Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
liekec schreef:44Myrthe44 schreef:Ik rij ook Z. Toch ben ik het eens met ts..
Dan vindt ik het zeer opmerkelijk dat dan wel niet bij jou of bijvoorbeeld Priscilla90 opgemerkt is dateen van jullie et dus verkeerd rijdt.
. En vorm dan je eigen mening. Citaat:Dan vindt ik het zeer opmerkelijk dat dan wel niet bij jou of bijvoorbeeld Priscilla90 opgemerkt is dateen van jullie et dus verkeerd rijdt.
44Myrthe44 schreef:liekec schreef:Ik vind net redelijk storend dat je blijft denken dat je het goed hebt, terwijl mensen die er echt wel verstandvan hebben zeggen van niet.
Wel een leuke fjord!
Heb je mijn reactie bekeken?
Ik heb nog niet eerder gereageerd hierover..
Heb je zelf alle 3 de artikelen bekeken? Weet jij het beter dan die 3 artikelen?
Ik ben het gewoon eens gaan nazoeken op internet.
Ik kan alleen maar bewijs vinden voor wat ts zegt, wat de rest zegt kan ik nergens vinden... Misschien moeten die ''mensen die er verstand van hebben'' ook eens met wat linkjes komen dan?
Ik begin me iig af te vragen hoeveel verstand ze er nou echt van hebben.
44Myrthe44 schreef:@ Kelly_Taco: dat klopt ja, ik geef wel andere hulpen voor de travers dan voor het appuyeren. Dat komt volgens mij echter alleen maar omdat je bij appuyeren geen muur hebt en vanaf een andere hoek begint dan bij travers, dus het is logisch dat je dan ook andere hulpen moet geven om dezelfde beenzetting te krijgen.
Bij travers zet je de kont in en bij appuyeren de voorhand.

MirandaFuego schreef:Euhhh op de onderste foto zit de ruiter helemaal de verkeerde kant op, haar bovenlichaam hangt in tegengestelde richting, niet zo'n goed voorbeeld dus!![]()
Op de bovenste foto rijdt de ruiter véél beter maar probeert het paard wat tegen te sturen om hem wat rechter te krijgen, dat is dus geen valse buiging, maar gewoon even bijsturen.
Over de ts wil ik zeggen dat er weinig lengtebuiging in haar paardje zit en dat daar nog het nodige werk aan valt te verrichten!
Verder vind ik het erg goed gaan.
tenzij hij een dermate dikke buik heeft dat je die aan de rechterkant kan zien
)Kelly_Taco schreef:44Myrthe44 schreef:@ Kelly_Taco: dat klopt ja, ik geef wel andere hulpen voor de travers dan voor het appuyeren. Dat komt volgens mij echter alleen maar omdat je bij appuyeren geen muur hebt en vanaf een andere hoek begint dan bij travers, dus het is logisch dat je dan ook andere hulpen moet geven om dezelfde beenzetting te krijgen.
Nee dat is omdat het toch een andere oefening isBij travers zet je de kont in en bij appuyeren de voorhand.
Bedenk je goed dat iedere oefening een doel op zich heeft. Travers krijgt als doel om te appuyeren en appuyeren krijgt als doen om een pirouette te rijden.
Als je een pirouette wilt draaien terwijl je niet inzet met de voorhand krijg je het knap lastig en zal je paard nooit goed kunnen draaien.
Kelly_Taco schreef:Ik rij haar al een aantal jaar niet meer.
Kon altijd zo opstappen en heb nooit last met haar gehad.
Het is een werkwillige merrie die fijn ijverig is maar die je wel met gevoel moet rijden.
Maar goed, dat kan veranderd zijn in de loop der jaren.
44Myrthe44 schreef:Natuurlijk is de inzet anders, je komt immers vanuit een andere hoek aangereden. Dat de inzet anders is wil nog niet zeggen dat het een andere oefening is, het paard moet in principe hetzelfde doen.

Sybelle schreef:Kelly_Taco schreef:Ik rij haar al een aantal jaar niet meer.
Kon altijd zo opstappen en heb nooit last met haar gehad.
Het is een werkwillige merrie die fijn ijverig is maar die je wel met gevoel moet rijden.
Maar goed, dat kan veranderd zijn in de loop der jaren.
Kelly, ik vind dit wel een beetje raar overkomen. Je doet alsof je haar jaren getraind hebt. Sandrien trainde Vera en jij hebt ooit een aantal wedstrijden met haar gereden. Dat was zaterdag nog even opstappen en puntjes er op zetten dan de dag erna starten. En verder heb je haar eens een paar weekjes gehad om te rijden. Maar nu komt het over alsof jij alles aan haar geleerd hebt. En dat vind ik te kort doen aan Sandrien en ook aan Dorine die haar nu zo lekker aan het sjouwen krijgt.

Kelly_Taco schreef:Natuurlijk had het geen travers op de diagonaal geheten, dan kunnen ze renvers ook wel contra travers noemen.44Myrthe44 schreef:Natuurlijk is de inzet anders, je komt immers vanuit een andere hoek aangereden. Dat de inzet anders is wil nog niet zeggen dat het een andere oefening is, het paard moet in principe hetzelfde doen.
Huist omdat je vanuit een andere hoek aangereden komt is het een andere oefening.
Beenzetting is bijna het zelfde.
Dit is de beenzetting in travers
[ Afbeelding ]
Je kunt zien dat in de travers de voorbenen elkaar dus minder overkruisen dan in een appuyement.
Dus het is echt een andere oefening.
Anders had het wel travers op de diagonaal geheten (immers is er ook travers op de AC lijn)

Kelly_Taco schreef:44Myrthe44 schreef:Natuurlijk is de inzet anders, je komt immers vanuit een andere hoek aangereden. Dat de inzet anders is wil nog niet zeggen dat het een andere oefening is, het paard moet in principe hetzelfde doen.
Huist omdat je vanuit een andere hoek aangereden komt is het een andere oefening.
Beenzetting is bijna het zelfde.
Dit is de beenzetting in travers
[ Afbeelding ]
Je kunt zien dat in de travers de voorbenen elkaar dus minder overkruisen dan in een appuyement.
Dus het is echt een andere oefening.
Anders had het wel travers op de diagonaal geheten (immers is er ook travers op de AC lijn)
kort door de bocht