fohadie schreef:LesleyxLinn schreef:Jammer dat er niet wordt gelezen. Ik ga vragen om een slotje.
Jammer dat jij weinig lijkt te doen met het positief bedoelde commentaar en meteen een slotje wilt.
Ja, ik heb alle topics gelezen, ook dat je het zadel naar achteren hebt gelegd en het borsttuig eraf heb gedaan. ook dat het lijkt dat hij vooruit is gegaan maar de reacties voor jou lijkt de spijker op de kop te slaan. ja, het is vervelend dat iedereen maar op het zadel blijft hameren maar zal er niet een klein beetje een kern van waarheid in kunnen zitten?
Er zitten in dit topic mensen die echt verstand hebben van zadels, die zeggen dit niet om jou te pesten, dit doen zij omdat zij zien dat het paard eronder lijkt te lijden en dat kunnen veel mensen gewoon niet aanzien. Natuurlijk wil jij hem geen pijn doen, maar dat doe je eigenlijk wel. Iedere keer als iemand erop zit met dit zadel werkt dat tegen, alles kan hier mee te maken hebben, van het niet aan het been zijn, tot de gespannen indruk tot jouw houding!
Ik lees al vanaf je eerste topic dat je er wat aan laat doen. Helaas lees ik in dit topic dat er nog weinig is gedaan behalve naar achteren leggen en borsttuig eraf (Wat niet genoeg helpt.) Ik snap dat je er eerst geld voor moet hebben, en al helemaal schandalig dat jij het moet betalen terwijl het niet eens jou paard is maar eigenlijk is het tot die tijd toch echt beter voor het paard om niet bereden te worden, of zonder zadel. Dat wil je vast niet horen...Het paard is al niet piep meer en ik neem aan dat je er graag nog een paar jaar op wilt rijden. Wat is het nu voor moeite om even wachten met rijden zodat je starks weer vollop kan rijden? Want als je zo doorgaat weet ik niet of dat over een paar jaar nog lukt...
Ik bedoel dit allemaal niet negatief maar ben erg slecht om het lief te zeggen. ook hoop ik hiermee dat je je ogen opent en misschien inziet waar je meer bezig bent. Jij kan nog zo hard werken aan je eigen houding (En dat doe je ook heel goed!) maar dat zalniet helpen zolang je met dit zadel blijft rijden...
Succes met je beslissing verder, die is aan jou.
Jammer van deze reactie. Je gaat er meteen vanuit dat ik er niks aan doe en je trekt meteen conclusies.
Er zit wel meer dan een beetje een kern van waarheid in, daarom doe ik er ook wat aan.
Daarnaast noem ik sommige reacties nou niet bepaald positief. Zulke reacties zijn gewoon niet leuk om te horen. En daarnaast werkt het beter om op een normale manier te reageren dan mij de grond in te trappen. En aangezien het voor mij duidelijk genoeg is en niet verder de grond in gestampt wil worden is een slotje toch niet zo heel gek? Want nog 100 van deze reacties gaan de situatie niet veranderen.. Het enige wat die mensen nu voor elkaar hebben gekregen is dat ik helemaal geen topic meer ga openen en er dus helemaal geen advies meer gegeven kan worden. Al waardeer ik sommige reacties zeker wel!
Er hebben meerdere mensen na gekeken die wel degelijk verstand hebben van de ligging van het zadel.
Daarnaast ligt het zadel netjes stil en schuift het niet! Hoe kan jij dan zeggen dat het niet genoeg helpt?
Voor mijn eigen houding misschien niet nee. Maar aangezien ik hem nu al veel beter aan mijn been heb gaat mijn houding er ook op vooruit. Hij reageert nu op mijn kuit waardoor ik mijn hakken laag heb en rechtop kan zitten.
Het zou idealer zijn om een ander zadel te hebben ja. Maar dat kan gewoon niet. En zolang ik hem verbeter blijf ik dat doen! Ja ook veel aan de hand! Maar daar heb ik nog niet genoeg kennis voor.
Een jaar geleden had ik een heel ander paard onder mij. Hij werd gebeten door zijn weidemaatje omdat hij gewoon te zwak was. Hij zat helemaal vast in zijn lijf en je kon zijn ribben zien. (eigenaren hebben hem die winter daarvoor al zo gekregen en hij is moeilijk op gewicht te houden in de winter). Dat was over toen ik met hem aan het werk ging.
Als ik kijk naar hoe hij nu loopt hebben we al best veel bereikt. We waren allebei groen in de dressuur.
En het eerste half jaar was het alleen maar conditie opbouwen. Daarna af en toe eens wat rijden in de bak.
En in de laatste les die ik van een bokker had liep hij op sommige stukken echt goed door zijn lijf. En als ik dat kan bereiken zou ik hem vast niet kapot rijden...