KNHS instructieweek Dressuur, Olivius Z1

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 01:35

upendo schreef:
Als mijn paard achter de loodlijn kruipt laat ik de teugels altijd onmiddelijk vieren en laat ik hem voorwaarts gaan. Door dat rukje snap hij er ook geen zak meer van omdat het verder geen rijtechnisch correcte hulp is.
Als hij zijn gewicht daarna in de teugels hangt heb je helemaal niks meer te vertellen. Als je de teugels helemaal loslaat en hem naar voren rijdt MOET hij simpelweg wel op eigen benen gaan lopen en meestal komen ze op dat punt ook achter die loodlijn vandaan.

Wie bepaalt wat een rijtechnisch correcte hulp is?
Sommigen begrijpen mijn rukje naar boven verkeerd zie ik. Het paard moet zeker op de eigen benen lopen; het is dan ook niet de bedoeling dat je z'n hoofd gaat dragen. Mijn ervaring is dat paarden die duiken vaak vrij vlug zijn, en dus gewoon niet van achteren 'zakken' als het ware. Teugels laten vieren zou nooit mijn manier van rijden zijn want dan ben je gewoon je contact kwijt.
Met een rukje omhoog bedoel ik dus je handen een keer omhoog, daarna meteen weer omlaag en daarbij been geven. Een paard dat duikt loopt niet goed over de rug en dan heeft teugels laten voeren of bijv alleen been geven naar mijn ervaring geen zin!

En fyi m'n paarden hebben het altijd prima begrepen hoor :)

jerich0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 06:45

FriesWytske schreef:
@ jerich0 Mijn kritiek slaat nergens op :( . En jij rijdt zeker al op zeer hoog niveau dat jij nooit fouten maakt. En het bij jou altijd goed gaat. Jouw paard heeft zeker nooit een dipje met het rijden. Zou zeggen, open jij maar eens een topic. Zodat wij jou kunnen beoordelen. Zullen we net zo streng zijn als jij nu bent :j

Sorry, maar ik vind een hoop kritiek wat er hier bruut wordt neer gezet, nergens op slaan. Wil wel eens foto's van jullie zien. En weten wat jullie wel niet voor niveau hebben om dit commentaar hier zo neer te zetten. TS geeft heel duidelijk in haar openingspost aan dat het niet super ging. Maar nee, dat wordt volgens mij helemaal niet gelezen. Men vind het leuker om maar door te zagen over iets waar TS zegt mee bezig te zijn.

Mijn commentaar sloeg enkel op hetgene van dat kettingkje van de stang.
Verder als u mijn eerste reactie leest, en echt leest, dan ben ik daar ositef met tips en zeg ook duidelijk dat ze het paard en zichzelf moet toelaten fouten te maken en zch er net van moet aantrekken, want iedereen maakt fouten. In uw opwelling bent u fingen gaan verwarren.

Verder vind ik jolien haar commentaar zeker niet mis, maar zal idd wat bot aankomen, maar verbloemen werkt soms verwarrend. De aanleuning is niet correct en dat geeft de TS ook zelf ( onbewust) aan. Als ze leert ontspannen en met lichte hand zijn, dan zal haar paard aanleuning nemen en gaat alles votter gaan.

Verder versta ik niet dat men hier geen storende zit ziet als de TS dit zelf al ziet, dan is de basis van die ersoon zeker afwezig en zegt die beter niets...

Bloem24

Re: KNHS instructieweek Dressuur, Olivius Z1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 07:58

Denk je leuk een topic te openen ben je 5 blz verder haha.

TS wat een leuk paard! Heb je topic van de jurycursus destijds ook gezien en dat vond ik er erg fijn uitzien.
Is hij door de S&T dieper gaan lopen?

Denk dat je op Ermelo de nodige instructie hebt gekregen en foto's zijn ook maar momentopnames!

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-12 08:41

Zo, ik denk dat ik nu wel genoeg ervan heb gehad.
Iedereen die positief mijn topic heeft benaderd, wil ik bedanken voor de positieve feedback en hun adviezen zal ik zeker ter harte nemen.

Degenen die het nodig en leuk vonden om een reltopic hiervan te maken en een discussie hier gaan voeren over iets wat hier totaal niet aan de orde is, wil ik feliciteren met het vernaaien van mijn topic.

Foto's haal ik hier uit het topic en dit is dus ook gelijk de laatste keer dat ik een fototopic plaats.
Bokt zou Bokt niet zijn als degenen die met een cavia op 12-hoog en het dichtstbijzijnde paard hun My Little Pony is, het hoogst van de toren blazen.
Aan de modjes heb ik in deze ook niets gehad, mbt het offtopic gaan, want die melding is nog steeds niet gelezen.
Dus hou ik het aan mijzelf: weg foto's, einde discussie en een dik vet slot hierop.

Bedankt! :r
Laatst bijgewerkt door Imker op 24-06-12 08:46, in het totaal 1 keer bewerkt

PinkyPie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 08:46

Haal het positieve eruit, sta open voor kritiek en verbeter jezelf. Misschien je openingstitel de volgende keer wat anders :P want bij Z1 lezen mensen al met een bepaalde verwachting.... Just a tip.. Succes met je mooie paard.

feanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 09:05

Allereerst jammer dat zo loopt en dat je daardoor de foto's verwijderen gaat.

Dan verder, ik snap dat iedereen zegt dat hij achter LL loopt maar de eerste foto's (die niet vande proef) geven helemaal niet zo een verkeerd beeld en hij heeft hier van achteruit een opgerichte houding.
Ik ben er van overtuigd dat de spanning tijdens een proef van zelf gaat afnemen en dat hij de proeven ook zo een beeld gaat laten zien!!!

Probeer idd iets rechter te gaan zitten.
En of je nu of niet met s en t rijdt is helemaal aan jou!

Succes in het Z!

petrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 09:12

feanor schreef:
Allereerst jammer dat zo loopt en dat je daardoor de foto's verwijderen gaat.

Dan verder, ik snap dat iedereen zegt dat hij achter LL loopt maar de eerste foto's (die niet vande proef) geven helemaal niet zo een verkeerd beeld en hij heeft hier van achteruit een opgerichte houding.
Ik ben er van overtuigd dat de spanning tijdens een proef van zelf gaat afnemen en dat hij de proeven ook zo een beeld gaat laten zien!!!

Probeer idd iets rechter te gaan zitten.
En of je nu of niet met s en t rijdt is helemaal aan jou!

Succes in het Z!

Is het ècht nodig om er hier in dit topic alsnog over te zeuren ? ;(

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-12 09:55

Bij deze zou ik het waarderen dat in dit topic ook NIET meer gereageerd wordt.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 09:57

Joolien schreef:
FriesWytske schreef:
@ Joolien Ik zie nergens dat mensen het er prima uit vinden zien. Er zijn hier genoeg poster die op en aanmerkingen hebben. Maar daar ook weer een positief iets aan meegeven. En dat kan ik van de meeste posters hier niet zeggen. Die zijn zo negatief, dat ik me afvraag hoe ze zelf rijden. Dus misschien moet jij het voortouw nemen. En melden op wat voor niveau jij rijdt.

Sorry, over die fiets was even flauw.

Waarom moet ik nou weer een niveau hebben? Mag ik dan mn mond pas open trekken? Dat vind ik pas flauw. Wat KG al zegt, er wordt beoordeeld op foto's, dat hele verhaal er omheen kennen wij niet, en dan nog, als een paard al meerdere malen op hoog niveau heeft gelopen, zou je toch denken dat de basis correct is? De basis vind je ook terug in de B en de L, daar hoef ik geen Z voor te rijden om te zien dat dit niet correct is. En dat gezeur altijd over afgunst, wat een smoes is dat toch. Of vind men het juist vervelend dat iemand die 'slechts' M gereden heeft kritiek gaat geven over een Z combinatie?

Ik wordt altijd zo moe van dat gezeur, gooi dan geen foto's op bokt. Ik heb het filmpje gekeken. Ook daar vind ik het paard er van achter niet bij en heeft hij dezelfde valse? knik in de hals. Is het de bouw, geen idee, maar omdat het L is wordt er anders naar gekeken dan wanneer je Z gaat starten.

vind het idd ook jammer voor de ts dat iemand die ws nog nooit een L proefje heeft gereden zo hard kan oordelen over een ander!

DW_Dressage

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 10:14

Sorry, ik kan de foto's niet meer zien? "Foto's verwijderd door gebruiker"

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-12 10:22

Even lezen is moeilijk voor Bokkend Nederland?
Het is een compleet reltopic geworden en ik ben er klaar mee.

DUS OOK GEEN REACTIES HIER MEER A.U.B.!!!!!!

Maaik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 11:03

vencedor schreef:
maar dit is typisch bokt, je mag niet zeggen dat je een ruiter te zwaar vindt want dan heb je heel bokt over je heen. Maar je mag wel kinderen en mensen die hard werken en hun best doen helemaal afbranden...

Volgens mij heeft dit helemaal niks met afbranden te maken, in mijn geval sowieso niet. Wat mij 'dwars' zit is dat mensen aan de hand van deze(!) foto's beweren dat ze hier een juiste houding en aanleuning van het paard zien! Sowieso blijf ik het een raar Bokt-trekje vinden dat zolang je zelf niet op het desbetreffende niveau rijd er geen commentaar op mag geven, maar dat daargelaten. In dit geval geven menig mensen hier commentaar over het stukje BASIS wat de combinatie samen mist, namelijk; de juiste(!) aanleuning. Persoonlijk denk ik niet dat het ook maar iets te maken heeft met het S&T verhaal oid. Ja, ik heb het filmpje uit het vorige topic ook gezien. Vind het alleen wel erg jammer dat er direct met woorden als afgunst en dergelijke gegooid word.
Wat ik me dan afvraag hé, waarom je dan een topic opent en dan al helemaal bij HAW, want bij HAW is het zelfs verplicht rijtechnisch commentaar te geven, als je er niet helemaal voor open staat? - Ja ik geef toe dat sommige reacties netter geformuleerd konden worden -

Nogmaals; vind het super dat je zoveel begeleiding zoekt en ik wens je nog veel succes in het Z!

[edit] Sorry TS, zie je berichtje nu pas. ;)

xAppelmoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 11:20

Jammer, ik kan de foto's niet zien..

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-12 11:40

Ben ik nou gek of lezen jullie niet de posts hierboven:

FOTO'S ZIJN DOOR DE FIJNE REACTIES VAN ALLESWETENDE BOKKERS VERWIJDERD EN KOMEN NIET MEER TERUG.
Degenen die wel goede opbouwende commentaren bedank ik nogmaals en ik hoop dat de rest die alleen andermans topic kunnen verzieken, nu klaar zijn en zelf een reltopic openen!

MODJE: SLOTJE!!!!

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 11:48

Hoe help je HAW en ITP de vernieling in deel tig :n
Ben het compleet eens met de TS.
Zo opent niemand straks meer een HAW of ITP.

Saar4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 12:50

In plaats van zo opgefokt en raar te reageren kan je natuurlijk ook je eigen abonnement op het topic stop zetten en de eer aan jezelf houden. :+
Jij weet hoe je rijdt dus laat het los en kijk niet meer in dit topic als je je er zo over opwindt.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 07:44

Moderatoropmerking:
Na overleg is besloten om dit topic gesloten te houden.
Enerzijds omdat de foto's die nodig zijn om een goede beoordeling te maken verwijderd zijn door TS.
Anderzijds omdat al het rijtechnisch commentaar wel genoemd is. En erg veel reacties enkel het herhalen zijn van eerder genoemde verbeterpunten.