Wat is nou de juiste manier van afstijgen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ivda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 21:24

Hmm, nu ik dit lees ben ik er eigenlijk wel van overtuigd dat je beide voeten uit de beugels moet doen,
Maar zelf deed ik het tot nu toe met 1 voet eruit, been erover, steunen op zadel, andere voet eruit, en dan springen.
Maar dat ga ik nu snel veranderen :o

ShauniBef

Re: Wat is nou de juiste manier van afstijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 21:26

Beide voeten eerst uit de beugel :? ?! Dat heb ik nog NOOIT iemand zien doen _O- := !

Daphx93

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 21:37

Ik doe ook beide voeten eerst uit de beugel en zwiep er dan overheen :)

Hommage

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 21:39

ShauniBef schreef:
Beide voeten eerst uit de beugel :? ?! Dat heb ik nog NOOIT iemand zien doen _O- := !!

Doen dr zoveel? :') Ik doe het meestal ook wel eigenlijk.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 21:44

Ik doe altijd eerst mijn rechtervoet eruit, zwaai mijn rechterbeen over het zadel haal mijn linkervoet uit de beugel en laat me zakken.

Maar ik zou het andere gaan doen ;)

leanR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 16:45

Ik doe ook altijd eerst beide voeten uit de beugels. Volgens mij kan ik het niet eens zoals het eigenlijk 'hoort'. Linker in de beugel houden,leunen,linker eruit en dan eraf. Nog nooit geprobeert,ga ik straks doen! :+

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 17:35

Ilja_1997 schreef:
ShauniBef schreef:
Beide voeten eerst uit de beugel :? ?! Dat heb ik nog NOOIT iemand zien doen _O- := !!

Doen dr zoveel? :') Ik doe het meestal ook wel eigenlijk.

Hier niet. :') Haha. Ik ga het proberen! Als ik eraan denk.. :')

IndianRose_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 19:29

leanR schreef:
Ik doe ook altijd eerst beide voeten uit de beugels. Volgens mij kan ik het niet eens zoals het eigenlijk 'hoort'. Linker in de beugel houden,leunen,linker eruit en dan eraf. Nog nooit geprobeert,ga ik straks doen! :+

Maar met je linkervoet uit de beugel heb je toch niet genoeg 'kracht' om je rechterbeen over dat zadel te zwaaien?
Ik doe het veel makkelijker, vind ik toch :D Ik ga er helemaal anders af. Ik zwaai mijn rechterbeen over de hals (dus ja, niet over zijn kont maar omgekeerd), hou links in de beugel en glij er dan 'netjes' af en haal 'onderweg' links uit de beugel. Maar ik rij dan ook wel met een westernzadel... :p

Stefannnnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 23:23

Via de kont eraf glijden :+

LisaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 23:45

Ik doe altijd 1 been er in laten zodat ik nog kan hangen dan plof ik minder hard neer anders zak ik regelrecht door m'n benen heen als ik op de grond terecht kom := .

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 23:49

Ik doe beide benen uit de beugels en zwaai dan mn rechterbeen vorenlangs zodat ik ahw in dameszit zit en glij dan via de zijkant van mn zadel er rustig af. Geen moeilijk gedoe, geen drukpunten, zou niet weten waarom ik het anders zou gaan doen, al zijn er maar weinig mensen die het net zo doen als ik :')

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 23:55

Ik doe altijd maar wat :=

Maar mij is inderaad ook aangeleerd dat je links erin houdt tot rechts over het zadel is..
Meestal gooi ik mijn voeten er wel allebei uit en dan spring ik gewoon een beetje elegant.. ligt aan de spierpijn :=

NWDynamite

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 00:07

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 00:17

Zoals het laatste filpje toont hoor je idd af te stijegen. Maar ik doe ook twee beuegls los en een mooie zwaai.

Bokje_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 00:57

Voor het pard is het het fijnst bijde voeten uit de beugels en er dan af spring:+

Gribeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 02:57

Beide voeten uit de stijgbeugels en dan eraf springen, goed buigen door de knieën.
Lijkt me beter voor de paardenrug.
Opstijgen doe ik ook met een opstapje ifv de paardenrug dus afstijgen ook zo weinig mogelijk druk langs 1kant zetten.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 19:05

Ik doe ook met allebei de voeten uit de stijgbeugels en dan eraf zwaaien, niet omdat ik het fijner vind, maar om de rug te ontlasten. :)

Frodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 21:16

Ik zwaai mn rechterbeen over de hals en spring er aan de linkerkant af. :+
Alleen bij de pony doe ik dit, braaf beestje. Normaal stijg ik gewoon af :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 21:21

Ik houd links aan. Zwaai rechterbeen er over heen, op het moment dat dat been net over de kont langs is gegaan, doe ik ook links uit en land op de grond.

priske29

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 13:18

ik ga er soms op de gekste maniere vanaf haha

HarriesHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 20:07

ik heb het even geprobeerd om beide benen uit de beugels te doen,
en dan zo'n elegante zwaai mogelijk te maken en er af te springen.
nou doe mij maar de andere manier! :j linkerbeen in de beugel laten, of allebei eruit en rechterbeen over de nek :+

Liesbeth1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-12 21:54

HarriesHorse, hier hetzelfde hoor!! In mijn geval doe ik het paard echt geen plezier als ik beide beugels uit doe.haha

Prisjee91

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 22:00

Ik doe beide beugels uit en zwiep dan mijn linkerbeen over me paard en dan sta ik op de grond haha. Ik blijf dus niet nog even hangen oid.
Stap trouwens altijd links op en rechts af.

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 22:18

Als je beide voeten uit de beugels doet en dan eraf " zwiept" zoals jullie dat zo mooi zeggen dan hebben jullie in de winter zeker geen tenen meer over? :D

Ik hou ook mijn linkervoet in de beugel, been erover heen voet eruit stukje naar beneden laten zakken en dan door de knieen buigen.

Aan het zadel een half uur hangen om zachtjes op de grond te komen lijkt mij ook niet echt fijn voor een paard.

leanR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 12:03

IndianRose_ schreef:
leanR schreef:

Maar met je linkervoet uit de beugel heb je toch niet genoeg 'kracht' om je rechterbeen over dat zadel te zwaaien?
Ik doe het veel makkelijker, vind ik toch :D Ik ga er helemaal anders af. Ik zwaai mijn rechterbeen over de hals (dus ja, niet over zijn kont maar omgekeerd), hou links in de beugel en glij er dan 'netjes' af en haal 'onderweg' links uit de beugel. Maar ik rij dan ook wel met een westernzadel... :p

Haha,ja wel hoor. Alleen 'leun' je daarna niet op je paard. Je springt er eigenlijk direct af.

Mij is het trouwens niet gelukt.....Ik bleef haken in de linkerbeugel. Niet echt ideaal met een paard van 1.71. :Y)