- Beugels lang
- Handen meer naar voren en minder spanning op hand
- Actiever voorwaarts rijden
- Proberen een natuurlijke buiging in de hals te krijgen ipv zo'n valse knik dmv de vorige opmerkingen
Vat het nog even beetje samen
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Don_Marcello schreef:Je kan wel met een stang rijden, ook een jong paard, maar zorg dan wel dat je geen druk in je handen hebt en het paard met de neus voor de loodlijn laat lopen. Zeker als hij zo gemakkelijk "nageeft" moet jij leren met héél weing of zelfs géén druk op de teugels te rijden. Trekken aan stangteugels mag alleen in noodgevallen als niets anders meer helpt om te stoppen.
Wij rijden onze paarden ook op een enkele stang, maar dan wel met losse teugels en de neus in principe vóór de loodlijn (soms komen ze even wat dieper voor de ontspanning) en lengte in de hals.
Kijk maar eens naar de foto's in [HAW] Andalusische Hengst @ work
iedereen gaat mee met de reactie vasn een ander, nu wete ze het wel hoor dat het bit verkeerd is en dat ze met de eigenaar moet overleggen!!! dat er een ander bit in moet.irish_lady schreef:Goh je hebt wel lef als je klaagt dat mensen je afkraken op bokt! De mensen die netjes rijden en goed met hun paarden rijden krijgen namelijk zelden kritiek en zo ja, dan is het altijd onderbouwd!
sorayalover1 schreef:Sorry hoor maar waarom rijd je in hemelsnaam ZONDER cap op een hengst waar je nog niet eerder op hebt gereden?
Sjonniej schreef:Maar wat ik ook niet begrijp dan Dootjuuh:
Er staan hier op bokt genoeg foto's die op hetzelfde niveau zitten als deze. Maar waarom heb je bij deze wel zulk commentaar en bij andere niet??
Leg mij dat eens uit...

. En de meeste reageren zo heftig omdat ze het sneu vinden voor het paard, en duidelijk willen laten zien dat je hem op die manier verpest. het is verstandig om volgende keer te vragen voor een ander bit en ook de reden waarom zo een jong paard met dit bit word gereden. mag je niet wisselen? dan rij je niet, of je rijd met losse teugels. De foto's van Sjuimpje en Don_Marcello laten heel goed het verschil zien tussen correct gebruik en jouw gebruik. Tips om het ook zoals het hoort te krijgen heb je mede door hen ook al gekregen. Ik kan alleen maar hopen dat jij (en de eigenaar) hier een wijze les uittrekt en stopt met dit gedoe voor hij helemaal verpest is.