doen.
Mooie oefening om met al die afleiding toch het koppie er bij te blijven houden
Anoukie schreef:Hoe oud is het paardje eigenlijk? Dat wil ik liever eerst weten voor ik, net als alle anderen hier, ga lopen schreeuwen dat het teveel voor zo'n dier is en blablabla. Men wat kunnen jullie kort door de bocht reageren zeg.
En Natasha, als je er zo'n bijzondere band mee had, had je haar niet moeten verkopen. Ze is nu verkocht, dus niet meer jouw verantwoordelijkheid. Als handelaar moet je dat toch weten en daarmee om kunnen gaan.
Sorry hoor, maar de reacties hier zijn wel erg fel.
Mik_beer schreef:Ja ik sluit me aan bij Jorie en Anoukkie. Ik snap wel wat iedereen bedoeld, maar dit stelt toch eigenlijk niks voor
Moet je eens kijken wat er in de wei gebeurd tussen paarden onderling..
Natasha schreef:En paarden springen ZELDEN over hindernissen uit zichzelf!
Ze heeft 2x los in de bak gesprongen (30cm) en daar ging ze zlef over heen en ook over drafbalkjes ging ze vanzelf.
Vond het wel grappig want de haffies racen er het liefst langs, die zijn zo ondeugend![]()
Toch ken ik Vicky en ik heb er alle vertrouwen in dat ze t t beste voor heeft met t paard.
Dat heb ik zeker en ga echt voor 200% voor haar.
Snap jij de reacties van de Bokkers ook een klein beetje Vick?
. Als ik een paard inrij danrij ik:
Guinevere schreef:Wat kort! Weet je toevallig ook hoe dat voor andere landen is, of hoe ik daar achter kan komen?
hoewel ik vermoed dat het daar nog lager is door het premarin gebeuren
Als je deze vraag op FA zet krijg je misschien een zinnig antwoord
Mist schreef:met kromme tenen volg ik dit topic al een tijdje, woorden schieten me tekort eigenlijk. Als ik een paard inrij danrij ik:
1. zeker de eerste maand hooguit 20 minuten
2. de eerste weken hooguit 3x per week
3. het liefst zoveel mogelijk rechtuit
ad. 1 kun je je nog herinneren hoe het was "the day after" je voor het eerste op een paard hebt gezeten SPIERPIJN, zou dat voor het paard anders zijn denk je ???? of als je bv naar een sportschool gaat, ga je dan gelijk de zwaarste oefeningen doen ? Laat toch eerst a.u.b. die pezen eens wennen aan een ruiter![]()
een les van 3/4 uur is sowieso te lang....dat heet, als je tenminste wil dat je paard lang meegaat...maar ja, dan koop je toch gewoon een andere als deze "op"is. Ik heb toevallig ook jarenlang gelesd bij een prof springruiter, en deze liet zijn jonge paarden wel af en toe vrijspringen...maar balkjes lopen etc. komt echt pas met vier jaar...en nu komt het...ALS HET PAARD AL EEN JAAR ONDER HET ZADEL IS!
De gemiddelde levensverwachting van een paard in ned. is maar 7 jaar .......dat wordt me nu wel heel erg duidelijk hoe dat komt.
*amen*