Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
liljebo schreef:unicorn_kiss schreef:[
Dat is nog altijd heel subjectief hoor. Ik vind bv. een continu mankend paard geen paardwaardig bestaan hebben. Dat jij dat niet vindt, is jouw mening. Verder zie ik weinig mensen hun paard inslapen vanwege de centen die ze niet meer willen betalen, heb het welgeteld 1 keer gezien in mijn omgeving. Wat jij uitzondering noemt, noem ik regel. Ik zie veel vaker mensen die hun paard wegschenken onder het mom van 'daar krijgt hij een pensioen die ik hem niet kan geven'. Right...
Ik geef ook aan dat een paard wat letterlijk door de wei strompelt idd beter af is als hij dood is. En blijkbaar zie jij dan alleen het type wat ik weinig tegen kom, ook hier op bokt.
Ik zie nl wel dergelijk veel paarden die worden dood gemaakt omdat het beter zou zijn voor het paard, maar die het met onbelast bewegen nog prima zouden kunnen doen.
Paard van t.s. hoort volgens mij ook tot die categorie en hoeveel mensen roepen in dit topic al dat het dier moet ingeslapen worden voor zijn eigen bestwil Hoezo eigen bestwil, denk ik dat?
Wegschenken voor een pensioen is helemaal puin, tenzij je de persoon die het paard krijgt zeer goed kent. Het merendeel van deze paarden die gratis of voor een schijntje worden aangeboden opdat de eigenaar zichzelf kan wijsmaken dat het een mooi pensioen krijgt, komt in de handel of buitenlandse slachttransport terecht.