Larena (lusitano) 1e en 2de keer springles

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 17:35

Tess, what's your point? Dat jij het niet verstandig vindt, zal de TS vast al wel begrepen hebben (en de rest ook). Wat ze er verder mee doet, moet ze zelf weten.

Ik had begeleiding van een man die al zijn "hele" leven spring instructeur / parcoursbouwer was (hij was toen ik Kief kocht 58 jaar ofzo). Dat soort mensen weten wel wat ze doen en gaan niet een paard verpesten wat ze zelf mee uitgekozen hebben.

Wat betreft het op de rug zitten, ik zie op deze foto's geen hangende of ernstig storende ruiter, dus zoveel maakt het niet uit. Kijk als ze nu over een muur van 1 meter knalde, oke, maar dat is niet eens zo.

StalDoorstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 20:11

vicky schreef:
Helemaal mee eens dat blijft ook het belangrijkst maar het is niet zo dat je dan 7 dagen in de week in de bak hoeft te hobbelen.
Ik heb de luxe om op het strand te kunnen rijden en daar kan je super dressuur oefeningen doen.
Mooie oefening om met al die afleiding toch het koppie er bij te blijven houden Tong uitsteken

Ja en dat hebben wij dus weer niet in Prinsenbeek, bos of strand.

StalDoorstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 20:17

Anoukie schreef:
Hoe oud is het paardje eigenlijk? Dat wil ik liever eerst weten voor ik, net als alle anderen hier, ga lopen schreeuwen dat het teveel voor zo'n dier is en blablabla. Men wat kunnen jullie kort door de bocht reageren zeg Scheve mond.

En Natasha, als je er zo'n bijzondere band mee had, had je haar niet moeten verkopen. Ze is nu verkocht, dus niet meer jouw verantwoordelijkheid. Als handelaar moet je dat toch weten en daarmee om kunnen gaan.

Sorry hoor, maar de reacties hier zijn wel erg fel.

Ik ben helemaal niet fel, zeker niet met mijn reactie.

Feit blijft, dat een door ons verkocht paard een half jaar lang wel een beetje onze verantwoordelijkheid is.

StalDoorstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 20:19

Tessebes schreef:
Ja, maar dan zat er niemand op hun rug neem ik aan. Knipoog

En paarden springen ZELDEN over hindernissen uit zichzelf!

Toch ken ik Vicky en ik heb er alle vertrouwen in dat ze t t beste voor heeft met t paard.

Snap jij de reacties van de Bokkers ook een klein beetje Vick?

Rijo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 21:44

Wat een heisa zeg al 5 pagina's vol zeg sommige mensen zitten er blijkbaar heel erg mij want die blijven reageren.........

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 10:55

wat een gezeur zeg...
jammer dat iedereen het altijd beter weet dan een ander...
gebed zonder einde!

ik vind het heel knap, je paardje vertrouwd je. dat is al een heel goed begin!

Jorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 10:58

Tja, ik snap heus wel waar al die meningen vandaan komen maar beetje gezeur vind ik het ook wel. Ik zie wel eens ergere dingen.

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 11:33

Ja ik sluit me aan bij Jorie en Anoukkie. Ik snap wel wat iedereen bedoeld, maar dit stelt toch eigenlijk niks voor Verward
Moet je eens kijken wat er in de wei gebeurd tussen paarden onderling..

Jorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 12:04

Mik_beer schreef:
Ja ik sluit me aan bij Jorie en Anoukkie. Ik snap wel wat iedereen bedoeld, maar dit stelt toch eigenlijk niks voor Verward
Moet je eens kijken wat er in de wei gebeurd tussen paarden onderling..

Dank u..... Haha!

Maar ik bedoelde niet eens wat paarden onderling flikken. Maar meer wat mensen hun paarden aandoen. Daar is een beetje springen op jonge leeftijd echt heel heilig bij!!!

vicky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-04 12:53

Natasha schreef:
En paarden springen ZELDEN over hindernissen uit zichzelf!
Ze heeft 2x los in de bak gesprongen (30cm) en daar ging ze zlef over heen en ook over drafbalkjes ging ze vanzelf .
Vond het wel grappig want de haffies racen er het liefst langs, die zijn zo ondeugend Haha!

Toch ken ik Vicky en ik heb er alle vertrouwen in dat ze t t beste voor heeft met t paard.
Dat heb ik zeker en ga echt voor 200% voor haar.

Snap jij de reacties van de Bokkers ook een klein beetje Vick?

Klein beetje kan ik het snappen, maar de meeste zitten zoveel km`s op afstand en zien niet hoe de les gaat en dat de sprongen die ik mag springen gemiddeld niet hoger zijn dan 30/40 cm.
En ze heeft er lol in!
Gister ging ze echt super en kon ik echt merken dat het kwartje nu bij haar gevallen is! OK dan!
Alleen de waterbak was wel spannend want door het warme weer was het water groen geworden en dat was natuurlijk wel heel eng.
Gevolg was een enorme sprong over het groenige laagje om vervolgens vol in het water te plonsen. Tong uitsteken

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 20:57

met kromme tenen volg ik dit topic al een tijdje, woorden schieten me tekort eigenlijk . Als ik een paard inrij danrij ik:
1. zeker de eerste maand hooguit 20 minuten
2. de eerste weken hooguit 3x per week
3. het liefst zoveel mogelijk rechtuit

ad. 1 kun je je nog herinneren hoe het was "the day after" je voor het eerste op een paard hebt gezeten SPIERPIJN, zou dat voor het paard anders zijn denk je ???? of als je bv naar een sportschool gaat, ga je dan gelijk de zwaarste oefeningen doen ? Laat toch eerst a.u.b. die pezen eens wennen aan een ruiter Boos!

een les van 3/4 uur is sowieso te lang....dat heet, als je tenminste wil dat je paard lang meegaat...maar ja, dan koop je toch gewoon een andere als deze "op"is. Ik heb toevallig ook jarenlang gelesd bij een prof springruiter, en deze liet zijn jonge paarden wel af en toe vrijspringen...maar balkjes lopen etc. komt echt pas met vier jaar...en nu komt het...ALS HET PAARD AL EEN JAAR ONDER HET ZADEL IS!

De gemiddelde levensverwachting van een paard in ned. is maar 7 jaar .......dat wordt me nu wel heel erg duidelijk hoe dat komt.

Rijo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 21:39

De gemiddelde levensverwachting van een paard in ned. is maar 7 jaar .......dat wordt me nu wel heel erg duidelijk hoe dat komt.

Toch wel een tikkeltje overdreven!! Vind je niet..

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 21:40

Mist schreef:
Wat kort! Weet je toevallig ook hoe dat voor andere landen is, of hoe ik daar achter kan komen?

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 22:06

Guinevere schreef:
Wat kort! Weet je toevallig ook hoe dat voor andere landen is, of hoe ik daar achter kan komen?

Statistieken van de verzekeringsmaatschappijen, geen idee hoe dat in de VS is geregeld` Knipoog hoewel ik vermoed dat het daar nog lager is door het premarin gebeuren Als je deze vraag op FA zet krijg je misschien een zinnig antwoord Haha!

porsche

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 21:02

Gelukkig weet ik hoe goed je bezig ben met je paardjes en wat je er allemaal voor over hebt dus.............

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 18:40

Mist schreef:
met kromme tenen volg ik dit topic al een tijdje, woorden schieten me tekort eigenlijk . Als ik een paard inrij danrij ik:
1. zeker de eerste maand hooguit 20 minuten
2. de eerste weken hooguit 3x per week
3. het liefst zoveel mogelijk rechtuit

ad. 1 kun je je nog herinneren hoe het was "the day after" je voor het eerste op een paard hebt gezeten SPIERPIJN, zou dat voor het paard anders zijn denk je ???? of als je bv naar een sportschool gaat, ga je dan gelijk de zwaarste oefeningen doen ? Laat toch eerst a.u.b. die pezen eens wennen aan een ruiter Boos!

een les van 3/4 uur is sowieso te lang....dat heet, als je tenminste wil dat je paard lang meegaat...maar ja, dan koop je toch gewoon een andere als deze "op"is. Ik heb toevallig ook jarenlang gelesd bij een prof springruiter, en deze liet zijn jonge paarden wel af en toe vrijspringen...maar balkjes lopen etc. komt echt pas met vier jaar...en nu komt het...ALS HET PAARD AL EEN JAAR ONDER HET ZADEL IS!

*amen*

Kyan01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 19:05

muiszje schreef:
_/-\o_ *amen*

Vond je dit nou toevoegend? Waarom een topic wat al bijna verdwenen is en uitgedicuseerd weer omhoog halen? Ieder heeft zijn zegje gedaan!!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 20:14

Goede reden voor een slotje.