Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ElineCath schreef:Niet verkeerd bedoeld, maar je dringt steeds je eigen mening, de one rein stop, erg op bij andere.. Iedereen andere manier toch!
Cassidy schreef:Jane2011 schreef:Een paard kan zich nou eenmaal bezeren als hij op hol slaat. Dat kun je wel zielig vinden ofzo, maar hij doet het toch zelf.
En dat is ok? En dat is niet te voorkomen?
En als voorkomen zou kunnen worden, zou je dat dan ook doen?
Jane2011 schreef:Bij op hol slaan denk ik aan een paard dat gaat rennen. En daar heb je verschillende gradaties in. Soms gaat je paard op hol en kan je hem wel stoppen, soms werkt dat allemaal niet. Het klinkt als een heftig ongeluk wat je heb meegemaakt, rij je inmiddels weer paard ? @papagroom
0152141488 schreef:Eerste instantie je paard gewoon omtrekken in een volte.
Als een paard echt ophol slaat dan heb je als ruiter echt pech.
Mijn eigen ervaring er mee
Mijn paard is 2 keer echt ophol geslagen en beide keren sloeg ik zelf ook soort van dicht.
* Eerste keer was in het park hoge Veluwe ze zag een hert en dat hert schrok en weg was mijn paard.
Ik was een meisje van 12 en woog 40 kg die een Haflinger van 400 kg, dat werd hem helaas niet
Paard sprong uit alle paniek over een wildrooster, thank god we hebben het overleefd.
*Tweede keer, paard schrok ook weer en weg was ze.
We belande op de weg, ik sloeg weer dicht en durfde echt niet van haar af te springen.
Uit eindelijk belande we vallend op een kruising, ik kwam onder haar.
Paard had niks, was nog wel over stuur. Ik kwam met geluk met een blauw been van af.
Soms is de beste keuze er af springen, maar eerlijk.
Als je paard opeens echt helemaal weg is en gewoon rent door alles wat ze ziet.
Dan stress jij hem echt hoor, dan sla je ook dicht.
Op dat moment ga je niet denken, laat ik eens landingsplekje vinden.
Op dat moment wil je dat je paard niet tegen een auto aan knalt of haar been breekt door veerooster.
Ik denk ook dat je uit eigen instinkt weet: Op mijn paardsrug ben ik veilig, hier heb ik nog overzicht.
Blacky94 schreef:0152141488 schreef:Eerste instantie je paard gewoon omtrekken in een volte.
Als een paard echt ophol slaat dan heb je als ruiter echt pech.
Mijn eigen ervaring er mee
Mijn paard is 2 keer echt ophol geslagen en beide keren sloeg ik zelf ook soort van dicht.
* Eerste keer was in het park hoge Veluwe ze zag een hert en dat hert schrok en weg was mijn paard.
Ik was een meisje van 12 en woog 40 kg die een Haflinger van 400 kg, dat werd hem helaas niet
Paard sprong uit alle paniek over een wildrooster, thank god we hebben het overleefd.
*Tweede keer, paard schrok ook weer en weg was ze.
We belande op de weg, ik sloeg weer dicht en durfde echt niet van haar af te springen.
Uit eindelijk belande we vallend op een kruising, ik kwam onder haar.
Paard had niks, was nog wel over stuur. Ik kwam met geluk met een blauw been van af.
Soms is de beste keuze er af springen, maar eerlijk.
Als je paard opeens echt helemaal weg is en gewoon rent door alles wat ze ziet.
Dan stress jij hem echt hoor, dan sla je ook dicht.
Op dat moment ga je niet denken, laat ik eens landingsplekje vinden.
Op dat moment wil je dat je paard niet tegen een auto aan knalt of haar been breekt door veerooster.
Ik denk ook dat je uit eigen instinkt weet: Op mijn paardsrug ben ik veilig, hier heb ik nog overzicht.
Nouja toen mijn verzorgpaard toendertijd ook echt niet meer wilde stoppen en ik vanalles aan het proberen was wat niet werkte en ik op een gegeven moment op een wat breder stuk in het pad kwam heb ik ook binnen nog geen halve seconde besloten dat het daar eraf vallen was of het risico van samen onderuit gaan omdat ik wist dat er nog een paar scherpe (en natte) bochten en een weg aan kwamen.
Nu zat ik al wel even op het paard en al een halve boom overleefd dus had al wel wat tijd van tevoren om snel door wat opties te gaan maar toen ik een kans zag heb ik hem toch ook wel gepakt...
Elin_ schreef:denisesilver schreef:Tsja er is een echte noodrem die je jezelf echt niet aan moet leren...
Ik trek em ook gewoon om
Er is ook nog een op hol slaan. & op hol slaan
Zoals het verhaal pagina 1..de schrik/veroerend & blinde paniek
Dat kun je niet stoppen of omtrekken..
diedepol14 schreef:Blacky94 schreef:Geen wedstrijdjes dus tot ze goed aan de hulpen is.
weet ik.. maar het is zo aanlokkelijk dat als je op buitenrit bent met je vriendin dat je dan een wedstrijdje doetik ga ook opzoek naar les!
iemand verder nog tips?