Rijden met MP3, wat doet het nu?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Quinc

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 10:53

Ik word daar helemaal gestresst van. Ik kan maar beter niet met oortjes rijden. Als ik zonder oortjes rijd dan, contreer ik me wel op me paard alleen dan is het toch minder. Want kijk altijd wat er om me heen gebeurd.
En met oortjes dan concentreer ik me alleen maar op het paard. Want dan hoor ik toch niks wat er om me heen gebeurd. En ik rijd bijna altijd buiten. Dus vind het ook niet zo heel goed idee om dan toch met oortjes te rijden. Al hoe wel soms doe ik dat wel eens hoor. Maar niet vaak.

Jolindaa

Re: Rijden met MP3, wat doet het nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 19:23

Ik rijd ook alleen maar buiten :) Buiten vind ik het gevaarlijk om met oortjes te rijden. Je bent zelf ook niet berekend op wat voor herrie dan ook en dan voelt je paard ook totaal geen voorbereidingen van jouw kant uit. Op zich is dit goed als je een angstige ruiter bent, maar dan schrikt je paard zich ook veel sneller het lazarus. Dat is dan weer minder. Buiten altijd zonder oortjes, binnen wil ik wel eens oortjes opzetten om bijvoorbeeld proefjes te rijden.
Heb proefjes op mijn telefoon ingesproken, maar dan is het ook niet muziek. Gewoon gesproken. Is ook weer anders denk ik.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 19:27

mijn paard is juist een stresskip, zouden er ook oortjes bestaan voor paarden, dat ik dan een cd'tje kan afspelen met grazende paarden ofzo? _O-

Nee, mij lijkt het vervelend. Dat de cd-speler aanstaat, prima. Maar dan wel als achtergrondmuziek, zo zacht dat ik het niet hoor als ik geconcentreerd aan het rijden ben.
En meezingen tijdens het rijden lukt mij denk ik niet, denk dat ik er dan als een beginner opzit ivm slechte focus, hahah!

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 19:30

Hahahaha! Ik zing wel eens een liedje als ik aan het rijden ben! Meestal bij het uitstappen. Ik merk dan echt aan mijn paarden dat ze inzakken en echt ontspannen uitstappen. Het is tijdens de training ook goed om je ademhaling te controleren, maar moet zeggen dat ik vaker een moeilijk gezicht zit te trekken dan dat ik een liedje zing :D

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 19:32

Ik reed op mijn vorige stal altijd met 1 oortje in, zodat ik wel nog kan horen waar de mede-ruiters zich bevinden :D
Ik rij nu eigenlijk niet meer met ipod.. waarom weet ik eigenlijk ook niet.. :')

Sonraffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 19:33

Als ik rijdt met muziek ben ik meer ontspannen en ben daardoor heel serieus bezig, want ik wordt nog wel is afgeleid door stalgenootjes.

SimoneUnique

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 19:36

Ik denk zelf dat je minder op je paard let dan, en vind het dus niet echt een heel goed idee.
Ik heb zelf ook wel eens in t bos gereden met muziek op luidspreker, maar dat was omdat het donker aan het worden was en er veel zwijnen en hertjes lopen bij ons in het bos. Zo kunnen die me aan horen komen en sta ik ook niet voor verassingen :p

Shari_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 19:40

ik heb het een keer geprobeert maar vind het echt verschrikkelijk, ik ben dan veel meer bezig met naar de muziek te luisteren dan met m'n paard bezig te zijn.

BonnieBalou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 23:27

Lijkt me niet fijn doordat ik me dan minder kan concentreren!

xCelestee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 15:00

sannerebbel schreef:
Als ik rijdt met muziek ben ik meer ontspannen en ben daardoor heel serieus bezig, want ik wordt nog wel is afgeleid door stalgenootjes.

Heb ik ook! Alleen moet de muziek niet te hard staan want als ze dan wat drukker wordt raak ik gestresst/geirriteerd en dat moeten we juist niet hebben! hahaha

Flynn00

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 15:08

3 jaar geleden had ik een verzorgshet. en ik had altijd muziek opstaan(van telefoon, geen oordopjes. ze was veel ontspanender dan. en ze bokte minder :+

amberveldman

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 21:56

Ik zat er ook wel eens aan te denken! Maar ik had er nog nooit iemand mee zien rijden..aar ga het binnenkort echt eens proberen! :)

Twinkle10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 20:47

Ik rij nooit met MP3 .. lijkt me zelfs nog wel gevaarlijk, als iemand je ergens voor waarschuwen hoor je het niet! :+

NewYork

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 11:37

ik rijd altijd met mp3 op mn bijrijdpaard. Nu heb ik de bak altijd alleen, dus hoef ik op niemand anders te letten. Ik vind het ideaal. Ik kan me veel beter concentreren, maar denk niet teveel na met muziek. En als t ff niet lukt luister ik ff heel bewust mn mziek en ga daarna weer verder met mn oefening oid wat niet lukte. Scheelt bij mij heel erg.
Bij het buitenrijden zou ik het absoluut niet doen omdat je dan met andere weggebruikers en situaties te maken hebt.

Flowflessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 15:08

Als ik alleen in de rijhal rij, doe ik dit ook vaak. Het werkt echt heerlijk ontspannend.
Hoe dit kan weet ik niet, maar zo kan ik mij iniedergeval goed concentreren & het is heel leuk ! :o

NinaCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 15:22

Ik krijg inspiratie van rijden op muziek :)

Alsnog altijd maar 1 oortje in.
Nu ik een tijdje niet kan rijden heb ik ook muziek met longeren, ik ben gewoon muziekverslaafd denk ik.

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 20:16

Ik blijft door de muziek, geconsentreerder rijden.
Door de muziek word ik rustig en kan ik me echt op het rijden consentreren.
En met muziek maakt het het rijden soms net iets leuker en ga ik er fanatiek tegen aan.
Ik doe het dan zowel met een MP3/mobiel of gewoon de radio aan in de bak.

Cupcake112

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 09:04

Ik rijd vaak met 1 oortje in. Anders ben te afgeleid. Maar met 1 oortje in ben ik juist geconsentreerder (?)
Ik raak ook niet gefrustreerd als het even niet gaat..

schwieters

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 20:41

Ik heb pas wel een paar keer met muziek en oordopjes in gereden.
Kon er niks positiefs aan vinden maar ook niks negatiefs.

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 21:15

Nou, ik heb het de afgelopen keren maar is geprobeerd. En ik vind het echt ideaal! Kan me helemaal concentreren op mn paard. Ze loopt ook lekker op de maat dus is het net of we aan het dansen zijn :+
Nou vind het dus gewoon heerlijk, lekker rijden en muziek luisteren 2 dingen wat ik graag doe :D

_JTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 13:31

Hmm ik vind het niet zo fijn. Die oortjes vallen bij mij altijd uit waardoor ik aan het kloten ben met de oortjes ipv bezig te zijn met het paard. Overigens hebben wij een radio in de bak staan, ideaal!

luf_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 13:43

ik doe het standaard. Mijn paard heeft na al die verhalen van mijn kant nog steeds geen woord terug gezegd dusja.. je moet wat :p

Ook wordt ik er minder gestresst van en als een oefening dan na 10 keer nog niet wil lukken, so be it. Ik zing vrolijk door :P Op buitenrit gaat muziek ook mee maar dan wel wat zachter zodat ik het verkeer nog hoor :)

Showem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 19:29

In de bak vind ik dat het wel kan doe het zelf ook af en toe.
Buiten :n dat lijkt me niet erg handig, ook als er anderen in de bak zijn zou ik toch met 1 oortje of geen een rijden zodat je mede ruiters er geen last van hebben.
Zelf word ik er de ene keer gestresst van maar de andere keer vind ik het juist weer fijn :Y)

Kimberleeyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 13:08

ik word er lekker ontspannen door ! :)

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 19:14

Ik zou het ook zeker niet buiten doen, maar in de bak ofzo kan het best.
Je moet je muziek natuurlijk niet loeihard zetten, maar als je het gewoon zachtjes zet zodat je een soort achtergrondmuziekje hebt, heb je toch een beetje afleiding maar kan je alles gewoon horen..