Zertab @work, dringend tips nodig

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xshansb

Re: Zertab @work, dringend tips nodig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 09:03

Ik vind dit eigenlijk allemaal een beetje raar.
Je wil hulp, maar geen les. Heb je niet een vriendin ofzo die je kan helpen? Of inderdaad een keer in de maand, dat is het geld ook weer niet.

Verder blaas je alle tips af, vraag dan niet om hulp.

De eigenaar doet het ook fout, het is en blijft zijn paard, wees blij dat je hierop mag rijden en ermee mag doen wat je wil. Niet goed? Dan doe je het toch niet!

Nu het slecht gaat wil je er ook niet meer op? Dan zou ik zeker hulp gaan zoeken, per direct. Je moet toch op een manier weer uit de put getrokken worden.

Verder zit ik zelf ook in 5havo, heb een vriend en ga 7 dagen in de week naar me paard, ik werk ook. Je zou het dus echt wel kunnen combineren.

Maar eerlijk, niet aanvallend bedoeld, als ik jouw reacties zo allemaal lees, vraag ik me af hoe graag jij dit nog wilt en hoe gemotiveerd je daadwerkelijk bent.

Libbylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 20:52

Ik denk niet dat TS nog gaat reageren en/of iets doet met de tips..

LvdO

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 23:01

Ze gaat samen met mij aan haar houding en zit werken! Ik heb alle tips gelezen en weet wat ons te doen staat!! Ik ben benieuwd hoe deze combi er over een paar maandjes bij loopt!!

Mjelle_GJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 14:08

Als het tijden momenteel niet (lekker) gaat waarom ga je dan niet wat anders met je paard doen? Ga em lekker longeren, buitenritje maken of gewoon te wandelen. Gewoon weer lekker genieten en tot rust komen ipv boos en gefrustreerd weer naar huis..

Froetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 15:25

De laatste 2 foto's vind ik het fijnst!

Probeer wat meer contact te maken door je teugels op maat te houden en iets actiever te rijden.

Succes :)

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-14 15:37

LvdO schreef:
Ze gaat samen met mij aan haar houding en zit werken! Ik heb alle tips gelezen en weet wat ons te doen staat!! Ik ben benieuwd hoe deze combi er over een paar maandjes bij loopt!!

Ik sta echt versteld van jou optimisme :P

LvdO

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 16:09

Zertab schreef:
LvdO schreef:

Ik sta echt versteld van jou optimisme :P

Hoe erg kan het wezen? Je rijdt en paard van negen dat zo te zien en goede basis heeft. Ik denk dat als we jou met wat zelfvertrouwen, plezier en een betere houding in het zadel hebben, weer al een heel eind zijn. Met dat paard is namelijk niets mis :)

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 16:46

Wij staan met zijn allen versteld van jouw pessimisme. ;)

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 17:30

LvdO schreef:

Kun je dan ook eerst naar het zadel (laten) kijken? Ik heb het idee dat dat zadel niet heel denderend ligt. Op aantal foto's lijkt het flink te ver naar voren of flink achterover te liggen. Kun je nog zo leuk aan houding werken, maar met een niet goed liggend zadel kom je ook nergens. Of in ieder geval niet waar je wezen wilt.

LvdO

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 19:03

Rocamor schreef:
LvdO schreef:

Kun je dan ook eerst naar het zadel (laten) kijken? Ik heb het idee dat dat zadel niet heel denderend ligt. Op aantal foto's lijkt het flink te ver naar voren of flink achterover te liggen. Kun je nog zo leuk aan houding werken, maar met een niet goed liggend zadel kom je ook nergens. Of in ieder geval niet waar je wezen wilt.

Daar gaan weer uiteraard ook naar kijken en zullen sowieso even komen of het helemaal goed past.

ZoZennOud

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 14:09

Wat mij vooral opvalt is dat je je armen niet mooi naast je lichaam houdt, maar vaak wat te ver naar voren hebt. Je mag ook wel voor je kijken hoor :+ .

pitbullgup

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 21:02

Nou ik waag me er nu toch ook maar aan om een reactie te plaatsen....

Ik begrijp dat school, auto rijlessen en vriendje veel tijd vragen maar ook dat is te plannen! Zonder les ga je er gewoon echt niet komen.... Je zit nu in een cirkeltje omdat je niemand hebt die je op bepaalde dingen wijst en helpt gaat het rijden slechter waardoor de lol er dus ook vanaf gaat.
Lessen hoeft helemaal niet duur te zijn en er zijn er zat bij ons in de omgeving die goed les geven voor weinig geld! Al zou je maar 1x in de maand een lesje nemen kun je al weer een paar weken vooruit met huiswerk.

Kijk maar naar mij ik heb een baan werk ook nog voor mezelf wat er bij,man en kleine meid (2e op komst) en een huishouden en ik rijd normaal ook 5 dagen in de week dus het is echt wel mogelijk maar vergt wat organisatie.

Als je er echt voor gaat kan alles :D dus een wat positievere kijk en eens schup onder je kont en knallen!

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-14 10:47

Ik ga er aan werken met lvd0 :)

pitbullgup

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 11:33

+:)+ top

LvdO

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 12:24

Gaan we zeker doen!

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 12:36

Waarom ga je niet lekker buiten rijden? Je hebt het geld en tijd niet om goed te gaan trainen en je word chagrijnig omdat het niet lukt. Logisch, maar wees dan realistisch. Een hobby moet toch leuk zijn? Ga dan lekker leuke dingen samen doen!

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-14 13:31

Jotoma schreef:
Waarom ga je niet lekker buiten rijden? Je hebt het geld en tijd niet om goed te gaan trainen en je word chagrijnig omdat het niet lukt. Logisch, maar wees dan realistisch. Een hobby moet toch leuk zijn? Ga dan lekker leuke dingen samen doen!

Het lijkt me niet fijn voor Zertab als ik zo op zijn rug zit. Dus hoe dan ook, er moet iets aan mijn houding veranderen. En ook aan mijn motivatie.

Zertab is niet verkeersmak, anders had ik inderdaad liever de bossen in gegaan, dan serieus in de bak te rijden.

LvdO

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 22:40

Dressuur in de bak kan ook echt heerlijk en leuk zijn! ! Samen dansen met je paard! !

xninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 23:20

LvdO schreef:
Dressuur in de bak kan ook echt heerlijk en leuk zijn! ! Samen dansen met je paard! !

Zweef : >;)

kesha1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 01:24

Sorry ookal ben ik pas 12 ij zie ook wel wat punten bij jou en ja ik heb zelf ook zo mijn fouten waar ik aan werk, je hebt een dressuur zadel dus ik vind je beugels helemaal niet lang, rij zelf ook op 1 / 2 gaten langere beugels dan.
Wat ik vooral zie is:
Inderdaad hij is geen sterren kijker maar, het kan nog beter.
Je kunt je onderbenen veel meer naar achteren doen(betrap mezelf er ook vaak op) .
op de laatste fotos vind ik dat hij veeel meer op de achterhand loopt en dat moet je er weer in krijgen.
Op sommige fotos lijkt het een beetje alsof je te ver naar voren kijkt want je wil zijn voet zien zegmaar

suczes !!!

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 06:44

Nee dat ben ik met je eens TS. Maar het is pas fijn voor je paard als hij zn buikspieren (en daarmee de rug) en achterbenen goed gebruikt. Daar kom je niet mee met 1 a 2 keer per week maar wat doen. Bedoel ik niet verkeerd hoor, maar dat is mijn inziens waar het nu op neer komt.

kesha1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 10:20

Ik bedoelde zoiets ald jotoma
lange rugspier ontspannen, buikspieren aabspannen dus tillen

LvdO

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 12:02

NienkeeXxx schreef:
LvdO schreef:

Zweef : >;)

Wat nou zweef??? Ik vind het heerlijk... -.-

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-14 15:48

Dansen met je paard, dan ben je minimaal Z.

LvdO

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 16:07

Nee hoor, dansen is als je samen elkaar aanvoelt, de een de ander aanvult. Als jij leidt en het paard volgt en er bijna geen communicatie nodig is. De lichtste hulpen aangevoeld worden en je zo samen ongestoord en zonder storinkjes kunt genieten van het samen door de bak gaan :) Dat is voor mij ook al dansen! :)