Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Benzz schreef:Mevr. Tack vond ik angstaanjagend
Kadankovitch schreef:Benzz schreef:Mevr. Tack vond ik angstaanjagend
Ze was angstaanjagend!!! Maar de hele sfeer in Deurne vond ik onprettig. Een sfeer van pesten en vernederen. Dat is de hoofdreden waarom Ernest van Loon Deurne verliet als instructeur. En dat terwijl hij een van de medeoprichters was [als ik mij niet vergis]
Ook was hij het er niet mee een dat Leerlingen die geslaagd waren direct werden aangesteld als docent, zonder eerst de sporen in de paardenwereld te verdienen. Dat was volgens mij een van de redenen voor het mislukken van het project.
Benzz schreef:Klopt dat? (Ik keek even in je profiel![]()
)
Kadankovitch schreef:Dat hoeft niet maar door de opmerking van mevr. Babootje ging ik kijken in de hoop foto's te zien over grondwerk, daardoor was ik ook verward. oor de rest kan het mij de boud hachelen.
Benzz schreef:Mevr. Tack vond ik angstaanjagend
Benzz schreef:Volgens mij hebben jullie mijn opmerking over grondwerk verkeerd geinterpeteerd, want ik doe daar amper aan. Ja longeren en soms aan de lange lijnen, maar ik vind het erg lastig om dan ook te filmen en fotograferen, sowieso ligt mijn mobiel in de auto als ik met een paard bezig ben.
Benzz schreef:Volgens mij hebben jullie mijn opmerking over grondwerk verkeerd geinterpeteerd, want ik doe daar amper aan. Ja longeren en soms aan de lange lijnen.
Eight schreef:Heel interessant topic dit, enorm leuk om als (enigszins) leek te lezen. Na bijna 20 jaar recreatief en vooral buiten te hebben gereden vorig jaar dresuurles gaan volgen met mijn nieuwe jonge paard. Ik voel me nog regelmatig een beginnerik snap nu ook heel goed waarom je eigenlijk niet aan het beleren van een jong paard moet beginnen als je er geen ervaring mee hebt.. Ik mis bepaalde gevoelens en kennis om snel genoeg te kunnen reageren. Gelukkig hebben we hele fijne les, maar ideaal is anders en we trekken er de tijd voor uit.
Waar we nu tegen aan lopen is het buigen van het hele lijf in een bocht, ze is vrij stram linksbuigend en loopt graag als een plank door de bocht. Ze is helaas nog niet gevoelig genoeg op het binnenbeen, dus als ik stelling vraag heeft ze nog al eens de neiging naar binnen te vallen. Met het lessen zijn we bezig gelijke druk op beiden teugels te krijgen, ik zou op de buitenteugel nu meer druk voelen doordat ze niet buigt? Maar heel eerlijk gezegd voel ik dit niet en voel ik niet wanneer ik op een gegeven moment op kan houden met stelling vragen en de volte door kan rijden. Iemand hier wijze tips?