Dressuur EK 2025 Crozet

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Elisa2

Re: Dressuur EK 2025 Crozet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-25 22:29

Zij werd echt wel afgestraft in de landen wedstrijd waar ze problemen had met de piaffe een paar keer. In de kur was hij echt vreselijk gespannen maar alsnog laat hij wel veel kwaliteit zien tussendoor.

Nou inderdaad MisterA, mee eens.. dat heeft Justin ook beter voor elkaar. Fijne muziek die het paard ondersteund. En inderdaad hoeft het niet te hard te staan allemaal.

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-25 22:38

Ik vind de galop onderdelen en met name de uitgestrekte galop van glamourdale wel fenomenaal <3

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-25 22:52

oji schreef:
Ik vind de galop onderdelen en met name de uitgestrekte galop van glamourdale wel fenomenaal <3

En de stap is wel wat minder. Dat kunnen de meeste L.L. afstammelingen niet.

Waidida

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-25 22:53

Elisa2 schreef:
Zij werd echt wel afgestraft in de landen wedstrijd waar ze problemen had met de piaffe een paar keer. In de kur was hij echt vreselijk gespannen maar alsnog laat hij wel veel kwaliteit zien tussendoor.

Nou inderdaad MisterA, mee eens.. dat heeft Justin ook beter voor elkaar. Fijne muziek die het paard ondersteund. En inderdaad hoeft het niet te hard te staan allemaal.

Ik heb het ook niet meer over recente proeven hoor. Maar ik heb haar een hele tijd terug proeven zien winnen waar de tweede beduidend foutlozer reed.
Maar goed, les gouts et les couleurs...

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:26

Oh zo, ja het blijft een jurysport..ik zag nu ook combinaties waarbij ik me af vroeg waarom ze zulke hoge punten kregen en anderen niet. Het is soms jammer dat we de protocollen niet kunnen lezen denk ik.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:28

Afgelopen weekend was vooral5 de piaffe wel een dingetje ( kwam niet veel). In de kür had ze m er scherper aan staan, maar daar ging ie dus net over het randje vooral in de piaffe .

Verder eens wbt dat sommigen harder afgestraft lijken te worden als anderen

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:55

Elisa2 schreef:

En wat voor muziek ook bij Justin. Wat een opener zeg. Daar hield je van meet af aan je adem bij in. Ik ben sowieso niet zo van die moderne muziek bij de kür. Misschien ben ik daar wat ouderwets in :o

Echt genoten en ontroerd door Zonik Plus en Justin. Wat een instelling heeft dat paard zeg. Zo zuur van die storingen, anders was het echt een monsterscore geweest. Ben heel benieuwd hoe ze het verder gaan doen.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:56

denisesilver schreef:
Elisa2 schreef:

En wat voor muziek ook bij Justin. Wat een opener zeg. Daar hield je van meet af aan je adem bij in. Ik ben sowieso niet zo van die moderne muziek bij de kür. Misschien ben ik daar wat ouderwets in :o

Ik herken wel wat je zegt. Vind het op een bepaalde manier juist ook heel rustgevende muziek en er is iets wat er, iig bij mij, voor zorgt dat het je echt pakt/meeneemt/raakt ofzo. Beetje moeilijk omschrijven.
Vind veel overgangen in kürs met moderne muziek ook niet altijd even mooi en soepel en vind dat dan toch al sneller afleiden van het beeld van de kür. Maar ieder z'n ding natuurlijk, maar er zou van mij ook wel weer iets meer klassiek in mogen en zo oud ben ik ook nog niet haha.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:01

Daar ben ik het mee eens, ik vond de kur muziek vroeger mooier/ beter. Zoals Edward Gal die had altijd prachtige kuren met een mooie opbouw er in. Dat brengt een paard tot z'n recht ipv druk gestuiter van disco muziek of tientallen muziek overgangen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:18

Ligt het aan mij of zijn wij nou niet meer zo goed als vroeger?

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:03

Goed waarin?

Waidida

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:08

In dat van die muziek kan ik me wel vinden. Ik vind dat uptempo weleens leuk als alles ook perfect loopt. Maar het ziet er al snel rommeliger en chaotischer uit. Ik ben dan ook weer helemaal niet van de echt klassieke muziek maar ik vind filmmuziek wel fijn, of bv pianocovers van gewone liedjes.

En ik denk altijd: ikzelf wordt al nerveus van zo´n uptempo muziek, zouden die paarden dat ook niet hebben? Dan lijkt me rustige muziek in een drukke baan wel fijn, tenzij je er natuurlijk wat extra pit in wil rijden ;)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:53

Elisa2 schreef:
Goed waarin?

Vroeger behaalden we toch vrijwel altijd een podiumplaats? Of ik moet het fout hebben hoor, excuses dan

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:16

Oooh zo, nouja een bepaalde manier van rijden wordt gelukkig niet meer gewaardeerd. En Nederland verkoopt helaas hun goede paarden steeds.

Nu zijn er een aantal jonge paarden vastgelegd door NOP. McLaren, Mauro en Magnum.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:34

Waidida schreef:
In dat van die muziek kan ik me wel vinden. Ik vind dat uptempo weleens leuk als alles ook perfect loopt. Maar het ziet er al snel rommeliger en chaotischer uit. Ik ben dan ook weer helemaal niet van de echt klassieke muziek maar ik vind filmmuziek wel fijn, of bv pianocovers van gewone liedjes.

En ik denk altijd: ikzelf wordt al nerveus van zo´n uptempo muziek, zouden die paarden dat ook niet hebben? Dan lijkt me rustige muziek in een drukke baan wel fijn, tenzij je er natuurlijk wat extra pit in wil rijden ;)

Ik moet er misschien ook bij zeggen dat ik klassieke muziek echt schitterend vind. Heb vaak genoeg op de achtergrond klassiek of inderdaad filmmuziek aanstaan.

Ik denk niet dat Nederland per se hun goede paarden verkopen. We hebben behoorlijk veel echt goede paarden lopen die op dat niveau kunnen presteren. Maar we zijn qua ontwikkeling van de rijstijl heel erg achter gebleven op de andere landen, en ik denk dat de jonge ruiters en amazones niet genoeg kansen zijn/worden gegeven. Maar dat laatste kan ik zomaar verkeerd hebben hoor. Zo goed volg ik het nou ook weer niet.