Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
pien_2010 schreef:superpony schreef:Wil je dat aan mij uitleggen SP want snap ik niets van en volgens mij is dit ook gewoon niet waar.Daarbij is het van achter naar voren rijden ook alweer achterhaald.
pien_2010 schreef:superpony schreef:Wil je dat aan mij uitleggen SP want snap ik niets van en volgens mij is dit ook gewoon niet waar.Daarbij is het van achter naar voren rijden ook alweer achterhaald.
lichtheid schreef:Bowo schreef:Voor mijzelf weet ik dit, maar ik vraag me af hoe de TS dit ervaart
Leg het uit, daar is dit forum voor.
_Nelleke_ schreef:Ik denk dat de TS niet meer gaat reageren...
Elisa2 schreef:Maar aangezien de Bokt moraalridders liever oordelen dan vragen heb ik hem weg gehaald.
JeanneV schreef:Elisa2 schreef:Maar aangezien de Bokt moraalridders liever oordelen dan vragen heb ik hem weg gehaald.
was ook best wel een beschamend filmpje!!
prima als je dat zelf thuis een keer doet ter correctie... hou de volgende keer wel de lijnen normaal vast ipv zo onproffessioneel over de grond te laten slepen...
maar om dit nou te adviseren aan iemand op een forum...zeker als je na aanleiding van de filmpjes de inschatting kunt maken dat de vraag steller nog niet al teveel ervaring heeft.
Citaat:Dat een paard werkelijk meer gewicht op de achterhand neemt is achterhaald. Een paard moet verder grijpen met achterbenen, maar van gewichtsverplaatsing is geen sprake.
ik word verdrietig van je reactie want dit gebeurt vaker in een topic dat een TS wil sparren en uiteindelijk er een rotgevoel aan over houdt. Dat vind ik altijd zo triest en begrijpelijk. Ik heb dat beeld in elk geval totaal niet van jou! Je wil leren en dat is zo goed.Citaat:Dat ik verkeerd bezig ben en mijn paard zowat mishandel is nu wel duidelijk volgens de meeste hun mening.
Citaat:Men denkt ten onrechte nog steeds dat een paard zijn rug (overdreven ) gaat bollen als het bekken zou kantelen en achterbenen ondertreden.
Wat je al jaren ziet, is dat mensen hun paard van achter opjagen en van voren opvangen, vaak veel teveel! Voor worden paarden vaak te kort.
MCE schreef:Elisa2 schreef:Even ter verduidelijking dan maar, dit paard kroop altijd erg graag achter de teugel. Dat heeft te maken met aanspanning van achter uit, wat hij moeilijk vond gezien zijn bouw. Als je vele dressuurpaarden zou trainen dan weet je dat de bouw daar invloed op heeft.
Maar aangezien de Bokt moraalridders liever oordelen dan vragen heb ik hem weg gehaald.
Dank voor het verwijderen van uw filmpje, was ook geen goed voorbeeld, u schrijft op uw site bij een foto van Hubertus Schmidt mooie piaffe, mooi neusje er uit.....
dan zie/lees ik iets anders als wat ik zie in uw filmpjes, juist dan als een paard graag achter de loodlijn gaat lopen lijkt me dit niet goed en prettig voor uw paard om zo vast gezet te worden, het vervalt in een oude gewoonte en daar moet het juist uit, (voor een beter rug gebruik, swing en swung is i.mo. iets anders dan animatie bewegingen)
dank dat u mij als moraalridder bestempelt ik wilde ook niet meer reageren maar dit vind ik wel iets onder de maat, terwijl er goede informatie gegeven is/wordt/onderbouwd is
een andere manier/kijk op...………...is dat per definitie fout
superpony schreef:Ik beschrijf het niet. Ik heb inmiddels wat zaken gevolgd waar men met diverse meet apparatuur bezig is om te kijken wat er nu werkelijk gebeurt, wat er nodig is en wat wel of niet effectief is. Als ik dat neerleg wat ik ook heb geleerd, dan is het standaard van achter naar voren rijden gewoon achterhaald. We zijn al een stap verder, maar zoals met alles, blijven oude standaards nog jarenlang bestaan.
lichtheid schreef:De piaffe laat het eindresultaat zien van een Klassieke training die het paard ertoe brengt de voorwaarts opwaartse afdruk te ontwikkelen.
Kinke schreef:Volgens mij heeft niemand dat gezegd TS. Met paarden ben je nooit uitgeleerd en als je zo defensief reageert mis je een hoop info over wat er werkelijk gezegd wordt.
superpony schreef:Maar dat overdreven kantelen in bekken en rug bollen bestaat gewoon niet. Het paard kan in balans komen en wat we noemen; dragen.
Zelfde als dat mensen veel teveel gewicht naar de achterhand willen of denken te kunnen krijgen.
Ik beschrijf het niet. Ik heb inmiddels wat zaken gevolgd waar men met diverse meet apparatuur bezig is om te kijken wat er nu werkelijk gebeurt, wat er nodig is en wat wel of niet effectief is. Als ik dat neerleg wat ik ook heb geleerd, dan is het standaard van achter naar voren rijden gewoon achterhaald. We zijn al een stap verder, maar zoals met alles, blijven oude standaards nog jarenlang bestaan