Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
, maar daar kunnen jullie ook nix aan doen. Wél een heel leuk paardje om te zien! 
miekelover schreef:ben net op stal geweest en ik had het gevraagd op stal over haar handen en toen zeiden dat dat hoorde op wedstrijd zie je dat ook. niet je handen hoog houden maar lang
miekelover schreef:van die blessure heeft ze geen last als er maar niemand op zit die zwaarder is al 65/70 kilo. Ik kan wel tegen kritiek maar als zij nog maar voor de 3ekeer op mariska zit dan rij jij ook nog een beetje van kijken wat ze allemaal kan enz en dan dat je er gelijk met een goede houding erop kruipt en weg rijd. Maarja als jullie mij niet willen geloven dat mariska niet makkelijk is met rijden. Ik kan er glad niet op rijden en ben dat niet gewend
Dat is toch normaal voor zo'n paard wat hij allemaal heeft mee gemaakt. Ik zou gewoon gaan draven je moet vooral niet te veel tegen werken gewoon draven als hij wat harder gaat goed maakt niet uit als hij maar niet te hard gaat! Zolang hij niet zoo hard gaat dat je hem niet kan houden is het goed. Je moet hem vertrouwen geven dat hij ook MAG lopen juist in de bak. Ik zou gewoon draven en als hij iets te hard gaat kleine op houdingen geven maar zeker niet 10 minuten in zijn mond gaan trekken! Ik zelf vind het er niet goed op de foto uitzien. Ik hoop dat je wat aan mijn tip heb en hoop ook dat je er wat mee gaat doen net zo als met de tips van de andere bokkers. Want je kan het proberen en misschien werkt het. Ik heb zelf ook een draver en heb er ervaringen mee hoewel mijne nooit voor de baan heb gelopen maar begrijp wel hoe hij doed en hoe je je voelt. De mijne wilde vroeger toen hij nog net begon ook steeds harder als ik hem niet ietsie tegen hielt. Doe dat rustig dus niet hard, voorzichtig met hem te werk gaan. Dit is allemaal nieuw voor hem en geef hem dus vertrouwen 

Ik zit ook meer ontspannen met een losser teugeltje waardoor de pony ook relaxter loopt.