En selecteren zal iedereen wel doen, je haalt altijd de minder gunstige foto's van je paard of van jezelf eruit, niet elke knip is het goede moment....
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
kippie17"]
[quote="Pipo schreef:Oke, ik ga nu mijn ongezouten mening geven over de fotos, dus...........don't kill me!
De stang lijkt inderdaad wat strak te zitten, komt er op neer dat Ozep sterk wordt........wat natuurlijk niet echt vreemd is. Ozep is een paard wat in mijn ogen, vrij hoog in het kruis is, met een echt Zepachterbeen erin.........zulke paarden hebben moeite met sluiten, dus om zo'n paard meer op het achterbeen te rijden, rij je er energie in, dat moet je aan de voorkant begrensen.............daarvoor zul je druk moeten nemen, daardoor wordt hij wat korter in de hals, en daardoor is de stang wat strak.
Als hij zich straks makkelijker laat rijden, zal het plaatje er heel anders uit gaan zien. Dit is juist het stukje training waar je doorheen moet komen. Mensen die het paard nooit eens wat te sterk hebben of iets dergelijks........hebben ook nog nooit een paard werkelijk proberen te sluiten. In het boekje staat meestal dat je dat zonder hand hoort te doen, maar als je in de praktijk kijkt, komt daar toch echt een stukje begrenzing enz bij kijken.
Jammer maar helaas, degene die zo lopen te zeiken hebben denk ik nog nooit een paard verzameld. Want dan weten ze, dat ze in dit traject ook komen. Tenminste bij dit soort paarden.
kippie17"]
[quote="Pipo schreef:Oke, ik ga nu mijn ongezouten mening geven over de fotos, dus...........don't kill me!
De stang lijkt inderdaad wat strak te zitten, komt er op neer dat Ozep sterk wordt........wat natuurlijk niet echt vreemd is. Ozep is een paard wat in mijn ogen, vrij hoog in het kruis is, met een echt Zepachterbeen erin.........zulke paarden hebben moeite met sluiten, dus om zo'n paard meer op het achterbeen te rijden, rij je er energie in, dat moet je aan de voorkant begrensen.............daarvoor zul je druk moeten nemen, daardoor wordt hij wat korter in de hals, en daardoor is de stang wat strak.
Als hij zich straks makkelijker laat rijden, zal het plaatje er heel anders uit gaan zien. Dit is juist het stukje training waar je doorheen moet komen. Mensen die het paard nooit eens wat te sterk hebben of iets dergelijks........hebben ook nog nooit een paard werkelijk proberen te sluiten. In het boekje staat meestal dat je dat zonder hand hoort te doen, maar als je in de praktijk kijkt, komt daar toch echt een stukje begrenzing enz bij kijken.
Jammer maar helaas, degene die zo lopen te zeiken hebben denk ik nog nooit een paard verzameld. Want dan weten ze, dat ze in dit traject ook komen. Tenminste bij dit soort paarden.
Steef schreef:En selecteren zal iedereen wel doen, je haalt altijd de minder gunstige foto's van je paard of van jezelf eruit, niet elke knip is het goede moment....
He, leg het weer lekker handie uit!
Kleintje schreef:Sjuimpje moet zich altijd maar verantwoorden en toe nu toe ben ik het nog bijna altijd met haar eens. Ik zie haar tot nu toe echt als een vrouw die weet wat ze doet. En nee, ik aanbid haar niet en ze is in mijn ogen zeker niet heilig!

)
Sjuim, ik krijg hele vreemde beelden van jou en Ozep voor mijn geest nu
. Ozep vastgebonden, onder een warme lamp, sjuim die hem uitgebreid betast waar hij niet van gediend is
,... Nog meer boze oortjes en een openstaand mondje
.
). Want de beste stuurlui staan aan wal Sjuim, je krijgt hem steeds beter voor elkaar en er zijn er hiermaar weinig (waaronder AH) die diverse foto's durven plaatsen waar ook kritiek op gegeven kan worden. Je bent met recht beretrots op deze Vos en dat mag je laten zien ook vind ik! Aqua8horse"][/quote]
[quote="Samsam"][quote="Aqua8horse"]
Bovendien heb ik neit gezegd dat hij moeilijk loopt
[/quote]
[quote="Aqua8horse schreef:Ozep loopt duidelijk op de voorhand en
vanuit mijn visie krijg je een paard wat al moeilijk loopt alleen op zijn achterhand als je hem meer balans geeft.

Tigger"][/quote]
[quote="Aqua8horse"][quote="Samsam"]
[quote="Aqua8horse"]
Bovendien heb ik neit gezegd dat hij moeilijk loopt
[/quote]
[quote="Aqua8horse schreef:Ozep loopt duidelijk op de voorhand en
vanuit mijn visie krijg je een paard wat al moeilijk loopt alleen op zijn achterhand als je hem meer balans geeft.
Sjuimpje schreef:Je zegt niet precies hetzelfde,
want jij wil vanuit de ontspanning naar het punt toewerken waar ik mee bezig ben, jij draait er continue cirkeltjes omheen in de hoop dat het paard het zelf gaat aanbieden.
Ik probeer samen met mijn instructrice in een rechte lijn op mijn doel af te gaan. Daarbij gaan we iedere keer de grens van het paard verleggen door telkens even eroverheen te gaan.
Maar ik ben van mening dat je zonder af en toe spanning er niet komt, omdat dit voor het paard geen leuk stukje is, maar wanneer hij er eenmaal doorheen is dit ook voor hem een genot.
Wat betreft kritiek, ik kan inderdaad vrij goed kritiek ontvangen en zelf geef ik ook regelmatig kritiek.
Alleen mijn kritiek heeft altijd toegevoegde waarde.
Aangezien ik dit topic ben gestart om te laten zien met welk stukje van het leerproces ik bezig ben heb ik foto's erbij gezocht die dat duidelijk maken.
Het commentaar wat ik tot nog toe ontvangen heb komt grotendeels bij mensen vandaan die zelf nog nooit aan dit stukje van de training hebben mogen proeven en die dus geen enkel idee hebben wat er bij komt kijken. Ik ook niet, en daarom helpt mijn instructrice. En omdat zij het dus wel weet reed zij wel op JIM en wij niet.
En nee Aqua, je zegt inderdaad niets over jouw methode,
ofnee, je zegt heeeeel veel, alleen is het allemaal nietszeggend en dus wordt niemand er wijzer van.
Lenn schreef:Waarom o waarom heeft iedereen zo de pik op aqua terwijl hij alleen maar wil helpen op een imo paardvriendelijke manier.
Wat hij zegt is inderdaad bij voorbaat al gedoemd omdat hij niet bij 'de popi's' hoort.
-->dit is wat ik ervan gezien heb
Aqua8horse"]
[quote="Lenn schreef:Waarom o waarom heeft iedereen zo de pik op aqua terwijl hij alleen maar wil helpen op een imo paardvriendelijke manier.
Wat hij zegt is inderdaad bij voorbaat al gedoemd omdat hij niet bij 'de popi's' hoort.

Lenn schreef:Waarom o waarom heeft iedereen zo de pik op aqua terwijl hij alleen maar wil helpen op een imo paardvriendelijke manier.
youngster schreef:Ik vind het trouwens knap dat je van een foto kan beoordelen of het paard negatieve of positieve spanning heeft..
Citaat:Ow nee, zo zie ik het niet. Ik heb pas geleden wat pb's gewisseld met Aqua, maar ook hier kreeg ik geen antwoord op mijn laatste pb en vragen.