Eerste trainingfoto's met mijn nieuwe aanwinst!

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
maximuss

Berichten: 3224
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Down with the fishes

Re: Eerste trainingfoto's met mijn nieuwe aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 16:30

Sorry Ts maar als je hier om hulp vraagt om het achterbeengebruik te verbeteren dan weet je imo juist niet waar je mee bezig bent en heb je idd heel dringend goede begeleiding nodig... Dat is pure basis, meisje...

Waarschijnlijk staat er wel weer ergens een typo waar je over kunt vallen ;-)...

noorbeek1234
Berichten: 289
Geregistreerd: 26-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-16 16:32

maximuss schreef:
Sorry Ts maar als je hier om hulp vraagt om het achterbeengebruik te verbeteren dan weet je imo juist niet waar je mee bezig bent en heb je idd heel dringend goede begeleiding nodig... Dat is pure basis, meisje...

Waarschijnlijk staat er wel weer ergens een typo waar je over kunt vallen ;-)...


Dan ben ik blij dat ik die begeleiding in ieder geval niet van jou hoef te krijgen!

Captain

Berichten: 21463
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 16:36

noorbeek1234 schreef:
maximuss schreef:
Sorry Ts maar als je hier om hulp vraagt om het achterbeengebruik te verbeteren dan weet je imo juist niet waar je mee bezig bent en heb je idd heel dringend goede begeleiding nodig... Dat is pure basis, meisje...

Waarschijnlijk staat er wel weer ergens een typo waar je over kunt vallen ;-)...


Dan ben ik blij dat ik die begeleiding in ieder geval niet van jou hoef te krijgen!


Wat kinderachtig dat je zo reageert als een reactie je niet aan staat.. :')

noorbeek1234
Berichten: 289
Geregistreerd: 26-10-15

Re: Eerste trainingfoto's met mijn nieuwe aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-16 16:40

Ja misschien heel kinderachtig maar laat me lekker.

Mariett

Berichten: 4464
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 16:41

Oh jeetje, ik vond je juist wel netjes reageren, maar op zo'n manier op Maximuss reageren, en dan vooral op die typo is wel een beetje mal.

Wat vond je trouwens van het idee om eens bij een andere instructrice te lessen? Daar had ik je nog niet over gehoord en daar ben ik erg benieuwd naar. Jouw eigen instructrice is ongetwijfeld erg goed, alleen een beetje 'frisse wind' is af en toe ook gewoon goed, zij kent dit paard al zó lang! ;)

Biebz

Berichten: 5549
Geregistreerd: 25-06-05
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 16:42

Als je slecht tegen tips kan, moet je geen topic openen :n

Wat een ontzettend gaaf beest heb je!!
Maar ik zou beide even terug gaan naar de basis en vanuit daar verder gaan werken.
Slof er lekker af, koppie even laten een eerst focussen op het lichaam!
Weet zeker dat jullie er gaan komen.

noorbeek1234
Berichten: 289
Geregistreerd: 26-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-16 16:43

Mariett schreef:
Oh jeetje, ik vond je juist wel netjes reageren, maar op zo'n manier op Maximuss reageren, en dan vooral op die typo is wel een beetje mal.

Wat vond je trouwens van het idee om eens bij een andere instructrice te lessen? Daar had ik je nog niet over gehoord en daar ben ik erg benieuwd naar. Jouw eigen instructrice is ongetwijfeld erg goed, alleen een beetje 'frisse wind' is af en toe ook gewoon goed, zij kent dit paard al zó lang! ;)


Zou kunnen, ik heb wel genoeg mensen die me helpen en die ook instructrice zijn.

maximuss

Berichten: 3224
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Down with the fishes

Re: Eerste trainingfoto's met mijn nieuwe aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 16:44

Dan zou je hier niet om hulp ivm het achterbeen hoeven vragen...

wwillemijn
Berichten: 4279
Geregistreerd: 05-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 16:45

Wat leuk is voor zowel jou als je instructrice, een clinic rijden bij een andere ruiter/instructeur met instructrice als toeschouwer. Dat heb in onlangs ook gedaan. Kwamen erachter dat we op de goede weg zijn, maar dat er wat kleine dingen ingeslopen zijn. En daar kunnen we nu fijn mee verder :-). Deze man kende de achtergrond van mij en mijn paard niet en ziet dus dingetjes die instructrice en mij niet meer opvielen (onderhoudend been geven in de overgangen omdat ze eerder compleet stil viel, tijdens de clinic kwamen we erachter dat paard het nu heel goed zelf kan zonder onderhoudend been. Super leuk!). Het is altijd fijn even iemand mee te laten kijken die zowel jou als je paard niet kent :-). Verder: ik vind je paard prachtig! Heel vee succes!
Laatst bijgewerkt door wwillemijn op 09-05-16 16:45, in het totaal 1 keer bewerkt

noorbeek1234
Berichten: 289
Geregistreerd: 26-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-16 16:45

Biebz schreef:
Als je slecht tegen tips kan, moet je geen topic openen :n

Wat een ontzettend gaaf beest heb je!!
Maar ik zou beide even terug gaan naar de basis en vanuit daar verder gaan werken.
Slof er lekker af, koppie even laten een eerst focussen op het lichaam!
Weet zeker dat jullie er gaan komen.

Ja heb je misschien gelijk in,maar sommige reacties zijn ook neerhalend en dan reageer ik dus zo. Kom hier niet reageren om mij de mond te snoeren want dan ben je gewoon aan het verkeerde adres.
Verder zal ik de goede tips opvolgen en straks al eens beginnen. Moet ik haar dan de gehele training vw-nw rijden of mag ik haar, als ze los is, ook oppakken?

noorbeek1234
Berichten: 289
Geregistreerd: 26-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-16 16:46

maximuss schreef:
Dan zou je hier niet om hulp ivm het achterbeen hoeven vragen...


Jajaja het is nu wel goed he. Klaar nu.

kwii
Berichten: 1747
Geregistreerd: 23-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 16:46

Hoi ts,

Wat heb jij een prachtig paard onder je kont! Daar mag je zeker trots op zijn.
Ik zou je willen aanraden dit topic eens te bekijken.[RT-D] Dressuur-rijkunst-discussie-foto-film-beoordeling
In dit topic zijn veel mensen actief bezig met correct rug gebruik, en word het ook duidelijk uitgelegd.

Om je nog tips mee te geven:
Als je het paard lekker los door het lijf gaat rijden, wordt hij vanzelf ook lichter in de hand. Probeer de hoofd hals houding af te wisselen, en gebruik halsstrekken tussendoor. Zowel in stap, draf als galop. Ik weet dat het wat gek klinkt bij een sterk paard. Maar het werkt wel.
Lekker voltes gaan rijden etc, en je paard aan beide kanten even sterk maken. Succes!

Biebz

Berichten: 5549
Geregistreerd: 25-06-05
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 16:46

maximuss schreef:
Dan zou je hier niet om hulp ivm het achterbeen hoeven vragen...


Jij bent nu wel heel erg reacties aan het uitlokken..

Kan me voorstellen dat als je verschillende dingen hoort, kijkt hoe bokt eerover denkt.

Sees

Berichten: 6189
Geregistreerd: 12-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 16:47

Noorbeek1234, ik kan me voorstellen dat je een beetje teleurgesteld bent op het moment dat men voornamelijk kritiek heeft op de manier waarop je rijdt. Dat is niet leuk om te horen en dan moet je even slikken en proberen de tips waar je wat aan denkt te hebben, er uit te halen.

Om met iets positiefs te beginnen, je hebt een prachtig paard onder je kont. Ik ben het echter wel met de meeste eens dat het wellicht een goed idee zou zijn om een andere instructrice te proberen, zijn er mensen op stal met een andere lesgever die je eens zou kunnen uit proberen? Jouw instructrice lijkt me niet erg objectief als ze het paard goed kent.

Je zegt dat je de slof er aan hebt gehangen voor je eigen veiligheid maar is het paard zo levensgevaarlijk dan? Je slofgebruik lijkt iig erg streng. Nu ben ik misschien ook niet helemaal objectief want ik ben absoluut geen voorstander van de slof :o.

Ik zou de slof aflaten, eens een andere instructrice proberen en voorlopig van de voorkant afblijven. Als je het achterbeen wil activeren zul je ook van achter naar voor moeten werken. Dat gaat je niet lukken door de voorkant te beperken. Veel geluk!
Laatst bijgewerkt door Sees op 09-05-16 16:48, in het totaal 1 keer bewerkt

knollentuin
Berichten: 10430
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 16:47

Ts, je bent 20 jaar en je hebt een geweldig leuk paard onder de bips, maar hoe je m rijdt is niet de manier waarop ie a- verbeteren gaat
B- ouder dan 16 wordt zonder problemen
Dat kan ik je met mijn leeftijd vlieguren en zadelkilometers met zekerheid zeggen
Als je weet waarmee je bezig bent heb je de vraag niet te stellen hoe je t achterbeen gebruik verbeteren kan, dan kan je dat en dan weet je dat hoe je paard nu loopt niet okis.
Als je instrukteur zo goed is verteld ze je dat ook en helpt ze je er bij. En dit is niet naar beneden halen, maar echt proberen je ervan overtuigen dat dit paard beter kan en dat dat ook beter voor je paard is.

noorbeek1234
Berichten: 289
Geregistreerd: 26-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-16 16:48

kwii schreef:
Hoi ts,

Wat heb jij een prachtig paard onder je kont! Daar mag je zeker trots op zijn.
Ik zou je willen aanraden dit topic eens te bekijken.[RT-D] Dressuur-rijkunst-discussie-foto-film-beoordeling
In dit topic zijn veel mensen actief bezig met correct rug gebruik, en word het ook duidelijk uitgelegd.

Om je nog tips mee te geven:
Als je het paard lekker los door het lijf gaat rijden, wordt hij vanzelf ook lichter in de hand. Probeer de hoofd hals houding af te wisselen, en gebruik halsstrekken tussendoor. Zowel in stap, draf als galop. Ik weet dat het wat gek klinkt bij een sterk paard. Maar het werkt wel.
Lekker voltes gaan rijden etc, en je paard aan beide kanten even sterk maken. Succes!


Dat lekker los laten in de hals doe ik al tussendoor! Ook tussendoor even lekker stappen aan lange teugel en lekker draven. Maar dat heb ik niet tussen deze fotos gezet! Die heb ik wel op mijn computer staan.

Biebz

Berichten: 5549
Geregistreerd: 25-06-05
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 16:49

noorbeek1234 schreef:
Biebz schreef:
Als je slecht tegen tips kan, moet je geen topic openen :n

Wat een ontzettend gaaf beest heb je!!
Maar ik zou beide even terug gaan naar de basis en vanuit daar verder gaan werken.
Slof er lekker af, koppie even laten een eerst focussen op het lichaam!
Weet zeker dat jullie er gaan komen.

Ja heb je misschien gelijk in,maar sommige reacties zijn ook neerhalend en dan reageer ik dus zo. Kom hier niet reageren om mij de mond te snoeren want dan ben je gewoon aan het verkeerde adres.
Verder zal ik de goede tips opvolgen en straks al eens beginnen. Moet ik haar dan de gehele training vw-nw rijden of mag ik haar, als ze los is, ook oppakken?


:):) Top hoe je nu reageert!
Ik zou eerst kijken hoe ze reageert als je der Los hebt.
Als ze idd lichamelijk correct loopt lekker gaan oppakken :)
Succes ermee! Ben benieuwd hoe jullie er over een tijdje bij rijden.

Jumpingnick

Berichten: 297
Geregistreerd: 31-08-14
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 16:51

M_hartje_M schreef:
edit: kleine toevoeging. Op bokt is volgensmij iedereen allergisch voor zoiets als een slofteugel of andere hulpmiddeltjes. De volgende keer als je foto's plaatst gewoon niet meer met slof, bespaar je voor jezelf de frustratie en het commentaar :)
Ik reed mn pony ook vaak met mexicaans hoofdstel maar voor foto's vaak met een gewoon hoofdstel



Inderdaad, hier op bokt kan je beter niet rijden, rijden met zadel is slecht, rijden zonder zadel is net zo slecht voor de rug. Als je paard met zijn hoofd in de lucht loopt kan je is een slof proberen, als je paard aan de slof loopt moet je hem er direct afhalen want dat is dierenmishandeling....


Prachtig paard heb je! <3 Jullie komen er wel.

kwii
Berichten: 1747
Geregistreerd: 23-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 16:51

Ik ben eerlijk gezegd wel benieuwd naar een paar van die foto's.

noorbeek1234
Berichten: 289
Geregistreerd: 26-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-16 16:54

kwii schreef:
Ik ben eerlijk gezegd wel benieuwd naar een paar van die foto's.


Ik zal straks eens kijken als ik mijn laptop bij de hand heb.

upendo

Berichten: 22328
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 16:58

noorbeek1234 schreef:
Ik vraag me af als deze foto's zonder slof waren... Wat dan het commentaar was geweest.

Waarschijnlijk dat je vaak geen teugelcontact hebt omdat ze in een boogje hangen.

Als ik denk aan goed slofgebruik is het eerste waar ik naar kijk het gebruik van de normale teugels.
Op sommige foto's gaat dat goed, op sommige foto's rijd je haar op de slofteugel en niet op de normale teugels. Dit is mijn observatie. Dit kan een momentopname zijn, maar het is wat ik zie vanaf de foto's. Ik oordeel verder niet over jouw kunde of rijkunst.

Succes met je merrie, het is een gaaf bewegend dier!

Majolen

Berichten: 1064
Geregistreerd: 16-07-11
Woonplaats: In het Stro!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 17:01

@TS, Er staan hele goede tips tussen in je topic.

Ik ben het met de meeste Bokkers eens dat je terug moet naar de basis. Ik zeg dus niet dat je een slechte ruiter bent of dat je paard lelijk loopt.

Nee, er is teveel spanning en die spanning zal naarmate de tijd vordert groter en groter worden. Het is een paard van 600 kilo een strijd met spanning en trekkracht verlies je altijd.

Pak deze tips op, heb plezier met je paard, leer haar kennen en leer samenwerken. Want je hebt een prachtige knol onder je bips.

Leonie_M

Berichten: 4488
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 17:05

Jumpingnick schreef:
Inderdaad, hier op bokt kan je beter niet rijden, rijden met zadel is slecht, rijden zonder zadel is net zo slecht voor de rug. Als je paard met zijn hoofd in de lucht loopt kan je is een slof proberen, als je paard aan de slof loopt moet je hem er direct afhalen want dat is dierenmishandeling....


Prachtig paard heb je! <3 Jullie komen er wel.


Amen!!

De huidige tendens op bokt lijkt wel dat je vooral geen verbinding moet opzoeken. Laat een paard lekker voorwaarts neerwaarts op de voorhand vallen en we zijn laaiend enthousiast. Terwijl ik dan denk auw zijn voorbenen.

TS je hebt een leuk paard. Hij mag inderdaad wat losser in de bovenlijn. Wat bij mij vaak werkt bij een paard dat te veel te hand op zoekt duidelijk te remmen en zodra je de juiste reactie krijgt weer los te laten. Paarden leren vooral door op tijd de druk weg te nemen. En nu lijk je nog wat te veel te blijven plakken. Veel succes!

noorbeek1234
Berichten: 289
Geregistreerd: 26-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-16 17:06

Leonie_M schreef:
Jumpingnick schreef:
Inderdaad, hier op bokt kan je beter niet rijden, rijden met zadel is slecht, rijden zonder zadel is net zo slecht voor de rug. Als je paard met zijn hoofd in de lucht loopt kan je is een slof proberen, als je paard aan de slof loopt moet je hem er direct afhalen want dat is dierenmishandeling....


Prachtig paard heb je! <3 Jullie komen er wel.


Amen!!

De huidige tendens op voor lijkt wel dat je vooral geen verbinding moet opzoeken. Laat een paard lekker voorwaarts neerwaarts op de voorhand vallen en we zijn laaiend enthousiast. Terwijl ik dan denk auw zijn voorbenen. Ik snap het niet meer.

TS je hebt een leuk paard. Hij mag inderdaad wat losser in de bovenlijn. Wat bij mij vaak werkt bij een paard dat te veel te hand op zoekt duidelijk te remmen en zodra je de juiste reactie krijgt weer los te laten. Paarden leren vooral door op tijd de druk weg te nemen. En nu lijk je nog wat te veel te blijven plakken. Veel succes!


En hoe pak ik dit het beste aan? Thanks voor je fijne reactie, wij snappen elkaar!

darkadia

Berichten: 5295
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 17:13

Gaaf paard onder je kont! Slof is al genoeg over gezegd, ga ik dus verder ook lekker niet doen. Was ook niet je vraag.

Tip om eens clinic of les bij andere instructeur te doen (en dan iemand die jou en je paard nog niet kent) kan zeker heel verhelderend werken! Soms ook wel heel confronterend. Verder inderdaad even terug naar de basis, voorwaarts-neerwaarts rijden en tempocontrole op zit en been. Niet teveel willen doen. Hulp = reactie, zo niet dan hulp (sterker) herhalen. Reactie = hulp/druk weg.

Laat je jezelf naast fotograferen ook weleens filmen tijdens het rijden? Als je die in slomo terug kijkt, kun je vaak ook al veel dingen zien die verbeterd kunnen worden.

Verder: wat doe jij op het moment dat ze sterk wordt? Ik rijd ook een ruin die zich, met name in galop linksom, erg sterk kan maken. DIt omdat hij het gewoon nog lastig vindt, en daarom wat vlucht en liefst rechtsaf slaat of gewoon op de hoefslag door galoppeert. Moet dan heel erg opletten dat ik met binnenbeen en buitenteugel blijf sturen en met mijn binnenteugel enkel korte felle/effectieve ophoudinkjes maak. Houd ik te lang vast, gaat ie alleen maar meer trekken. Ook merk ik dat ik soms dan zelf al teveel mijn arm/schouder vast zet, omdat ik weet dat ie dus hem 'peert'. Blijf ik ontspannen, gefocust en rijden, dan is er niets aan de hand, en behoud ik inmiddels in draf al gewoon mijn fijne verbinding.