veel succes!
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
veel succes!

Zadels geven ook drukpunten. Ook maar aflaten dan, als we daar 4 uur mee rijden is het ook sielugh.
chelle_dora schreef:maar om nou te zeggen dat ieder paard er kapot van gaat.. Nou sorry.. maar dat is wel lichtelijk overdreven.. Als je het dag in dag uit doet, zware tochten, dan zal het niet bevoordelijk zijn nee. Maar naar mijn weten leerden ze vroegah allemaal op de manege rijden door zonder zadel te rijden.. krijg je goede ruiters van, en hele brave paarden..

Ik heb zelfs natuurkunde gehad
B2 nog wel
Waratje schreef:Ach DezeNaam, ze willen alleen maar horen wat in hun eigen straatje past. En met hun eigen (beperkte) ervaring generaliseren ze maar even naar alle paarden ter wereld. Ze zijn gewoon nog niet wijzer![]()
Ze willen zonder zadel rijden en willen alleen maar horen dat dat reuze gaaf is en geweldig goed voor de band met je paard. Nou, dan kennen ze die oude taart van mij nog niet, ik hou mijn relatie met haar goed door vooral NIET meer zonder zadel op haar rug te gaan zitten. Zij vindt het niet prettig en ik respecteer dat.
Daarnaast is het inderdaad simpele natuurkunde dat drukpunten wel een fysiek probleem gaan geven. Helaas is natuurkunde niet een verplicht vak