Boy,, Friese Hengst 4 Jaar @ Work!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kieffertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 21:15

Het beeld is gewoon niet zo goed, jessicatjuhh. Maar inderdaad, er wordt hier gezegd dat je als je niets van bitten weet niet met stang moet gaan rijden. Dat vind ik dus echt een héle domme opmerking, want als je niks van bitten weet, weet je dus ook niet dat een stang slecht is. Topicstarter heeft verder trouwens wel veel goed commentaar gekregen, zoals:
- Beugels lang
- Handen meer naar voren en minder spanning op hand
- Actiever voorwaarts rijden
- Proberen een natuurlijke buiging in de hals te krijgen ipv zo'n valse knik dmv de vorige opmerkingen

Vat het nog even beetje samen Lachen

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 21:30

ik snap niet dat jullie nou al 5 paginas lang over dat bit bezig zijn...na een pagina weet ze het echt al vanbuiten hoor Bloos
over de houding ben ik het wel eens Tong uitsteken
beugels een paar gaten langer Haha!
mooi paardje!

Shariff_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-04 07:52

Juist.. Er zijn tenminste nog wel meer mensen het met me eens, ik ga vanavond weer naar de camping, Naar BOY dus, en ik zal kijken of ik ergens een ander bit kan weghalen, Gister heb ik n0g op mijn eigen gereden, en voor de mensen die zeggen dat ik MIJN EIGEN PAARD ook in de krul trek.. oew.. die f0t0's zul je snel gennoeg zien.. en DAT is het bewijs!

Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 08:54

uit eigen ervaring weet ik dat shariff niet in de krul word getrokken Haha!
en boy... ja ik ben er niet bij... maar sharon is niet echt iemand die
een paard in 'de krul zou trekken' dus Haha!
veel plezier op de camping sharon!!

Yellowfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 09:03

Waarom leuk commentaar geven als het er niet uit ziet ? Lachen

Het enigste wat ik hier leuk aan vind is het paard zelf, maar zeker niet de manier waarop hij wordt gereden

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 13:19

Don_Marcello schreef:
Je kan wel met een stang rijden, ook een jong paard, maar zorg dan wel dat je geen druk in je handen hebt en het paard met de neus voor de loodlijn laat lopen. Zeker als hij zo gemakkelijk "nageeft" moet jij leren met héél weing of zelfs géén druk op de teugels te rijden. Trekken aan stangteugels mag alleen in noodgevallen als niets anders meer helpt om te stoppen.
Wij rijden onze paarden ook op een enkele stang, maar dan wel met losse teugels en de neus in principe vóór de loodlijn (soms komen ze even wat dieper voor de ontspanning) en lengte in de hals.

Kijk maar eens naar de foto's in [HAW] Andalusische Hengst @ work

precies,juist die paarden die al zo makkelijk in een "valse"knik buigen,moet je in de lengte rijden,vóór de loodlijn,als ze eenmaal die lengte in de hals hebben,kun je ze proberen meer "op te richten"

tja,over die stang,daar ben je inmiddels wel achter hé!
laat de eigenaar dit topic lezen!
duidelijker kan niet!

Moonlight20

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 18:07

ze zal het ondertussen wel weten, wat ze verkeerd doe.
Vraag aan de eigenaar een ander bit en het probleem is opgelost
groetjes

DiamondCheckers

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 18:43

Mensen, ik heb niet alles gelezen want het ging alleen over het bit. Scheve mond
Het zou inderdaad leuk zijn als ze iets kon ondernemen met dat bit, maar het is niet haar paard en zodoende heeft ze weinig te zeggen. Misschien met het goed duidelijk maken aan de eigenaar het probleem kan opgelost worden. Ik heb natuurlijk maar weinig verstand van al die bitten enz...maar ik weet wel meteen als mijn paardje last heeft van het bit. Inderdaad de nek is te erg in een krul. Wij in het western rijden houden daar al helemaal niet van. Maar, we zijn allemaal nooit te oud om te leren he! Veel succes verder en het is inderdaad een heel leuk beestje!

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 22:28

Sorry hoor maar waarom rijd je in hemelsnaam ZONDER cap op een hengst waar je nog niet eerder op hebt gereden?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 22:29

cap of geen cap is haar beslissing sorayalover1
als zij een gat in haar hoofd heeft voel jij toch niet Knipoog
denk zo maar! ik heb die reactie ook al vaak moeten in houden

Thortana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 22:42

tsjaa ik gaa niet zeuren ofzo over die stang
dat hebben dr al genoeg gedaan....... Knipoog
maar ben t zeker met ze eens
wel mooie beessie opzich

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 08:55

Nou genoeg gel*l over die stang,dat weet ze nu wel.. 1 tip: Ook al is het je bijrijdpaard,zorg dat je er mee kunt gaan lessen..Zeker met zo'n jong paard is het belangrijk... Enne plaats later is foto's van tijdens je les..

Maarre ik vind het een leuk paardje hoor OK dan!

Shariff_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-04 11:09

Ik ga niet met het paard lessen, dat gaat de eigenaar na de zomer zelf doen, ik ga vrijdag trouwens weer heen, dus jullie zouden zien..

dootjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 13:09

nou nou nou dat meiske word wel heel erg afgekraakt he Scheve mond iedereen gaat mee met de reactie vasn een ander, nu wete ze het wel hoor dat het bit verkeerd is en dat ze met de eigenaar moet overleggen!!! dat er een ander bit in moet.
reageer liever nu eens meer over hoe het paard er uit ziet ofzo
maar zeg niet steeds et zelfde zo word dit onderwerp ook saai.
Kan je net zo goed een reactie lezen de rest is toch het zelfde!

groetjes dorien

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 14:29

dootjuuh:
Iedereeen loopt met elkaar mee?? Misschien denken ze er wel toevallig precies hetzelfde over?!
En als je foto's bij HAW plaatst, dan plaats je die om het rijden en een beetje om het paard. Maar bij ITP geef je reacties op het paard, bij HAW over het rijden, toch?

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 14:32

Goh je hebt wel lef als je klaagt dat mensen je afkraken op bokt! De mensen die netjes rijden en goed met hun paarden rijden krijgen namelijk zelden kritiek en zo ja, dan is het altijd onderbouwd!

dootjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 18:52

kijk eerst maar eens na al die reactie's
ik zeg niet dat ze verkeerd zijn ,dus je kan je wel een beetje inhouden en niet meteen zo fel reageren,ik neem aan dat iedereen zijn mening hierover mag geven dat was mijn mening!!!!
en als je naar al die reactie's kijkt is het wle heel toevallig dat iedereen het zelfde denkt
en waarom reageer je zo fel voel je je als enigste aangesproken ofzo?

groetjes

dootjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 19:02

irish_lady schreef:
Goh je hebt wel lef als je klaagt dat mensen je afkraken op bokt! De mensen die netjes rijden en goed met hun paarden rijden krijgen namelijk zelden kritiek en zo ja, dan is het altijd onderbouwd!

als je het tegen mij had zal ik even antwoorden waarom ik daarover durf te klagen!!! Knipoog
ten eerste er zijn genoeg mensen op dit forum die lang niet altijd goed kunnen rijden,en die ook dingen minder weten,maar vind jij nou dat die mogen worden afgeraakt en de mensen die het perfect doen niet! nou sorry dat vind ik niet !
het is heel verkeerd geef ik toe maar hou het dan bij een reactie en ga niet met zn alle tekeer over hoe slecht het wel niet is, naar een paar reactie's weet ze het echt wel

groetjes

dootjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 19:05

en dat was niet verkeerd bedoelt

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 20:05

sorayalover1 schreef:
Sorry hoor maar waarom rijd je in hemelsnaam ZONDER cap op een hengst waar je nog niet eerder op hebt gereden?

Nou dat vind ik ook spelen met je eigen leven.... Zelfs de verder door gereden 3,4 en 5 jarigen (ook wat daarna nog komt) rijd ik zowiezo met cap. Met jonge paarden weet je het maar nooit!
Denk eens aan je toekomst! En ik weet wel dat het zo vaak gezegt wordt, maar er blijven domme mensen hier die altijd alle adviezen in de wind slaan, tot het eens fataal kan worden Verdrietig

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 21:26

Maar wat ik ook niet begrijp dan Dootjuuh:
Er staan hier op bokt genoeg foto's die op hetzelfde niveau zitten als deze. Maar waarom heb je bij deze wel zulk commentaar en bij andere niet??
Leg mij dat eens uit...

dootjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 22:08

Sjonniej schreef:
Maar wat ik ook niet begrijp dan Dootjuuh:
Er staan hier op bokt genoeg foto's die op hetzelfde niveau zitten als deze. Maar waarom heb je bij deze wel zulk commentaar en bij andere niet??
Leg mij dat eens uit...

heel simpel zo vaak reageer ik niet op onderwerpen waar veel word afgekraakt bij deze vond ik het gewoon erg veel!!!
en ik lees echt niet alles hoor dan ben ik nog wel een hele avond bezig dit keer ging ik een paar topic's af en toevalliog reageerde ik Knipoog
begrepen?
duidlijk nu! vast wel

groetjes

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 00:23

eerst en vooral wil ik wel melden dat ik niet de 5 pagina's tot in de detail heb gelezen dus sorry als ik iets dom zeg Haha!
tja ik vraag mij af wat het beste is. Dat er vijf pagina's over het bit gaan, met al dan niet enkele heftige reacties, zodat de TS echt beseft dat ze verkeerd bezig is, of dat er 3 bokkers even vermelden ps je kan beter een trens indoen, en de rest het heeft over hoe mooi het paard is en er niet meer naar het bit word gekeken. Nu weet je tenminste 100% zeker dat bokt hier grandioos tegen is Knipoog . En de meeste reageren zo heftig omdat ze het sneu vinden voor het paard, en duidelijk willen laten zien dat je hem op die manier verpest. het is verstandig om volgende keer te vragen voor een ander bit en ook de reden waarom zo een jong paard met dit bit word gereden. mag je niet wisselen? dan rij je niet, of je rijd met losse teugels. De foto's van Sjuimpje en Don_Marcello laten heel goed het verschil zien tussen correct gebruik en jouw gebruik. Tips om het ook zoals het hoort te krijgen heb je mede door hen ook al gekregen. Ik kan alleen maar hopen dat jij (en de eigenaar) hier een wijze les uittrekt en stopt met dit gedoe voor hij helemaal verpest is.

Shariff_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-04 09:12

hmm, ik w0rd langzamerhand t0g wel gek over dit hele zeiktopic..

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 10:20

Shariff97 schreef:
hmm, ik w0rd langzamerhand t0g wel gek over dit hele zeiktopic..

Nou doe er wat aan zou ik zeggen... Extreme duivel