Met of zonder zweep/sporen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Zweep, sporen, of been?

Sporen
51 (10%)
Zweep
101 (21%)
Alleen been en zit
101 (21%)
Sporen en zweep
25 (5%)
Hangt van het paard af
198 (41%)

Totaal aantal stemmen: 476

Jenniifert

Re: Met of zonder zweep/sporen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 14:20

Ik rij op mijn huidige rijpaardje met sporen (knopjes) en een zweep. Ik ben daar eigenlijk zelf niet zo heel blij mee, maar mijn instructrice raadde het me aan om haar beter aan het been te krijgen. Mijn paard heeft het af en toe gewoon echt even nodig. Het is wel de bedoeling dat het slechts een hulpmiddel is en ik over een tijdje weer zonder zweep ga rijden. De knopjes hou ik denk ik wel om omdat ik het idee heb dat ik dan mijn been stiller kan houden en toch een duidelijke hulp kan geven (ook vanwege het ronde model van mijn fries haha), misschien zeg ik nu iets heel doms maar zo voelt het haha. O:)

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 15:25

Zonder zweep of sporen. Ponylief is van zichzelf voorwaarts genoeg en schiet nogal makkelijk in de stress van grove correcties. Ze is een erg beleefd paard, dus ik mag best een beetje beleefd terugdoen :D

Nynke001

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 20:01

ik rij zonder zweep en zonder sporen. we hebben beide niet nodig.. daarnaast zonder sporen omdat ik vind dat mijn benen nog niet stil genoeg zijn. dit zou niet eerlijk zijn.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 20:03

Rijd zonder beide, alleen twijfel ik of ik niet toch spoortjes ga nemen omdat ik echt veel last van m'n enkels krijg als ik beenhulpen geef. Ik heb er nu al zo lang last van dat ik bijna niet meer rijd, en wie weet maakt een spoortje het me wat makkelijker. Had knopjes gekregen van een kennis maar helaas passen ze niet op m'n westernlaarzen.