In een drietakt moeten die te allen tijde tegelijkertijd landen anders heb je geen drietakt meer. Rengalop is daarbij een uitzondering maar die hoef je niet te laten zien in een proef
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
In een drietakt moeten die te allen tijde tegelijkertijd landen anders heb je geen drietakt meer. Rengalop is daarbij een uitzondering maar die hoef je niet te laten zien in een proef
bromfiets schreef:Op de foto's is het inderdaad een viertakt (tenzij het paard aan het struikelen is, maar dat lijkt me sterk)
Je zegt zelf dat het paard na een wissel door moet gaan in de drietakt, dus binnenachterbeen, buitenachterbeen en binnenvoorbeen tegelijkertijd en buitenvoorbeen volgt. Op de foto's zie je dus flinke taktfouten als het inderdaad wissels zijn.
Technisch gezien zijn het dus taktfouten omdat de beenzetting niet klopt.

), maar wil straks toch ook beter met die van mij aan de slag. We hebben hier mooie lange zandpaden (helaas niet echt bergopwaarts, daarvoor moet ik toch een stukkie verder). En eerst maar is vooral gaan VOELEN. 
vonneke schreef:Ga zelf maar eens met je lijf in dezelfde hoek staan met je heupen als het paard doet. Kun jij het ook niet meer.
)
._Marinke_ schreef:Sodeju! Ik ben even (door omstandigheden) minder actief op bokt en dit topic schiet ineens in pagina's omhoog. Interessant om alles te lezen!
Ik ga morgen avond of van het weekend even zitten voor (uitgebreidere) reactie, lees erg interessante dingen en ben erg blij dat de discussie met LL niet verkeerd is uitgepakt en iedereen respect voor elkaar heeft behouden! Heb het wel eens anders op bokt gezien, ben heel blij dat we elkaar verder gewoon in elkaars waarde laten. Iedereen heeft z'n eigen kennis en ervaring en juist daardoor kunnen we zo goed van elkaar leren! Als we allemaal Anky waren waren we ook snel uitgepraat natuurlijk.![]()
Ook wil ik nog even zeggen dat ik heel blij ben met de verschillende reacties hier en hoe uitgebreid erop in gegaan word!
Hoe Pien gestimuleerd werd/word door dit topic om met de galop bezig te gaan (of in elk geval bewuster, wat gebeurd er nu eigenlijk echt en hoe ga ik dat oplossen?) Super!!!Heel leerzaam ook om te lezen over jou ervaringen en jou oplossingen, ik hoop dat je vanuit frankrijk ons op de hoogte blijft houden. Zelf heb ik momenteel een hittevakantie voor mijn paard ingelast (staat zins zondag al stil
), maar wil straks toch ook beter met die van mij aan de slag. We hebben hier mooie lange zandpaden (helaas niet echt bergopwaarts, daarvoor moet ik toch een stukkie verder). En eerst maar is vooral gaan VOELEN.
Bedankt Pien!
Janneke2 schreef:[naam] schreef:Ga zelf maar eens met je lijf in dezelfde hoek staan met je heupen als het paard doet. Kun jij het ook niet meer.
...nou ben ik een mens en geen aap
(hoewel, wat ik vroeger allemaal wel niet hoorde als ik in bomen klom.... Maar liever 'aap' dan 'het had een jongen moeten worden')
en ik heb als mens sinds z'n 2 miljoen jaar rechte knieen.
Ook zijn mijn dijbenen langer dan die van Knollie, hoewel Knollie haar achterbenen beslist langer zijn dan die van mij. Om nog maar te zwijgen van staan op mijn middelste teennagel, dat kan ik echt niet.
Maar goed, de hoek "heup - bekken" is bij een paard plm. 90 graden.
Op yoga doen we regelmatig de volgende serie:
1) staan in "tafeltje": op handen en knieen, wervelkolom recht 'van stuit tot kruin'
2) de houding "kat maakt bolle rug" (zij het, dat wij op yoga onze bol nerwaarts doen, de echte kat die dreigt heeft het hoofd fier rechtop)
3) de houding (na een pauze in 'tafeltje') "de hond": bol op, staart op, maar je navel richtig grond zodat je rug 'hol' wordt.
Voor mijn part noem je het geen bekkenkanteling, omdat je dan als mens ook je bekken horizntaal hebt ipv. verticaal, maar daar houdt het voor mij op.