wel of niet in en uit stappen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

catzkillz

Re: wel of niet in en uit stappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 10:06

Jup, een in-en uitstapper hier :) Instappen doe ik altijd, om te zien of ik goed zit, beugels e.d., hoe paardlief erbij wandelt en om nadien een beetje bij aan te kunnen singelen (paard blaast zich op tijdens opzadelen).
Uitstappen doe ik dus ook en combineer ik vaak met wat "gewenning", kietelen op z'n kont, proberen z'n oren aan te raken e.d. :) en nadien afzadelen en meneer laten rollen, dat vindt hij nog het leukst van heel de training haha!

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 13:28

Jah als jij gesport heb doe je toch ook een warming up en een cooling down.
DAt heeft een paard ook nodig ook al loopt hij of zei 24uur buiten

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 13:31

Niet instappen, wel uitstappen. Lekker aan het werk in stap is een veel betere warming-up dan rondjes aan een lange teugel sloffen, en bovendien heb ik het idee dat mijn (nouja, verzorg-) paard een stuk actiever is als ze meteen aan het werk wordt gezet. Vaak longeren we naderhand ook nog om de spieren even te strekken en zo spierpijn en blessures te voorkomen. Uitstappen doen we wel gewoon, om af te koelen, op adem te komen en als beloning voor het paard.

Hanna_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 22:50

Ik stap altijd in en uit, dit heb ik altijd zo meegekregen op de plaatsen waar ik reed.
Vooral uitstappen is volgens mij heel belangrijk, maar ik zou het niet over mijn hart krijgen om paardje op te zadelen en meteen te gaan draven hoor, dus instappen gebeurd ook altijd bij mij :)

FFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 19:35

Altijd in en uitstappen, zelf stap ik vaak uit op het harde ;)

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 19:39

Ik stap eigenlijk nooit in. Vind ik onzin.
Uitstappen doe ik dan wel weer. Vaak op het harde inderdaad. Of een stukje door het land.

minkxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 19:41

Serendip90 schreef:
Ik ben zelfs zo erg dat ik eerst naast mijn paard een rondje 1-2 loop, dan opstap en instap :p

Uitstappen doe ik er wel vaak "op", soms ook nog even paar rondjes aan de hand, hangt er een beetje vanaf :)

ik ook!! heeft dan wel meer te maken met dat ponylief soms wat last heeft van singelvrees. (lees; veel druk op de singel, veel spanning -> pony omhoog) daarbij stap ik altijd 3/4 rondjes in de bak uit en daarna nog de (erg lange) oprijlaan heen en terug!
dus, ja ik vind het erg belangrijk om goed in en uit te stappen! :j

Edisons

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 19:46

pinkie87 schreef:
Jah als jij gesport heb doe je toch ook een warming up en een cooling down.
DAt heeft een paard ook nodig ook al loopt hij of zei 24uur buiten

+1