afstijgen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 00:34

Ik rij dus wel met van die veiligheidsbeugels waar je niet in kan blijven hangen.... scheelt een hoop kopzorgen over afstijgen :D

Courtisana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 01:45

Ik haal ook beide voeten uit de stijgbeugels, ik maak een zwaai en laat me rustig afglijden. Eerder liet ik soms nog wel eens mijn linkervoet in de stijgbeugel, maar sinds ik een keertje hem er niet uit kreeg bij het laten afglijden en daardoor een hele rare smak maakte, doe ik het niet meer, haha :o

Anoniem

Re: afstijgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 02:18

Rechtervoet uit de stijgbeugels, over z'n kont heen, beide handen aan het zadel, linkervoet eruit en dan langzaam naar beneden :7 Heb geen zin in pijn in m'n enkels, heb veilige beugels en ik wil niet met mijn bodyprotector tegen het zadel aanstoten.

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 03:09

Anthea schreef:
Rechtervoet uit de stijgbeugels, over z'n kont heen, beide handen aan het zadel, linkervoet eruit en dan langzaam naar beneden :7 Heb geen zin in pijn in m'n enkels, heb veilige beugels en ik wil niet met mijn bodyprotector tegen het zadel aanstoten.

Hier eigelijk net hetzelfde. Tijdens het afstappen steun ik ook praktisch niet op mijn linkervoet, maar verdeel door m'n handen te plaatsen mijn gewicht nog over het zadel. Terwijl doe ik mijn linker stijgbeugel uit. En met twee secondjes ben ik er dan ook af :)

Bij m'n vorige paard deed ik wel eens mijn been over de nek en er dan zo afhupsen.

Flosje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 17:27

Ik stap eigenlijk altijd met 2 benen tegelijk uit de beugels af zeg maar....
Heel af en toe een x via dameszit eraf glijden (onder uitstappen :-p), of met 1 voet nog in de beugel maar dat is echt zelden...

elena00

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 17:33

ik doe zoals ik het geleerd heb, rechts uit, ''zwaai'' naar links, even hangen, linker beugeluit en klaar.

Eline_25

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 19:20

ik doe mijn voeten uit mijn beugels en zwaai dan mijn rechter been over het zadel en spring er dan af :)

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 19:45

Beide voeten uit de beugels, flinke zwaai met het rechterbeen en hups eraf! :j

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 19:46

Precious20 schreef:
Beide voeten uit de beugels, flinke zwaai met het rechterbeen en hups eraf! :j

Hier precies hetzelfde :j

Nell_

Re: afstijgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 19:49

Ik haal ook beide voeten uit de beugels, dan mijn been over het zadel en laat me er af glijden.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 14:47

Ik haal mijn rechtervoet uit de beugel, zwaai over het paard(pony in dit geval) heen, en als mijn rechterbeen op de grond staat doe ik de linkerbeugel uit.
Inderdaad niet de beste manier, toch maar eens oefenen met beide beugels te gelijk uit...