Paard doet alsof hij kreupel is, iemand hier ervaring mee?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

MissBmx

Re: Paard doet alsof hij kreupel is, iemand hier ervaring mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 22:50

Ik zag in een ander topic dat je ook een paard hebt terug gekocht, is dat dezelfde als deze?

Ik zou na een botsing met een hek kreupel lopen wel als een serieus iets zien.
Of het nu rijtechnisch of met een fysio op te lossen maakt dan niet uit.
Is de botsing overigens in die bak gebeurt?

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 09:59

Druppie7711 schreef:
Ik kende ook een pony die in de manege lessen altijd zuiver liep,nooit iets aan de hand. Tot dat ponylief door kreeg dat er wedstrijd was.. Resultaat? Stokkreupele pony!

kan ook stress zijn, hoeveel paarden hebben er last van wedstrijdstress? Veel. Stress slaat vaak op zwakke plekken.

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 10:03

sneeuwpop schreef:
Ik dacht dat teugelkreupel te maken had met verkeerde teugeldruk. Het tegenwerken met de teugel waardoor het paard dit lichamelijk op zijn zwakste punt het laat zien. Een blokkade die zich gaat uiten.

Dat is het ook.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 10:49

ohjajoh6 schreef:
Deze rechtoplopende aap, snapt hem helaas dan weer wel, die zin van DatBenIkNou.
Vind het maar een flauwe beschuldiging.

Alsof iedereen die er dus wel in gelooft, of het heeft meegemaakt, zijn paard naar de klote helpt, nice hoor...

Ik heb hier trouwens alleen nog maar aan toe te voegen dat mijn eerste paardje, wat ik hier eerder dus als voorbeeld gaf, dus helemaal geen geleerde actie, reactie, tactiek had.

Ik was namelijk nog nooit eerder, dan op die bewuste dag, doorgereden, bij aankomst stal.
Zij deed dat dus gelijk de eerste keer dat ik dus na het buitenritje nog een stukje verder wilde rijden.
Ze deed dit ook echt direct na het passeren van de stal.

Dat was achteraf gezien echt overduidelijk: Je bekijkt het maar, ik heb vandaag weer genoeg gedaan!

Ik vond hem in ieder geval geniaal! :')

Dat zeg ik nergens. Ik ben alleen van mening dat er wel ergens 'iets' aan de hand is als een paard kreupel loopt.

ooo21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-15 14:24

Gillbo schreef:
Ik zag in een ander topic dat je ook een paard hebt terug gekocht, is dat dezelfde als deze?

Ik zou na een botsing met een hek kreupel lopen wel als een serieus iets zien.
Of het nu rijtechnisch of met een fysio op te lossen maakt dan niet uit.
Is de botsing overigens in die bak gebeurt?

Nee dit staat er volledig los van is een ander paard. Ik zie dat meerdere topics voor erg veel verwarring zorgen. De andere twee topics gaat over een ander paard

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 14:59

RRHeino schreef:
Dat hebben we niet uitgeprobeerd maar we hadden inderdaad eraan gedacht dat het gewicht hem op zijn rug kreupel zou laten lopen. Echter hebben hiervoor de oplossing buitenrijden bedacht en daar liep hij harstikke zuiver (over een zandpad met krappe bochten etc) Dit vonden wij dus zo vreemd want daarna kwamen we de bak in en liep hij gelijk weer te hinken..

Da's natuurlijk onzin, een zandpad met krappe bochten. Er is geen zandpad met zulke krappe bochten als een rijbak.

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 15:27

Kinke schreef:
RRHeino schreef:
Dat hebben we niet uitgeprobeerd maar we hadden inderdaad eraan gedacht dat het gewicht hem op zijn rug kreupel zou laten lopen. Echter hebben hiervoor de oplossing buitenrijden bedacht en daar liep hij harstikke zuiver (over een zandpad met krappe bochten etc) Dit vonden wij dus zo vreemd want daarna kwamen we de bak in en liep hij gelijk weer te hinken..

Da's natuurlijk onzin, een zandpad met krappe bochten. Er is geen zandpad met zulke krappe bochten als een rijbak.
Dan ben jij nog nooit in Castricum geweest.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 15:35

Een bocht van minder dan 90 graden vind ik buiten anders ook een behoorlijk unicum :D

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 15:50

en dan ook nog 4 direct achter elkaar :D

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 16:40

Ts, wat gebeurd er als je paard twee weken op een goede dosis pijnstilling staat?
Lijkt mij wel belangrijk na zo'n ongeluk, ivm hoge kans lichamelijke oorzaak.