een draver@dressuur work in set

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tooeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 16:27

haha.. en toch is het zo. Ze heeft een KWPN stamboek. En tot haar 12e op de drafbaan gelopen. Waar ze vaak eerste prijzen won.. Maar of dat waar is.. Weet ik niet ckr.. dat zei de eigenaar.. Moet ik maar geloven..

Kimmie1974

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 11:35

Toch even een paar opmerkingen: een draver loopt niet op de renbaan maar op de drafbaan. Daarnaast is het heel bijzonder dat deze merrie tot haar 12e op de "renbaan" heeft gelopen, omdat merries van het draverstamboek maar tot hun 10e jaar aan de koersen mogen deelnemen. Daarna worden ze uitgesloten van deelname. En tenslotte: als zij echt een draver is van 17 jaar zou haar naam met de letter "E" moeten beginnen en niet met de "M", die zijn namelijk pas 9 jaar oud. Kortom, heel erg vaag allemaal, die eigenaar kletst blijkbaar maar wat , maar daar kunnen jullie ook nix aan doen. Wél een heel leuk paardje om te zien!

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-04 11:37

hoezo zou haar naam met een e moeten beginnen

Kimmie1974

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 11:42

Als zij 17 jaar is en ik tel terug vanuit het Draverstamboek, dan kom ik uit in 1987, toen moesten de namen van alle draverveulens met een E beginnen. Het gaat op alfabet, dit jaar is de letter W aan de beurt, dus als zij Mariska heet zou ze nu 9 jaar zijn... Snappie?

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-04 11:43

ja ik snap het

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 12:57

maar het is een KWPNer en geen draver...

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 13:35

Polly schreef:
maar het is een KWPNer en geen draver...

of een draver en geen KWPNer... Verward
Ik weet het ook niet meer

siccootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 15:26

vind het heel vaag, hoezo een kwpner op de drafbaan? meestal zijn daar alleen dravers. Ik vind het paard er ook niet als een KWPN uitzien of ligt het nou aan mij. Ik vind dat hij er echt uit ziet als een draver. En als een paard een draver is blijft het altijd een draver ook al rent hij niet meer op de drafbaan een paard kan niet zomaar van ras veranderen Verward
Ook vind ik het zeer vreemd dat je rijd op een pony die rugklachten heeft. Ja hangt veel ste veel in zijn mond en je vertelt dat je er voor de erste keer op rijd of voor de 2 weet ik veel dan hoeft een paard niet in de krul te lopen. Hij vind het zeer moeilijk om normaal te lopen en wil nog best hard sjeesen ik bedoel waarom loop je aan hem te trekken. Geef hem vertrouwen dat het goed is en ga niet lopen trekken, ga je zelf ontspannen en je hand ook zo ontspant hij zich ook meer en dat is wel nodig. Hij heeft vroeger op de drafbaan gelopen en vind je het gek dat hij dit vreemd en moeilijk vind!!?! !?!!!

siccootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 15:28

miekelover schreef:
ben net op stal geweest en ik had het gevraagd op stal over haar handen en toen zeiden dat dat hoorde op wedstrijd zie je dat ook. niet je handen hoog houden maar lang

Nou dat klopt zeker niet!! je hoort een hoek te hebben in je armen van heb ik het goed.. 90 graden. en zeker niet gestrekt en over je handen je duim moet het hoogste punt zijn!

siccootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 15:29

miekelover schreef:
van die blessure heeft ze geen last als er maar niemand op zit die zwaarder is al 65/70 kilo. Ik kan wel tegen kritiek maar als zij nog maar voor de 3ekeer op mariska zit dan rij jij ook nog een beetje van kijken wat ze allemaal kan enz en dan dat je er gelijk met een goede houding erop kruipt en weg rijd. Maarja als jullie mij niet willen geloven dat mariska niet makkelijk is met rijden. Ik kan er glad niet op rijden en ben dat niet gewend

tuurlijk is ze niet makkelijk te rijden (logish) je moet gewoon haar ruimte geven en niet zo trekken en in de krul trekken het komt wel goed hoor

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-04 19:08

maar als je haar ruimte geeft dan gaat ze weer harder draven

siccootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 19:21

dan neem je rustig weer wat terug en ontspant weer

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-04 19:24

dat lukt juist niet. ze kan niet normaal draven vooral niet in de bak en buiten ook niet

siccootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 19:28

ja logish!! Verward Dat is toch normaal voor zo'n paard wat hij allemaal heeft mee gemaakt. Ik zou gewoon gaan draven je moet vooral niet te veel tegen werken gewoon draven als hij wat harder gaat goed maakt niet uit als hij maar niet te hard gaat! Zolang hij niet zoo hard gaat dat je hem niet kan houden is het goed. Je moet hem vertrouwen geven dat hij ook MAG lopen juist in de bak. Ik zou gewoon draven en als hij iets te hard gaat kleine op houdingen geven maar zeker niet 10 minuten in zijn mond gaan trekken! Ik zelf vind het er niet goed op de foto uitzien. Ik hoop dat je wat aan mijn tip heb en hoop ook dat je er wat mee gaat doen net zo als met de tips van de andere bokkers. Want je kan het proberen en misschien werkt het. Ik heb zelf ook een draver en heb er ervaringen mee hoewel mijne nooit voor de baan heb gelopen maar begrijp wel hoe hij doed en hoe je je voelt. De mijne wilde vroeger toen hij nog net begon ook steeds harder als ik hem niet ietsie tegen hielt. Doe dat rustig dus niet hard, voorzichtig met hem te werk gaan. Dit is allemaal nieuw voor hem en geef hem dus vertrouwen

siccootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 19:36

Afbeelding

Op deze foto ontspant hij zich grotendeels nog niet helemaal. Dit komt omdat je de teugels niet al te strak hebt en hem zeg maar los laat. Ga dan niet extra been geven maar laat hem zo lopen geef af en toe een ophouding zodat hij niet steeds harder gaan maar laat hem LOS (niet strak)

Oja en houd je armen aub niet gestrekt naar beneden (ziet er niet uit)

Zo k heb gezegd wat ik wilde zeggen........

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 19:37

leuk paardje om te zien, maar de ruiter mag de beugels een heel stuk langer doen, dan gaat ze vanzelf beter rechtop zitten, en als ze dan ook haar handen wat meer ontspant en wat hoger houdt, ziet het er voor het plaatje goed uit.
wat lage hangen dat geeft opzich niets, heb ik ook met losrijden, maar dan wel ontspannen meegaan met je hand en niet je hand vastzetten.

verder proberen meer op zit terug te rijden, maar omdat de ruiter wat kort zit qua beugels en iets voorover zit, niet echt op haar kont zegmaar, loopt het paard makkelijker onder haar uit
tempo laaghouden doe je niet door voor tegen te houden, maar door jezelf groot en zwaar te maken, en iets onder het tempo licht te rijden.
les nemen kan dus geen kwaad Lachen

de uigestrekte draf foto is qua benen van het paard heel mooi! alleen opletten dat ze niet achter de teugel kruipt, ze houdt haar hoofd daar wel netjes, maar de teugwel hangt los, dus is er op dat moment geen eerlijke aanleuning, maar houdt het paard het hoofd uit zichzelf zo

maar in een weekje tijd kan het natuurlijk ook niet perfect gaan, dat is niet meer dan logisch!

siccootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 19:39

precies!!!!!!!!!!!! Haha! *LOL*

Tooeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 21:35

Bedankt voor de goede tips.. Heb er al een aantal gebruikt.. Rijd nu vooral heel veel overgangen.. en het gaat steeds beter.. Hij gaat ook steeds mer voor me werken.. en kan hem ook steeds beter regelen.. Komt helemaal goed:) dank jullie wel

siccootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 22:19

Gelukkig!! Succes!! En oja, doe rustig aan met hem! probeer eerst om de dag te rijden niet gelijk elke dag en ook niet vol intensief een uur

Tooeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 00:27

Afbeelding

Tooeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 00:30

Mariska en ik zijn hard aan het trainen:) Het gaat steeds beter.. Rijd vooral veel overgangen.. Toen ik de eerst keer op der rug zat.. Tikte ze met haar achterbenen continue op haar eigen hoef zegmaar.. Weet niet precies hoe ik dat moet uitleggen.. Nu is dat al veel minder.. Ook is ze beter ontspannen en kan ik haar echt al wat losser laten, zonder dat ze de hele tijd de drang heeft harder te gaan.. Het zal nog een tijd duren.. maar we komen er wel.. Bedank voor jullie tips:) Kussssss Owjah.. en het is een KWPNer.. ik weet ook niet waarom ze op de drafbaan gelopen heeft.. sorry:$ kusssss

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 11:12

vind haar dr ook meer als een kwpner uitzien. ohja miekelover, ik rijd zelf ook een draver. De eerste keren draafde hij ook onder me weg en hield ik hem ook kort, met als gevolg dat ie nog meer onder mij vandaan liep. Na 1 of 2 keer dacht ik, wat bij ons in de les nl. gezegd word, rennend paardje lekker laten rennen, teugels langer en tot mijn verbazing kon ik het tempo geheel bepalen. Rijd nu dus altijd met los teugeltje en het gaat veel beter Haha! Ik zit ook meer ontspannen met een losser teugeltje waardoor de pony ook relaxter loopt.
Vind t een leuk paardje trouwens.