Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Pandora2 schreef:Ik stap 15min in, 15min uit...minimum, zodat alle gewrichten goed '' gesmeerd '' worden voor de arbeid begint. Heb ik, als ze 20 zijn, nog steeds plezier met het rijden van mijn paardjes
R12312 schreef:Sammyoo schreef:Als je je paard na het rijden in een box zet, is het een ander verhaal. Dan zal je lang in en uit moeten stappen voor de spiertjes.
Je zegt dit best stellig, maar kan je het onderbouwen?
Remark schreef:Ik weet niet of het al geplaatst was, maar dit vind ik een goed filmpje! Ik rijd eigenlijk ook precies zo los.
Uitstappen doe ik ongv 10 minuten, daarvoor heb ik ook al een stukje uitgedraaft. Soms pak ik nog wat buigingsoefeningen mee tijdens het uitstappen maar meestal niet.
http://www.bitmagazine.nl/media/videobl ... -training/
Sammyoo schreef:Nou ja, ik ben geen fysiotherapeut ofzo, maar van niet of weinig kunnen bewegen krijg je stijve spieren. Dus meer kans op spierpijn na de arbeid. Door een goede cooling down verklein je de kans op verzuring in de spieren.
Janine1990 schreef:Sammyoo schreef:Nou ja, ik ben geen fysiotherapeut ofzo, maar van niet of weinig kunnen bewegen krijg je stijve spieren. Dus meer kans op spierpijn na de arbeid. Door een goede cooling down verklein je de kans op verzuring in de spieren.
Ik weet niet meer wie, maar iemand schreef in dit topic dat je voor de afvalstoffen (die stijve spieren veroorzaken) in principe voldoende hebt aan 2 minuten.
Maar ik ga er vanuit dat dat al naar gelang de intensiteit van de training is.
Janine1990 schreef:Sammyoo schreef:Nou ja, ik ben geen fysiotherapeut ofzo, maar van niet of weinig kunnen bewegen krijg je stijve spieren. Dus meer kans op spierpijn na de arbeid. Door een goede cooling down verklein je de kans op verzuring in de spieren.
Ik weet niet meer wie, maar iemand schreef in dit topic dat je voor de afvalstoffen (die stijve spieren veroorzaken) in principe voldoende hebt aan 2 minuten.
Maar ik ga er vanuit dat dat al naar gelang de intensiteit van de training is.
Tabaluga12 schreef:Dat was ik, dat heb ik inderdaad van de fysio. Ligt niet aan de intensiteit opzich wel aan de op- en afbouw.
Janine1990 schreef:Tabaluga12 schreef:Dat was ik, dat heb ik inderdaad van de fysio. Ligt niet aan de intensiteit opzich wel aan de op- en afbouw.
Oké, was meer een gokje van mij, ging even weer van mensen uit. Want zeer intensieve training voor mensen betekent dat je miniscule scheurtjes in je spieren krijgt waardoor je dus spierpijn krijgt.
Geld dit dan niet voor dieren?
Sammyoo schreef:Nou ja, ik ben geen fysiotherapeut ofzo, maar van niet of weinig kunnen bewegen krijg je stijve spieren. Dus meer kans op spierpijn na de arbeid. Door een goede cooling down verklein je de kans op verzuring in de spieren.