Ozep in een training 'met uitdrukking' draven

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jan_324

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 16:12

Hey Suus, nu zit je een keer netjes, lopen je paarden niet te diep, en nu is het nog niet goed............. Knipoog

En selecteren zal iedereen wel doen, je haalt altijd de minder gunstige foto's van je paard of van jezelf eruit, niet elke knip is het goede moment....

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 16:16

kippie17"]
[quote="Pipo schreef:
Oke, ik ga nu mijn ongezouten mening geven over de fotos, dus...........don't kill me!

De stang lijkt inderdaad wat strak te zitten, komt er op neer dat Ozep sterk wordt........wat natuurlijk niet echt vreemd is. Ozep is een paard wat in mijn ogen, vrij hoog in het kruis is, met een echt Zepachterbeen erin.........zulke paarden hebben moeite met sluiten, dus om zo'n paard meer op het achterbeen te rijden, rij je er energie in, dat moet je aan de voorkant begrensen.............daarvoor zul je druk moeten nemen, daardoor wordt hij wat korter in de hals, en daardoor is de stang wat strak.

Als hij zich straks makkelijker laat rijden, zal het plaatje er heel anders uit gaan zien. Dit is juist het stukje training waar je doorheen moet komen. Mensen die het paard nooit eens wat te sterk hebben of iets dergelijks........hebben ook nog nooit een paard werkelijk proberen te sluiten. In het boekje staat meestal dat je dat zonder hand hoort te doen, maar als je in de praktijk kijkt, komt daar toch echt een stukje begrenzing enz bij kijken.

Jammer maar helaas, degene die zo lopen te zeiken hebben denk ik nog nooit een paard verzameld. Want dan weten ze, dat ze in dit traject ook komen. Tenminste bij dit soort paarden.

OK dan!

Helemaal mee eens! Sjuimpje is dapper door hier die foto's te plaatsen! Je ziet namelijk dat het nog niet makkelijk gaat en dat daar hard aan gewerkt word. Maar hoeveel mensen durven een trainingsfoto te laten zien zonder ze uitgebreid te selecteren??
[/quote]

Weinig omdat je dan mensen zoals Sjuimje hebt die hier hun ongezouten mening over geven (wat ze goed recht is, begrijp me niet verkeerd) Niemand zit op negatief commentaar te wachten maar iedereen mag vrij zijn mening uiten. Dus ook over deze foto´s. En ik heb het idee dat Sjuimpje best wel tegen kritiek kan.

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 16:16

kippie17"]
[quote="Pipo schreef:
Oke, ik ga nu mijn ongezouten mening geven over de fotos, dus...........don't kill me!

De stang lijkt inderdaad wat strak te zitten, komt er op neer dat Ozep sterk wordt........wat natuurlijk niet echt vreemd is. Ozep is een paard wat in mijn ogen, vrij hoog in het kruis is, met een echt Zepachterbeen erin.........zulke paarden hebben moeite met sluiten, dus om zo'n paard meer op het achterbeen te rijden, rij je er energie in, dat moet je aan de voorkant begrensen.............daarvoor zul je druk moeten nemen, daardoor wordt hij wat korter in de hals, en daardoor is de stang wat strak.

Als hij zich straks makkelijker laat rijden, zal het plaatje er heel anders uit gaan zien. Dit is juist het stukje training waar je doorheen moet komen. Mensen die het paard nooit eens wat te sterk hebben of iets dergelijks........hebben ook nog nooit een paard werkelijk proberen te sluiten. In het boekje staat meestal dat je dat zonder hand hoort te doen, maar als je in de praktijk kijkt, komt daar toch echt een stukje begrenzing enz bij kijken.

Jammer maar helaas, degene die zo lopen te zeiken hebben denk ik nog nooit een paard verzameld. Want dan weten ze, dat ze in dit traject ook komen. Tenminste bij dit soort paarden.

OK dan!

Helemaal mee eens! Sjuimpje is dapper door hier die foto's te plaatsen! Je ziet namelijk dat het nog niet makkelijk gaat en dat daar hard aan gewerkt word. Maar hoeveel mensen durven een trainingsfoto te laten zien zonder ze uitgebreid te selecteren??
[/quote]

Weinig omdat je dan mensen zoals Sjuimje hebt die hier hun ongezouten mening over geven (wat ze goed recht is, begrijp me niet verkeerd) Niemand zit op negatief commentaar te wachten maar iedereen mag vrij zijn mening uiten. Dus ook over deze foto´s. En ik heb het idee dat Sjuimpje best wel tegen kritiek kan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 16:18

Kijk de vraag of je de stang nodig hebt op het moment dat je zoveel moet begrenzen is de volgende vraag.

Maar dat lijkt mij meer een rijtechnische aangelegenheid, en dus meer voor een topic op rijtechnisch.

mesastamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 16:19

super leuk wat een indrukwekkend paard. haha ik vind van wel

kippie17

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 16:20

Steef schreef:
En selecteren zal iedereen wel doen, je haalt altijd de minder gunstige foto's van je paard of van jezelf eruit, niet elke knip is het goede moment....

Jazeker selecteren doen we allemaal. Logisch ook! Maar hier zitten toch zeker ook foto's bij die dus " ongunstig" geschoten zijn! Bijvoorbeeld foto met de mond open. Maar die word er wel tussengedaan..

Schijnheilig He, leg het weer lekker handie uit! Boos!

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-03 18:09

Kleintje schreef:
Sjuimpje moet zich altijd maar verantwoorden en toe nu toe ben ik het nog bijna altijd met haar eens. Ik zie haar tot nu toe echt als een vrouw die weet wat ze doet. En nee, ik aanbid haar niet en ze is in mijn ogen zeker niet heilig!

Hmmm,
ik had jou voorzitter van de Soepah Sjuim Venclub willen maken, maar voor die functie zoek ik iemand die mij onvoorwaardelijk aanbid...
*LOL* Knipoog

Wat betreft de stang en trens optoming, ik les er af en toe mee en rij vaak mijn wedstrijden erop, maar dit is 1 van de eerste keren dat ik er thuis mee rij, simpelweg omdat het niet erg veel toevoegt en ik het ook op een trensje voor elkaar krijg. Kan hem er alleen vaak net wat beter mee bovenin zetten, maar opzich heb ik dat in de training niet nodig.

Verder sluit ik mij helemaal aan bij de uitleg van Pipo en de vele anderen.

Kom trouwens net van les af, Ozep liep fantastisch, met wat minder spanning als op de foto's, maar wel groter draven.
Mijn instructrice was bijzonder te spreken over de vooruitgang die ik in 2 weken geboekt heb, zowel van het paard als van mij, ik reed nog met af en toe iets te strenge hand, maar ze vond mijn zit opvallend onafhankelijker geworden en zijn draf enorm verbeterd; letterlijk: "Zo heb je hem super aan het draven"
Ik heb hem thuis nog even onder de rode lamp nagepoetst en wilde nog even vermelden dat ik bijzonder trots ben over hoe hij er op het moment uitziet. Dikke kabels langs zijn totale bovenlijn, zijn ruggegraat ligt gewoon verzonken.
Maar alles zo zacht als boter
Het is gewoon lekker om hem te betasten...
(arme Ozep, dat is een blijf-van-mijn-lijf paard Ach gut )

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 18:22

Haha! Sjuim, ik krijg hele vreemde beelden van jou en Ozep voor mijn geest nu *LOL*. Ozep vastgebonden, onder een warme lamp, sjuim die hem uitgebreid betast waar hij niet van gediend is Nagelbijten / Gniffelen,... Nog meer boze oortjes en een openstaand mondje Knipoog.

Ik wil m wel weer eens in het echt zien lopen, de verbetering zien (en vastleggen op foto Knipoog). Want de beste stuurlui staan aan wal Sjuim, je krijgt hem steeds beter voor elkaar en er zijn er hiermaar weinig (waaronder AH) die diverse foto's durven plaatsen waar ook kritiek op gegeven kan worden. Je bent met recht beretrots op deze Vos en dat mag je laten zien ook vind ik!

Tigger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 18:42

Aqua8horse"]
[quote="Samsam"][quote="Aqua8horse"]
Bovendien heb ik neit gezegd dat hij moeilijk loopt
[/quote]

[quote="Aqua8horse schreef:
Ozep loopt duidelijk op de voorhand en
vanuit mijn visie
krijg je een paard wat al moeilijk loopt alleen op zijn achterhand als je hem meer balans geeft.
[/quote]

Tja, Samsam er is iemand anders die dat paard kent en dat gezegd heeft. Dat haal ik aan, verder niets ik ken het paard helemaal niet.
[/quote]

Als ik nog even door mag zeiken...

Er staat duidelijk "Vanuit mijn visie" . Wat wil je nu eigenlijk?
Dat je er een andere kijk op heb prima, maar dring jezelf niet zo op.
Als Sjuim het niet wil, dan wil ze het niet.

Djeez, wat een gezeik. Ik word af en toe echt flauw van je gewijmel over jouw methode.
Accepteer in godsnaam dat niet iedereen er mee wil werken, of wat dan ook.

Hou er mee op, je methode de hemel in te prijzen.. als jij er baat bij heb, vind ik leuk voor jou en je paarden. Echt waar.
Maar alsjeblieft zeg....
Net als Anoukie zegt, 1000 mensen, 1000 methodes...

Zo dat wilde ik nou al heel lang kwijt....

En leuk te lezen, in je laatste post, Sjuimpje, dat jullie vooruit gegaan zijn OK dan!

Kleintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 18:57

Sjuim, super die laatste post van je!
Wel jammer dat ik nu geen voorzitter mag worden Knipoog

Pipo, je hebt het geweldig verwoord! Ik ben nog niet eens aan het verzamelen en doorsluiten, maar af en toe heb ik ook weleens dat ik toch iets meer aan de voorkant moet doen om Treasure erop te attenderen dat het niet alleen maar bokken, wegspringen etc. is. Dus ja, bij mij is het paard ook weleens sterk. Lijkt me bijna onwaarschijnlijk dat het bij anderen niet het geval is. Denk dat het eerder schijnheiligheid is.

lovelance schreef dat ze de stang nou net iets te schreef. Weet even niet hoe ze het bedoelt. Dat ze het bedoelt dat ie te strak is of dat ze het op gewoon een trensje had moeten doen. Ik denk dat ze het laatste bedoelt.
Ik vraag me dan af hoe je dan ervaring kan krijgen met s&t als je er alleen op wedstrijd mee moet rijden en thuis niet een keer ermee mag trainen.

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 19:04

Tigger"]
[quote="Aqua8horse"][quote="Samsam"]
[quote="Aqua8horse"]
Bovendien heb ik neit gezegd dat hij moeilijk loopt
[/quote]

[quote="Aqua8horse schreef:
Ozep loopt duidelijk op de voorhand en
vanuit mijn visie
krijg je een paard wat al moeilijk loopt alleen op zijn achterhand als je hem meer balans geeft.
[/quote]

Tja, Samsam er is iemand anders die dat paard kent en dat gezegd heeft. Dat haal ik aan, verder niets ik ken het paard helemaal niet.
[/quote]

Als ik nog even door mag zeiken...

Er staat duidelijk "Vanuit mijn visie" . Wat wil je nu eigenlijk?
Dat je er een andere kijk op heb prima, maar dring jezelf niet zo op.
Als Sjuim het niet wil, dan wil ze het niet.

Djeez, wat een gezeik. Ik word af en toe echt flauw van je gewijmel over jouw methode.
Accepteer in godsnaam dat niet iedereen er mee wil werken, of wat dan ook.

Hou er mee op, je methode de hemel in te prijzen.. als jij er baat bij heb, vind ik leuk voor jou en je paarden. Echt waar.
Maar alsjeblieft zeg....
Net als Anoukie zegt, 1000 mensen, 1000 methodes...

Zo dat wilde ik nou al heel lang kwijt....

En leuk te lezen, in je laatste post, Sjuimpje, dat jullie vooruit gegaan zijn OK dan!
[/quote]

Ik zeg helemaal niets over mijn methode??? Boos!
En ik dring niemand wat op. Maar als er iedere keer gereageerd wordt op een altijd negatieve manier en je probeert wat uit te leggen wat bij voorbaat al gedoemd is te mislukken. Op zo'n moment denk ik dan is het beter om het eens te voelen. Pas dan kan je ook werkelijk oordelen over iets wat je niet kent. Dat willen ze niet, oke prima maar dan vind ik het wel zo reel om ook geen commentaar te geven over iets wat je niet kent en ook niet wil proeven, zou ik maar zeggen.

Ik heb net ook de reactie van Sjuimpje gelezen en dat is zeer zeker positief als je verbetering kan voelen en zien. Overigens elke verbetering is er 1 ookal is hij nog zo klein. Maar in 2 weken zo'n duidelijke verbetering aanbrengen vind ik knap.Wat ik nou bedoelde heeft haar instructrice verwoord: meer ontspanning dus. Aleen wil ze het, en met haar meerdere, dat van mij niet aannemen. Moet je eens kijken wat ik over me heen heb gekregen en ik zeg precies hetzelfde. Dus zo zie je maar weer.
Ik wens Sjuimpje erg veel succes met Ozep, want nogmaals ik vind het een mooi paard.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-03 19:40

Je zegt niet precies hetzelfde,
want jij wil vanuit de ontspanning naar het punt toewerken waar ik mee bezig ben, jij draait er continue cirkeltjes omheen in de hoop dat het paard het zelf gaat aanbieden.
Ik probeer samen met mijn instructrice in een rechte lijn op mijn doel af te gaan. Daarbij gaan we iedere keer de grens van het paard verleggen door telkens even eroverheen te gaan.
Maar ik ben van mening dat je zonder af en toe spanning er niet komt, omdat dit voor het paard geen leuk stukje is, maar wanneer hij er eenmaal doorheen is dit ook voor hem een genot.

Wat betreft kritiek, ik kan inderdaad vrij goed kritiek ontvangen en zelf geef ik ook regelmatig kritiek.
Alleen mijn kritiek heeft altijd toegevoegde waarde.
Aangezien ik dit topic ben gestart om te laten zien met welk stukje van het leerproces ik bezig ben heb ik foto's erbij gezocht die dat duidelijk maken.
Het commentaar wat ik tot nog toe ontvangen heb komt grotendeels bij mensen vandaan die zelf nog nooit aan dit stukje van de training hebben mogen proeven en die dus geen enkel idee hebben wat er bij komt kijken. Ik ook niet, en daarom helpt mijn instructrice. En omdat zij het dus wel weet reed zij wel op JIM en wij niet.

En nee Aqua, je zegt inderdaad niets over jouw methode,
ofnee, je zegt heeeeel veel, alleen is het allemaal nietszeggend en dus wordt niemand er wijzer van.

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 19:52

Waarom o waarom heeft iedereen zo de pik op aqua terwijl hij alleen maar wil helpen op een imo paardvriendelijke manier.
Wat hij zegt is inderdaad bij voorbaat al gedoemd omdat hij niet bij 'de popi's' hoort.
-->dit is wat ik ervan gezien heb

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 19:55

Sjuimpje schreef:
Je zegt niet precies hetzelfde,
want jij wil vanuit de ontspanning naar het punt toewerken waar ik mee bezig ben, jij draait er continue cirkeltjes omheen in de hoop dat het paard het zelf gaat aanbieden.
Ik probeer samen met mijn instructrice in een rechte lijn op mijn doel af te gaan. Daarbij gaan we iedere keer de grens van het paard verleggen door telkens even eroverheen te gaan.
Maar ik ben van mening dat je zonder af en toe spanning er niet komt, omdat dit voor het paard geen leuk stukje is, maar wanneer hij er eenmaal doorheen is dit ook voor hem een genot.

Wat betreft kritiek, ik kan inderdaad vrij goed kritiek ontvangen en zelf geef ik ook regelmatig kritiek.
Alleen mijn kritiek heeft altijd toegevoegde waarde.
Aangezien ik dit topic ben gestart om te laten zien met welk stukje van het leerproces ik bezig ben heb ik foto's erbij gezocht die dat duidelijk maken.
Het commentaar wat ik tot nog toe ontvangen heb komt grotendeels bij mensen vandaan die zelf nog nooit aan dit stukje van de training hebben mogen proeven en die dus geen enkel idee hebben wat er bij komt kijken. Ik ook niet, en daarom helpt mijn instructrice. En omdat zij het dus wel weet reed zij wel op JIM en wij niet.

En nee Aqua, je zegt inderdaad niets over jouw methode,
ofnee, je zegt heeeeel veel, alleen is het allemaal nietszeggend en dus wordt niemand er wijzer van.

Gelukkig voor mij dat er ook heel veel mensen wel wijzer van worden en van geworden zijn. Ik zeg precies hetzelfde als jouw instructrice, dat kan ik goed weten omdat ik heb gel;ezen wat jouw instructrice zegt en wat ik zelf doe. Jij oordeelt nu weer terwijl je helemaal niet precies weet wat ik wel doe en wat niet. Dus jouw opmerking lijkt mij niet op z'n plaats.

Spanning is er in 2 soorten: negatieve(=ongezonde ) spanning en positieve (=gezonde spanning). Er is dus wel degelijk verschil.

Ik denk dat ik heel goed weet wat er bij dit stukje training komt kijken. Ook hier geldt weer dat ik dat zelf goed kan beoordelen net als alleen mensen dat kunnen die ervaren hebben of begrijpen hoe ik werk met de paarden en hun berijder.

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 19:58

Lenn schreef:
Waarom o waarom heeft iedereen zo de pik op aqua terwijl hij alleen maar wil helpen op een imo paardvriendelijke manier.
Wat hij zegt is inderdaad bij voorbaat al gedoemd omdat hij niet bij 'de popi's' hoort.

Zo ervaar ik dat ook. Ik vind dat niet objectief en veel zeggend over de personen die zo reageren. Maar goed als mensen niet geholpen willen worden, prima toch?

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 19:58

Ik vind het trouwens knap dat je van een foto kan beoordelen of het paard negatieve of positieve spanning heeft..

Tigger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 20:04

Aqua8horse"]
[quote="Lenn schreef:

Zo ervaar ik dat ook. Ik vind dat niet objectief en veel zeggend over de personen die zo reageren. Maar goed als mensen niet geholpen willen worden, prima toch?
[/quote]

Dat bedoel ik dus...
Je doet net of ze alleen door jóu geholpen kunnen worden. Dat je commentaar geeft is prima. Dat is denk ik ook de opzet van foto's plaatsen.
Maar zeg dan niet dat ze maar eens bij jou moet komen om te leren hoe het wél moet. Want nu is het net of alleen jou methode de ware is.
Er zijn meer wegen die naar Rome leiden.

En dat van die Popi's vind ik een domme opemerking. Iedereen mag zijn mening geven. Maar dring het niet op aan anderen....

Maar goed, ik ga nu gruwelijk off-topic.

Kleintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 20:08

Lenn schreef:

Ow nee, zo zie ik het niet. Ik heb pas geleden wat pb's gewisseld met Aqua, maar ook hier kreeg ik geen antwoord op mijn laatste pb en vragen.

Ik vind niemand populair hier op bokt. Ja, er zijn namen die je geregelt langs ziet komen, maar dat maakt iemand nog niet populair in mijn ogen.
Ik vind het alleen fijn als iemand dingen onderbouwt en ik het idee heb dat ik er wat van kan leren om die stukjes goed te lezen en te bekijken.
Misschien kan ik ook heel veel van Aqua leren, maar ik heb geen trailer, kan dus niet makkelijk in Creil komen, ze komt niet naar Rotterdam toe en nee, ik ga niet van alles regelen om een keer die kant op te komen als ze verder niets over haar methode vertelt en vaag blijft.

Zo zit het bij mij, en denk bij meerderen. Aan vaag gedoe hebben we niets.

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 20:11

youngster schreef:
Ik vind het trouwens knap dat je van een foto kan beoordelen of het paard negatieve of positieve spanning heeft..

Dit bedoel ik nou, je stelt je meteen zo op van: fight... alleen maar omdat híj het zei. Zo moeilijk is dat trouwens niet te zien.

Citaat:
Ow nee, zo zie ik het niet. Ik heb pas geleden wat pb's gewisseld met Aqua, maar ook hier kreeg ik geen antwoord op mijn laatste pb en vragen.

Ik ken aqua('s methode) verder niet, dit viel me gewoon op.

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 20:15

Nope zo stel ik me niet op hoor, heb genoeg gezien van haar en van andere.
Maar zij valt sjuim ook zo aan. En overal hoor je dat je niks van een foto kan afhalen. Maar zij wel, dat vond ik zo raar..

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 20:33

Wat een gezeur weer zeg.
Zoals er al word gemeld, ieder heeft hier zijn eigen trainings methode, en de 1 is het daar mee eens en de ander niet.
Mensen hebben straks geen eens zin meer om foto's te gaan plaatsen, omdat ze toch alleen gezeur krijgen.

Het ziet er weer goed uit vind ik, hij loopt fijn.
Volgends mij is je eigen houding ook super vooruit gegaan.
Ik vind het altijd leuk om naar je foto's te zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 22:06

Beste Aqua,

Al diverse keren hebben Bokkers je verzocht om foto's te plaatsen van paarden die volgens jou wel fijn lopen en foto's van je eigen paarden in training. Maar zo lang jij te laf bent om ook maar een klein kijkje in je eigen keuken te geven lijkt het me het beste dat je je onthoud van elk negatief commentaar op welke foto dan ook.

Op deze manier lijkt het er verdacht veel op dat je jezelf aan het omhoog halen bent door anderen neer te trappen. Zulk commentaar komt de sfeer op Bokt zeker niet ten goede.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 22:07

Hoogachtend,

Jippie

Haha!:D:D:D:D:D:D

Tigger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 22:08

Pipo schreef:
Hoogachtend,

Jippie

Haha!:D:D:D:D:D:D

OK dan! Haha!

XJuul

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 22:33

Haha! grappig topic geworden.

Ik wil alleen even kwijt dat je houding een stuk beter lijkt! Vooral je bovenlichaam