Paard gaat vol in rengalop en is niet meer te stoppen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Calanddra

Re: Paard gaat vol in rengalop en is niet meer te stoppen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 14:39

Ik heb je een pb gestuurd met iemand uit de omgeving, is ook n bokker en ik ken haar persoonlijk. :)

Juulxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-14 14:39

Joolien schreef:
Juulxx schreef:
Joolien, Ik zie je reacties uiteraard wel hoor! en ik doe er ook zeker wat mee:) Ik zit me nu meer af te vragen wie me vanaf de grond kan helpen.. want ik neem aan tot je bedoelt dat er elke keer iemand soort van bij is die me kan helpen toch?

Ja dat klopt, ik weet bij jou ook niet zo snel iemand, maar misschien weet iemand in dit topic iemand die bij jou in de buurt komt of kun je hier op de afdeling diensten een oproepje plaatsen of mensen hier iemand weten.

Ik vraag het nog even aan mijn rijinstructrice. misschien weet zij nog wel iemand

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 14:40

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 14:42

Nicky1963 schreef:
Heeft iemand op het profiel van TS gekeken en de foto gezien dat ze galoppeert op het strand?
TS, als je zo op je paard zit is het een wonder dat je nog niet verschrikkelijk verongelukt bent.
Sorry dat ik zo duidelijk ben, maar dit kan niet!
Arm, arm paard..

Wat is dit voor een debiele opmerking?? Jeetje he :') :evaw:

Ben het overigens eens met Sammie, vind dat dit topic wat persoonlijk is geworden.. En Caily schaam me.. Wat een belachelijk lompe opmerkingen. :n
Vind het überhaupt jammer dat het nu weer zo persoonlijk moet, snap ook niet dat sommigen alles maar zomaar aannemen. Wie weet heeft Liesje wel gewoon een hekel aan TS en wie weet is TS echt een eigenwijze drol :+ Beetje simpel om dat allemaal zo maar aan te nemen.

1 ding is zeker, tinkerlief luistert voor geen meter en dat moet opgelost worden. Helaas is dat niet 1,2,3 op te lossen, en dus heb ik een hele originele tip: zorg voor goede begeleiding.

Juulxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-14 14:48

callandra ik heb haar gecontact en joolien in ga even kijken of ik reactie krijg van die vrouw en anders kijk ik even naar de link die jij heb gestuurd.

essie_blue: het is idd wat persoonlijk geworden.. maar ik moet toegeven ik een een verschikkelijke eigenwijze drol :') maar daar wordt aan gewerkt hoor;)

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 14:51

Top dat je het zo goed oppakt en zo netjes reageert op het commentaar +:)+

Hopelijk kan 1 van de dames jullie verder begeleiden op de grond en komen jullie weer wat stapjes verder :)

Juulxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-14 15:06

I hope so! :D

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 15:26

Vind dat je inderdaad heel netjes reageert, ik was al lang uit m'n slof geschoten :')
Komt helemaal goed, het heeft gewoon veel tijd nodig.

Juulxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-14 15:29

ervaring he :')
mensen krijgen me niet meer zo snel klein.. die tijd hebben we gehad :evaw:

dankjewel voor jullie tips! _/-\o_

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 15:35

Goed dat je je fouten toegeeft TS en ik vind dat je erg volwassen blijft reageren op de toch wel heftige reacties die je over je heen krijgt. Hopelijk heb je iets aan deze tips.

Nicky1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 15:39

essie_blue schreef:
Nicky1963 schreef:
Heeft iemand op het profiel van TS gekeken en de foto gezien dat ze galoppeert op het strand?
TS, als je zo op je paard zit is het een wonder dat je nog niet verschrikkelijk verongelukt bent.
Sorry dat ik zo duidelijk ben, maar dit kan niet!
Arm, arm paard..

Wat is dit voor een debiele opmerking?? Jeetje he :') :evaw:

Ben het overigens eens met Sammie, vind dat dit topic wat persoonlijk is geworden.. En Caily schaam me.. Wat een belachelijk lompe opmerkingen. :n
Vind het überhaupt jammer dat het nu weer zo persoonlijk moet, snap ook niet dat sommigen alles maar zomaar aannemen. Wie weet heeft Liesje wel gewoon een hekel aan TS en wie weet is TS echt een eigenwijze drol :+ Beetje simpel om dat allemaal zo maar aan te nemen.

1 ding is zeker, tinkerlief luistert voor geen meter en dat moet opgelost worden. Helaas is dat niet 1,2,3 op te lossen, en dus heb ik een hele originele tip: zorg voor goede begeleiding.

En bedankt he? Gelukkig reageert TS wel respectvol op mijn opmerking, sterker nog: ze was het met me eens.... Debiele opmerking... *voel je je aangesproken?*

Juulxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-14 15:42

pearl als ik niet mijn fouten zou toegeven.. dan zou er ook niks zijn met roos.. het is altijd wel heel makkelijk om alles op je paard te schuiven.. maar uiteindelijk liggen de meeste problemen toch bij de ruiter..

Herlinde98

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 15:43

essie_blue schreef:
Ben het overigens eens met Sammie, vind dat dit topic wat persoonlijk is geworden..

Mijn mening : Ik ben het er mee eens dat er soms wat opmerkingen worden gemaakt terecht of onterecht en ook niet alleen hier die wel wat hard aan komen. Mensen kennen vaak het paard en de amazone/ruiter niet pas daar alstjeblieft mee op en geef (mogelijke) oplossingen. Vaak krijg je van die opgedragen en wat eigendunkige reacties.. je moet.. je doet het helemaal verkeert.. enzovoort. Let op elkaar en hou het gezellig ;)

even to the point ik ken het probleem namenlijk ook. Wat in mijn geval altijd goed geld : als je met een groep rijd probeer dan op elkaar te letten en niet met de hele groep keihard weg te galopperen want dan gaan de paarden meestal er een strijd van maken.. Ik hoop dat je hier misschien wat aan hebt !

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 15:43

Juulxx schreef:
Even over in de bak rijden..
Madam is/was hevig aan het bokken en stijgeren anderhalve maand geleden..
En heb toen veel grondlessen met haar gedaan.. Sinds een week rijd ik weer in de bak..
Maar kan ook nog niet alleen in de bak want dan werpt ze me er af..

Als je weet dat je valt in de bak. Wat wil je dan helemaal alleen een buitenrit doen ??

Juulxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-14 15:46

Kimz omdat ze op de straat mega braaf is.. en ik heb voorheen eigenlijk altijd alleen met haar gereden.. dus ik dacht laten we het eens proberen.. nou het ging duidelijk niet.. ben afgestapt en ben terug gaan lopen.

Nicky1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 15:48

Juulxx schreef:
pearl als ik niet mijn fouten zou toegeven.. dan zou er ook niks zijn met roos.. het is altijd wel heel makkelijk om alles op je paard te schuiven.. maar uiteindelijk liggen de meeste problemen toch bij de ruiter..

*\o/* Inderdaad. Dat heb je goed gezien :j
Hopelijk gaat het snel een stuk beter met jou en Roos.

Gallop3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 15:51

leer haar de noodstop, doe dit in de bak.
je moet een van je teugels in de andere hand doen en met die lege hand van het hoofd naar de schoft/maneneind "vast zetten" tot ze met dr neus je voet raakt, doe dit stap voor stap elke keer dat ze een beetje met haar hoofd naar jou voet toe gaat belonen door haar weer los te laten en paar stapjes veder te lopen daarna nog een x proberen.
succes!
Groetjes Rosa

Juulxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-14 15:52

rosasara schreef:
leer haar de noodstop, doe dit in de bak.
je moet een van je teugels in de andere hand doen en met die lege hand van het hoofd naar de schoft/maneneind "vast zetten" tot ze met dr neus je voet raakt, doe dit stap voor stap elke keer dat ze een beetje met haar hoofd naar jou voet toe gaat belonen door haar weer los te laten en paar stapjes veder te lopen daarna nog een x proberen.
succes!
Groetjes Rosa

Ik ga hem zeker aanleren.. ! Daar hadden ze het ook bij de eerste posts over!

Ababe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 15:53

Nou hier dan eindelijk iemand die je de hand kan schudden TS..
Mijn 5 jarige dame kan ook ervandoor schieten en koos remloos zijn.. Echter ligt het probleem bij haar bij het springen, ze kan geweldig springen en wil zo gigantisch graag voor je werken, dat haar enthousiasme de overhand neemt. In de binnenbak gaat het prima, ja het duurt misschien 1 rondje voor ik haar terug heb maar dan is ze wel weer meteen braaf. Buiten voelt ze zich echter zo vrij als een vogeltje dus als ik in de springtuin met haar aan de slag ga ben ik na elke sprong minsten 5 rondjes bezig om haar terug te krijgen. Lage sprongen gaan even goed maar na een paar keer springt ze daar ook over alsof ze op 1,30 meter staan (inclusief kontswiep). Ik ben zelf niet ervaren genoeg om deze onverwachte mega sprongen uit te zitten en ze heeft zo'n achtelijk goede conditie dat haar uit laten galopperen tot de frissigheid eraf is geen zin heeft (dan moeten we namelijk eerst 3 uur galopperen want ze is niet moe te krijgen).
Ik krijg hele goede hulp met springen maar ik word erg onzeker van haar enthousiasme en in de buitenbak ben ik inmiddels gewoon bang. De personen die ik kundig genoeg vind om mij (en ook haar) te helpen die zijn van mening dat ik dit met hun hulp vanaf de grond op moet kunnen lossen. Terwijl ik haar liever een paar keer afsta zodat iemand die haar wel uit kan zitten en aankan haar gewoon even lekker aan het werk zet ipv haar een uur lang moet tegenhouden en tegenwerken. Dus knijp jezelf maar in je handjes dat iemand hier in het topic aan heeft geboden om je te helpen want ik zou me dat geen twee keer aan laten bieden!

Verder heb ik dus nog geen tip voor je behalve inderdaad geen gekke dingen doen tot ze in de bak precies doet wat jij van haar vraagt en niet anders. Zover zijn wij gelukkig wel maar dan nog is ze niet te houden, laat staan als ik binnen al geen controle zou hebben.
Dus heel veel succes en ik hoop dat jullie hier samen uit kunnen komen.
(Ik vind trouwens ook dat je erg netjes blijft!)

Juulxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-14 15:55

haha laura we kunnen idd de handen schudden! Maar er staan hier flink wat goede tips! misschien werkt er ook 1 bij jou? Who Knows right? :D

Ababe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 16:24

Dat is waar, de beste tip die ik voorbij zag komen voor mezelf is eerst gewoon lekker aan het werk in de binnenbak en als het goed gaat aan het einde nog ff naar buiten en dit in kleine stapjes opbouwen (eerst gewoon buiten stappen, dan een x een drafje, daarna een galopje erbij en als dat allemaal goedgaat een keer 1 sprongetje doen en zo rustig stap voor stap opbouwen).
Verder wel als tip (al 100x genoemd) heel consequent zijn, zodra je inderdaad 1 keer denkt 'ach' dan kan je als je pech hebt weer helemaal opnieuw beginnen met opbouwen.
Wat betreft galop rij ik nu heel veel overgangen om haar te leren snel te reageren. We kunnen inmiddels vanuit galop stilstaan binnen een kwart van de bak (Beginnen bij C en echt stilstaan bij E), maar dat is wel tijdens gewone training, dan is zo niet zo overenthoousiast :+ !

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 16:28

Je hebt al problemen in de bak... waarom ga je ermee buiten rijden? Dat is levensgevaarlijk, inderdaad niet alleen voor jou en je paard, maar ook voor de omstanders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 16:52

Top dat je zo reageert TS. Ik hoop dat je iemand vind die intensief met jullie aan de slag kan gaan :)

Juulxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-14 10:00

Even een update, Gister is die vrouw geweest die callandra aanraden.
Dit is echt helemaal super gegaan. Ik longeer nu met lichaamstaal en merkte dat roos direct al veel meer respect had voor mij. Daarna ook nog gereden.. en wat denk je geen 1 bokje..
Wel had ze moeite met draven in het begin, dit ging later ook veel beter!
Ik weet nu waar ik mee aan de slag kan, en ze komt zeker weten nog een keer!

Bedankt callandra voor de tip!

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 10:05

Super! Fijn dat het zo goed ging. Goede begeleiding kan zoveel doen, nu volhouden, en dan komt het vast wel goed. Niet opgeven in de downs, want wat zijn ups als er geen downs zouden zijn?! :)