Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Ayasha schreef:Knuppel in het hoenderhok maar je fixeren op ‘te diep = slecht’ is ook geen africhting kennen.
Soms gaan ze in het proces naar wat we willen te rond. En ik heb paarden gereden (Sam bv en ja die heeft Z gelopen met maar eens in de twee weken opgericht trainen.) die beter werden van lager en te rond voor het mooie. Maar nooit met druk, ik rijd ze er alleen ook niet kost wat het kost uit.
Huidige jonge paard komt soms te veel er voor. Soms te rond. Als hij eenmaal zijn balans heeft komt hij vanzelf goed.maar ik ga niks forceren voor dat ideale plaatje.
Oren het hoogste punt vind ik al helemaal achterhaalt.das mooi met iele nekjes maar met een flinke kap er op is dat geen doen.
Ik kijk naar bouw, waar ze zijn in het proces en wat de houding doet met hun lijf kwa lossigheid.
manubres schreef:Fly_high schreef:Wat is überhaupt het doel van dit topic?
Behalve plek creëren voor mensen die hun eigen theorieën niet in de praktijk kunnen brengen
Wat is jouw doel met deze opmerking?
manubres schreef:Een paard wordt nooit beter van lager en ronder, omdat dit een onprettige houding is voor een paard. En alles dat het achter de loodlijn gaat, komt het meer op de voorhand en daarmee ga je aan je doel voorbij. Natuurlijk zal een paard af en toe tijdens de training eens achter een loodlijn komen, mede omdat je het (vind ik) niet goed ziet als je erop zit. Maar zeggen: het is eerst prima en later wordt hij sterker, ben ik het niet mee eens. Als hij niet in balans is, kan je het beter eerst met de neus eruit rijden en de hals als balanceerstok laten gebruiken.
Citaat:Hankenbiegung bestaat ook niet. Wel Hackenbiegung.
Elisa2 schreef:Zijn die biomechanica kenners dan ook ruiters die paarden opgeleid hebben naar hoger niveau en daar rijden? Want degene die ik ken die die termen nogal bezigen kunnen zelf niet rijden en ik vind het altijd nogal bijzonder dat ze dan wel een hele grote mening hebben zeg maar.
manubres schreef:Elisa2 schreef:Zijn die biomechanica kenners dan ook ruiters die paarden opgeleid hebben naar hoger niveau en daar rijden? Want degene die ik ken die die termen nogal bezigen kunnen zelf niet rijden en ik vind het altijd nogal bijzonder dat ze dan wel een hele grote mening hebben zeg maar.
Waarom zou je GP moeten rijden om verstand van biomechanica te hebben?
Elisa2 schreef:Omdat je ook verstand moet hebben van rijtechnisch opleiden om te weten wat iemand doet en waarom en hoe dat er uit ziet.En dat mist vaak nogal.
Zoals ik al eerder aanhaalde, verschillende trainingsstadia van opleiden. Een 4 jarige rijdt je anders dan een 10 jarige qua niveau.
manubres schreef:@Fly-high Zolang er niks verandert, de top er nog steeds mee wegkomt, dikke prijzen wint, dik applaus krijgt, de rollkur nog altijd rond woekert, amateurs nog steeds de top kopiëren, winstpunten gehaald worden met in elkaar getrokken paarden, foto's en filmpjes trots worden gedeeld met surfende ruiters met deze in elkaar getrokken paarden en deze paarden nog steeds geen eerlijke stem hebben...heb ik het recht om het zoveelste topic hierover te starten
Janneke2 schreef:...ik stel voor dat we de discussie "laat het eerst maar eens zien...!" achterwege laten.
(Ik kan het wel, maar plaats geen filmpjes. Noem me een toetsenbordridder als je daar blij van wordt.)
Laten we praten over hoe het wel zou kunnen.
Of over hoe dressuur in elkaar steekt.
(Uiteraard zijn er -tig "scholen", maar een aantal wel met een traditie van honderden jaren. Dat is van een andere orde dan 'een mening op internet'.)
Ayasha schreef:Janneke2 schreef:...ik stel voor dat we de discussie "laat het eerst maar eens zien...!" achterwege laten.
(Ik kan het wel, maar plaats geen filmpjes. Noem me een toetsenbordridder als je daar blij van wordt.)
Laten we praten over hoe het wel zou kunnen.
Of over hoe dressuur in elkaar steekt.
(Uiteraard zijn er -tig "scholen", maar een aantal wel met een traditie van honderden jaren. Dat is van een andere orde dan 'een mening op internet'.)